XXL Nutrition

WAT STEMT DBB.COM: 2e kamer verkiezingen (NL)

Peiling Peiling Op welke pollitieke partij ga jij stemmen tijdens de 2e kamer verkiezingen?

• CDA

Stemmen: 7 1,5%
  • PVDA

Stemmen: 26 5,7%
  • SP

Stemmen: 18 4,0%
  • VVD

Stemmen: 94 20,8%
  • PVV

Stemmen: 176 38,9%
  • GroenLinks

Stemmen: 19 4,2%
  • Christenunie

Stemmen: 2 0,4%
  • D66

Stemmen: 29 6,4%
  • Partij voor de dieren

Stemmen: 12 2,6%
  • SGP

Stemmen: 0 0,0%
  • Verdonk

Stemmen: 0 0,0%
  • Anders, nl

Stemmen: 8 1,8%
  • Ik ga niet stemmen.

Stemmen: 25 5,5%
  • Ben Belg

Stemmen: 37 8,2%

• Totaal stemmers
    453
Hahaha, echt tekenend, kom ik bij dat stembureau aan zijn van de 3 individuen achter de tafel er 1 Joods (misschien 2, daar van die ene was ik niet zeker) en de andere Arabisch. Heb me overigens geërgerd aan de VVD-PVV die weer van oudsher buiten de dijken het kapitalisme opzoeken en met hun neus richting Israël kijken. De afschuw in Paradiso was eveneens zo groot waar rode rakkers tussen Islamitische allochtonen bivakkeerde.

Germaans revanchisme is nergens meer te bekennen, en dat terwijl nog geen 7 decennia geleden er wel accuraat complete statuten lagen voor deductieve redenatie.

Ik begrijp de achterban van de VVD wel, een samenwerking met de PVV waarbij zulke concessie gedaan moeten worden zullen er uiteindelijk voor zorgen dat het eerste kabinet Rutte valt en de PVV kiezers weer overstappen naar de VVD. Wint de VVD weer een tiental zetels en staan dan nog sterker.

De zetels die Wilders moet invullen zullen kandidaten zijn van het kaliber LPF en daardoor zullen dezelfde tafferelen plaats vinden zoals in Balkende 1.
Stemmen die de LPF kreeg kwamen bijna allemaal uit de VVD hoek (+26). Een jaar later waren van de 26 zetels nog 8 over. Ik voorspel een zelfde soort senario voor de PVV.

VVD/CDA/PVV is 76 zetels, 1 lid dat opstapt en je hebt de poppen aan het dansen. PVV heeft tot nu toe geen kamerleden gehad die opstappen maar met Brinkman in de gelederen weet je het nooit. Bij de VVD kan ook zomaar gebeuren dat iemand moet opstappen, zou ook niet de eerste keer zijn.

Komt nog bij dat je in een crisis stabiliteit nodig hebt en ik vraag me af of je een stabiele regering krijgt waarbij een nieuwkomer (PVV) toch een vrij aanzienlijk aandeel zal krijgen qua bewindspersonen. PVV krijgt minimaal 1 van de portefeuilles van financien, justititie, buitenlandse zaken of binnenlandse zaken. Daar heb je zwaargewichten nodig en waar gaat de PVV die zwaargewichten vandaan halen?

Maar het feit dat 3 miljoen nederlanders hem toch niet zo gek vinden en waarom dat nou is, daar wordt niet over gesproken.

Nu overdrijf of verdraai je de aantallen toch wel een beetje, dat een groot deel van de VVD vind dat er samengewerkt moet worden wil niet zeggen dat ze het erg eens zijn met zijn beleid. Dat heeft voor een belangrijk deel ook te maken met strategie en de grote voorkeur naar een rechtse regering, daarvoor heb je immers de PVV nodig op dit moment.

Je vraagt waarom de PVV zo veel draagkracht krijg, ik ga nu behoorlijk kort door de bocht aangezien ik vandaag geen tijd heb om hele betogen te schrijven maar volgens mij is het altijd mogelijk, in iedere maatschappelijke omgeving, om de zure kleinburgerij zoals ik geneigd bent om hen gechargeerd te omschrijven te mobiliseren. Je hoeft maar de juiste snaar te raken en er is altijd een enorme grote groep mensen die zich ongehoord voelen, die het 'zooitje in het pluche' zat zijn. Dat heeft ook te maken met onze politieke landschap van de afgelopen decennia. Door het verstandig verschuiven naar het centrum van links en rechts ontstaat er ruimte op de flanken, dit geeft altijd ruimte. Links is deze enigszins opgevuld, rechts echter niet. Er was geen 'thuisbasis' voor een rechts-conservatieve stroming in de samenleving, iedere poging daar een basis op te zetten verviel in chaos en teleurstelling. Nu is de PVV in dat gat gedoken en laten we hopen dat daarmee dat gat altijd is opgevuld en niet weer op drift raakt. Dat dit laatste niet al te makkelijk is behoeft weinig betoog mag ik aannemen.

Nee het zijn geen villadorpen maar wel degelijk dure gemeenten wat betreft huizen prijzen en gemeentelijke belastingen. Jij noemt het notoire zeikerds ik noem het liever mensen die iets van hun leven en omgeving willen maken. Die hoogste staafjes zullen naar alle waarschijnlijkheid inderdaad bij de middenklasse vandaan komen. Dit komt omdat die middenklasse in de regel dichter bij het stadscentrum wonen waar tevens de meeste criminaliteit voorkomt. Hogere middenklasse hebben de mogelijkheid zich te vestigen aan de rand van gemeenten daar waar de huizen groter zijn, vrijstaand zijn, omringd door polder of andere natuur en dus logischerwijs minder last zullen hebben van de criminaliteit in het centrum en daarmee minder reden tot klagen hebben.

Het is alleen mijn bedoeling te beargumenteren, althans een poging daartoe, waar dit specifieke stemgedrag vandaan komt. Aangezien ik de wijsheid niet in pacht heb zal ik me hier en daar best schuldig maken aan mis argumentatie. Gelukkig leer ik nog elke dag bij en zal ik daar waar nodig mijn visie bijstellen. Ik heb begrip voor elk gedachtegoed omdat het een altijd het gevolg is van een bepaalde beleving en ervaring, we zijn nu eenmaal niet allemaal hetzelfde. Zo heb ik geen moeite begrip te tonen voor zowel PVV stemmers of Marokkanen die zich onterecht aangesproken voelen door de PVV. Dit gegeven geeft gelijk de complexiteit van het probleem weer. Linksom wordt het onderschat en rechtsom wordt het gechargeerd. Wat mij betreft is Wilders een product uit het beleid wat tientallen jaren is gevoerd. Zelfs nu, na zo'n overwinning van de PVV, wordt het niet onderkent. Halsstarrig vastbijten in het huidige beleid (zoals de PvdA dat doet) zal uiteindelijk resulteren in een nog extremer rechts wat misschien echt gevaarlijk wordt voor onze samenleving. Ze hoeven van mij echt niet publiekelijk te erkennen dat de problemen groot zijn, als ze maar het probleem maar erkennen en concrete hervormingsplannen laten zien wat betreft immigratie en veiligheid.

Wat ik veelal uit jou posts verneem is, dat je jezelf schuldig maakt aan feiten waarvan je de PVV nota bene zelf beschuldigd. Soms misschien terecht naar bepaalde debielen, om maar even in Klaaswitz termen te communiceren. Maar vaak ook onterecht. Je laat altijd zo duidelijk zien dat je een kant kiest terwijl je die keuze helemaal niet hoeft te maken.

Laten we het er op houden dat we hierover duidelijk van mening verschillen. Ik zal niet onderkennen dat er mensen zijn die reeele problemen ondervinden of ondervonden die gerelateerd kunnen worden aan de integratie van migranten. Maar tegelijkertijd zal niemand kunnen ontkennen dat er binnen Nederland (of waar ook) een groep bestaat die gewoon niks opheeft met personen buiten de eigen groep. Dan is de PVV natuurlijk wel een uitkomst, net zo goed als de LPF dat 8 jaar terug was. Niet het te harde geluid van bijvoorbeeld een CD of CP ooit maar wel een geluid dat duidelijk gericht is tegen grote groepen allochtonen.

Niet iedere PVV-er is een xenofoob maar ik durf wel te stellen dat xenofobie en eventueel zelfs racisme een gegronde reden is om op de PVV te stemmen.

Verder heb je zoals ik eerder aangaf de groep van notoire klagers en deze groep bedien je gewoon niet vanuit de oude politiek. Ontevreden mensen zullen meestal altijd ontevreden blijven, zelfs als ze alles voor elkaar lijken te hebben en vaak zelf ook de kantjes er aflopen qua het naleven van regelgeving in Nederland. Wel klagen maar niet de hand omdraaien voor bijbeunen, ongegrond uitkering trekken etc

Blijft natuurlijk nog steeds een groep over die zich echt onbegrepen voelt door de politiek en andere redenen heeft om op de PVV te stemmen buiten xenofobie, racisme en notoir geklaag. Maar ja hoe bedien je deze groep als partij? Je kan als partij wel een keihard standpunt innemen richting groepen die overlast veroorzaken maar ook Wilders zal snel doorhebben dat die keiharde standpunten amper uit te voeren zijn in de praktijk omdat geen enkele andere partij met je wil meedoen. Dus ook op het gebied van de harde aanpak zal de PVV moeten draaien of aanpassen en dan blijft er op den duur steeds minder over van hetgene waarom er op de PVV gestemd wordt. Degenen die gestemd hebben vanwege het AOW-standpunt worden al in de kou gezet en dat zal op andere punten niet anders zijn mocht de PVV in een coalitie terecht komen.

Het beleid is overigens grotendeels mede gevoerd door de VVD en deze krijgt nu toch ook een groot gedeelte van de stemmen. Klaarblijkelijk denken mensen toch dat er iets gaat veranderen terwijl de ervaring leert dat op bepaalde punten verandering zeer langzaam gaat omdat je nog altijd te maken hebt meer zeer complexe situaties en de botte bijl toepassen geen Nederlandse bezigheid is. De wereld is nou eenmaal niet zwart/wit en problemen los je niet op door keihard in te grijpen zonder na te denken over nuances. Problemen los je overigens evenmin op door pappen en nathouden maar dialoog lost wel meer op dan de botte bijl.

Laatst bewerkt:
Een VVD-informateur gaat de mogelijkheid VVD/PVV/CDA bekijken, zal dus aan het CDA en zeker de PVV liggen of die mogelijkheid ook reeel is. CDA zal niet staan te springen om mee te regeren na deze afstraffing en de PVV mag nogal wel wat meer water bij de wijn doen om tot een formatie te komen.

het feit is dat vvd en pvv samen goed zijn voor 55 zetels, en dat ruim 70% van de vvd stemmers wilders in de coalitie wil zien. En dat zijn echt niet alleen mensen die nog nooit een buitenlander hebben gezien. Dus dan zit je toch al op 3 miljoen nederlanders die op dit moment graag wilders in de regering zien.

Waarom denk je dat wilders de scholieren verkiezingen heeft gewonnen? Denk je dat dat ook alleen maar kinderen zijn die naar middelbare scholen gaan in kleine dorpjes? Daar hebben ze niet eens middelbare scholen. Denk je dat die ook allemaal achterlijk zijn? Nee dat zijn de kinderen die op school zitten met die marokkaanse medemensen die er voor gezorgt hebben dat wilders dadelijk met 24 zetels in de kamer zit.

Het is wat navy ook al aangeeft; er is gewoon een groot probleem in ons land met de integratie, en daar had al lang en moet nog steeds een keer écht wat aan gedaan worden. Al die onvrede komt niet voor niets, en die komt ook echt niet alleen door de bangmakerij van wilders. Want die onvrede is er ook in de buurlanden, en die was er al lang voor wilders bestond. En zelfs voor fortuyn er was, alleen kon er toen nog niet over gesproken worden. En die is er ook echt niet alleen door mediacampagnes en bangmakerij na 9/11 of wat dan ook. Die komt voor een groot deel ook echt door ervaring en is voor een groot deel gebaseerd op feiten.

Ipv de hele dag te gaan zitten klagen op wilders en zijn aanhang (en dan druk ik me nog zeer voorzichtig uit want de haat tegen wilders en zijn aanhang zit erg diep bij veel mensen) had de politiek zich misschien eens wat meer kunnen concentreren op het waarom achter de populariteit van een man als wilders.

En ook nu weer gaat het gewoon door, de hele dag op tv zitten mensen maar te pushen waarom wilders zo ziek is en zijn standpunten echt niet kunnen. Paars 2 wordt ons op de publieke omroep door de strot gedrukt (felix rottenberg was weer op dreef bij dwdd), en grafieken over het opleidingsniveau van de wilders aanhang vliegen ons om de oren. Maar het feit dat 3 miljoen nederlanders hem toch niet zo gek vinden en waarom dat nou is, daar wordt niet over gesproken.

En daarom willen veel mensen hem ook zien regeren, omdat de linkse kliek alleen maar bezig is de problemen te downplayen en de mensen die de problemen zien (om wat voor reden dan ook) voor achterlijk uit te maken.

+1

VVD PVV CDA, ik ben benieuwd:D

Den Haag, 12 juni. CDA-prominenten vinden dat hun partij niet met de PVV moet regeren. Een aantal noemt samenwerking „onacceptabel”, anderen „onverstandig”. Zij vrezen voor een schisma binnen hun partij.

http://www.nrc.nl/binnenland/verkie...ce/CDA-prominenten_wijzen_coalitie_met_PVV_af

Het gedonder is al begonnen en het zal lastig worden om op deze wijze een coalitie te smeden. CDA zal bij een tweedeling alleen nog maar meer inleveren en ze zullen een hele reeks prominenten kwijtraken.

Nu niet gelijk beginnen over uitsluiten want niet willen regeren met een partij betekent nog niet dat die aanhangers minder rechten hebben. Partijen die niet met elkaar door 1 deur kunnen kwam ook al voor voordat de PVV bestond.

Volgens mij weet Rutte en consorten allang dat het praktisch onmogelijk is om de PVV op te nemen in een nieuw kabinet. Het is natuurlijk voor hen van belang dat ze de illusie van buitensluiten vermijden.

Wat ook vaak onderbelicht wordt is dat vrijwel geen enkele mogelijke coalitie kan rekenen op een meerderheid in de eerste kamer, in ieder geval geen coalitie waarin de PVV zit. Het is vrij lastig regeren zonder een meerderheid in de eerste kamer kan ik je vertellen.

volgens mij is dan de enige mogelijkheid die overblijft paars+ toch?
met de pvv en cda wordt toch niks.

VVD, PvdA en CDA zou ook nog kunnen maar ik denk dat dit wel eerst goed verpakt moet worden om genoeg maatschappelijke draagkracht te krijgen.

Paars plus lijkt het eerste alternatief na CDA/VVD/PVV. Als het CDA er niet uitkomt met VVD en PVV wordt het ook niet veel met de PvdA er bij. CDA wil wel regeren maar heeft nu twee kwaden te kiezen, de PVV of het PvdA. Gaat niet werken denk ik.

GL wil regeren en heeft zetels gewonnen, D66 wil regeren en heeft zetels gewonnen, VVD bepaalt in feite de formatie en het PvdA is maar 1 zetel kleiner. Dan heb je twee blokken in een coalitie en valt het nog te verkopen aan de achterban van zowel PvdA als VVD.

Zeer waarschijnlijk zijn ze bij de VVD al bezig om de PVV zo te masseren dat ze bijna alle kernpunten moeten loslaten en dan wordt meeregeren zo goed als onmogelijk. Of zal de PVV al zijn kernpunten loslaten en hun electoraat volledig verraden?

Ik ben even niet actueel geweest, maar PVV schijnt al gezegd te hebben te willen onderhandelen over het pensioen. Eerst was dit nog een breekpunt. Gaat lekker zo haha.

Maarja, als PVV wil mee regeren hebben ze nu een kans, en dan zullen ze echt wel dingen moeten laten varen. Het is er op of er onder nou.

Lijkt mij moeilijk voor de VVD om met 3 linkse partijen in de regering te stappen. Hoe zullen ze dit ooit kunnen verkopen aan hun achterban? Plus dat de VVD juist zoveel heeft gewonnen door een flinke ruk naar rechts te maken. Nee, ik zie het nog niet zo 1-2-3 gebeuren.
En ook paars+ kan neit rekenen op een meerderheid in de eerste kamer.

Ik weet niet of het wel slim is met de PVV voor VVD, ik zelf zou het graag wel zien, maar kijk bijvoorbeeld naar die mediageile Hero Brinkman. Zijn er wel 24 mensen goede mensen? Hero laat de partij misschien wel kapot gaan met al die bs die die praat.

Lijkt mij moeilijk voor de VVD om met 3 linkse partijen in de regering te stappen. Hoe zullen ze dit ooit kunnen verkopen aan hun achterban? Plus dat de VVD juist zoveel heeft gewonnen door een flinke ruk naar rechts te maken. Nee, ik zie het nog niet zo 1-2-3 gebeuren.
En ook paars+ kan neit rekenen op een meerderheid in de eerste kamer.

D66 is geen linkse partij, ook niet uitgesprolen rechts natuurlijk. Maar D66 kon het ook in eerste instantie prima vinden met CDA en VVD in een coalitie. D66 is eerder centrumrechts, toch vrij liberale partij die ook kiest voor marktwerking.

D66 is geen linkse partij, ook niet uitgesprolen rechts natuurlijk. Maar D66 kon het ook in eerste instantie prima vinden met CDA en VVD in een coalitie. D66 is eerder centrumrechts, toch vrij liberale partij die ook kiest voor marktwerking.

Ja, daar heb je inderdaad wel een punt. En ook GL is een stuk liberaler geworden dan mogelijk zou moeten zijn eigenlijk.
En Rutte stond bekend als linkse VVD'er.
Dus misschien is de mogelijkheid er wel, maar weet niet of zijn achterban het zo ziet.
Ook mij lijkt het eigenlijk de enige optie.

Ja, daar heb je inderdaad wel een punt. En ook GL is een stuk liberaler geworden dan mogelijk zou moeten zijn eigenlijk.
En Rutte stond bekend als linkse VVD'er.
Dus misschien is de mogelijkheid er wel, maar weet niet of zijn achterban het zo ziet.
Ook mij lijkt het eigenlijk de enige optie.

Beter gaat de VVD niet met groenlinks. De linkse extremisten in dit land worden steeds gevaarlijker. Ook is het gewoon geldverspilling milieubescherming en al die andere gezeur over co2 enz in Nederland.

Beter gaat de VVD niet met groenlinks. De linkse extremisten in dit land worden steeds gevaarlijker. Ook is het gewoon geldverspilling milieubescherming en al die andere gezeur over co2 enz in Nederland.

Wat is er zo extreem aan groenlinks dan?
En dat "gezeur" over co2 is gewoon belangrijk als we nog een aantal miljoen jaar willen leven hier.

Terug
Naar boven