Smoothmold
Freaky Bodybuilder
- Waardering
- 6
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
RichardV zei:En in de avonduren worden die onderarmen lang genoeg getraind denk ik zo.
jerommeke zei:volgens mij:de enige spiervezels die groeien zijn de witte, omdat hier hypertrophy plaatsvind als je tot falen traint.
als je veel herhalingen maakt komt dat de doorbloeding ten goede, meer pomp, dus meer bloed, zo bevorder je de aanmaak van haaraderdjes die uiteindelijk een nog betere doorbloeding geven, waarmee je meer uithouding in de spieren hebt
weeral volgens mij: bij rode vezels geen hypertrophy!![]()
Buffster zei:Ik dacht dat het juist de rode waren, die meer groeipotentie hadden.
3XL zei:fasttwich (FG en FOG) bevatten in verhouding meer myofibrillen en minder mitochondien. Bij slowtwich (SO) is dit juist omgekeer.
Maw fasttwich bevatten meer samentrekkende eenheden en slowtwich bevatten meer energie leverende onderdelen.
Zware korte belastingen zorgen voor hypertrofie van de myofibrillen, hogere reps zorgen voor aanmaak van extra mytochondrien.
Aangezien FG en FOG vezels meer myofibrillen bevatten zullen deze dus gevoeliger zijn voor lagere reps terwijl de SO vezels door hun grote aantal mytochondrien gevoeliger zijn voor hogere reps.
Maar in bijde gevallen is er sprake van groei.
verder zullen hele hoge reps zorgen voor toename van het sarcoplasma en capilairen wat dus ook extra massa betekend.
Ieder soor reps kan wat spierwinst aangaat dus z'n waarde hebben in je training. Het is alleen je eigen aanleg in combinatie met je gekozen training die bepaald wat voor jou het best is.

)Adema zei:dus als ik het goed begrijp kun je, nadat je met low rep, op je 'genetische max' zit nog doorgroeien door high rep te gaan trainen?