Tegenwoordig leef ik meestal zonder doelen. Als je zonder doelen leeft en uiteindelijk faalt, vraag jezelf dan af of het echt een mislukking is. Je faalt alleen als je niet komt waar je wilde zijn, maar als je geen bestemming in gedachten hebt, is er geen mislukking. Het is allemaal goed . Het maakt niet uit welk pad je vindt, waar je ook eindigt, het is gewoon prachtig!
Je moet je geest openstellen om naar plekken te gaan waar je nooit had verwacht te komen. Als je zonder doelen leeft, zul je nieuw terrein verkennen. Je zult onverwachte dingen leren. Je zult op verrassende plekken terechtkomen. Dat is het mooie van deze filosofie, maar het is ook een moeilijke overgang.
Af en toe begin ik met het bedenken van een doel, maar ik laat ze los. Leven zonder doelen is nooit echt een doel van mij geweest … het is gewoon iets waarvan ik leer dat ik er meer van geniet, dat ongelooflijk bevrijdend is, dat past bij de levensstijl van het volgen van mijn passie die ik heb ontwikkeld.
Nu doe ik het gewoon omdat ik het leuk vind, en ik heb geen idee waar het me zal brengen. Het werkt briljant, omdat ik altijd van mezelf geniet.
Ooit zei iemand tegen mij: De reis is alles. De bestemming is niet het punt.