Nee het zijn geen villadorpen maar wel degelijk dure gemeenten wat betreft huizen prijzen en gemeentelijke belastingen. Jij noemt het notoire zeikerds ik noem het liever mensen die iets van hun leven en omgeving willen maken. Die hoogste staafjes zullen naar alle waarschijnlijkheid inderdaad bij de middenklasse vandaan komen. Dit komt omdat die middenklasse in de regel dichter bij het stadscentrum wonen waar tevens de meeste criminaliteit voorkomt. Hogere middenklasse hebben de mogelijkheid zich te vestigen aan de rand van gemeenten daar waar de huizen groter zijn, vrijstaand zijn, omringd door polder of andere natuur en dus logischerwijs minder last zullen hebben van de criminaliteit in het centrum en daarmee minder reden tot klagen hebben.
Het is alleen mijn bedoeling te beargumenteren, althans een poging daartoe, waar dit specifieke stemgedrag vandaan komt. Aangezien ik de wijsheid niet in pacht heb zal ik me hier en daar best schuldig maken aan mis argumentatie. Gelukkig leer ik nog elke dag bij en zal ik daar waar nodig mijn visie bijstellen. Ik heb begrip voor elk gedachtegoed omdat het een altijd het gevolg is van een bepaalde beleving en ervaring, we zijn nu eenmaal niet allemaal hetzelfde. Zo heb ik geen moeite begrip te tonen voor zowel PVV stemmers of Marokkanen die zich onterecht aangesproken voelen door de PVV. Dit gegeven geeft gelijk de complexiteit van het probleem weer. Linksom wordt het onderschat en rechtsom wordt het gechargeerd. Wat mij betreft is Wilders een product uit het beleid wat tientallen jaren is gevoerd. Zelfs nu, na zo'n overwinning van de PVV, wordt het niet onderkent. Halsstarrig vastbijten in het huidige beleid (zoals de PvdA dat doet) zal uiteindelijk resulteren in een nog extremer rechts wat misschien echt gevaarlijk wordt voor onze samenleving. Ze hoeven van mij echt niet publiekelijk te erkennen dat de problemen groot zijn, als ze maar het probleem maar erkennen en concrete hervormingsplannen laten zien wat betreft immigratie en veiligheid.
Wat ik veelal uit jou posts verneem is, dat je jezelf schuldig maakt aan feiten waarvan je de PVV nota bene zelf beschuldigd. Soms misschien terecht naar bepaalde debielen, om maar even in Klaaswitz termen te communiceren. Maar vaak ook onterecht. Je laat altijd zo duidelijk zien dat je een kant kiest terwijl je die keuze helemaal niet hoeft te maken.