Fitness Seller

Wat vinden jullie van Henk Vissers's trainingmethode?

oh oke, dan begrijp ik het. Was ff in de war :p

of henks manier wel of niet goed is zijn uiteraard de meningen verdeelt.
ik zelf zou ook niet op die manier trainen.
maar ik hoor veel mensen die zeggen dat je t beste 4-6 reps moet doen de ander zegt 6-8 enzovoorts. maar een hoop van die lui zie je dan dat aantal reps doen zonder dat ze echt max gaan geen zweet ofzo of echte moeite(intensiteit).
en dan groei je ook niet ik heb dat schema van henk paar keer geprobeert als schokschema en t werkt best wel maar voor mij alleen om te schokken.
als je t echt intensief doet werkt t maar probeer t niet te lang maar enkel om je spieren is te verrassen ofzo.ik zat laatst zelf ff op een dood punt en probeerde t schema van henk is. ik won in 1 maand tijd 3 kilo droge spiermassa.
variatie is de spijs van t leven en ik dacht zo is wat variatie toe te voegen.
en t werkte.
(mensen die trainen en eten als beesten zullen beesten worden als je begrijpt wat ik bedoel)

Ik ben een bodybuilder en geen marathonloper. Henk heeft gewoon bijzondere aanleg!!
Maar ik zou niet graag met hem meetrainen, dat is killing, BEEST

volgens mij:de enige spiervezels die groeien zijn de witte, omdat hier hypertrophy plaatsvind als je tot falen traint.
als je veel herhalingen maakt komt dat de doorbloeding ten goede, meer pomp, dus meer bloed, zo bevorder je de aanmaak van haaraderdjes die uiteindelijk een nog betere doorbloeding geven, waarmee je meer uithouding in de spieren hebt
weeral volgens mij: bij rode vezels geen hypertrophy! :D

jerommeke zei:
volgens mij:de enige spiervezels die groeien zijn de witte, omdat hier hypertrophy plaatsvind als je tot falen traint.
als je veel herhalingen maakt komt dat de doorbloeding ten goede, meer pomp, dus meer bloed, zo bevorder je de aanmaak van haaraderdjes die uiteindelijk een nog betere doorbloeding geven, waarmee je meer uithouding in de spieren hebt
weeral volgens mij: bij rode vezels geen hypertrophy! :D

ze hebben allebij hypertrophy alleen de witte hebben meer potentieel

Ik dacht dat het juist de rode waren, die meer groeipotentie hadden.

fasttwich (FG en FOG) bevatten in verhouding meer myofibrillen en minder mitochondien. Bij slowtwich (SO) is dit juist omgekeer.

Maw fasttwich bevatten meer samentrekkende eenheden en slowtwich bevatten meer energie leverende onderdelen.

Zware korte belastingen zorgen voor hypertrofie van de myofibrillen, hogere reps zorgen voor aanmaak van extra mytochondrien.

Aangezien FG en FOG vezels meer myofibrillen bevatten zullen deze dus gevoeliger zijn voor lagere reps terwijl de SO vezels door hun grote aantal mytochondrien gevoeliger zijn voor hogere reps.
Maar in bijde gevallen is er sprake van groei.

verder zullen hele hoge reps zorgen voor toename van het sarcoplasma en capilairen wat dus ook extra massa betekend.

Ieder soor reps kan wat spierwinst aangaat dus z'n waarde hebben in je training. Het is alleen je eigen aanleg in combinatie met je gekozen training die bepaald wat voor jou het best is.

Buffster zei:
Ik dacht dat het juist de rode waren, die meer groeipotentie hadden.

Nee, fast type II (FG, wit) heeft de meeste groeipotentie, daarna Fast type I (FOG, wit) en als laatste slow (SO, rood)

oke thanks 3!

3XL zei:
fasttwich (FG en FOG) bevatten in verhouding meer myofibrillen en minder mitochondien. Bij slowtwich (SO) is dit juist omgekeer.

Maw fasttwich bevatten meer samentrekkende eenheden en slowtwich bevatten meer energie leverende onderdelen.

Zware korte belastingen zorgen voor hypertrofie van de myofibrillen, hogere reps zorgen voor aanmaak van extra mytochondrien.

Aangezien FG en FOG vezels meer myofibrillen bevatten zullen deze dus gevoeliger zijn voor lagere reps terwijl de SO vezels door hun grote aantal mytochondrien gevoeliger zijn voor hogere reps.
Maar in bijde gevallen is er sprake van groei.

verder zullen hele hoge reps zorgen voor toename van het sarcoplasma en capilairen wat dus ook extra massa betekend.

Ieder soor reps kan wat spierwinst aangaat dus z'n waarde hebben in je training. Het is alleen je eigen aanleg in combinatie met je gekozen training die bepaald wat voor jou het best is.

dus als ik het goed begrijp kun je, nadat je met low rep, op je 'genetische max' zit nog doorgroeien door high rep te gaan trainen?

Net de site bekeken van Henk Visser

http://members.chello.nl/a.kalingart/index.htm

Hij komt zeer sympathiek op mij over en als je ziet hoe hij begonnen is in 1992 ( http://members.chello.nl/a.kalingart/id19.htm ) en hoe hij er nu uit ziet ! Respect ! :bow:
(Er is toch nog hoop voor mij :) want zoals hij er in 1992 uitzag zag ik er ook uit. Nu alleen nog 11 jaar kei- en keihard trainen :nut: )

Knap ook hoe hij die blessures te boven is gekomen.

En wat trainingsmethodes betreft: ieder lichaam is anders en moet dus op zijn eigen passende manier getraind worden. In mijn optiek is er geen algemene beste manier van trainen; wel een beste manier voor jouw lijf. En naarmate je lijf verandert zal ook jouw training mee moeten veranderen.

Laatst bewerkt:
Ik denk, dat de kracht van de training van Henk Visser is... afwisseling in combinatie met failure, in combinatie met voldoende rust en voeding nadien!

Constante afwisseling! iedere set anders, qua gewicht, herhaling.
En doorgaan tot je niet meer kunt.

Dat benadrukt Henk ook duidelijk.

Holistische training: Geen training, geen set is dezelfde!

Dan schrikken de spieren.

Dus het heeft nix te maken met weinig of veel reps, het is de afwisseling daarvan.

Henk heeft de essentie van hypertrofische training goed begrepen, en weet door het spectrum van alle modieuze trainingsvormen telkens de essentie succesvol toe te passen (z´n blessure-episodes daar gelaten, mag je hem zeker expertise toeschrijven.)

Terug
Naar boven