AndroidHealthClinic

WAT STEMT DBB.COM: 2e kamer verkiezingen (NL)

Peiling Peiling Op welke pollitieke partij ga jij stemmen tijdens de 2e kamer verkiezingen?

• CDA

Stemmen: 7 1,5%
  • PVDA

Stemmen: 26 5,7%
  • SP

Stemmen: 18 4,0%
  • VVD

Stemmen: 94 20,8%
  • PVV

Stemmen: 176 38,9%
  • GroenLinks

Stemmen: 19 4,2%
  • Christenunie

Stemmen: 2 0,4%
  • D66

Stemmen: 29 6,4%
  • Partij voor de dieren

Stemmen: 12 2,6%
  • SGP

Stemmen: 0 0,0%
  • Verdonk

Stemmen: 0 0,0%
  • Anders, nl

Stemmen: 8 1,8%
  • Ik ga niet stemmen.

Stemmen: 25 5,5%
  • Ben Belg

Stemmen: 37 8,2%

• Totaal stemmers
    453
Idd, denk dat er veel mensen hier zich niet zo interesseren in politiek en dan spreekt een Geert Wilders met zijn populistische taal waarschijnlijk aan. Zal me ook niets verbazen als er hier een groot deel mensen heeft gestemd in de poll die niet stemgerechtigd zijn (16-17 jarigen). Bij die groepen middelbare scholieren zie je toch ook regelmatig een voorkeur voor partijen als de PVV

Populistische taal... :roflol: je lult mee met de linkse Wilders bahser en voornamelijk D66.

Kijk alleen eens hiernaar:

[Link niet meer beschikbaar]

Is dat niet schrikbarend dat links hier niks aan wilt doen? En ondertussen moeten bejaarden betalen voor een ommetje te lope of douche. En de burger kaalplukken zijn ze goed in.

Gelukkig wilt de PVV dit goed aanpakken :thumbs::thumbs:

VVD

Ik ben bang dat als links een te grote invloed krijgt het laf aanmodderen wordt betreffende de economie en ik over 10/20 jaar in mijn volle carrière de rekening krijg. Betekent overigens niet dat ik het met alles eens ben, een aantal dingen vind ik zelf onzin.

Jij?

Populistische taal... :roflol: je lult mee met de linkse Wilders bahser en voornamelijk D66.

Kijk alleen eens hiernaar:

[Link niet meer beschikbaar]

Is dat niet schrikbarend dat links hier niks aan wilt doen? En ondertussen moeten bejaarden betalen voor een ommetje te lope of douche. En de burger kaalplukken zijn ze goed in.

Gelukkig wilt de PVV dit goed aanpakken :thumbs::thumbs:

Ik vind de situaties in 3e wereldlanden schrikbarender, maar aan je reactie te zien is dat voor jou een ver van je bed show. Wat heb JIJ gedaan dat je het beter hebt dan die mensen, juist helemaal niets, je hebt gewoon mazzel gehad dat je daar niet bent geboren. Het zou je goed doen eens wat van de wereld te zien, dan kun je misschien dingen eens wat beter in perspectief zien. Want we hebben het hier verschrikkelijk goed.

VVD

Ik ben bang dat als links een te grote invloed krijgt het laf aanmodderen wordt betreffende de economie en ik over 10/20 jaar in mijn volle carrière de rekening krijg. Betekent overigens niet dat ik het met alles eens ben, een aantal dingen vind ik zelf onzin.

Jij?

VVD hamert inderdaad wel op het terugbrengen van het begrotingstekort en de staatsschuld. Of dit ook daadwerkelijk lukt zullen we moeten afwachten.

Ik stem blanco denk ik. Geen enkele partij komt overeen met mijn gedachten. Misschien moet ik een eigen partij oprichten. De jongerenpartij oid en dan de strijd aanbinden met de babyboomers. :brew:

---------- Toegevoegd om 03:04 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 03:02 ----------

Ik vind de situaties in 3e wereldlanden schrikbarender, maar aan je reactie te zien is dat voor jou een ver van je bed show. Wat heb JIJ gedaan dat je het beter hebt dan die mensen, juist helemaal niets, je hebt gewoon mazzel gehad dat je daar niet bent geboren. Het zou je goed doen eens wat van de wereld te zien, dan kun je misschien dingen eens wat beter in perspectief zien. Want we hebben het hier verschrikkelijk goed.

Wij hebben het hier inderdaad goed, maar je kunt geen geld uitgeven dat je niet hebt. Wat dat betreft is het een goed idee om flink te bezuinigen op ontwikkelingshulp.

Er zijn wat mij betreft inderdaad meerdere scenario's mogelijk waarvan jou redenatie er mogelijk één van is. Wat zou jou redenatie zijn in een scenario waarin de PVV mogelijk op 20+ zetels zal eindigen? Buiten de zwevende kiezers, tussen PVV en VVD, om? Volgens de Twitter expert (sad but it's true) bij het grote debat zijn de zwevende kiezers nogal uiteenlopend cq tegenstrijdig van keuze. Is het logisch dat de PVV nog stemmers weg haalt bij linkse partijen?

PVV haalt denk ik niet meer dan 15 zetels en wordt op het laatste moment nog voorbij gestreefd door Emile Roemer en co.

Laatst bewerkt:
Maakt niet uit wat je stemt, er veranderd toch niks.
Is een facade die je ziet.

Zat even te denken aan pvvd, alleen hebben die nogal een hekel aan dierlijke eiwitten, dat kan ik als bb natuurlijk niet steunen.

d66, groenlinks, dierenpartij, pvda, sp = vleestaks.

Bodybuilders kunnen het best rechts stemmen

pvv aan de top!

Ook al ben ik het niet op alle punten met ze eens ga ik voor de SP zometeen.

vvd gestemd

Vanavond pas stemmen. Maar mijn stem gaat naar de PVV. Heb alles goed overwogen.

Er zijn wat mij betreft inderdaad meerdere scenario's mogelijk waarvan jou redenatie er mogelijk één van is. Wat zou jou redenatie zijn in een scenario waarin de PVV mogelijk op 20+ zetels zal eindigen? Buiten de zwevende kiezers, tussen PVV en VVD, om? Volgens de Twitter expert (sad but it's true) bij het grote debat zijn de zwevende kiezers nogal uiteenlopend cq tegenstrijdig van keuze. Is het logisch dat de PVV nog stemmers weg haalt bij linkse partijen?

PVV vind ik moeilijk in te schatten, ze zijn duidelijk over het hoogtepunt heen maar aan de andere kant denk ik dat er nog een aantal 'stille' zetels bij komen. Halen natuurlijk nooit het aantal zetels als dat ze een half jaar geleden gehaald zouden hebben. Ik kan me niet voorstellen dat ze zetels weghalen bij een SP, die zitten met Roemers redelijk stevig nu. Ik denk dat ze het vooral van zwevende kiezers moeten hebben.

Die peilingen zijn trouwens niet zaligmakend. In 2006 zaten ze er gemiddeld 16 zetels naast. Op 150 misschien nog best scherp als je in beschouwing meeneemt dat er vermoedelijk een aanzienlijke groep mensen pas de knoop door hakken in het stemhokje.

Volgens mij is een Paars kabinet de meest logische optie op dit moment. Rechts met Wilders is denk ik verder weg dan het lijkt en geheel links haalt geen meerderheid.

Vooral veel koffiedik kijken, ik ga zo maar eens stemmen.

PVV zou best 20 zetels kunnen halen, ze zakten de laatste weken pas onder de 20. Dat kan je nog wel goedmaken als het aankomt op de stemgang zelf. Kan tegelijkertijd ook tegenvallen omdat in de peilingen de VVD iets terug aan het vallen was de laatste week. Dan kunnen mensen wel eens strategisch gaan stemmen en toch nog de VVD verkiezen boven de PVV.

PVV heeft voorheen toch vooral de VVD leeg geroofd en toen eenmaal de VVD weer een opmars begon zag je ook gelijk een kantelpunt bij de PVV. Blijven voor de PVV nog wel meer zetels over dan bij de vorige verkiezingen maar die winst is al in een veel eerder stadium geboekt en gelet op de eerdere opwaarste beweging van de PVV komen die zetels zowel van SP als van bijvoorbeeld het CDA.

Ik ben in de war nadat ik twee stemwijzers heb ingevuld. Er kwam een partij uit waarvan ik nooit had gedacht dat we gedeelde interesses hadden. Wat nu....

Als je een auto en een huis bezit kan je het beste niet op de PvdA stemmen.

Terug
Naar boven