MuscleMeat

Wat zijn jouw doelen voor 2025?

• Topic Starter Topic Starter
Mijn doelen voor 2025 zijn, tot dusverre:

- Vetpercentage tussen de 8% en 12% krijgen
- Een gedegen werkvermogen ontwikkelen
- Mezelf niet meer laten verleiden tot egoliften
- Beter onderscheid leren maken tussen technische, fysieke en mentale verbeterpunten, en mijn training daar beter op afstemmen
- De glute ham raise correct leren uitvoeren (spanning op abs houden, glutes goed gebruiken in de hinge)
- 20 pull ups kunnen doen
Ah mooie doelen! wat is je huidige vet % en heb je nog wedstrijd plannen? Ego liften is inderdaad niet handig ook niet voor je pezen

Sportgerelateerde doelen?

○ Blessurevrij blijven.
○ Nog beter om mijn letsel heen leren trainen.
○ (Als het lukt ondanks letsel) wat massa proberen te bouwen, voornamelijk upperbody.
○ Vaker aan een 4mijl deelnemen voor de fun.
○ Meer recepten proberen die binnen mijn voorkeuren/doelen passen.

En het voornaamste, standaard doel, plezier hebben in wat ik doe. 😊

Zeg ik lekker niet.

Ga ik hier een beetje mijn doel neerzetten en dan zul jij hem stiekem gaan stelen ofzo?

Maar ik heb wel een goed doel welke je in een breed begrip kunt opvatten;

GROEIEN.

(en dan niet in de vorm van vetmassa)

Ah mooie doelen! wat is je huidige vet % en heb je nog wedstrijd plannen? Ego liften is inderdaad niet handig ook niet voor je pezen
Thnx! Met een huidplooimeting kwam ik meerdere keren op 12% uit, maar 15% is wellicht realistischer.
Ik zit nu op 109kg, m'n abs zijn zichtbaar en het effect van iedere kg die ik kwijt raak maakt duidelijk verschil
Als het goed is zou ik naar 99kg - 102,5kg moeten cutten.

In mijn beleving ga ik komend jaar eindelijk de fysieke basis leggen om echt te trainen, en groeien.
Het lukt me eindelijk om de spieren die de zwakste schakel zijn in m'n lb compounds goed te trainen (m.n. abductoren).
Ik merk dat de stabiliteit die ik hiermee krijg ervoor zorgt dat ik m'n onderlichaam veel harder kan trainen.
Mede vanwege mijn lengte, en lange ledematen, is stabiliteit altijd een uitdaging voor me geweest.
Als het werkvermogen straks ook op niveau is ga ik eerst eens echt aan krachttraining beginnen en daarna kijk ik wel verder.

20 cleane, full-rom pull-ups bij een lichaamsgewicht van 100 kg zou wel echt een prestatie van formaat zijn. Hoeveel haal je er nu?
Op dit moment haal ik er drie, zonder dead hang, met goede vorm.
Er zal (inderdaad) nog heel wat moeten gebeuren.
Ik ben in ieder geval zo ver dat ik ze netjes vanuit de lats doe.

Einde 2025
Kracht stats
Hacksquat naar 300 kg 10+reps
Rdl 250 kg 6/8 reps
Low incline smith 180 kg 6/8 reps

einde 2025
Fysiek
115 kg met redelijk laag bodyfat.
Legs omtrek 75cm
Arm omtrek 45 cm

Business/werk
Coaching klanten proberen naar 50 cliënten te brengen
Vast contract

Leven
Rondreis Canada
Gezond blijven
Vriendschappen onderhouden en oude weer herstellen

Gefeliciteerd, waar zou je willen staan? Hoe ga je dit aanpakken qua benen en armen?
Een internationale wedstrijd en benen en niet armen maar borst door minder te trainen t.o.v. wat ik altijd heb gedaan.
Zwaarder pressen en 3 oefeningen quads, 3 hams, 1x gluteus, 1x kuiten en voor borst 3 oefeningen (een zware press, een isolatie en een stretch oefening)

leuk topic man. Ik ben op 01-06-2024 mijn eenmanszaak gestart, en dat gaat goed, maar moet er helaas nog naast werken. Wil graag in 2025 genoeg omzet realiseren om iig minder te werken in loondienst. Daarnaast zou ik graag in de zomer van 2025 rond de 85kg droog willen wegen.

1. Meer tijd spenderen met de mensen die ik lief hebt.

2. Meer genieten van de kleine dingen in het leven (cliché i know). Een zonsondergang doet me niks, terwijl ik hier juist graag van zou willen kunnen genieten.

3. Een nieuw examenvak LO2 op mijn werk ontwikkelen / opzetten.

4. Minder obsessief bezig zijn met sporten & voeding.

5. En zeker niet onbelangrijk, meer aandacht naar mijn gebit. Ik poets iedere dag, maar 2x per dag schiet er wel eens bij in. Ook wil ik consistenter gaan vlossen / spoelen.. #ikhaatdetandarts

Ik begin steeds meer wedstrijdkriebels te krijgen. Even kijken hoe t gaat als ik eind december weer wat meer gas ga geven.

leuk topic man. Ik ben op 01-06-2024 mijn eenmanszaak gestart, en dat gaat goed, maar moet er helaas nog naast werken. Wil graag in 2025 genoeg omzet realiseren om iig minder te werken in loondienst. Daarnaast zou ik graag in de zomer van 2025 rond de 85kg droog willen wegen.
Thx!! Mooie doel en succes ermee gaat je vast lukken. Wat voor zaak heb je?

1. Meer tijd spenderen met de mensen die ik lief hebt.

2. Meer genieten van de kleine dingen in het leven (cliché i know). Een zonsondergang doet me niks, terwijl ik hier juist graag van zou willen kunnen genieten.

3. Een nieuw examenvak LO2 op mijn werk ontwikkelen / opzetten.

4. Minder obsessief bezig zijn met sporten & voeding.

5. En zeker niet onbelangrijk, meer aandacht naar mijn gebit. Ik poets iedere dag, maar 2x per dag schiet er wel eens bij in. Ook wil ik consistenter gaan vlossen / spoelen.. #ikhaatdetandarts
Hahah laatste herken ik man ik was laatst bij de tandarts en ik had veel te veel tandsteen

Fysiek: de 90kg aantikken, liefst op een aanvaardbaar vet%, max 14-15.
Ondernemen: boekjaar afsluiten met 36k winst na belastingen.
Relaties: meer work-life balance, meer tijd spenderen met familie --> elke week minstens bij iemand op bezoek

Cut afwerken met een 6pack, liefst boven de 80 kg als het even kan
Beginnen met een lean bulk zonder dat ze mij moeten bannen bij de AYCE
Sterker worden op de oefeningen die ik graag doe: BOR, RDL en deadlift
Op lange termijn eens een wedstrijd deadliften meedoen bij de masters

Fysiek: de 90kg aantikken, liefst op een aanvaardbaar vet%, max 14-15.
Ondernemen: boekjaar afsluiten met 36k winst na belastingen.
Relaties: meer work-life balance, meer tijd spenderen met familie --> elke week minstens bij iemand op bezoek
Super mooie doelen!

Ben fan van je 🤣

Tegenwoordig leef ik meestal zonder doelen. Als je zonder doelen leeft en uiteindelijk faalt, vraag jezelf dan af of het echt een mislukking is. Je faalt alleen als je niet komt waar je wilde zijn, maar als je geen bestemming in gedachten hebt, is er geen mislukking. Het is allemaal goed . Het maakt niet uit welk pad je vindt, waar je ook eindigt, het is gewoon prachtig!

Je moet je geest openstellen om naar plekken te gaan waar je nooit had verwacht te komen. Als je zonder doelen leeft, zul je nieuw terrein verkennen. Je zult onverwachte dingen leren. Je zult op verrassende plekken terechtkomen. Dat is het mooie van deze filosofie, maar het is ook een moeilijke overgang.

Af en toe begin ik met het bedenken van een doel, maar ik laat ze los. Leven zonder doelen is nooit echt een doel van mij geweest … het is gewoon iets waarvan ik leer dat ik er meer van geniet, dat ongelooflijk bevrijdend is, dat past bij de levensstijl van het volgen van mijn passie die ik heb ontwikkeld.

Nu doe ik het gewoon omdat ik het leuk vind, en ik heb geen idee waar het me zal brengen. Het werkt briljant, omdat ik altijd van mezelf geniet.

Ooit zei iemand tegen mij: De reis is alles. De bestemming is niet het punt.

Tegenwoordig leef ik meestal zonder doelen. Als je zonder doelen leeft en uiteindelijk faalt, vraag jezelf dan af of het echt een mislukking is. Je faalt alleen als je niet komt waar je wilde zijn, maar als je geen bestemming in gedachten hebt, is er geen mislukking. Het is allemaal goed . Het maakt niet uit welk pad je vindt, waar je ook eindigt, het is gewoon prachtig!

Je moet je geest openstellen om naar plekken te gaan waar je nooit had verwacht te komen. Als je zonder doelen leeft, zul je nieuw terrein verkennen. Je zult onverwachte dingen leren. Je zult op verrassende plekken terechtkomen. Dat is het mooie van deze filosofie, maar het is ook een moeilijke overgang.

Af en toe begin ik met het bedenken van een doel, maar ik laat ze los. Leven zonder doelen is nooit echt een doel van mij geweest … het is gewoon iets waarvan ik leer dat ik er meer van geniet, dat ongelooflijk bevrijdend is, dat past bij de levensstijl van het volgen van mijn passie die ik heb ontwikkeld.

Nu doe ik het gewoon omdat ik het leuk vind, en ik heb geen idee waar het me zal brengen. Het werkt briljant, omdat ik altijd van mezelf geniet.

Nieuwsgierig....als je geen doel hebt waarom ga je dan naar de sportschool om te trainen?

Hippie mindset. Kan ergens wel plaatsten dat dit voor sommige mensen werkt, maar meer dan een gemiddeld leven zal je hier niet mee krijgen.
Je leeft op deze manier continu in de comfortzone. En waar comfort is, daar is achteruitgang.

Het laatste wat je zegt klopt trouwens wél als een bus: de reis is alles. Maar dat wil niet zeggen dat je doelloos, gewoon door de bewegingen heen, door het leven moet gaan.

Ik merk dat mensen die in middelmatigheid leven en weinig bereiken doordat ze voortdurend in hun comfortzone blijven, vaak als eersten de uitspraak 'je moet toch een beetje leven' herhalen, terwijl ze ook geneigd zijn om regelmatig calimerogedrag te vertonen.

Ik geloof niet in deze mindset. Maar ik wil je ook niet afbreken, dus als het voor je werkt, dan wens ik je veel succes zonder doelen komend jaar.

Persoonlijk vind ik meer te zeggen voor verantwoordelijkheid (leren) nemen, en met teleurstelling (leren) dealen.
Als je geen reis naar succes plant doe je jezelf tekort in mijn beleving (evenals wanneer je dingen doet die je niet wilt doen btw).
Wanneer je het mantra "het is allemaal goed" werkelijk verstaat moet je ook prima van die reis kunnen genieten.

Terug
Naar boven