MuscleMeat

Wat is de naturel maximaal haalbare kracht?!?

150 kilo bench press met 6 reps voor een natural moet lukken, daarboven is lastig.

150 kilo bench press met 6 reps voor een natural moet lukken, daarboven is lastig.

Dat ligt voor mij persoonlijk wel ongeveer daar, ja. Misschien ietsje hoger. Maar niet iedereen is hetzelfde, natuurlijk. Jongens die 1.62 en 48 kg zijn als ze beginnen zullen daar meestal nooit ook maar in de buurt komen, niet eens met AAS. Anderen komen zelfs clean nog veel hoger. Kortom: ik vind het moeilijk te zeggen.

• Topic Starter Topic Starter
ja klopt ik squat op een smit machine(20x150kg) en bankdrukken zit ik al op top 3x 212kg zie gallerij(youtube-link voor de nonbelievers) maar ik wil weten wat de ultieme bench top naturel is en ook voor deadlift en squat.???

ja klopt ik squat op een smit machine(20x150kg) en bankdrukken zit ik al op top 3x 212kg zie gallerij(youtube-link voor de nonbelievers) maar ik wil weten wat de ultieme bench top naturel is en ook voor deadlift en squat.???

Onmogelijk voor een Natural. Geen even een link?

Je hoeft me niet te beoodelen hoor want weet zelf natuurlijk dat ik naturel ben maar het mag wel hoor;) maar kijk anders gewoon in me gallerij(met youtubelink)en als je denkt dat ik niet natural ben wil ik je alvast bedanken voor het compliment.

Onmogelijk voor een Natural. Geen even een link?

Onmogelijk zou ik niet durven zeggen. Zo getalenteerd ben ik niet (plus ik trainde lange tijd k*t), en toch heb ik ook nog eens 185 clean gehaald. Dus wat kan iemand met echte aanleg?

Zie net de video: het gebruik van een spotter die de stang niet kan loslaten scheelt ook nog eens een pak kilo's. Dus zeg dat edgar1979 zonder spotter 20-25 kg meer drukt dan ik. Heel knap, maar voor mij niet ongeloofwaardig.

Hoeveel bench je normaalgesproken zonder spotter, edgar?

we doen altijd voor de veiligheid een mannetje erachter die m begeleid voor het geval dat het fout gaat maar me maat weegt maar 65kg en helpt minimaal mee!
Je ziet m ook de laatste rep niet uit ze rug tillen ofzo en al het gewicht dat ie zou tillen moet hij ook nog is voor ze macht uit tillen en die gast die het filmpje heeft gemaakt kan dat bevestigen want die staat er ook wel is achter.
maar veiligheid voor alles en ik heb niet zoals bij een wedstrijd 2mannetjes ernaast staan.
Maar ik zou graag willen weten waar de absotule max ligt voor een natural!!???
Daarvoor heb ik dit topic eigenlijk geopend ;)

we doen altijd voor de veiligheid een mannetje erachter die m begeleid voor het geval dat het fout gaat maar me maat weegt maar 65kg en helpt minimaal mee!
Je ziet m ook de laatste rep niet uit ze rug tillen ofzo en al het gewicht dat ie zou tillen moet hij ook nog is voor ze macht uit tillen en die gast die het filmpje heeft gemaakt kan dat bevestigen want die staat er ook wel is achter.
maar veiligheid voor alles en ik heb niet zoals bij een wedstrijd 2mannetjes ernaast staan.

Die vraag is niet te beantwoorden...

Hier heb je een filmpje van Rutger Smith toch 250kg squat

NOS Mediaplayer

Jij kan makkelijk een 800kg totaal halen.

Voor de veiligheid hoef je het niet te doen, een 65kg achter een bar van 212.

Maar denk je dat er ergens een geschreven regel staat wat iemand naturel maximaal kan bereiken? Er zijn vast wel genoeg zaken te verzinnen die je kunt "optimaliseren" op het gebied van techniek, trainingsmethodes, voeding etc

Je had het misschien beter in de powerlift sectie kunnen openen. Misschien dat een van de jongens het weet die in onderstaand topic genoemd worden:

http://forum.dutchbodybuilding.com/f32/welke-dbb-members-hebben-raw-bench-200-hoger-118775/

Ik heb 190 gedrukt.
En ik ben een waardeloze bankdrukker.
Denk dat een 250 voor een goede drukker die goede techniek heeft zeker wel mogelijk moet kunnen zijn.

Jij bent dan ook een monster:eek:

Ik heb 190 gedrukt.
En ik ben een waardeloze bankdrukker.
Denk dat een 250 voor een goede drukker die goede techniek heeft zeker wel mogelijk moet kunnen zijn.

bij 190 kan je niet zeggen dat je een waardeloze bankdrukker bent :eek:, wat moeten de mensen dan wel niet van mij denken... :sad:

Hoe sterk kan iemand zijn naturel ben benieuwd waar het natuurlijke plafon ligt bij de algemene krachtsporter/bodybuilding.
Zelf zit ik op 100kg 180cm bf15%.
Mijn max tot nu toe is met bench 212kg 3reps en deadlift max 180kg 8reps.

Hoe kom jij aan zo een sterke bench man? Wat is je geheim als naturel zijnde?

Terug
Naar boven