Fitness Seller

WAT STEMT DBB.COM: 2e kamer verkiezingen (NL)

Peiling Peiling Op welke pollitieke partij ga jij stemmen tijdens de 2e kamer verkiezingen?

• CDA

Stemmen: 7 1,5%
  • PVDA

Stemmen: 26 5,7%
  • SP

Stemmen: 18 4,0%
  • VVD

Stemmen: 94 20,8%
  • PVV

Stemmen: 176 38,9%
  • GroenLinks

Stemmen: 19 4,2%
  • Christenunie

Stemmen: 2 0,4%
  • D66

Stemmen: 29 6,4%
  • Partij voor de dieren

Stemmen: 12 2,6%
  • SGP

Stemmen: 0 0,0%
  • Verdonk

Stemmen: 0 0,0%
  • Anders, nl

Stemmen: 8 1,8%
  • Ik ga niet stemmen.

Stemmen: 25 5,5%
  • Ben Belg

Stemmen: 37 8,2%

• Totaal stemmers
    453
Klopt. Maar het is wel typisch voor extreemrechts dat ze erg sociaal zijn, maar dan vooral voor het eigen volk natuurlijk (i.e. autochtonen / blanken). Je kan maar populistisch zijn als je ook met mooie beloftes komt, en dan gaat het al vaak over sociale maatregelen. Ik vind vooral de naam niet meer de lading dekken. Als je het woordje 'vrijheid' opneemt in de naam van je partij, dan zou je toch tenminste geen probleem moeten hebben met hoe mensen zich op straat kleden. Dat je een burka ongewenst vindt, daar kan ik inkomen, maar ga toch niet lopen janken over een hoofddoekje. Bedienden die voor de overheid werken moeten neutraal overkomen bij de burger, maar op straat moet er een veel grotere vrijheid zijn. Als vrouwen zo gek willen zijn om een hoofddoekje te dragen omdat ze er van overtuigd zijn dat er daarboven een opperwezen is die dat belangrijk vindt, laat ze dit dan gewoon doen en hou je bezig met belangrijke zaken.

We kunnen misschien ook een partij voor de bomen oprichten, want planten kunnen immers zelf niet stemmen.

Ja indd en om die reden is het dat ik op de partij voor de dieren stem, omdat er nog steeds teveel mensen hetzelfde met dieren omgaan als met bomen, er nog steeds teveel mensen niet gestraft worden omdat de dieren als dingen behandeld mogen worden. Er is natuurlijk niets wat er kapot hoeft, maar iets met een kloppend hartje moet toch eens een keer met wat meer respect mee om worden gegaan.

Partij voor de dieren, komen toch nooit als grootste eruit, dus kan weinig kwaad om daar op te stemmen. Er mag in dit landje best eens wat meer rekening worden gehouden met de diertjes, dus vandaar mijn keuze.

Mooiste is dat ik de machtiging krijg om voor mijn beide ouders te gaan stemmen de 9e juni ivm hun vakantie, dus ja... Hun keuze is ook aan mij ;)

Mischien dat ik ook daarop stem. Als je dieren goed behandelt dan moet het met normaal behandelen van mensen ook goed komen in dit land.

Jeltje van Nieuwenhoven, ik ben een fan. Sterke persoonlijkheid, doortastend, stabiel en helder. Ze gaat de vloer aanvegen met die uilskuiken van de PVV in Den Haag.

Ik vind haar inhoudelijk wel beresterk. Heb haar bij P&W inderdaad de vloer zien aanvegen met Fritsma, maar daar heb je weinig voor nodig lijkt me.
Maar ze mag af en toe wel wat feller zijn vind ik, stabiel en helder is 1, maar af en toe er op kletsen zou het plaatje af maken imo.

Dieren goed behandelen zeker doen :thumbs:, maar er moet natuurlijk ook een land bestuurd worden. :D

geertwilders.jpg

Ja indd en om die reden is het dat ik op de partij voor de dieren stem, omdat er nog steeds teveel mensen hetzelfde met dieren omgaan als met bomen, er nog steeds teveel mensen niet gestraft worden omdat de dieren als dingen behandeld mogen worden. Er is natuurlijk niets wat er kapot hoeft, maar iets met een kloppend hartje moet toch eens een keer met wat meer respect mee om worden gegaan.
Het gaat er natuurlijk om dat een politieke partij zich moet bezighouden met alle mogelijke maatschappelijke issues en die thema-partijen vrij onzinnig zijn. Een goede partij gaat sowieso in haar programma opnemen dat zowel mens als dier met respect moeten worden behandeld. Stemmen op dergelijke kansloze partijen gaat absoluut niets veranderen aan het dierenleed, want ze komen toch niet in de regering. Vandaar ook mijn sarcastische opmerking; je kan zo voor elke aparte issue een partij oprichten, wat natuurlijk nergens op slaat. Dat dieren niet kunnen stemmen is een vrij vreemd argument want dieren weten überhaupt niet wat politiek is. Het zijn altijd mensen die gaan bepalen hoe de wereld eruit zal gaan zien.

Yep . 45% van de bezoekers hier die PVV zouden stemmen doen dat ook in 95% van gevallen om 1 issue.

Yep . 45% van de bezoekers hier die PVV zouden stemmen doen dat ook in 95% van gevallen om 1 issue.
Best mogelijk, toch heeft de PVV wel wat meer issues in haar programma opgenomen. Al ligt de nadruk in de media natuurlijk op de islam (wat Wilders zelf ook in de hand gewerkt heeft).

Het gaat er natuurlijk om dat een politieke partij zich moet bezighouden met alle mogelijke maatschappelijke issues en die thema-partijen vrij onzinnig zijn. Een goede partij gaat sowieso in haar programma opnemen dat zowel mens als dier met respect moeten worden behandeld. Stemmen op dergelijke kansloze partijen gaat absoluut niets veranderen aan het dierenleed, want ze komen toch niet in de regering. Vandaar ook mijn sarcastische opmerking; je kan zo voor elke aparte issue een partij oprichten, wat natuurlijk nergens op slaat. Dat dieren niet kunnen stemmen is een vrij vreemd argument want dieren weten überhaupt niet wat politiek is. Het zijn altijd mensen die gaan bepalen hoe de wereld eruit zal gaan zien.

Dat dieren niet weten wat politiek is hoef je niemand uit te leggen denk ik. :D
Mijn argument kwam neer op het feit dat mensen dus voor dieren moeten zorgen, omdat ze het niet voor hunzelf kunnen opnemen.

Of ik de partij van de dieren een goede partij vind heb ik nooit gezegd, laat dit duidelijk zijn.

Ik stem op Wildersss!! Dus wat?? ??

Dat dieren niet weten wat politiek is hoef je niemand uit te leggen denk ik. :D
Mijn argument kwam neer op het feit dat mensen dus voor dieren moeten zorgen, omdat ze het niet voor hunzelf kunnen opnemen.
Tuurlijk, maar ik vind het zo'n gekke uitspraak. Alsof we dieren moeten vervangen want ze kunnen zelf niet naar het stemhokje. Ik vind het nogal logisch dat we sowieso de rechten van de dieren verdedigen, dat is simpelweg een ethisch standpunt waar elke partij mee bezig zou moeten zijn. Een aparte partij vind ik gewoon niet de oplossing. Gaat zo'n partij dan maar alle andere issues die er spelen negeren? Je stemt dan eigenlijk op een partij die niet bezig is met de problemen die mensen aangaan, beetje onnozel als je het mij vraagt, maar goed.

Woooaaahhh mooie uitslag van de enquête, ik ben trots op dbb!

VVD,duidelijk

Tuurlijk, maar ik vind het zo'n gekke uitspraak. Alsof we dieren moeten vervangen want ze kunnen zelf niet naar het stemhokje. Ik vind het nogal logisch dat we sowieso de rechten van de dieren verdedigen, dat is simpelweg een ethisch standpunt waar elke partij mee bezig zou moeten zijn. Een aparte partij vind ik gewoon niet de oplossing. Gaat zo'n partij dan maar alle andere issues die er spelen negeren? Je stemt dan eigenlijk op een partij die niet bezig is met de problemen die mensen aangaan, beetje onnozel als je het mij vraagt, maar goed.

Steunen is niet vervangen hoor.
Ik vind een thema partij zoals je dat zelf al zei sowieso een partij waarvan ik acht dat hun inzicht niet enorm is.
Politiek moet namelijk "allround" zijn, maar erbij stilstaan dat je ook goed voor dieren moet zorgen kan geen kwaad, daarom vond ik het ook wel leuk op de reactie van de dieren partij te reageren omdat ik dit nog zelden naar voren heb zien komen in een partij.

Dat zo'n partij nooit een land zal regeren moge duidelijk zijn.

Laatst bewerkt:
Dat zo'n partij nooit een land zal regeren moge duidelijk zijn.

Dat is dus ook precies wat er in mijn post staat! De grootste zullen ze nooit worden, maar enkele van deze leden in de kamer zetten, maakt het vast net iets leefbaarder voor de dieren in dit land. Hiermee word er ooit toch eens wat bereikt op het gebied van dieren rechten, want ookal heeft iedere partij ze in hun lijstje verwerkt staan, er is toch maar vrij weinig tegen dierenmishandeling al zeg ik het zelf ;)

Jepz, en wie weet hebben ze nog wel meerdere goede ideeen, want zo geweldig is het de laatste jaren ook niet gegaan.

Toch is het schrijnend voor rechts ondernemend/wakker Nederland dat de helft van het liberale draagvlak is ontvreemd door een gewiekst individu met een onderscheidende toon.

PVV is allang niet meer Groep Wilders rechts van de VVD die het minimumloon wou afschaffen en dergelijke economische ingrepen die harde werkers de beloning mogelijk maakt waar zij menen recht op te hebben. PVV neigt eerder naar de SP nu qua economisch beleid. Enkel de integratie/immigratie visie is onveranderlijk gehandhaafd als rechts opererend van de VVD.

Kortom, voor prototypes als Zoutzak, Mighty, Shutterspeed of Riggard impliceert dat economisch een circa 130 tal linksere kamer leden ten opzichte van hun positie in het politieke spectrum. Dan ben je dan klaar mee.

Het is altijd mooi als mensen je in een discussie proberen te lokken :D

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven