XXL Nutrition

WAT STEMT DBB.COM: 2e kamer verkiezingen (NL)

Peiling Peiling Op welke pollitieke partij ga jij stemmen tijdens de 2e kamer verkiezingen?

• CDA

Stemmen: 7 1,5%
  • PVDA

Stemmen: 26 5,7%
  • SP

Stemmen: 18 4,0%
  • VVD

Stemmen: 94 20,8%
  • PVV

Stemmen: 176 38,9%
  • GroenLinks

Stemmen: 19 4,2%
  • Christenunie

Stemmen: 2 0,4%
  • D66

Stemmen: 29 6,4%
  • Partij voor de dieren

Stemmen: 12 2,6%
  • SGP

Stemmen: 0 0,0%
  • Verdonk

Stemmen: 0 0,0%
  • Anders, nl

Stemmen: 8 1,8%
  • Ik ga niet stemmen.

Stemmen: 25 5,5%
  • Ben Belg

Stemmen: 37 8,2%

• Totaal stemmers
    453
Kijk, als dit je tegenargument is tegen een reële aantijging op de kletskoek van Wilders en co dan kunnen we er beter gewoon mee ophouden.
Ik zat er ook al aan te denken, en zal er nu ook mee ophouden..
Even kort samengevat: Jij kunt een statement van een politiek figuur in twijfel trekken, maar als een ander jouw statement in twijfel trekt kunnen we beter stoppen.. ::eek:
Hierbij mijn abonnement opgezegd.. gaat toch nergens heen..

Dat kennen we van de politiek, niet specifiek Wilders.

Ehm nee, geef eens een voorbeeld dan. Zaken beter voorstellen zoals bij een crisis wel maar dat is meer het proberen te beteugelen van een crisis voordat deze volledig losbarst. Heb je een voorbeeld van politici die cijfers moedwillig verdraaien?

Ja, al die moslims aan de hogescholen en universiteiten krijgen gewoon bij ieder tentamen 5 punten extra op hun cijfer. Zo gaat dat.

Nou...
- Introductie taaltoets aan studie Geneeskunde; Gevolg? Meer dan 50% van allochtonen faalt hard. Wat gebeurd er uiteindelijk? "We hebben besloten de taaltoets toch maar niet mee te laten tellen en het als een pilot te zien tussen resultaten hier en in het gevolg van de geneeskunde studie"

- Komen vaak via channels "Mozaïek" onderzoekbeurzen / onderzoeksplekken voor allochtonen ONLY langs. Wat heb ik daar een graf takke hekel aan zeg. Een beurs/onderzoeksplek alleen op geloof/afkomst aanwijzen, het moet niet veel gekker worden.

Alleen hier sla je plank mis, omdat er op dit punt weinig discussie mogelijk is. Ik wil wel even aangeven waarom ik bankenheffing een belachelijk plan vind.

Het idee van bankenheffing is om de banken te laten boeten voor de crisis. Daar sta ik zeker niet negatief tegenover, want is er behoorlijk gerotzooid binnen de financiële wereld. Het probleem met bankenheffing is dat niet de bank gaat betalen, maar de klant. De bank moet namelijk het geld ergens vandaan halen om deze heffing te betalen en dat gaan ze doen bij de klant, want dat is de makkelijkste oplossing. Daarnaast vergroot je met de bankenheffing de moral hazard, want banken denken dat ze geld uit de pot ''bankenheffing'' krijgen als het misgaat. Het gevolg daarvan is dat banken wederom grote risico's gaan nemen.

Oplossing? Een duidelijk verschil aangeven tussen systeembanken en handelsbanken. Komt een systeembank in de problemen? Overheid mag bijspringen. Komt een handelsbank in de problemen? Jammer voor de aandeelhouders en de klanten. Dit idee staat overigens ook bij de standpunten van Groenlinks. Zelfs feministische Femke heeft wel eens goede ideeën.

Klinkt als een gedegen redenatie bascross. Well done.

Heel het grondswet artikel verwijderen of aanpassen?

Tuurlijk moeten de we de vrijheid van religie niet aanpassen, maar we moeten wel op onze hoede zijn voor bepaalde mensen. Ik weet niet precies wat er allemaal voor uitzonderingen en dingen staat in de grondwet dus kan er verder geen antwoord op geven

Nou...
- Introductie taaltoets aan studie Geneeskunde; Gevolg? Meer dan 50% van allochtonen faalt hard. Wat gebeurd er uiteindelijk? "We hebben besloten de taaltoets toch maar niet mee te laten tellen en het als een pilot te zien tussen resultaten hier en in het gevolg van de geneeskunde studie"

- Komen vaak via channels "Mozaïek" onderzoekbeurzen / onderzoeksplekken voor allochtonen ONLY langs. Wat heb ik daar een graf takke hekel aan zeg. Een beurs/onderzoeksplek alleen op geloof/afkomst aanwijzen, het moet niet veel gekker worden.

Dit zal ongetwijfeld regelmatig voorkomen, vooral wat betreft het taalniveau. Echter, dit is een stroman argument in de context van deze discussie en ik zal je vertellen waarom. Het ging namelijk om radicaliserende moslims, het wegzetten van de hele categorie Marokkanen of Moslims met de welbekende stigma's die de ronde doen over Marokkanen en waarom ze door bepaalde lieden allemaal stevig aangepakt moeten worden. Kennelijk is het lijntje van agressieve straatterrorist naar goedwillende studenten die al dan niet terecht (ik heb ook moeite met zogenaamde positieve discriminatie in veel gevallen) een steuntje in de rug krijgen erg kort voor sommigen.

Ehm nee, geef eens een voorbeeld dan. Zaken beter voorstellen zoals bij een crisis wel maar dat is meer het proberen te beteugelen van een crisis voordat deze volledig losbarst. Heb je een voorbeeld van politici die cijfers moedwillig verdraaien?

Ik doelde niet op cijfers, maar op o.a een belachelijke oorlog in Irak. Wat zei JP ook alweer? ''Met de kennis van nu hadden we het niet gedaan''. Zoiets was het. :roflol:

Overigens beteugelen van een crisis doe je vooraf, niet door zaken positiever voor te doen dan ze zijn.

Dit zal ongetwijfeld regelmatig voorkomen, vooral wat betreft het taalniveau. Echter, dit is een stroman argument in de context van deze discussie en ik zal je vertellen waarom. Het ging namelijk om radicaliserende moslims, het wegzetten van de hele categorie Marokkanen of Moslims met de welbekende stigma's die de ronde doen over Marokkanen en waarom ze door bepaalde lieden allemaal stevig aangepakt moeten worden. Kennelijk is het lijntje van agressieve straatterrorist naar goedwillende studenten die al dan niet terecht (ik heb ook moeite met zogenaamde positieve discriminatie in veel gevallen) een steuntje in de rug krijgen erg kort voor sommigen.

Steuntje in de rug vs een studiebeurs speciaal voor allochtonen is een groot verschil. Ik deel de ideologie van Wilders niet, maar die van de PvdA ook niet. Zo'n onderzoeksplek kom je echt niet zo maar aan, die baantjes zijn GRUWELIJK gewild en, als je het goed doet, een garantie voor een mooie carriere.

Je moet uitkijken met het positief discrimineren om het positief discrimineren. Het voortrekken moet niet het doel op zich zijn, en dat is waar ik me aan irriteer. Waarom moeten dit soort dingen zo pontificaal voor mijn neus terecht komen? Ik krijg een bericht waarin een geweldige functie staat beschreven, waar ik, op basis van mijn afkomst, al niet voor mag meedingen. Doe het dan subtiel.

Ik doelde niet op cijfers, maar op o.a een belachelijke oorlog in Irak. Wat zei JP ook alweer? ''Met de kennis van nu hadden we het niet gedaan''. Zoiets was het. :roflol:

Overigens beteugelen van een crisis doe je vooraf, niet door zaken positiever voor te doen dan ze zijn.

Bij een crisis probeer je te redden wat er te redden valt anders barst de bom veel eerder. Ook al was dat misschien beter geweest.

Verder blijft tijdens beleid uitvoeren een fout maken wel iets anders dan de zaken anders voorstellen dan ze zijn om daar electoraal gewin uit te halen. Wilders en vroeger ook Fortuyn hadden er een handje van om zaken te overdrijven om maar vooral de angst bij de bevolking te voeden. Maar goed een oorlog onder valse voorwendselen beginnen is net zo goed laakbaar.

Bij een crisis probeer je te redden wat er te redden valt anders barst de bom veel eerder. Ook al was dat misschien beter geweest.

Verder blijft tijdens beleid uitvoeren een fout maken wel iets anders dan de zaken anders voorstellen dan ze zijn om daar electoraal gewin uit te halen. Wilders en vroeger ook Fortuyn hadden er een handje van om zaken te overdrijven om maar vooral de angst bij de bevolking te voeden. Maar goed een oorlog onder valse voorwendselen beginnen is net zo goed laakbaar.

Die bom barst nog wel(en dan echt), maar dat is weer andere discussie. ;)

Dat klopt, maar wat ik wilde aangeven is dat Wilders niet de enige is die wel eens een loopje met de waarheid neemt.

Voor de televisiecamera's zijn excuses aanbieden aan de Marokkaanse gemeenschap want het is niet zo dat ze 5x zoveel vertegenwoordigd zijn in de criminaliteit maar 6x.

Dit is sarren, expliciet alle Marokkanen tegen de schenen schoppen. Ook de Marokkanen die goede maatschappelijke posities hebben verworven, ook de Marokkanen die de Nederlandse taal beter beheersen dan de gemiddelde PVV klapmongool en een heldere inzicht hebben in de Nederlandse cultuur dan een of andere pvv-stemmende rukmongool in Rucphen die nog nooit van zijn leven zijn geboorteplaats is uitgeweest en een partijboekje van welke partij dan ook onder ogen heeft gehad .

laat Rucphen hier even buiten druktemaker;)

Ik ga me verder niet mengen in politieke discussies, maar ik vind dit toch wel tekenend. Ik denk dat wilders veel stemmen heeft gehad ook vanwege zijn AOW standpunt, enfin, artikel zegt genoeg denk ik:

[Link niet meer beschikbaar]

+ een hoop mensen die nooit stemmen staan aan de pvv kant
+mensen die niet op de pvv "durven" te stemmen

smerige lokkertjes hadden de andere partijen nog dan PVV
zo werkt het gewoon..its the game

Pvv speelt gewoon het beste spel

Voor de televisiecamera's zijn excuses aanbieden aan de Marokkaanse gemeenschap want het is niet zo dat ze 5x zoveel vertegenwoordigd zijn in de criminaliteit maar 6x.

Dit is sarren, expliciet alle Marokkanen tegen de schenen schoppen. Ook de Marokkanen die goede maatschappelijke posities hebben verworven, ook de Marokkanen die de Nederlandse taal beter beheersen dan de gemiddelde PVV klapmongool en een heldere inzicht hebben in de Nederlandse cultuur dan een of andere pvv-stemmende rukmongool in Rucphen die nog nooit van zijn leven zijn geboorteplaats is uitgeweest en een partijboekje van welke partij dan ook onder ogen heeft gehad .

Haha wat een zielige vertoning ben je toch ook. Je hebt het over alle marokkanen tegen te schene schoppen maar ondertussen doe je hetzelfde met pvv stemmers,volendammers en bewoners en "heel limburg" zoals je het noemde.

Wat een ezel haha, en dat zit zich helemaal op te vreten achter zijn pctje en voelt zich de virtuele internetgod, ik zie het al helemaal voor me met zijn overwinnende grijns naar het lichtgevende beeldscherm te lachen, eenzaam in zijn slaapkamertje.

Laatst bewerkt:
Xenofobe fascistische zionisten, dat is wat het zijn, en niks anders.
Een stem op de pvv is een weg gegooide stem, als we over een jaartje opnieuw onze weg naar het stemlokaal moeten vinden dan zal men huiverig terug denken aan 9 juni 2010. De dag dat ons democratisch stelsel omver werd geworpen, een dag van de teloorgang. Wacht af en huiver.

Prachtig die simplistische demonisering steeds van links naar PVV :D

Ipv ze gewoon een kans te geven en daarna rationeel te zeggen wat er goed en slecht is gegaan :)

Terug
Naar boven