Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Welke God je ook hebt, geloof is angst creëeren, illusie verkopen.
Vind ik, het staat mijns inziens een ieder vrij om wel of niet te geloven, in wat dan ook.
De wetenschap beantwoordt maar een deel van de grote vragen in het leven, met alleen de wetenschap kom je er niet. En dat is één van de problemen van de atheïst: zelfbeschikking. De atheïst moet het zelf uitzoeken. En dat is lastig.
Het was niet de minste die zei dat jezelf de wet kunnen voorschrijven een zeer hoog goed is.

De wetenschap beantwoordt maar een deel van de grote vragen in het leven, met alleen de wetenschap kom je er niet. En dat is één van de problemen van de atheïst: zelfbeschikking. De atheïst moet het zelf uitzoeken. En dat is lastig.
Het was niet de minste die zei dat jezelf de wet kunnen voorschrijven een zeer hoog goed is.
Zelfkennis is het begin van alle wijsheid
maar dan weer, je verandert zelf ook continu.. je evolueert..
Zelfs niet eens 1 atoom van je lichaam is hetzelfde als diegene waar je mee geboren bent..![]()

Ik zou liever de term 'ontwikkelen' gebruiken ipv evolueren, maar goed, dat is miereneukerij.
Idd wel frappant om dat laatste uit je post te beseffen. Hoe kunnen we ons 'zelf' kennen als dit zo'n vaag begrip blijkt te zijn?
Ik las de vergelijking met een schip een tijdje geleden: stel dat een schip (zo'n goeie ouwe houten driemaster) uitvaart. Tijdens de jarenlange rijs over de woelige baren loopt het natuurlijk averij op, waarbij het gerepareerd wordt. Stel nu dat er op een gegeven moment geen enkel onderdeel meer te vinden zou zijn in het schip, dat ook bij het van stapel lopen van het schip aanwezig was. We noemen dit waarschijnlijk nog steeds hetzelfde schip! Maar waarom?
Evenzo met de mens. Leipe basis voor kennis![]()

ga ik deels mee akkoord.. want als je rond je kijkt is religie de bron van heel veel kwaad in de wereld.. hierna is nationalisme wederom zo een "zeik" concept..
zonder religie doen goede mensen goede dingen, slechte doen slechte dingen..
Maar je hebt religie nodig om goede mensen vrijwillig slechte dingen te laten doen..
daarom vind ik niet dat je religie zo maar mag tolereren.. veel mensen laten zich meeslepen in haat etc.. op basis van een berg leugens waar andere van profiteren..

jij sleurt alle religies nu zomaar over 1 kam, en dat ben ik niet met je eens!
leer eens wat genuanceerder te denken ipv de hokjesgeest die je nu laat zien.
![]()
jij sleurt alle religies nu zomaar over 1 kam, en dat ben ik niet met je eens!
leer eens wat genuanceerder te denken ipv de hokjesgeest die je nu laat zien.
![]()
Islam is niet veel anders dan Christendom inzake inhoud.. jij denkt dat je godsdienst beter is net als een moslim dat doet..
Op basis van de Koran gaan ze ten strijde, verdrijven ze anders denkende, wordt er gediscrimineerd etc etc
Op basis van de Bijbel gaan ze ten strijde, verdrijven ze anders denkende, wordt er gediscrimineerd etc etc
er lopen overal gevaarlijke zotten rond die mensen kelen op basis van hun geloofsovertuiging..
OOK Christenen: zie de vele seriemoordenaars die in naam van God handelden of die met Engelen communiceerden etc....
DUS ben jij het die uw godsdienst als superieur aanprijst..
ik zie enkel de feiten en het resultaat..
MILJOENEN ZIJN ER VERMOORD IN NAAM VAN CHRISTUS.. MILJOENEN EN MILJOENEN..
het christelijk geloof dat ik aanhang, predikt vrede en naastenliefde..........doe wat voor anderen zonder er direct iets voor terug te verlangen!daar heb je een punt mier
maar ook wel een beetje zij die het geloof prediken, en de mens is meestal een volgzaam dier, zoals de prediker de herder is die zijn schapen hoedt![]()

en wie hebben die moorden gepleegd?
het geloof, of de mens die gelooft?
wie moet je dan aansprakelijk stellen daarvoor?
juist.............de mens!
![]()
ivm geesteszieke.. ja, daar ligt het bij het individu.. Charles Manson etc..
MAAR.. het geloof is de menner, de katalysator.. het wordt sinds het begin van de mensheid gebruikt door de elite om de massa te bewegen..
In oorlogstijd is religie (samen met nationalisme) het ideaal middel om de leeghoofden te vullen met haat en angst van de tegenstanders..
zie maar recent naar Bosnië/Servië..
ZONDER deze religie gaan die mensen niet zomaar elkaar uitmoorden..ZIE ook eens naar de vele etnische conflicten in Afrika, ook daar speelt geloof een grote rol..
Gellof is een ziekte voor de mensheid.. die best bestreden kan worden.. we worden er allemaal veel gezonder van.

het christelijk geloof dat ik aanhang, predikt vrede en naastenliefde..........doe wat voor anderen zonder er direct iets voor terug te verlangen!
daarom maak ik me boos als ik met een moslim extremist vergeleken wordt!
maar ik vergeef het hun, want ze weten niet beter......
( laatste woorden van Jezus, voordat hij stierf aan het kruis)
[34] Denk niet dat Ik op aarde vrede ben komen brengen. Ik ben geen vrede komen brengen, maar een zwaard. [35] Want Ik ben gekomen om een wig te drijven tussen zoon en vader, tussen dochter en moeder ... ; [36] ja, huisgenoten worden vijanden. [37] Wie meer houdt van zijn vader of moeder dan van Mij, is Mij niet waard. Wie meer houdt van zijn zoon of dochter dan van Mij, is Mij niet waard. [38] ... [39] ...wie zijn leven verliest omwille van Mij, zal het vinden. Islam is niet veel anders dan Christendom inzake inhoud.. jij denkt dat je godsdienst beter is net als een moslim dat doet..
Op basis van de Koran gaan ze ten strijde, verdrijven ze anders denkende, wordt er gediscrimineerd etc etc
Op basis van de Bijbel gaan ze ten strijde, verdrijven ze anders denkende, wordt er gediscrimineerd etc etc
er lopen overal gevaarlijke zotten rond die mensen kelen op basis van hun geloofsovertuiging..
OOK Christenen: zie de vele seriemoordenaars die in naam van God handelden of die met Engelen communiceerden etc....
DUS ben jij het die uw godsdienst als superieur aanprijst..
ik zie enkel de feiten en het resultaat..
MILJOENEN ZIJN ER VERMOORD IN NAAM VAN CHRISTUS.. MILJOENEN EN MILJOENEN..

het christelijk geloof dat ik aanhang, predikt vrede en naastenliefde..........doe wat voor anderen zonder er direct iets voor terug te verlangen!
O nee, mensen gaan thuis bakkie koffie drinken en tv kijken ....![]()