AndroidHealthClinic

Sticky Wat is jouw motivatie om natural te zijn/blijven...?

Zoals g-men zegt: gezondheid! Waarom je lichaam verknoeien met al die anabolen and so on?!

@ wazzup,
neem dan liever testgosteron booster ( supplement), die hrt-behandeling vind ik nog veel te experimenteel, en daarbij is bij mij eigenlijk niet de bedoeling een grote bodybuilder te worden, is voor mij net hetzelfde als fitnessen, maar ja wil wel mooie spieren krijgen, en train nu liever eenmaal liever beetje hardcore, dan gewoon fitnes-gedoe,ik heb er geduld in, wil lang doorgaan met deze hobby/sport en 95kg droog hoeft niet, ben al met 80/85 droog meer dan content. ben mssn buitenbeentje hier, maar wel graag met BB bezig

Het doel is niet de eindbestemming maar de weg !

idd, ik begrijp je, wazzup, gewoon voortdoen he als ik het een leuke hobby vind, en zie wel wat er qua fysiek van komt, kan alleen maar vooruitgaan

doe het niet omdat ik weinig zin heb om later kleine misvormde bekjams te moeten zien opgroeien, zoiets als deze
[Afbeelding niet meer beschikbaar]
afgezien daarvan, ik moet eerst een blessure overwinnen atm :(

Origineel gepost door MacB
want ja..coleman of cutler heeft weinig centjes.

Met wat die kerels aan aas moeten uitgeven houden ze volgens mij echt niks over wat de moeite is ze... Hebt ge het kuurschema van Coleman gezien? Da moet toch fortuinen hebben gekost. Pro voetballers daarentegen hebben zo goed als geen onkosten en krijgen zeker stukken meer betaald, zelfs in miezerige landjes als Belgie ja.

Moet er nog minimaal wel een kilo of 8 a 10 spiermassa bij aan kunnen trainen. Loop wel met het idee rond, maar dan zal het pas over enkele jaren zijn. En dan is het nog de vraag.

Tegen dat ik bijna aan mijn natuurlijke ''limiet'' zit, een kuurtje waar ik 6 kilo van overhoud zou wel mooi zijn.... maar zeker nog niet voor de eerste 3 jaar en binnen 3 jaar kan ik weeral helemaal anders denken

De enige reden dat ik naturel blijf is omdat ik gewoon wil kunnen zeggen dat ik naturel ben ;). Gezondheidsrisico's maken me in principe niets uit en eigenlijk lijkt met het gevoel dat je tijdens een testokuurtje krijgt ook geweldig om mee te maken, maar ik doe het niet.
Zo gauw mensen weten of denken dat je aan steroïden zit is in één klap het respect weg voor de prestaties die je geleverd hebt en wordt opeens vergeten dat je mooi wel jaren aan het trainen bent en goed op je voeding let.
Ik ben ook vaak 'beschuldigd' van anabolengebruik, maar ik zie dat maar als een compliment. Zelfs vrienden waarmee ik al jaren train verdenken me er soms van omdat iknou eenmaal veel betere resultaten in kortere tijd haal (door simpelweg effectiever trainen dankzij dit forum ;)). En ik weet ook wel aardig veel van anabolen omdat ik de AAS sectie lees en het ook heel interessant vind. Dat maakt me ook wel is verdacht :P
Maar zoals het er nu voor staat blijf ik gewoon naturel omdat mn doelen gewoon binnen bereik zijn, al moet ik er 10 jaar voor trainen :)

Ik heb trouwens ook niets tegen mensen die anabolen gebruiken, vind het altijd leuk de vooruitgang te zien bij anderen. Letterlijk de helft van de sportschool waar ik zit zit er aan en ik spuit het ook zelf in soms bij sommige mensen haha

idd daster,
zo cenk ik er ook over, ik heb ook helemal niks tegen anabolengebruik bij anderen , ging het in andere omstandigheden mssn zelf ook wel gebruiken, maar zoals het nu zit bij mij zie ik er het nut niet van in, ten eerste ben pas op 42j begonnen, meer als sport/hobby, dan verwacht je niet meer bij de groten te horen.
En ten 2de, mijn vrouw ziet niet graag een echt BB-lichaam, zeurt nu soms dat ik beter gewoon fitnes gedaan had, dus groei ik wat trager en minder naturel, tot daar.
het is gewoon een keuze die iedereen maakt voor zichzelf, en ben ook wel beetje bang door mijn leeftijd, dat ik mssn grotere gezondheidsrisico's zou lopen

Ik blijf naturel, omdat de eventuele gezondheidsrisico's me het niet waard zijn. Kijk, ik zit er zo in: nu vinden we bodybuilding (en pimpen @ the beach) misschien helemaal de bom, we hebben er dan ook de tijd voor. Maar als we ouder worden en een gezin krijgen en een baan, zul je ook daaraan voldoende tijd willen en moeten besteden. Als je dan zit met een rotte lever/nieren/hart in sommige gevallen, dan wou je dat je de tijd kon terugdraaien. Want wat is het je dan waard geweest? Die paar extra mensen die naar je keken, die paar dames extra die je hebt mogen "verwennen" vanwege je lichaam?

Dat zou het mij niet waard zijn, persoonlijk. Daarbij komen ook nog de kosten van die shit en het feit dat ik op een gedrogeerde fysiek minder trots zou zijn.

En ook nog: als ik zulke armen naturel kan bereiken, ben ik dik en dik tevreden:
triceps-pushdown-touw-s.jpg

idd unistiyle, zo denk ik er ook over, je zou dan de eventuele gezondheidsschade beklagen. Maar ja, zie je dan hier een fysiek zoals bv van Tattootommy, ja dat lijkt natuurlijk ernorm aantrekkelijk, maar een veel kleinere, erg goed afgetrainde fysiek is ook erg mooi

idd unistiyle, zo denk ik er ook over, je zou dan de eventuele gezondheidsschade beklagen. Maar ja, zie je dan hier een fysiek zoals bv van Tattootommy, ja dat lijkt natuurlijk ernorm aantrekkelijk, maar een veel kleinere, erg goed afgetrainde fysiek is ook erg mooi

Persoonlijk houd ik niet van de look van ecto's met 3 % vet, maar dus meer deze fysiek als van Hans Kroon. Gewoon groot met bijv. 10 % dus. Maar daarom; smaken verschillen!;)

ik zal ook nooit beneden de 10% gaan, maar ik bedoel gewoon waarom AAS nemen om echt groot te worden, dan liever geoznd blijven en iets minder groot.
dat is dus hans kroon op deze foto? ja, zo'n fysiek vind ik ook het mooist, dat is niet al te groot, maar ziet er idd goed uit.
en ziet er naturel uit, denk ik toch
tja zoiets als tattootommy is natuurlijk de max, maar is al minder haalbaar naturel

Dit is idd Hans Kroon en naturel. Kijk ook maar eens naar Saint van dit forum, die heeft ook een masterlijke fysiek!

weet ik,
ja k moet zeggen, aan mijn reacties op fysieken zoals van bv tattootommy, kan je horen dat ik nog een beginner ben.
Dat is het grote gevaar in deze wereld, beginners zien links en rechts van die grote, opvallende fysieken, dromen daarvan, en denken dat ze door dte gebruiken, ook snel zo zullen groeien, vandaar dat er veel jongens veel te vroeg en véél te jong aan de AAs zitten.
gelukkig krijg ik hulp en begeleiding van een fervent naturalbuilder, doet zelfs wedstrijden, hij stelt mijn voeding samen, stelt trainingsschema's op voor me, heeft veel ervaring en kennis, kijkt welk supplement er geschikt is voor me, kortom, kijkt naar natuurlijke lichaamsbouw en progressie, en begeleidt me op de juiste manier
zo kan ik naturel ook ver komen

kriebels

Ik vind het soms erg moeilijk moet ik zeggen. Een reden dat ik die spuit er niet in ram, is vooral omdat ik dan niet meer kan zeggen; dit heb ik natural behaald. Dan ben je in 1 keer je status kwijt. Maar het kriebelt wel enorm.

Een motivatie is dat je moet blijven denken dat je monstergenen hebt :D

Ik ben nu al 4.5jaar aan trainen en de laatste 2 jaar toch goed serieus ik ben 1.88m 97.5kg en ik denk rond de 10% bf sommige zeggen dat ik er te weinig uithaal zelf vind ik het niet slecht maar als ik dan iemand zie binnen komen in de sportschool en na een maand of twee al breder is dan mij dan beginne de kriebels er ook te komen het is moeilijk maar we moeten volhoude;)

Laatst bewerkt:
goed topic!!!

momenteel wil ik alles eruit halen wat erin zit , mocht ik dan niet tevreden zijn grijp ik wel naar de spuit maar nu nog lang niet. ik vind als je wedstrijden draait en geen ontkomen aan is .het is met alles je moet het gewoon niet misbruiken

Mjah,

een beetje hetzelfde als KaLe, ik wil kunnen blijven zeggen dat alles puur natuur is :D
Nog los van het feit dat ik iemand ben die volgens mij echt niet sterk genoeg is om nee te zeggen tegen kuur 2 als ik op kuur 1 kneiterhard gegaan ben, maar het eigenlijk de bedoeling was om slechts eenmalig te kuren om het uit te proberen.

Ik weet dat ik tegen verstandig en gericht kurenden die er hard voor werken niet op kan, maar er zijn stiekem best veel kuurders die ik kan hebben... En daar zie ik de sport wel van in :D

Wat helpt is dat ik nog altijd vooruitgang boek op kracht (als ik niet geblesseerd ben dan, he :?)

Terug
Naar boven