XXL Nutrition

Wat vinden jullie de grootste geldverspilling van de overheid

Als Angelus zich weer eens nonchalant laat gaan zonder zenuwachtige calculatie blijkt z'n onderliggende authenticiteit altijd met een provinciaal embleem te zijn bedrukt.

Als Angelus zich weer eens nonchalant laat gaan zonder zenuwachtige calculatie blijkt z'n onderliggende authenticiteit altijd met een provinciaal embleem te zijn bedrukt.

soms ben je zo vaag:roflol: weet nu niet als dit een belediging of compliment is, ik vermoed het eerste:)

Vat het op als een onthulling over je karakteristieke aard die ik transparant maak voor andere leden die tot op heden niet door je gesluierde pedanterie wisten heen te prikken.

Vat het op als een onthulling over je karakteristieke aard die ik transparant maak voor andere leden die tot op heden niet door je gesluierde pedanterie wisten heen te prikken.

dit is vaag, maar gemakkelijk begrijpbaar en verklaart helemaal niets uit je vorige post:) zorg tenminste dat je crap op elkaar volgt marky!

Lees dit topic nog eens als je 30 bent, heeft het vast en zeker een hele andere betekenis.

Ik weet het is offtopic, maar persoonlijk begrijp ik de opmerking dat doodstraf duurder is dan levenslang niet, even los van het feit dus dat ik geen voorstander ben van deze strafmaat ...
Levenslang is qua kosten voor de samenleving even kort door de bocht 100 euro per dag, 365 dagen per jaar en dat even voor het gemak die 30 jaar, dan heb je dus 100x365x30 = 1.095.000 euro per gedetineerde. Doodstraf is misschien 500 euro voor die spuit, 5.000 euro voor een simpele begrafenis en 145 euro voor een uurtje psychologensupport voor de nabestaanden .... 5.645 euro per gedetineerde voor de samenleving .....oftewel 1 miljoen of nog geen 6.000 euro??

Grtz,

Aad ~ Doix

Laatst bewerkt:
Lees dit topic nog eens als je 30 bent, heeft het vast en zeker een hele andere betekenis.

je post zegt zogezegd iets over mijn karakteristieke aard. Het feit dat je er iets van zegt betekent automatisch dat het iets beledigends is.
provinciaal embleem = zoiets als simpelheid?:dunno: (zoja, zou ons intellect weleens met mekaar willen vergelijken:))
nonchalant zonder zenuwachtige calculatie = zonder er over na te denken wat de reactie van anderen gaat zijn op mijn posts en hoe ik daar vervolgens weer op ga reageren?:dunno: (zoja, dan heb je het fout want ik doe dit ALTIJD, ook in dit topic:))

Prettig om te zien dat Doix zich goed bewust is van de kosten baten analyse en zich daarbij deugdzaam en helder realiseert dat het oog om oog en tand om tand grondbeginsel de elementaire basis vormt van verzachtende civilisatie.

Ik weet het is offtopic, maar persoonlijk begrijp ik de opmerking dat doodstraf duurder is dan levenslang niet, even los van het feit dus dat ik geen voorstander ben van deze strafmaat ...
Levenslang is qua kosten voor de samenleving even kort door de bocht 100 euro per dag, 365 dagen per jaar en dat even voor het gemak die 30 jaar, dan heb je dus 100x365x30 = 1.095.000 euro per gedetineerde. Doodstraf is misschien 500 euro voor die spuit, 5.000 euro voor een simpele begrafenis en 145 euro voor een uurtje psychologensupport voor de nabestaanden .... 5.645 euro per gedetineerde voor de samenleving .....oftewel 1 miljoen of nog geen 6.000 euro??

Grtz,

Aad ~ Doix
Is allemaal onderzocht nochtans... Je berekening van doodstraf klopt helaas niet, er komt veel meer bij kijken qua kosten.

@BigT: thanks voor je reactie.
@Marky: ik ben me er juist niet bewust van en ik zou dat graag wel willen zijn, vandaar mijn offtopic vraag met een ietswat ongenuanceerd financieel randje :) :)

Maar back on topic:

wat vinden wij de grootste geldverspilling van de overheid?

Grtz,

Aad ~ Doix

alles dat duidelijk rechtstreeks of onrechtstreeks de koopkracht verlaagt en wat geen bewezen nut heeft.

Ontwikkelingshulp is de numero 1 op de lijst.

:roflol:

aan je intellectueel kapitaal snijden als non-derde wereld land. Het is duidelijk dat jij inderdaad nooit gestudeerd hebt...

Nee, nee, begrijp me niet verkeerd ik heb het over subsidies voor bijvoorbeeld kunstacademiestudenten. Ik weet voorbeelden dat deze 40 a 50.000 euro krijgen om één of ander vaag beeld te maken. Ik heb zelf wo (International Business) gestudeerd en in de politiek zijn ze nu wat aan het mierennken om bijvoorbeeld de belasting in de tweede of derde (weet ik zo direct) te verhogen met 0,3%. Nou SUPER aan de uitgaven kant worden de miljoenen zo weer eenvoudig uitgegeven aan van deze onzin. Wel vind ik het goed wanneer de hele studiefinanciering om wordt gezet in een lening. Gaan die langzame studenten temminste ervoor zorgen dat ze de studie gewoon in 4 a max 5 jaar halen. En daarna gewoon altijd terugbetalen. Ik heb het zelf gemerkt 5 jaar is RUIM voldoende. Doe je er langer over lig je gewoon teveel te zuipen of met andere randdingen bezig te houden!!!

Trouwens nog een leuk voorbeeld weet je waar al die (#$# drempels vandaan komen? Deze uitgaven (o.a. drempels maar ook overdreven duren lantaarnpalen en wegen) worden gedaan om de gemeenteuitgaven ieder jaar zo hoog mogelijk te houden zodat de gemeente het jaar erop minstens net zo groot budget krijgt. Dit budget wordt iedere gebasseerd op uitgaven van afgelopen jaar.

Ontwikkelingshulp, moskeesubsidie, onnodige subsidies/vergoedingen in de bijstand.

Sowieso bijstand. Begrijp dat niet hoor. Je gaat mensen die niet werken toch niet gewoon geld geven.

“The hardest thing in the world to understand is the income tax.” — Albert Einstein

Niet de minste zou je zeggen.

Nou precies, dat bedoel ik. Die Einstein ken ik persoonlijk niet, klinkt als een Harry Potter personage, maar die heeft het wel begrepen hoor.
Je gaat toch geen belasting betalen zodat andere mensen lui op hun gat mogen blijven zitten. Een ridicuul idee, werkelijk.

Oh ja, deze post was sarcastisch

Terug
Naar boven