Jan Thys
Advanced Bodybuilder
- Waardering
- 2
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Een van de mooiste zinnen die ik ooit gehoord heb is, hoe meer we denken te weten, des te minder we eigenlijk echt weten. De mens zal nooit en te nimmer antwoord kunnen geven of god bestaat of niet, of hoe de aarde nou precies is ontstaan. Komt men met een theorie, dan roept deze nog meer vragen op, komt men met een geloof, idem. Kortom iedereen kan lullen als brugman, maar het antwoord zal hij/zij nooit vinden.
Bedoel je zeker...
Ik lees Dawkins ook graag, maar daarbij is The God Delusion eigenlijk de vreemde eend in de bijt. Zijn boeken, geschreven uit zijn discipline, namelijk biologie (zoölogie), zijn om die reden ook geweldig. Hij heeft het vermogen om op een elegante wijze grote ideeën over te dragen.

Ja en overmorgen corrigeren we weer de gevonden "feiten" van de dag ervoor, omdat het toch weer net iets anders is![]()
als er duidelijke fundamenten/bewijzen zijn ja..
zo niet afbollen met die 'god' sprookjesverhalen en ga ze vertellen in de plaatselijke kerk/geloofsgemeenschap, die geloven alle shit zolang het maar met charisma wordt verteld ..
onze kennis is beperkt en groeit door vallen en opstaan.. maar ze gaat vooruit.. Religie blijft stilstaan bij fantasieverhalen van mensen die al lang opgerot zijn...
al die compilaties van geschriften zijn out-of-date, ze spreken een taal en gebruik die al lang achterhaald is..
hoewel we weten dat wetenschap beperkingen heeft omdat de mens zijn kennis erin ontwikkeld.

wat is een atheist?
een dom wezen dat klakkeloos de wetenschap volgt, hoewel we weten dat wetenschap beperkingen heeft omdat de mens zijn kennis erin ontwikkeld.
duidelijk?
![]()

daartegenover staat:
Het volgen van een doctrine gebaseerd op
als eerste basis; het vereren van natuurfenomenen als de zon, maan, sterrenstanden, laterop verder uitgegroeid tot het eerste grote monotheïsme gepersonaliseerd door een boze vaderfiguur met Abraham als oersoep.. toen dat out-of date was.. plakken de CHristenen daar een nieuwe pee bij den Jezus.. die bracht ons een "liefdevolle God", aller plus minus, want geregeld spreekt hij ook over het zwaard etc... (tegenstrijdigheden tot en met)
Da moede volgen..![]()

wat is een atheist?
een dom wezen dat klakkeloos de wetenschap volgt, hoewel we weten dat wetenschap beperkingen heeft omdat de mens zijn kennis erin ontwikkeld.
duidelijk?
![]()
wat is een atheist?
duidelijk?
![]()
een atheist heeft tenminste 1 walgelijke hobby wat gelovigen niet hebben!
mensen tot op het bot afkraken, denken dat ze gelijk daarin hebben, en er nog plezier in lijken te hebben ook!
goh, ben ik blij dat ik niet zo diep gezonken ben.........
![]()
verhalen uit de Bijbel zijn opgetekend door ooggetuigen verslagen, waarschijnlijk zelfs doorverteld............dat verklaart hiaten en fouten!
kijk maar eens als er een verhaal in een kring wordt doorverteld, aan het einde is er weinig over van het origineel!
![]()
verhalen uit de Bijbel zijn opgetekend door ooggetuigen verslagen, waarschijnlijk zelfs doorverteld............dat verklaart hiaten en fouten!
kijk maar eens als er een verhaal in een kring wordt doorverteld, aan het einde is er weinig over van het origineel!
![]()
een atheist heeft tenminste 1 walgelijke hobby wat gelovigen niet hebben!
mensen tot op het bot afkraken, denken dat ze gelijk daarin hebben, en er nog plezier in lijken te hebben ook!
goh, ben ik blij dat ik niet zo diep gezonken ben.........
![]()
Een antiek boek (duizend jaar oud) geschreven door een maffe gek en mensen geloven er nu nog in. Dat is god. En mensen geloven er nu nog in met hun kippenbrein.
Ik geloof in de wetenschap en niet in sprookjes.