AndroidHealthClinic

Wat ik niemand gun...

Silva zei:
Ik zou het toch maar eens gaan checken je hart, stel je voor dat het wel een hartaanval is geweest kan er nog wat aangedaan worden.

Een hartaanval gaat niet over wanneer je je polsen onder koud water houd hoor... maar ik zou zeker langs de dokter gaan...

Het feit dat ie nadat hij z'n polsen onder het water hield beter werd duid ook aan dat het een hyperventielatie aanval zou kunnen zijn geweest aangezien er bij die aanvallen heel veel tussen de oren zit en de paniek de grootste boosdoener is. Het idee dat het in het verleden heeft geholpen om je polsen onder water te houden heeft er aan bijgedragen dat ie wat rustiger werd en beter begon te ademen en de toevoer naar de hersenen ook beter werd.

ff laten checken bij de dokter kan geen kwaad denk ik.

Vaag verhaal idd. sterkte iig

Kheb zelf ook weleens zon aanval gehad, had bij mij te maken met bronchitus, inmiddels overheen gegroeid, kreeg vaak Kroep aanvallen midden in de nacht, kom vooral bij babies voor en bij jonge kinderen, ik had er vaak nog last van toen ik 18 was.

Pseudo-kroep

Wat is pseudo-kroep?
Pseudo-kroep is een (virus)infectie van het gebied rond de stembanden. Vooral jonge kinderen (tussen drie maanden en vijf jaar) krijgen ermee te maken. Door de ontsteking zwelt het slijmvlies van het strottenhoofd op. Hierdoor krijgt het kind een sterk piepende, gierende ademhaling. De ziekte doet zich vooral voor in de herfst en de winter. De medische naam van pseudo-kroep is laryngitis subglottica.

Meestal treedt pseudo-kroep 's avonds op. Vaak wordt het kind plotseling wakker met een piepende ademhaling. Voor de aanval was het kind waarschijnlijk al verkouden en aan het hoesten. De verschijnselen van pseudo-kroep zijn verder een blafhoest, een hese stem en een beetje verhoging (geen hoge koorts). De hoest wordt wel eens vergeleken met het geblaf of gehuil van zeehonden, vandaar de naam blafhoest. Uw kind is waarschijnlijk huilerig, onrustig en angstig door de benauwdheid. Meestal stopt de aanval spontaan na een paar uur.

Bij pseudo-kroep is het vooral belangrijk dat het kind kalm blijft. Door huilen en angstigheid wordt de benauwdheid namelijk erger. U kunt het kind bijvoorbeeld op schoot nemen. Dit is rustgevend voor uw kind en dat komt de ademhaling ten goede. Veel kinderen ademen bovendien makkelijker wanneer ze rechtop zitten. Doe geen dingen waarvan uw kind extra opgewonden raakt, zoals in de keel kijken, omdat uw kind dan (meer) kan gaan huilen en nog benauwder wordt. Lange tijd werd aangenomen dat stomen de beste behandeling was bij pseudo-kroep, maar inmiddels is duidelijk dat dat niet zo is.

Pseudo-kroep gaat vanzelf weer over. Als de piepende ademhaling blijft, ook wanneer uw kind rustig is, en als uw kind verder ook een zieke indruk maakt, moet u met uw kind naar de huisarts gaan. Bij een ernstige aanval van pseudo-kroep zijn soms medicijnen (corticosteroïden) nodig.

Big_T zei:
CO2 heb je alleen bij warmwatertoestellen met slechte afvoer en van die kacheltjes. Als je centrale verwarming hebt dan is het vrijwel uitgesloten.

Dit zal idd iets anders zijn, denk ook hyperventilatie mogelijk door onregelmatig slapen/ademhalen.

Volgens mij bedoel je koolstofmonoxide (CO). CO2 is koolstofdioxide.

Een tekort aan CO2 is de oorzaak van het beroerde gevoel bij hyperventilatie, vandaar dat het ook helpt om in een plastic zakje te ademen, zo adem je je eigen CO2 weer in.

Zelda zei:
Volgens mij bedoel je koolstofmonoxide (CO). CO2 is koolstofdioxide.

Een tekort aan CO2 is de oorzaak van het beroerde gevoel bij hyperventilatie, vandaar dat het ook helpt om in een plastic zakje te ademen, zo adem je je eigen CO2 weer in.
CO2 is idd niet giftig, doelde dus op CO, die laatste bouwt op als er te weinig zuurstof is.

Big_T zei:
Sommige mensen stoppen gewoon met ademhalen tijdens het slapen. Dus je lichaam is dan eigenlijk deels aan het afsterven, tot je net op tijd wakker wordt...
En weet je hoe dit te verklaren valt Big_T?
Ik heb ook soms dat ik 's nachts wakker wordt en naar adem moet happen.
Hij lijkt erg op dat wat Big_T omschrijft!
Enkel kan ik dan niet direct ademen, ik moet mezelf tot kalmtje dwingen vooraleer ik weer wat lucht binnenkrijg. Hetzelfde heb ik soms met slikken.
Nu weet ik dat ik al een tijdje een verhoogde bloeddruk heb, de laatste keer bij de dokter stond hij 19 tegenover 9. Hyperventileren heb ik toen ook gedaan voordat ik naar de dokter ging, dacht ook dat ik een hartaanval kreeg, werd draaierig, deed mijn hartslagmeter om en die sloeg 105 in rust, echt bangelijk!
Nu heb ik pas een huis gebouwd waar ik veel zelf aan heb gedaan en de dokter schreef het toe aan stress, maar nu ik erin woon heb ik het nog altijd, al moet ik zeggen dat het al heeeel wat minder is...
Ik heb maar 1 nier meer, mss moet ik het daar gaan zoeken, een vernauwing van de slagader naar de nier ofzo????
Anyway als het nog een tijdje duurt, ga ik nog even langs de dokter!
Maar het zit veel tussen de oren zoals velen hier beweren!

vet k*t, zo'n moment. Gun je inderdaad niemand, eerste keer is altijd wel eng lijkt me.

Klinkt mooi gaar bro!

Ik heb dat afgelopen jaar net voor kerst gehad. Ik had toen door een fout van de tandarts zo'n dik gezicht gekregen, was niet normaal. (helemaal ontstoken)

Omdat dit alles zoveel pijn deed zat ik zwaar aan de pijnstillers. Omdat de pijnstillers die ik gebruikte niet zo goed waren, kreeg ik van m'n buurjongen medicijnen welke hij pas daarvoor had gekregen van de kaakchirurg. Toen ik deze voor de derde maal had ingenomen, net voor het slapen gaan. Begon ik me toch in eens slecht te voelen, en omdat ik m'n hart e.d. voelde begon ik me steeds slechter te voelen.

Toen ik het echt niet meer kon houden heb ik m'n vrouw wakker gemaakt en we zijn volle poele naar het ziekenhuis gegaan. Ik dacht echt dat ik kapot ging. Sta ik daar voor de eerste hulp, zegt die vrouw van er is niks aan de hand. En heel raar, maar even later ging het alweer een stuk beter.

Echt vreemd zoiets :S

Allebij me ouders hebben het ook meerdere keren gehad en dachten dat ze een hart aanval kregen! Sterkte!

• Topic Starter Topic Starter
Socrates zei:
Het feit dat ie nadat hij z'n polsen onder het water hield beter werd duid ook aan dat het een hyperventielatie aanval zou kunnen zijn geweest aangezien er bij die aanvallen heel veel tussen de oren zit en de paniek de grootste boosdoener is. Het idee dat het in het verleden heeft geholpen om je polsen onder water te houden heeft er aan bijgedragen dat ie wat rustiger werd en beter begon te ademen en de toevoer naar de hersenen ook beter werd.

Dat zou het goed kunnen zijn, want ik was echt in paniek. Wat ik allemaal wel niet gedacht heb in die minuten weet ik niet, maar ik snap nu wat mensen bedoelen met dat je voordat je doodgaat je hele leven voorbij ziet gaan.

Overigens voel ik me nog steeds niet ok. Heb vandaag getraind (op zich met een goede intensiteit), maar erna was ik zo beroerd als hel. Denk dat ik toch maar even een paar dagen rust neem en alsnog naar de dokter ga, alhoewel men zegt dat een dokter ook niet veel kan doen aan hyperventilatie.

Toch bedankt voor de steun mensen...

Misschien een idee om een hartfilmpje te laten maken?

Niet om je bang te maken, maar de symptomen lijken best veel op een (lichte) hartaanval. Mede ook gezien je xtc verleden.

Socrates zei:
Een hartaanval gaat niet over wanneer je je polsen onder koud water houd hoor... maar ik zou zeker langs de dokter gaan...

Een hartaanval kan heel veel verschillende symptomen hebben en kan ook zo weer over zijn. Vaak ben je alleen maar doodmoe en snap je niet waarvan.

• Topic Starter Topic Starter
Drukkende gevoel op je borst is normaal bij een hyperventilatie en ga er dan ook vanuit dat het niet mijn hart is (hoop ik :)). Anders zijn jullie binnenkort eindelijk van Yzord af :D, tenminste, andere forums vinden dat wel fijn, hier ben ik nog lief :)

Yzord zei:
Dat zou het goed kunnen zijn, want ik was echt in paniek. Wat ik allemaal wel niet gedacht heb in die minuten weet ik niet, maar ik snap nu wat mensen bedoelen met dat je voordat je doodgaat je hele leven voorbij ziet gaan.

Overigens voel ik me nog steeds niet ok. Heb vandaag getraind (op zich met een goede intensiteit), maar erna was ik zo beroerd als hel. Denk dat ik toch maar even een paar dagen rust neem en alsnog naar de dokter ga, alhoewel men zegt dat een dokter ook niet veel kan doen aan hyperventilatie.

Toch bedankt voor de steun mensen...

Weet je Yzord.. wij kunnen alleen maar wat advies geven en zeggen wat wij denken maar dat ik weet "lopen" hier geen dokters rond... dus mijn advies is gewoon lekker zo snel mogelijk naar de dokter gaan en baad het niet schaad het niet... de dokter kan je doorsturen naar een terapeute voor ademhalingstechnieken bij eventuele hyperventilatie maar iig wat het ook moge zijn.. veel succes en hoop dat het niks ergs is (waar ik eigenlijk al vanuit ga)....

Als ik jou was, zou ik ook naar een arts gaan. Alleen die kan je zekerheid geven. Misschien snurk je wel en heb je last van apneu en is dat de oorzaak geweest, dat je hyperventilatie had of misschien heb je wel iets totaal anders. Go see the doctor!;)

Ja, het menselijk lichaam kan rare dingen uitvreten, met name de verschijnselen die op een hartaanval lijken zijn bizar.

Zo heb ik eens het volgende gehad aan de linker kant: drukkende pijn in mijn hartstreek die uitstraalde naar mijn linker arm (ring a bell anyone?). Vooral snachts was het erg, bovendien ben ik dan mentaal niet op mijn best (rond 03:00 uur of zo) en dan spoken er allerlei gedachten rond van: ik krijg een hartaanval (zeker als je 40+ bent :D ) morgenochtend sta ik niet meer op...

Goed naar de huisarts: oh, gewoon een verkrampte tussenribspier.
Diclofenac gekregen als spierontspanner en het was over...

Suc6 in elk geval !

Allemaal niet zo mooi Yzord.
Sterkte iig en mischien tog ff naar de dokter.

He Yzord,

Maak je vooral niet druk om wat je is overkomen. Ik heb die fout ooit eens gemaakt en had daarom last van posttraumatischstress syndroom. Jaren na mijn eerste hyperventilatie heb ik gewoon puur uit angst vanalles en nog wat gekregen (niets ernstigs ofzo hoor).

Heb ook al vanalles in die trend meegemaakt en het heeft idd veel weg van hyperventilatie.

Moest je ooit wat vragen of twijfels hebben ofzo, pm me maar ;)

Terug
Naar boven