XXL Nutrition

WAT STEMT DBB.COM: 2e kamer verkiezingen (NL)

Peiling Peiling Op welke pollitieke partij ga jij stemmen tijdens de 2e kamer verkiezingen?

• CDA

Stemmen: 7 1,5%
  • PVDA

Stemmen: 26 5,7%
  • SP

Stemmen: 18 4,0%
  • VVD

Stemmen: 94 20,8%
  • PVV

Stemmen: 176 38,9%
  • GroenLinks

Stemmen: 19 4,2%
  • Christenunie

Stemmen: 2 0,4%
  • D66

Stemmen: 29 6,4%
  • Partij voor de dieren

Stemmen: 12 2,6%
  • SGP

Stemmen: 0 0,0%
  • Verdonk

Stemmen: 0 0,0%
  • Anders, nl

Stemmen: 8 1,8%
  • Ik ga niet stemmen.

Stemmen: 25 5,5%
  • Ben Belg

Stemmen: 37 8,2%

• Totaal stemmers
    453
Ook al past de pvv meer bij mijn idealen, zou ik toch vvd stemmen. Een stem op de Pvv is een deels toch verloren stem want niemand gaat met ze in zee. Vvd is daarom toch een betere optie! Denk dus goed na want de Pvv wint toch nog niet met zo'n meerderheid dat ze zelf een kamer meerderheid krijgen.

Onzin VVD kan makkelijk samen met PVV heb je al + 60 zetels. Tel daarbinj een coalitiegeil CDA bij (om de PVDA lekker te stangen wegens Uruzgan).

Alles beter dan die vieze links kliek van SP/GL/PVDA. Al ben ik er wel voor om gewoonweg 1 links 1 midden en 1 rechtse partij te creeren. Dan gebeurd er tenminste nog wat in plaats van coalities tussen links midden en soms zelfs rechts.

veel mensen voor pvv zie ik hier haha. Niet anders verwacht ook. Misschien heel leuk en aardig om de criminele buitenlanders het land uit te gooien en minder buitenlanders toe te laten, maar dat is ook het enige waar pvv over kan praten. Voor de rest hebben ze echt nergens verstand van.
Waar baseer je dat op dat de pvv geen verstand heeft van andere zaken?

veel mensen voor pvv zie ik hier haha. Niet anders verwacht ook. Misschien heel leuk en aardig om de criminele buitenlanders het land uit te gooien en minder buitenlanders toe te laten, maar dat is ook het enige waar pvv over kan praten. Voor de rest hebben ze echt nergens verstand van.

Dat is ook het belangrijkste wat de PVV kan doen en wat prioriteit nummer 1 heeft dus maak je niet druk om de rest.

VVD en mogelijke derde partij mogen andere zaken regelen.

Onzin VVD kan makkelijk samen met PVV heb je al + 60 zetels. Tel daarbinj een coalitiegeil CDA bij (om de PVDA lekker te stangen wegens Uruzgan).

Alles beter dan die vieze links kliek van SP/GL/PVDA. Al ben ik er wel voor om gewoonweg 1 links 1 midden en 1 rechtse partij te creeren. Dan gebeurd er tenminste nog wat in plaats van coalities tussen links midden en soms zelfs rechts.

GL, pvda en VVD zusammen?

---------- Toegevoegd om 19:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:50 ----------

Nou ja, ze zouden ook eens ergens anders over hun bek moeten open trekken.
Overigens zie je al van kilometers afstand dat de PVV gewoon een nieuw LPF verhaal wordt, als ze ind e regering gaan zullen ze binnen een aantal maanden uit elkaar vallen en zal H. Brinkman een nieuwe partij oprichten.

Laatst bewerkt:
GL, pvda en VVD zusammen?

---------- Toegevoegd om 19:50 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 19:50 ----------

Nee ? VVD is rechts, GL/Pvda links/centrum.

Maar ik bedoel dat ik het nut nooit inzie om met partijen van zowel links als rechts in een coalitie te gaan. Dat is kiezen in het midden en NIKS bewerkstelligen.

Nou ja, ze zouden ook eens ergens anders over hun bek moeten open trekken.
Fleur Agema gaat over zorg binnen de PVV en ik heb haar daar wel eens over horen debatteren. Maar het lijkt inderdaad net alsof de PVV alleen maar bezig is met immigratie.:p

Nee ? VVD is rechts, GL/Pvda links/centrum.

Maar ik bedoel dat ik het nut nooit inzie om met partijen van zowel links als rechts in een coalitie te gaan. Dat is kiezen in het midden en NIKS bewerkstelligen.

Ah, ik had het verkeerd gelezen. Maar wat bedoel je dan met het creëeren van 1 links, 1 rechts en 1 midden partij?

Ah, ik had het verkeerd gelezen. Maar wat bedoel je dan met het creëeren van 1 links, 1 rechts en 1 midden partij?

Ik bedoel dat we in Nederland teveel keuzes hebben waardoor er altijd een zwakke coalitie ontstaat. Als je PVDA in een kabinet zet met VVD en CDA heb je zowel links georienteerd als rechts en dan is er geen echte 'beweging' mogelijk. Het zou beter zijn om of een rechts beleid te krijgen door een gecombineerde RECHTSE partij. Of bijvoorbeeld een Links verbond om het land ECHT Links te regeren.

Zie het als je met 2 vrienden bent en de ene is altijd bang om kattekwaad uit te halen en de andere wil het wel. Zolang je met die bangeschijterd bent zal je nooit zoveel kattekwaad uithalen dan alleen met die ander.

uit de dingen die ik van de partij hoor en lees. Vooral van geert wilders. Uit de debatten die worden gevoerd.

---------- Toegevoegd om 20:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:02 ----------

Dat is ook het belangrijkste wat de PVV kan doen en wat prioriteit nummer 1 heeft dus maak je niet druk om de rest.

VVD en mogelijke derde partij mogen andere zaken regelen.

tuurlijk...de economie, zorg, onderwijs en vele ander dingen boeien allemaal niet:rolleyes: echt een domme opmerking van je bro.

Ik bedoel dat we in Nederland teveel keuzes hebben waardoor er altijd een zwakke coalitie ontstaat. Als je PVDA in een kabinet zet met VVD en CDA heb je zowel links georienteerd als rechts en dan is er geen echte 'beweging' mogelijk. Het zou beter zijn om of een rechts beleid te krijgen door een gecombineerde RECHTSE partij. Of bijvoorbeeld een Links verbond om het land ECHT Links te regeren.

Zie het als je met 2 vrienden bent en de ene is altijd bang om kattekwaad uit te halen en de andere wil het wel. Zolang je met die bangeschijterd bent zal je nooit zoveel kattekwaad uithalen dan alleen met die ander.

In een pluriforme staat lijkt me dit onwenselijk.
Krijg je beetje een Engelse staat, waarbij 1 partij altijd een meerderheid heeft in de kamer, hierbij wordt bijna de helft van het land niet vertegenwoordigd.

tuurlijk...de economie, zorg, onderwijs en vele ander dingen boeien allemaal niet:rolleyes: echt een domme opmerking van je bro.

Nergens staat dat het mij niet boeit. Voor mij is prioriteit nummer 1 Islam/integratie/segratie/remigratie als dat nu niet wordt aangepakt zullen de druiven over 20 jaar zuur zijn (al zijn ze dat nu al). Maarja woon in een wijk met meer dan of net aan 50% allochtonen dus...verschillende invalshoeken wellicht dan jij..

---------- Toegevoegd om 20:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:08 ----------

In een pluriforme staat lijkt me dit onwenselijk.
Krijg je beetje een Engelse staat, waarbij 1 partij altijd een meerderheid heeft in de kamer, hierbij wordt bijna de helft van het land niet vertegenwoordigd.

Ja en ? Dan kan er door politici tenminste meer gedaan worden dan constant halfbakken maatregelen die iedereen goed lijken waardoor er weinig spijkers met koppen worden geslagen want anders is er kans op een 'val'. Als men het slecht doet is het na die 4 jaar over zo niet dan niet.

Er is te weinig controle. Een partij kan de meest belachelijke ideeën doorvoeren, lijkt me niet ideaal.

Er is te weinig controle. Een partij kan de meest belachelijke ideeën doorvoeren, lijkt me niet ideaal.

Mocht het volk het niet willen zal men daar op afgerekend worden, zo werkt dat dan toch ? Er kan tenminste een periode zonder allerlei poldermodellen gewerkt worden.

Als links wilt dat de koopkracht omhoog gaat dan gebeurd dat en niet in een kabinet met CDA en VVD waar het dan of met 0.1 of 0.2 % gebeurd..

Maar oke je standpunt is duidelijk mijne ook terug naar topic ;)

Nergens staat dat het mij niet boeit. Voor mij is prioriteit nummer 1 Islam/integratie/segratie/remigratie als dat nu niet wordt aangepakt zullen de druiven over 20 jaar zuur zijn (al zijn ze dat nu al). Maarja woon in een wijk met meer dan of net aan 50% allochtonen dus...verschillende invalshoeken wellicht dan jij..

---------- Toegevoegd om 20:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 20:08 ----------

Ja en ? Dan kan er door politici tenminste meer gedaan worden dan constant halfbakken maatregelen die iedereen goed lijken waardoor er weinig spijkers met koppen worden geslagen want anders is er kans op een 'val'. Als men het slecht doet is het na die 4 jaar over zo niet dan niet.

Ik snap je punt hoor over de allochtonen, maar het gaat om meer dan alleen de allochtonen, al moet dat gewoon aangepakt worden. De criminaliteit is een groot probleem

Zoals in het nieuws:

VVD/PVV/CDA is een mogelijkheid nu.

PvdA en VVD samen zie ik niet echt gebeuren door de extreme verschillen...

VVD/PVV/CDA is wel een doemscenario zeg, moet er niet aan denken.
Ik geef ze maximaal een half jaar, dan zal het wel uit elkaar vallen.

Was te verwachten dat het merendeel op een forum als dit PVV gaat stemmen.
Wat vergeten wordt is dat de media zoals een telegraaf geilt op relmarokkanen en nog meer geilt op vuurtjes opstoken.

Wat vergeten wordt is de ECHTE criminalteit zoals witte boorden criminaliteit en de miljoenen en miljarden fraudes....je merkt daar niet rechtstreeks iets van zoals bijvoorbeeld een tasjesroof,maar dat merk je pas een paar jaar later,zoals nu, dat wel allemaal, dus alle werkenden in dit land en zelfs mensen met een uitkering gaan DOKKEN om de crisis de wereld uit te helpen.

Dat er 1 bijna miljoen moslims zijn wordt derhalve even vergeten, de kans is zeer groot dat uw dochter of zoon later met een moslim.a thuiskomt.Lekker belangrijk.

Samenwonen en werken is de enige weg.
Je laten lijden door een imitatiemozart die zijn begroting niet sluitend kan maken met waar hij zijn geld vandaan gaat halen,gaat zeer grote problemen geven,bovendien.....deze man zal never nooit minister president worden want niemand wil samenwerken,dat kabinet gaat vallen na een week.

Laat je dus niet lijden door foute krantjes als de telegraaf die alles opblaast en uit zijn verband trekt, kijk ook eens wat de doorsnee blanke nederlander allemaal uitspookt.

Als ik moet kiezen tussen die nederlandse klojos die elke wedstrijd stadions slopen en vernielingen aanrichten en waar miljoenen aan politie inzet van belastinggeld aan betaald wordt, of een marokkaan die een keer een tasje rooft moest kiezen, kies ik voor de marokkaan.Geef dan die hollander die alles sloopt en zich supporter noemt gelijk 5 jaar op water en brood graag.

Het zwartwerken bijvoorbeeld, is door ons uitgevonden.Daar betalen jij en ik belasting voor.En niet te weinig ook, pure misdaad dus.

Ze hebben maar 1 goed punt, straffen omhoog, maar wilders verteld even niet waar hij al dat geld vandaan gaat halen, want daar is heel veel geld voor nodig.

Laatst bewerkt:
Goede post ron1. Probeer het nogmaals zonder spelfouten.

Fleur Agema gaat over zorg binnen de PVV en ik heb haar daar wel eens over horen debatteren. Maar het lijkt inderdaad net alsof de PVV alleen maar bezig is met immigratie.:p

Die heb ik ook zo vaak gezien, die lijkt in een constante afterparty te zitten, ze kijkt zo vreemd uit haar amateur ogen.

---------- Toegevoegd om 18:01 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 17:59 ----------

Vooral vvd stemmen, dan ga je gigantisch extra inleveren en de komende 4 jaar geen euro op je salaris er bij als het aan hun ligt.

De werkenden moeten tenslotte flink bloeden voor al die bestuurders,commisariaten, en al die andere zakkenvullers.

---------- Toegevoegd om 18:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 18:01 ----------

Alle combinaties met de letters PVV erin zal een lawaaierige maar snelle ondergang tegemoet gaan.

Absoluut, echt het pim fortuin syndroom, dat lpf gedoe,kansloos.
Wat me opvalt is dat velen roepen pvv,pvv, ja ik ga pvv stemmen, maar de reden.......waarom pvv dan......dat lees je dan even niet.

Ik wil een partij die iets doet aan de voetbal zogenaamde supporters criminaliteit en waar ik elk jaar ook belasting aan betaal,ik wil ene partij die durft te roepen stop die wedstrijden maar leg alles plat zonder publiek als e rnog maar 1 stoel gesloopt wordt in een stadion.

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven