- Waardering
- 54
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Voor Klus is God dat ene stukje drijfhout in de open zee; zonder dat zou hij hopeloos verdrinken in het zoute water. En ik ben blij hoor dat Klus dat stukje hout heeft weten te vinden, want het scheelt weer een crimineel stuk tuig(volgens Klus zelf).
BS die hulp is een projectie vanuit hemzelf.. dat zit al in hem... hij denkt dat hij er "Jezus" voor nodig heeft. Niemand weet wie die man was en wat hij nu juist te vertellen had.. er werd toen zoveel verteld, verschillende type eerste christenen/volgelingen (gnosticisme tot Pauliaanse) gekopieerd uit andere religie (oa mitraisme, boedhisme..) en gemanipuleerd (oa gb nicea gingen ze wat uitfilteren en als Heilig noteren in het NT)..
Wij zijn sociale wezens, met wat positieve ingesteldheid en wat steun van elkaar kunnen we veel bereiken.. daar hebben we geen voodoo dokters en goeroes voor nodig.. en zeker geen hypocriete kerk (die naastenliefde predikt aanzet tot delen met... en tegelijkertijd onmenselijk rijkdom vergaart en zich op grote schaal bezondigt aan pedofilie)
Ik ben het met je eens hoor.
Dat drijfhout symboliseert Jezus/God als houvast in een wereld die immens veel 'verleidingen' kent waar je jezelf in kunt verliezen als je de weg niet kent(niet kunt zwemmen).
en wie hebben die moorden gepleegd?
het geloof, of de mens die gelooft?
wie moet je dan aansprakelijk stellen daarvoor?
juist.............de mens!
![]()
ik weet het vriend.. en ja ik laat me hier serieus in meeslepen..
Persoonlijk vind ik dat vooral jonge mensen maximaal moeten horen en zien wat er in de wereld echt gebeurd.. wat door wie en waarom..
Hoe meer kennis en inzicht, hoe beter ze kunnen beslissen in juist en fout.
En religie is een slechte raadgever.. in verkeerde handen is het meteen het ideale middel om alles om zeep te halen.. daarentegen 'wetenschap' is de nest steeds opnieuw en opnieuw in vraag stellen, bijsturen en je stelling verbeteren tot je tot eensluidende bewijsvoering komt..
Hoe serieus mag je het begin van de bijbel noemen eigenlijk?
"Toen zei god: 'Laten we mensen maken'"
Wie is WE?
En daarna komen stukken van mensen die 900 jaar oud worden?
Hoe serieus mag je het begin van de bijbel noemen eigenlijk?
"Toen zei god: 'Laten we mensen maken'"
Wie is WE?
En daarna komen stukken van mensen die 900 jaar oud worden?
God is de onverklaarbare drie-eenheid. Vader, zoon en heilige geest. (note: waarom geen dochter of moeder?)
Je mag het overigens best serieus/letterlijk nemen. In Nederland kennen we die vrijheid.
Maar of het getuigt van een groot intellect.... Neh, niet bepaald. Integendeel
het was orgineel de MOEDER..
de 3 eenheid is helemaal niks nieuw in religie landschap..
bvb Egypte:
OSIRIS ISIS HORUS
de afbeelding van Isis en haar kind Horus is identiek aan deze van Maria/Jezus..
EN er zijn veel meer 3 eenheden.. Babylon... etc etc..
Maar de Kerk was anti vrouwen.. dus...

nog een vraagje voor een gelovige
god heeft op de ene dag het water gemaakt, dan het leven etc.. maar hoe heeft hij dit gedaan met alle andere planeten dan? kerel moet wel lang bezig geweest zijn?
Moet je nu poepen of pissen klusmier?
Aan de ene kant is god in jouw leven verantwoordelijk voor het goede, je weghouden bij de criminaliteit, maar als we bovenstaande redenatie volgen, ben je er toch zelf verantwoordelijk voor!
Of doet God alleen goede dingen en is dat ene foutje, het scheppen van het kwaad, iets dat wij dan maar even door de vingers moeten zien, om vervolgens wel de erfzonde te accepteren? (kijk, dat de onmetelijke en alwetende god pissig is over het eten van een vrucht n.a.v. een verleiding door een slang met poten, oké, maar gimme a break, wat de **** heb ik daar mee te maken?)
Het is een kromme hap gebakken lucht die je op deze wijze presenteert. Een god die jijzelf vormt, in plaats van andersom. Niet dat het andersom mogelijk is, maar goed, dat is het rad dat je jezelf graag voor de ogen draait.

weet ik zo geen antwoord op.nog een vraagje voor een gelovige
god heeft op de ene dag het water gemaakt, dan het leven etc.. maar hoe heeft hij dit gedaan met alle andere planeten dan? kerel moet wel lang bezig geweest zijn?

weet ik zo geen antwoord op.
schijnbaar is het een algemene vraag die menigeen parten deelt.
http://www.xs4all.nl/~adcs/Huygens/21/refl-v.html
http://forums.marokko.nl/showthread.php?t=1963205
[Link niet meer beschikbaar]
![]()