Fitness Seller

Wat vinden jullie de grootste geldverspilling van de overheid

Ik heb het wel met Harcore kaalkoppie eens hoor. Alles wat geen nut heeft in de hedendaagse maatschappij hoeven we imo niet te ondersteunen.

Omdat musea anders niet overleven, moet dan alles maar winstgevend zijn in dit land? Ben je nou ech zo'n pauper dat je niet kan beseffen dat kunst en andere culturele uitingen een verrijking bieden voor velen? Heb zelf in ieder geval een museumjaarkaart waardoor je er tenminste voor zorgt dat musea weer wat meer ruimte hebben om kunstwerken aan te kopen maar het zou beter zijn als musea grotendeels gratis waren. Net zoals in de UK.
Kreeg je vroeger niet zo'n museumjaarkaart bij de rabobank?

• Topic Starter Topic Starter
Ik durf niet te geloven dat iemand alleen voor het rijksmuseum naar ons mooie land komt.
Jij denkt vanuit jezelf, niet iedereen is als jou.
Veel jappen komen naar Europa en gaan dan een rondreis maken, ze blijven in NL mss twee dagen en alleen om de sightseeing trips te doen.

Ik ben bang dat Klaaswitz je nu gelijk met de grond gaat maken. :popcorn:

Kunst en Cultuur is het geweten en besef van een samenleving. Meer wil ik er niet over kwijt, dat werkt toch niet bij dat soort types.

Ik heb het wel met Harcore kaalkoppie eens hoor. Alles wat geen nut heeft in de hedendaagse maatschappij hoeven we imo niet te ondersteunen.

Leuk dat sarcasme jongens!

Omdat musea anders niet overleven, moet dan alles maar winstgevend zijn in dit land? Ben je nou ech zo'n pauper dat je niet kan beseffen dat kunst en andere culturele uitingen een verrijking bieden voor velen? Heb zelf in ieder geval een museumjaarkaart waardoor je er tenminste voor zorgt dat musea weer wat meer ruimte hebben om kunstwerken aan te kopen maar het zou beter zijn als musea grotendeels gratis waren. Net zoals in de UK.

Leuk dat jij naar museums hebt en dus geniet van mijn belastinggeld. Gratis??? De hitte slaat toe bij mensen hier op DBB. En cultuur is gewoon een pure geldverspilling, jij komt toch ook niet betalen voor mijn hobby?

Wel grappig de personen die de Nederlandse cultuur verdedigen in andere topics willen geen cent uitgeven aan zaken die diezelfde cultuur in stand houden, dat is dan plots verspilling.

Wel grappig de personen die de Nederlandse cultuur verdedigen in andere topics willen geen cent uitgeven aan zaken die diezelfde cultuur in stand houden, dat is dan plots verspilling.

Is dit tegen mij gericht Big T? Want alsnog snap ik het nut er niet van in, en volgens mij is dat er ook niet dus kan ik het ook niet begrijpen hoe ik zou snappen dat het te begrijpen is.

Cultuur trekt toerisme aan, toerisme brengt geld op, daar is je economisch nut al.

Ik ben ook geen voorstander van veel subsidies voor dat soort zaken, maar je moet soms wel verder denken dan je neus lang is.

Alles wat geen nut heeft in de hedendaagse maatschappij hoeven we imo niet te ondersteunen.

Vrij subjectieve bewering, wie bepaalt wat nuttig is en wat niet? Dan komen we weer bij 't aspect volksvertegenwoordiging en zo krijgen we vanzelf die eeuwige zeikcirkel die maar rond blijft gaan. ;)

don't get me wrong...

maar

Al het geld dat ze pompen in mensen die vanuit buitenland hier komen wonen.
Waarom? Omdat er al genoeg mensen van eigen bevolking op straat leven en/of onder de armoedegrens leven...

don't get me wrong...

maar

Al het geld dat ze pompen in mensen die vanuit buitenland hier komen wonen.
Waarom? Omdat er al genoeg mensen van eigen bevolking op straat leven en/of onder de armoedegrens leven...

So what?

Vrij subjectieve bewering, wie bepaalt wat nuttig is en wat niet? Dan komen we weer bij 't aspect volksvertegenwoordiging en zo krijgen we vanzelf die eeuwige zeikcirkel die maar rond blijft gaan. ;)

Nee nee je begrijpt me verkeerd. Mijn intellect staat niet toe om te begrijpen dat iets dat voor mij niet nuttig is voor andere mensen wel nut kan dragen.
Alles wat nutteloos is RAUS.

Nee nee je begrijpt me verkeerd. Mijn intellect staat niet toe om te begrijpen dat iets dat voor mij niet nuttig is voor andere mensen wel nut kan dragen.
Alles wat nutteloos is RAUS.

Alleen het probleem is dat kunst voor niemand nut heeft, je speelt gewoon met iemands belasting. En alles wat nutteloos kan ook weg, als het verder geen aantoonbare/wetenschappelijke toevoeging heeft waarom zullen we dan investeren?

Er zijn zoveel dingen die geen enkel nut hebben en toch mooi zijn om te behouden. Bijv. de kerstversiering die jaarlijks aangebracht wordt door de gemeente. Als je alles gaat verbannen wat niet direct een praktisch nut heeft dan zal het een ongezellig kaal boeltje worden. Het oog wil ook wat...Wel ben ik het eens dat subsidies zo verstandig mogelijk gebruikt moeten worden, daar mag dus best wat scepticisme aan te pas komen.

HardcoreNL wat doe je eigenlijk in dit subforum?

HardcoreNL wat bij een jongen met een korte blik. Alleen omdat jij kunst en cultuur saai vind (oeh wat middelbare school van je) wil nog niet zeggen dat het geldverspilling is. Er zijn zaken die je gewoon in stand moet houden.

Terug
Naar boven