XXL Nutrition

WAT STEMT DBB.COM: 2e kamer verkiezingen (NL)

Peiling Peiling Op welke pollitieke partij ga jij stemmen tijdens de 2e kamer verkiezingen?

• CDA

Stemmen: 7 1,5%
  • PVDA

Stemmen: 26 5,7%
  • SP

Stemmen: 18 4,0%
  • VVD

Stemmen: 94 20,8%
  • PVV

Stemmen: 176 38,9%
  • GroenLinks

Stemmen: 19 4,2%
  • Christenunie

Stemmen: 2 0,4%
  • D66

Stemmen: 29 6,4%
  • Partij voor de dieren

Stemmen: 12 2,6%
  • SGP

Stemmen: 0 0,0%
  • Verdonk

Stemmen: 0 0,0%
  • Anders, nl

Stemmen: 8 1,8%
  • Ik ga niet stemmen.

Stemmen: 25 5,5%
  • Ben Belg

Stemmen: 37 8,2%

• Totaal stemmers
    453
2002 235 090
2003 248 009
2004 257 604
2005 266 060
2006 255 916
2007 258 592
2008 346 687
2009 347 021

VVD en de staatsschuld

2002 t/m 2006 regeerde de VVD ook mee maar de staatsschuld liep wel gestaag op. Dan heb ik het nog maar niet over de jaren 80 waarin CDA+VVD de staatsschuld lieten verdubbelen.

Dat de staatsschuld na 2006 is geexplodeerd komt door de financiele crisis en vooral het redden van banken.

Moet wel gezegd worden dat onder Paars de schuldquote en staatsschuld terugliep (schuldquote) of stabiel (staatsschuld) bleef. Maar VVD +CDA lijkt een recept voor een hogere staatsschuld en vooral veel zoutzuur i.p.v. het debiele zoet dat ons al jaren wordt beloofd. Zoet en zuur, afknallen die debielen die zulke kindertaal uitslaan.

Ben benieuwd wanneer de 1e prognoses er komen:D

Examen afleggen voordat je gaat stemmen
Examen afleggen voordat je kinderen krijgt

:thumbup:, gisteren ook met wat mensen gesproken over wat ze gaan stemmen, ook op universitair niveau heeft het meerendeel geen flauw benul wat "hun" partij eigenlijk allemaal voor standpunten heeft

Ik heb eigenlijk ook geen idee. Maar vind het wel prettig dat mijn partij gewoon maar uit 2 letters bestaat, lekker makkelijk te onthouden, jwt.

Net terug van het stembureau.. PVV uiteraard

Uiteraard!

lol typerend voor dbb dat pvv zo hoog scoort in deze poll

lol typerend voor dbb dat pvv zo hoog scoort in deze poll
lol ja maar ik denk niet dat het echt serieus is, (wat ook typerend is voor dbb :rolleyes:)

maar ik snap echt niet waarom mensen op de pvv stemmen, aangezien ze artikel 1 van de grondwet willen afschaffen, 10000 extra agenten op straat, geen milieubeleid, een verbod op islamitische scholen, hoofddoeken, moskeeën, hij wil zelfs de koran verbieden. dat is toch niet echt wat je noemt vrijheid toch???

Laatst bewerkt:
lol ja maar ik denk niet dat het echt serieus is, (wat ook typerend is voor dbb :rolleyes:)

maar ik snap echt niet waarom mensen op de pvv stemmen, aangezien ze artikel 1 van de grondwet willen afschaffen, 10000 extra agenten op straat, geen milieubeleid, een verbod op islamitische scholen, hoofddoeken, moskeeën, hij wil zelfs de koran verbieden. dat is toch niet echt wat je noemt vrijheid toch???

Denk het wel hoor, PVV scoort al jaren vrij hoog in de polls op DBB. Jongeren stem vrij veel op de PVV, dat zal het beeld hier ook nog eens vertekenen. Actieve forumleden op DBB zijn gemiddeld toch vrij jong.

toch nog pvv gestemd vanmorgen, over het milieu ben ik het niet eens met ze, maar wel met de rest.

Zo net gestemd. Tevens een stempas omgezet in een kiezerspas zodat ik een verkregen stem kon meenemen naar mijn gemeente. De gemeente waar ik dat moest regelen en de mensen die vanmorgen aanwezig waren wisten amper waar ik het over had. Ik moest ze notabene uitleggen hoe het in elkaar zat. Erg slecht geregeld was dat zeg..

Mijn keuze viel voor de PVV, deels als proteststem tegen de gevestigde orde. De democratie in Nederland is een grote farce. Partijen worden al bij voorbaat uitgesloten en de koers die Nederland vaart zal uiteindelijk ongewijzigd blijven.

Vergeet ook niet welke partijen ons hebben opgezadeld met het Europese gedrocht dat men een Grondwet noemt; dat waren het CDA, de PvdA, VVD en D66.

Ik zal niet beweren dat de PVV de wijsheid in pacht heeft, integendeel, het is een jonge partij en bovendien ben ik het niet met alle standpunten eens (zoals pro-Israel), echter zijn ze wel voor méér veiligheid in dit land, minder verkwanseling van onze centen en tegen de multiculturele gevestigde orde met haar ziekelijke massa-immigratie waar dit land ten onder aan gaat.

Ondertussen gaat staatssecretaris Albayrak (PvdA) vrolijk verder met het uitdelen van verblijfsvergunningen aan honderden uitgeproduceerde asielzoekers terwijl deze mensen al waren afgewezen door de Immigratie- en Naturalisatiedienst (IND).

PvdA gestemd in de hoop dat zij meer zetels krijgen dan de VVD, o.a. omdat ik een VVD-PVV coalitie niet echt zie zitten :').

PVV gestemd.

Waarom sociaal doen naar arme landen waar het geld niet of niet goed terecht komt als we in Nederland nog genoeg hebben op te lossen.

Wat ik wel jammer vind is dat de PVV te laat andere standpunten hard heeft gemaakt. Ging te lang over moslims en de islam

Een stem uitbrengen in deze tijden op basis van wat wazig gelul over ontwikkelingshulp is misschien wel het allerdebielste wat ik gehoord heb de afgelopen dagen. Nou ja, Brinkman tegenover Peter R. de Vries gisteren bij DWDD kwam ook erg dichtbij.

Laatst bewerkt:
Een stem uitbrengen in deze tijden op basis van wat wazig gelul over ontwikkelingshulp is misschien wel het allerdebielste wat ik gehoord heb de afgelopen dagen. Nou ja, Brinkman tegenover Peter R. de Vries gisteren bij DWDD kwam ook erg dichtbij.
lol ja die peter ging er hard tegen aan.:p
maar dat is ook waarschijnlijk de rede waarom veel mensen op de pvv stemmen, ze hebben geen idee wat hun programma inhoud...

Nou, ik vond De Vries daar nou ook niet bepaald sterk uit de hoek komen.

Hij raakte de kern van wat er mis is met de PVV, op de een of andere manier wordt Wilders nooit (zover ik gemerkt heb) daarop zo doortastend aangepakt door zijn politieke tegenstanders en ik heb geen idee waarom.

lol ja die peter ging er hard tegen aan.:p
maar dat is ook waarschijnlijk de rede waarom veel mensen op de pvv stemmen, ze hebben geen idee wat hun programma inhoud...

Ja jij zult de wijsheid wel in pacht hebben en weten wat de reden is waarom circa een miljoen mensen op de PVV gaan stemmen. Hetzelfde gelul kan ik schrijven over al die debielen die weer op de PvdA gaan stemmen.

Het feit dat Wilders zoveel volgers heeft, geeft aan dat er een probleem is in Nederland. De meerderheid van de politici ontkennen de klachten over de negatieve gevolgen van etnische diversiteit (multicul) of noemen het racisme.

Deze ontkenning (waar jij vrolijk aan mee doet) zorgt alleen maar voor nog grotere teleurstellingen bij veel burgers. Dat is tevens een voedingsbodem voor het groeien van de partijen als de PVV omdat veel mensen geen uitweg meer zien in het huidige establishment.

Maar ik betwijfel of je het uberhaupt wel tot je door laat dringen..

Terug
Naar boven