XXL Nutrition

WAT STEMT DBB.COM: 2e kamer verkiezingen (NL)

Peiling Peiling Op welke pollitieke partij ga jij stemmen tijdens de 2e kamer verkiezingen?

• CDA

Stemmen: 7 1,5%
  • PVDA

Stemmen: 26 5,7%
  • SP

Stemmen: 18 4,0%
  • VVD

Stemmen: 94 20,8%
  • PVV

Stemmen: 176 38,9%
  • GroenLinks

Stemmen: 19 4,2%
  • Christenunie

Stemmen: 2 0,4%
  • D66

Stemmen: 29 6,4%
  • Partij voor de dieren

Stemmen: 12 2,6%
  • SGP

Stemmen: 0 0,0%
  • Verdonk

Stemmen: 0 0,0%
  • Anders, nl

Stemmen: 8 1,8%
  • Ik ga niet stemmen.

Stemmen: 25 5,5%
  • Ben Belg

Stemmen: 37 8,2%

• Totaal stemmers
    453
Twijfelde tussen PVV en VVD.. VDD geworden.. toch een realistischere partij..
Leuke poll trouwens :)

Ben geswitched van blanco naar D66. Niet echt mijn partij maar momenteel wel de partij die qua standpunten mij het meeste aanspreekt.

Ben geswitched van blanco naar D66. Niet echt mijn partij maar momenteel wel de partij die qua standpunten mij het meeste aanspreekt.
Als D66 wat groter zou zijn zou mijn stem er ook naar gaan, nu toch maar op VVD houden :)

Ik ben in de war nadat ik twee stemwijzers heb ingevuld. Er kwam een partij uit waarvan ik nooit had gedacht dat we gedeelde interesses hadden. Wat nu....

+1, ik realiseer me wel dat een wijzer met 30/40 vragen snel een vertekend beeld kan geven... Het is een dilemma dat stemmen!

Stemwijzer TIP:
Lees, na het maken van de stemwijzer bij elke stelling de standpunten van de partijen door (dus niet de eens/oneens, maar het verhaal erachter)

Ik ben bij een aantal standpunten toch geswitched omdat ik een bepaalde redenatie beter vond dan een ander.

Als je een auto en een huis bezit kan je het beste niet op de PvdA stemmen.

Gemiddelde stemgerechtigde meldt zich. Daarom zeg ik, eerst een examen doen voordat je mag deelnemen. Dit is het typische volk dat zijn stem laat afhangen van soundbites en dikke voorpagina koppen.

De pvv heeft best wat punten waar ik het mee eens ben, alleen jammer van dat hele gezeik met die angst voor islamisering. Iemand een idee welke partij het meest in de buurt komt (maar dus zonder de standpunten over de islam)? VVD?

ik weet het, ik verdien geen stemrecht :sad:

Ik kan niet wachten op die gekozen premier, burgemeester en referenda voor iedere opgeklopte issue, geeft leuke televisie! ;)

---------- Toegevoegd om 11:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:24 ----------

De pvv heeft best wat punten waar ik het mee eens ben, alleen jammer van dat hele gezeik met die angst voor islamisering. Iemand een idee welke partij het meest in de buurt komt (maar dus zonder de standpunten over de islam)? VVD?

ik weet het, ik verdien geen stemrecht :sad:

PVV zonder de angsthazerij en psychopathische Kamerleden komt het dichtste bij de SP.

Ik kan niet wachten op die gekozen premier, burgemeester en referenda voor iedere opgeklopte issue, geeft leuke televisie! ;)

Dat komt er toch nooit en dat weet jij ook. Net zo goed als stokpaardjes van andere partijen er meestal niet komen. Coalitievorming blokkeert meestal de uitvoering van stokpaardjes. Referendum is geen breekpunt bij D66, gekozen burgemeester of andere bestuurders evenmin.

VVD gestemd vanwege economisch beleid. Hoop wel dat ook de PVV flink stemmen trekt en in staat is de VVD scherp te houden op immigratie.

Over 4 jaar weer sociaal doen, nu eerst de economie op orde krijgen.

Examen afleggen voordat je gaat stemmen
Examen afleggen voordat je kinderen krijgt

:thumbup:, gisteren ook met wat mensen gesproken over wat ze gaan stemmen, ook op universitair niveau heeft het meerendeel geen flauw benul wat "hun" partij eigenlijk allemaal voor standpunten heeft

Ik mag nog niet stemmen maar heb wel een tijdje de politiek gevolgd.

Als ik zou mogen stemmen dan zou het VVD zijn. Gewoonweg omdat ze de staatsschuld willen terugbrengen, dit zou toch een keer moeten komen. Ook vind ik het idee dat ze willen dat mensen die nu in de uitkering zitten weer aan de slag zouden moeten gaan, door de uitkering niet mee te laten groeien met de lonen, maar met de inflatie. Behalve die kansarme mensen natuurlijk. Ook kansarme mensen niet toelaten vind ik wel een goed idee :)

Rechtste propaganda!

Ik mag nog niet stemmen maar heb wel een tijdje de politiek gevolgd.

Als ik zou mogen stemmen dan zou het VVD zijn. Gewoonweg omdat ze de staatsschuld willen terugbrengen, dit zou toch een keer moeten komen. Ook vind ik het idee dat ze willen dat mensen die nu in de uitkering zitten weer aan de slag zouden moeten gaan, door de uitkering niet mee te laten groeien met de lonen, maar met de inflatie. Behalve die kansarme mensen natuurlijk. Ook kansarme mensen niet toelaten vind ik wel een goed idee :)

Rechtste propaganda!

De staatsschuld terugbrengen willen ze allemaal.
En de VVD-retoriek dat mensen kansrijker worden als je ze minder geld geeft begrijp ik ook niet echt, maar goed.

Terug
Naar boven