Fitness Seller

Wat is god?

Die is niet voor niets open gesteld. Juist die verschillende manieren van antwoorden tonen aan dat het antwoord niet eenduidig is. Het af te doen met onbeschrijfelijk, alles omvattend, liefde, heilig of overal is veel te makkelijk. En laat te veel mogelijkheid voor invulling voor iedereen. En juist dat is bij het "ene en ware" geloof nou juist niet mogelijk! Veel specifieker moet kan het toch niet worden!

De vraag "Wat is god?" is meer een koan dan een vraag, zoals ik er tegenaan kijk. En da's dan wel weer aardig om gelovigen onbedoeld wat Zen aan te leren :D (is overigens niet mijn bedoeling)

Maar goed, Wat is god?

Het is inderdaad zeer makkelijk, maar een beter antwoord ga je ook niet krijgen. Niemand heeft god gezien, niemand weet waaruit ie bestaat.

• Topic Starter Topic Starter
Het is inderdaad zeer makkelijk, maar een beter antwoord ga je ook niet krijgen. Niemand heeft god gezien, niemand weet waaruit ie bestaat.

Nou, ik wacht eerlijk gezegd nog op een briljante ingeving van Jesaja. Dat die zijn naam eens eer aan gaat doen. Of Klusmier, die toch behoorlijk standvastig is en over een meer dan gemiddelde bijbelkennis beschikt.

Of voor mijn part Spier (die terugkomt als kloon) om op een zelfbenoemd universitair niveau tekst en uitleg op te lepelen over de verschillende verschijningsvormen van allah.

WAT IS GOD? (kan toch niet zo moeilijk zijn............)

kijk, in een discussie is het zo dat wanneer je iets beweert JIJ dat onderbouwt en niet iets zegt en dan vervolgens gelijk denkt te hebben tot de andere jouw dingen ontkracht. het is hier de pvv niet.

ik vind het niet aannemelijk dat god bestaat en iedereen liefheeft. als ik kijk naar wat er in afrika gebeurt, waar zwangere moeders verkracht worden en hun buik wordt opengesneden om de embryo ook te doden vraag ik me toch af waar god dan is met z'n naastenliefde en andere bullshit.
als god zou bestaan zou ik hem aanklagen omdat hij dit soort dingen die hij zou moeten kunnen voorkomen niet voorkomt...

Niet wat maar wie is God :) God is voor mij de schepper, de liefdevolle vader en Heer over alles tot in eeuwigheid!

AMEN!!!
:thumbs:

accepteer gewoon dat God onze Schepper is..................je accepteert toch ook een realistische oplossing op een wetenschappelijk vraagstuk? daar ga je toch ook niet over door lopen zeiken en hetzelfde willen doen wat wetenschappers al voor je hebben gedaan?
:cool:

De vraag is NIET Wat of wie is god voor jou?

De vraag is WAT IS GOD?

Rustig manneke ;)
Dit staat in je openingspost: Kortom leg eens uit welke god je aanhangt en wat hij/zij in jouw ogen is.
Dus was mijn antwoord vast en zeker correct!

AMEN!!!

accepteer gewoon dat God onze Schepper is..................je accepteert toch ook een realistische oplossing op een wetenschappelijk vraagstuk? daar ga je toch ook niet over door lopen zeiken en hetzelfde willen doen wat wetenschappers al voor je hebben gedaan?
omdat wetenschap een zekere mate van onderbouwing heeft, de opzet van een wetenschappelijk onderzoek etc. zijn er allemaal op gericht om de uiteindelijke uitkomst van het onderzoek aannemelijk te maken. zoiets vind je bij religie niet terug.

bovendien kun je over de resultaten van een goed uitgevoerd wetenschappelijk onderzoek niet zeiken, dat doet denk ik ook niemand. mensen die dit wel doen snappen niet wat wetenschappelijk onderzoek is.

Nou, ik wacht eerlijk gezegd nog op een briljante ingeving van Jesaja. Dat die zijn naam eens eer aan gaat doen. Of Klusmier, die toch behoorlijk standvastig is en over een meer dan gemiddelde bijbelkennis beschikt.

Of voor mijn part Spier (die terugkomt als kloon) om op een zelfbenoemd universitair niveau tekst en uitleg op te lepelen over de verschillende verschijningsvormen van allah.

WAT IS GOD? (kan toch niet zo moeilijk zijn............)

http://home.hetnet.nl/~wingding/god.htm

bijbehorende Bijbelteksten zoek ik nog even voor je op..........
;)

omdat wetenschap een zekere mate van onderbouwing heeft, de opzet van een wetenschappelijk onderzoek etc. zijn er allemaal op gericht om de uiteindelijke uitkomst van het onderzoek aannemelijk te maken. zoiets vind je bij religie niet terug.

bovendien kun je over de resultaten van een goed uitgevoerd wetenschappelijk onderzoek niet zeiken, dat doet denk ik ook niemand. mensen die dit wel doen snappen niet wat wetenschappelijk onderzoek is.

religie is ook best aannemelijk te maken.............ALS je er maar in GELOOFD!!!
;)

nouja, indien er een god bestaat is het iig een slimmerik die niet in zijn kaarten heeft laten kijken.

AMEN!!!

Wetenschappelijk gaan we het maar niet over hebben, heeft geen raakvlak met dit onderwerp. En als ik kon accepteren zonder na te denken zou ik deze vraag niet stellen of denk je van wel? Waarom heb jij de vraag dan niet gesteld en accepteer je gewoon?

Rustig manneke ;)
Dit staat in je openingspost: Kortom leg eens uit welke god je aanhangt en wat hij/zij in jouw ogen is.
Dus was mijn antwoord vast en zeker correct!

Ik ben de rust zelve, ik ben alleen huiverig voor een uit de hand lopende discussie op dit gebied. Als de vraagstelling zuiver is neigt het antwoord daar ook automatisch naar.

Persoonlijk hang ik geen god aan, omdat ik het bestaan ervan niet ken, ervaar of heb kunnen zien. Wil niet zeggen dat ik niet geloof. Ik geloof dat er zaken zijn die wij niet kunnen verklaren. Maar is dat omdat wij te weinig kennis of capaciteiten hebben omdat te kunnen waarnemen? Ik weet het niet.

Mijn ding is zen. Hier en nu, de grond onder je voeten en de beleving dat je één bent met de wereld. Geschiedenis en toekomst zijn niet relevant. Leef, voel je hart kloppen en het bloed door je aderen stromen. Train, werk, neuk, aanschouw de wereld om je heen en heb je kinderen lief. Dat allemaal in het heden met 100% aandacht en intensiteit. Voor mij vallen dan alle valse ambitie en aangeleerde patronen weg en wordt duidelijk wat ik werkelijk belangrijk vind. Dat is voor mij zen. Een levenswijze die voorschrijft dat iedere deelnemer zijn eigen weg en mening moet vormen. Dat is in een religie iets anders.

Blijft nog steeds de vraag staan "WAT IS GOD?"

:) Ik denk dat er niemand een antwoord op gaat kunnen geven. De bijbelse God is zoals ik zei schepper van hemel en aarde, geen vleselijke gedaante, heeft veel eigenschappen die wij ook hebben, is er voor eeuwig... verder dan dat kan ik je niet helpen denk ik.
Over zen: Prima als dit voor jou dat is wat je zocht ;)

Nou, wat god is wordt niet beschreven hoor. Wel wat aan hem toegeschreven wordt.

Ik zal een handje helpen......god is een wezen (entiteit vind ik te weinig ego hebben)

Klopt deze stelling in jullie visie? Zo ja, dit wezen (god) heeft dus voor ons geen visuele verschijningsvorm.

We hebben kunnen zien hoe en wie hij is aan de hand van Jezus. Er staat in de bijbel dat niemand het aangezicht van God gezien heeft. Wel staat er dat mozes na het ontvangen van de 10 geboden de heerlijkheid Gods zag, maar niet het aangezicht omdat geen mens dat zou overleven. Mozes zen gelaat straalde hierna nog 3 dagen. Zo een geweldig wezen is Hij, het opperwezen :)

We hebben kunnen zien hoe en wie hij is aan de hand van Jezus. Er staat in de bijbel dat niemand het aangezicht van God gezien heeft. Wel staat er dat mozes na het ontvangen van de 10 geboden de heerlijkheid Gods zag, maar niet het aangezicht omdat geen mens dat zou overleven. Mozes zen gelaat straalde hierna nog 3 dagen. Zo een geweldig wezen is Hij, het opperwezen :)

je mag wel eens wat vaker in dit soort topics posten!

Foei! Hoe lelijk moet hij dan wel niet zijn :D

Maar goed, dit zegt niets natuurlijk. Ik zei toch al eerder dat visueel wij geen beeld hebben. Is er dan wel een ander waarneembaar fenomeen. Als god tot iemand spreekt, is dat dan geluid of niet?

Waarschijnlijk niet, maar meer als een visioen......denk ik dan.

Dat meerdere mensen hebben mogen beleven.......

Hoe weten ze dan, als ze hem in dat visioen niet hebben gezien, maar wel gehoord, dat het dezelfde is?

Dus even een opsomming;

God is:
- een wezen
- niet waarneembaar visueel
- verschijnt in visioenen
- hoorbaar in het visioen (geen fysiek geluid in de vorm van hoorbare geluidsgolven)
- vader, want hij heeft minimaal één zoon

Gaan we zo de goede kant op?

:) Ik denk dat er niemand een antwoord op gaat kunnen geven. De bijbelse God is zoals ik zei schepper van hemel en aarde, geen vleselijke gedaante, heeft veel eigenschappen die wij ook hebben, is er voor eeuwig... verder dan dat kan ik je niet helpen denk ik.
Over zen: Prima als dit voor jou dat is wat je zocht ;)

Zen is niet wat ik zocht, ik kwam het tegen. Ik ben dan ook geen boedhist, maar pas de weg toe in mijn leven.

Foei! Hoe lelijk moet hij dan wel niet zijn :D

Maar goed, dit zegt niets natuurlijk. Ik zei toch al eerder dat visueel wij geen beeld hebben. Is er dan wel een ander waarneembaar fenomeen. Als god tot iemand spreekt, is dat dan geluid of niet?

Waarschijnlijk niet, maar meer als een visioen......denk ik dan.

Dat meerdere mensen hebben mogen beleven.......

Hoe weten ze dan, als ze hem in dat visioen niet hebben gezien, maar wel gehoord, dat het dezelfde is?

Dus even een opsomming;

God is:
- een wezen
- niet waarneembaar visueel
- verschijnt in visioenen
- hoorbaar in het visioen (geen fysiek geluid in de vorm van hoorbare geluidsgolven)
- vader, want hij heeft minimaal één zoon

Gaan we zo de goede kant op?

:) Nog niet. EN Hij had 1 zoon ja, Jezus.

Terug
Naar boven