AndroidHealthClinic

Wat vinden jullie de grootste geldverspilling van de overheid

HardcoreNL wat bij een jongen met een korte blik. Alleen omdat jij kunst en cultuur saai vind (oeh wat middelbare school van je) wil nog niet zeggen dat het geldverspilling is. Er zijn zaken die je gewoon in stand moet houden.

Dit is ook mijn punt. De meeste musea boeien mij geen ****, maar ik ben niet iemand die de gristenredenatie volgt om het dan maar af te schaffen. Ik hou bijv. wel van voetbal, maar dat kost de samenleving ook bakken met geld. Echter, publieke zaken die door veel mensen geambieerd worden dienen gesubsidieerd te worden en zaken die commercieel nooit winstgevend kunnen zijn ook. Dat dit met terughoudendheid moet gebeuren vind ik dan weer wel, want soms lopen die culturele subsidies de spuigaten uit.

• Topic Starter Topic Starter
Dit is ook mijn punt. De meeste musea boeien mij geen ****, maar ik ben niet iemand die de gristenredenatie volgt om het dan maar af te schaffen. Ik hou bijv. wel van voetbal, maar dat kost de samenleving ook bakken met geld. Echter, publieke zaken die door veel mensen geambieerd worden dienen gesubsidieerd te worden en zaken die commercieel nooit winstgevend kunnen zijn ook. Dat dit met terughoudendheid moet gebeuren vind ik dan weer wel, want soms lopen die culturele subsidies de spuigaten uit.

Heel jouw argumentatie rammelt Moraalridder, probeer het nog een keer

• Topic Starter Topic Starter
:roflol: Jongen dit is al de zoveelste keer dat je kritiek levert zonder zelf op de inhoud ingaat. Misschien moet je bij de PVV gaan werken?

Dus jij vindt dat de PVV zich schuldig maakt aan kritiek leveren zonder eigen oplossingen? Buitengewoon vreemde opmerking
En kom op lees je eigen post nog eens door en je komt erachter Moraalridder;)

Alleen het probleem is dat kunst voor niemand nut heeft, je speelt gewoon met iemands belasting. En alles wat nutteloos kan ook weg, als het verder geen aantoonbare/wetenschappelijke toevoeging heeft waarom zullen we dan investeren?

Verruiming of verdieping van de geest, zonder drugs of zoals eerder aangegeven gewoon tijdverdrijf. Culturele uitingen hoeven verder niet altijd een zo breed mogelijk publiek aan te spreken of commercieel interessant te zijn.

Maar goed sommigen menen dat ieder dubbeltje belastinggeld geinvesteerd moet worden in zaken die geld opleveren. Wakker worden, dat gaat nooit lukken. Nu is geld over de balk smijten het andere uiterste en mag er wat mij betreft kritisch gekeken worden naar personen die menen kunst te brengen terwijl het gewoon verkapte uitkeringstrekkers zijn.

De PVV met zijn anti-cultuurbeleid lijkt in ieder geval meer op een partij voor Neanderthalers die niks boeit behalve platsvoerse zooi.

Dus jij vindt dat de PVV zich schuldig maakt aan kritiek leveren zonder eigen oplossingen? Buitengewoon vreemde opmerking
En kom op lees je eigen post nog eens door en je komt erachter Moraalridder;)

Misschien dat je echt denkt dat je nu met een ijzersterke argumentatie bezig bent en uiterst slim overkomt, maar voor mij ben je een 17 jarige omhooggevallen havo bezoeker, at best.

Verruiming of verdiepnig van de geest zonder drugs is bij voorbaat al geldverspilling natuurlijk.

Je moet je misschien maar eens afvragen waarom totalitaire dictators en ander tuig altijd als eerste de kunstenaars, schrijvers en intellectuelen in het algemeen willen opruimen.

Deze moet al geweest zijn maar ik zeg dan (ook) de overheid zelf !

Je moet je misschien maar eens afvragen waarom totalitaire dictators en ander tuig altijd als eerste de kunstenaars, schrijvers en intellectuelen in het algemeen willen opruimen.

Nou? Ik ben benieuwd.
Weinig zin om na te denken, dus een lesje geschiedenis van klaaswitz is op zijn plaats imo.

Ja, kom op ik heb wel wat beters te doen. Laat het een goede les zijn, waarom denk je dat totalitaire regimes het altijd op de intellectuele en culturele elite hebben gemunt zodra ze de macht grijpen?

Volgende week maandag voor 10.00 essay inleveren van maximaal 1500 woorden.

Nou? Ik ben benieuwd.
Weinig zin om na te denken, dus een lesje geschiedenis van klaaswitz is op zijn plaats imo.

Iets met halve tammen die dan overblijven. In Nazi-Duitsland wel van toepassing eigenlijk, op een gegeven moment was het leiderschap bijna alleen nog maar bestaande uit halve tammen. Himmler, de bijziende kneus. Kaltenbrunner, de scarfaced zuiplap, Goering, de obese megalomane gek, Goebbels de gefrustreerde rokkenjager. In de lagere regionen veel hele en halve criminelen. Maar goed je bent dan wel van de linkse hobby's af.

We dwalen natuurlijk wel wat af nu.

Subsidies aan voetbalclubs schrappen. Pas geleden ook nog zo'n voetbalclub de huurachterstand geschrapt, laat ze toch gewoon verrekken, zo is het leven nu eenmaal. Als ze winst maken wordt het echt niet terug betaald aan de gemeente.

Ja, kom op ik heb wel wat beters te doen. Laat het een goede les zijn, waarom denk je dat totalitaire regimes het altijd op de intellectuele en culturele elite hebben gemunt zodra ze de macht grijpen?

Dictators houden niet van kunst.

Jsf

Ik dacht altijd iets van: die dictators houden niet van kritiek, oid.

Maar is dat dé functie van kunst dan?

Je mag best iets minder dan 1500 woorden gebruiken en een essay afsluiten met een nieuwe vraag kan best doeltreffend zijn hoor malle eppie maar dit is wel iets te summier.

Subsidies aan voetbalclubs schrappen. Pas geleden ook nog zo'n voetbalclub de huurachterstand geschrapt, laat ze toch gewoon verrekken, zo is het leven nu eenmaal. Als ze winst maken wordt het echt niet terug betaald aan de gemeente.

Als de club failliet gaat kost het de gemeente meer geld dan de subsidie.

Terug
Naar boven