Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
kun je bewijs leveren dat de mens geen schepping is van God, maar juist andersom?
God is voor mij: liefde
Ik ben in het verleden regelmatig in de kerk geweest, ook een aantal keren in de moskee. Maar het is mij nog niet duidelijk geworden.
Wat precies is nou god, allah, shiva of welke andere god dan ook? Kortom leg eens uit welke god je aanhangt en wat hij/zij in jouw ogen is.
God is rechtvaardig en oprecht. Een God van liefde, maar wel een heilige God.
God is een hypothetisch bovennatuurlijke entiteit die door gelovigen beschouwd wordt als de prima causa (de 'eerste oorzaak') van het universum, of verantwoordelijk geacht wordt voor bepaalde aspecten van de werkelijkheid, dan wel voor de werkelijkheid als geheel.
Ja, hoe bewijs je dat een idee slechts bestaat bij de gratie van het menselijke voorstellingsvermogen.
Dat is hetzelfde als dat jij niet kan bewijzen dat er op Europa, een maan van ik dacht Pluto, een miniscuul klein kaboutertje loopt die in zijn eentje verantwoordelijk is voor het ontstaan van het menselijke ras doordat hij daar heel de boel heeft ondergescheten en van die plakkerige schijt ballen heeft lopen maken en zo op een meteoriet mee richting de aarde heeft gestuurd waaruit vervolgens levende wezens zijn geevolueerd welke uiteindelijk onder andere geresulteerd hebben in een ontstaan van de mensheid met een bijzonder grote fantasie terwijl die onderwijl wij ons zo'n beetje hebben uitgegroeid tot de tweevoeter als we nu zijn er een paar de opdracht heeft gegeven om een nogal dik boek te schrijven die uiteindelijk zou moeten gaan uitmonden in het belachelijke concept 'het overheersende geloof voor later in barre tijden' om zo een beetje de domme massa een moreel kompas te geven.

Typische wanhopige antwoord van een gelovige die de 'wat is god' discussie aangaat: 'god is overal, god is in ieder van ons aanwezig'![]()
Je vraag is ook 'open' en kan op verschillende manieren beantwoord worden. Misschien je vraag specifieker stellen, of extra info met wat je precies bedoelt...?
Ook zeggen veel gelovigen(moslims dan)dat god 'onbeschrijfelijk' en 'onbevatbaar' is. Het is alleszinds niet iets 'aards'. In die context is het dan onmogelijk om op je vraag te beantwoorden.
(is overigens niet mijn bedoeling)Wat heeft dat met wanhopig te maken? Dacht dat de vraag was wie God voor jou is, dat is voor iedereen apart!