AndroidHealthClinic

Sticky Wat is jouw motivatie om natural te zijn/blijven...?

bodybuilders moeten wel als ze de top willen halen maar ik vind dat ze een judoka die gebruikt levenslang mogen schorsen en alleen nog maar mogen laten trainen in een roze judogi:)

Allereerst wil ik even stellen dat ik op zich niks tegen gebruikers heb, ik vind pro bodybuilders juist de gruwelijkste lichamen hebben.

Ik heb echter toch wel redenen om zelf niet te gebruiken:

- Ben op het moment ziek (buikgriep) en ik zie hoe de kilo's van mijn lichaam afvliegen. Dit vind ik jammer omdat ik weet dat ik er veel moeite voor doe. Als ik gebruikt zou hebben voor de kilo's en ze dan zou verliezen zou ik waarschijnlijk gek worden.

- Als je wel AAS gebruikt verhoog je je standaard niveau enorm, hierdoor moet je nog stricter op eten letten om te behouden en opnieuw te gainen

- Ik ben bang dat je door het gebruik van AAS alleen nog maar voor het bodybuilden gaat leven. Het kost nu al enorm veel tijd en moeite.

Hier los van vind ik het ook gewoon jammer om te zien wat er met bepaalde pro's gebeurd zoals bijvoorbeeld

Coleman: Hij is nu 43 en te oud om zijn werk voort te zetten, hij is immers pro maar zal geen wedstrijden meer winnen. Ok hij heeft de olympia vaak gewonnen maar als je op je 43e al min of meer klaar bent....

Markus Ruhl: Een bijzonder sympathieke bodybuilder met een enorm lichaam, een perfecte combinatie, gestopt met wedstrijden. Hij is ook nog vrij jong

Ok ze verdienen hiernaast ook aan reclames en dergelijke maar het lijkt mij dat je als pro gewoon wedstrijden wilt winnen of althans draaien

Coleman: Hij is nu 43 en te oud om zijn werk voort te zetten, hij is immers pro maar zal geen wedstrijden meer winnen. Ok hij heeft de olympia vaak gewonnen maar als je op je 43e al min of meer klaar bent....

Markus Ruhl: Een bijzonder sympathieke bodybuilder met een enorm lichaam, een perfecte combinatie, gestopt met wedstrijden. Hij is ook nog vrij jong

Ok ze verdienen hiernaast ook aan reclames en dergelijke maar het lijkt mij dat je als pro gewoon wedstrijden wilt winnen of althans draaien

Al jouw punten ga ik niet tegen in en mag je helemaal zelf weten. Maar dit is echt het domste punt dat ik ooit gehoord heb. 43 jaar zijn en niet mee als Pro mee kunnen komen is een reden??? Welke Pro voetballer is 43? Welke pro wat dan ook kan meekomen boven zijn 30ste. Bodybuilding is juist een van de weinige fysiek actieve topsporten die je tot hoge leeftijd kan beoefenen.

Al jouw punten ga ik niet tegen in en mag je helemaal zelf weten. Maar dit is echt het domste punt dat ik ooit gehoord heb. 43 jaar zijn en niet mee als Pro mee kunnen komen is een reden??? Welke Pro voetballer is 43? Welke pro wat dan ook kan meekomen boven zijn 30ste. Bodybuilding is juist een van de weinige fysiek actieve topsporten die je tot hoge leeftijd kan beoefenen.

Een reden voor wat?

Precies een goede vergelijking, voetballers en bodybuilders. Een pro voetballer zal tijdens zijn carriere waarschijnlijk meer opbouwen qua geld om voorzieningen te hebben op latere leeftijd.

Ik bedoel er meer mee te zeggen dat pro bodybuilders zoveel moeite moeten doen om te zijn wie ze zijn, en daarmee in verhouding tot andere sporten redelijk weinig verdienen om er later ook nog van te kunnen genieten, als ze al oud worden.

Laatst bewerkt:
Ik blijf gewoon lekker naturel :)
Ik hoef nu nog niet met een hangend derde beentje rond te wandelen :D

Wil het in 1e instantie vrij basic houden.

Ik wil gewoon ooit eruit zien zoals ik dat vroeger droomde.
Dus 1.93 en dan 130 kg bij 5%. Dat mijn vormen misschien niet zoals een pro zijn oke, maar ik wil gewoon huge worden bij een heel laag bf. Tuurlijk, nu met kleren aan ben ik aardig stevig, maar om de look te hebben moet ik nog heel veel zakken. Vandaar ook dat ik toch een keer wil beginnen.
Ik zal ook geen 10 jaar gebruiken zoals velen wel. Ik wil gewoon een keer eruitzien als een echte BB!

Ik vind je er anders voor een natural ZEER goed uitzien en zeker als een echte BB!

Ja dat is het vaak ook he...je ziet het zelf niet meer. :)
Bikkelrexia.....

ik kan hier maar 1 ding op zeggen eigenlijk: KALE

als ik kijk hoe hij zijn progressie gemaakt heeft op 8jaar (denk ik???) dan weet ik dat ik op 12 jaar dat ook wel zal kunnen :D kale is gewoon de grootste motivatie voor mij.
voor ik ga trainen kijk ik soms naar zijn galerij en dan krijg ik maar zin om te knallen

en nee ik ben geen homo :D

De neveneffecten die AS met zich meebrengen vooral en het feit dat het naturel ook al netjes gaat.

Voorlopig blijf ik nog naturel. Wil kijken wat er voor mij natuurlijk haalbaar is. Kriebelen doet het zeker maar ik denk als ik er eenmaal aan begin dat ik dan niet meer terug kan. nu weet ik nog neit wat het is dus weet ik ook niet wat ik mis. Wie weet als we een jaar of 2 verder zijn.

als je zoals ik op kje 42 pas begint, doe je het niet meer om mee te draaien aan de top, ik doe het als sportieve hobby, en om toch een zo goed mogelijk lichaam te krijgen, dus waarom zou ik iets anders dan gewone supplementen nemen? Heb een gezin, neem dus geen risico's

Ik heb er persoonlijk geen zin in om eventuele bijwerkingen te krijgen.
Ook als ik iets relatief vlug bereik wil ik steeds (te veel) meer, dus ik zou niet weten waar het voor mij persoonlijk zou ophouden.
Voor de rest vergelijk ik het met dweilen... ja dweilen.
Je kan het doen met een aftrekker en een dweil of je kan het doen met een swiffer wet-jet.
Met de swiffer zul je vlugger zijn, de doekjes en de vulling kosten veel geld en wat is het resultaat op het einde? ( op het allereinde bedoel ik daarmee)
Plus de eer die je voor jezelf houdt dat je naturel bent gebleven, het gaat toch niet alleen om de grootste spieren?

als je zoals ik op kje 42 pas begint, doe je het niet meer om mee te draaien aan de top, ik doe het als sportieve hobby, en om toch een zo goed mogelijk lichaam te krijgen, dus waarom zou ik iets anders dan gewone supplementen nemen? Heb een gezin, neem dus geen risico's

Je hebt al kinderenneem ik aan... dus stel dat je er achter komt dat je eigen hormoonniveau aan de lage kant is... dan zou je hem toch kunstmatig op kunnen krikken tot een fractie boven normaal. Bijverschijnselen zullen dan wel mee vallen. (denk aan HRT, geen grammen testosteron, maar 100 mg/week ofzo)

waarom dan niet ?

Teveel gezeik met de gezondheid. Kan heel strict leven, discipline genoeg. Maar heb qua gezondheid te vaak een tegenslag(CVS/bacteriele infectie/maagzweren etc). Dus niet verstandig om maar iets te proberen.
Ik zat 2maand terug op 95kg 10% 1.72m. Heb toen weer last gekregen van maagzweren, dwz bijna niks eten -> extra vermoeid. Vicieuze cirkel..
Zit er nu nog steeds mee en ben nu 7kg lichter, en train 3x per week 20min met een lage intensiteit en lichte gewichten. Puur voor het gevoel.

Nu van andere dingen in het leven aan het genieten, en als de gezondheid weer 100% is ga ik die 100kg halen. Word.

whehehe:roflol:

@ wazzup,
neem dan liever testgosteron booster ( supplement), die hrt-behandeling vind ik nog veel te experimenteel, en daarbij is bij mij eigenlijk niet de bedoeling een grote bodybuilder te worden, is voor mij net hetzelfde als fitnessen, maar ja wil wel mooie spieren krijgen, en train nu liever eenmaal liever beetje hardcore, dan gewoon fitnes-gedoe,ik heb er geduld in, wil lang doorgaan met deze hobby/sport en 95kg droog hoeft niet, ben al met 80/85 droog meer dan content. ben mssn buitenbeentje hier, maar wel graag met BB bezig

Simpel: Gezondheid!

Precies een goede vergelijking, voetballers en bodybuilders. Een pro voetballer zal tijdens zijn carriere waarschijnlijk meer opbouwen qua geld om voorzieningen te hebben op latere leeftijd.

want ja..coleman of cutler heeft weinig centjes.

Terug
Naar boven