AndroidHealthClinic

Wat zijn jouw doelen voor 2025?

Qua overige lifestyle vind ik het moeilijker meetbaar maken; ben op mijn werk wel in gesprek om door te groeien, maar moet nog even kijken of daar voldoende uitdaging in zit. Ook privé blijf ik altijd wel bezig te groeien/ontwikkelen als vader, partner, familielid, etc.
Wil in 2025 ook eindelijk beginnen met beleggen, maar moet me daar nog verder in verdiepen.

Fysiek:

- Zomershape: 82 kg @ 12% (t.o.v. 76 kg @ 12% afgelopen jaar)
- Bench loopt achter: van 100 naar 130 krijgen
- Muscle-up leren
- 20 BW pullups
- Deadlift van 200 naar 225

Zijn qua kracht misschien geen enorme doelen, maar kan ook niet het hele jaar daarop focussen, zal ook nog moeten cutten tussendoor. ;)
Ben ook geen hardcore powerlifter, maar vind het wel leuk om progressie op alle fronten te zien.

Hippie mindset. Kan ergens wel plaatsten dat dit voor sommige mensen werkt, maar meer dan een gemiddeld leven zal je hier niet mee krijgen.
Je leeft op deze manier continu in de comfortzone. En waar comfort is, daar is achteruitgang.

Het laatste wat je zegt klopt trouwens wél als een bus: de reis is alles. Maar dat wil niet zeggen dat je doelloos, gewoon door de bewegingen heen, door het leven moet gaan.

Ik merk dat mensen die in middelmatigheid leven en weinig bereiken doordat ze voortdurend in hun comfortzone blijven, vaak als eersten de uitspraak 'je moet toch een beetje leven' herhalen, terwijl ze ook geneigd zijn om regelmatig calimerogedrag te vertonen.

Ik geloof niet in deze mindset. Maar ik wil je ook niet afbreken, dus als het voor je werkt, dan wens ik je veel succes zonder doelen komend jaar.
Dus als je ziet dat je lichaam ergens goed op gaat, moet je dat afbreken zodra het niet aansluit op de doelen die je jezelf hebt opgelegd? :)
Althans, zo lees ik zijn post.

Doelen zijn mooi om succes te meten, maar niet essentieel. Hetzelfde geldt imo voor het maken van een plan.

Dus als je ziet dat je lichaam ergens goed op gaat, moet je dat afbreken zodra het niet aansluit op de doelen die je jezelf hebt opgelegd? :)
Althans, zo lees ik zijn post.

Doelen zijn mooi om succes te meten, maar niet essentieel. Hetzelfde geldt imo voor het maken van een plan.
Je moet een goede relatie met je doelen en plannen onderhouden.

"Aim for the moon, if you miss, you'll still end up among the stars" (oid?)

Nieuwsgierig....als je geen doel hebt waarom ga je dan naar de sportschool om te trainen?
Goede vraag. Het heeft me wel deze pad gevolgd, waar ik mijn passie kan ontwikkelen. Waar dat naar toe leidt?
Heb geen idee waar het me zal brengen. Het werkt voor mij briljant, omdat ik nogmaals altijd van mezelf geniet.

Ik train nu vier jaar consequent en hier gebruik ik ook geen doelen. Misschien is mijn vooruitgang niet snel genoeg. Dat weet ik niet (niet te zien btw) Heb ook geen allerlei fancy schema's. Ik train één grote spiergroep per dag (Bro-split). Nu vier jaar lang achtelkaar. Misschien doe ik een jaar over, terwijl het makelijk in zes maanden je gewenste doel kan behalen als je strikt aan het plan houdt.

Ik doe het omdat ik zelf heel veel plezier om naar de sportschool te gaan zonder veel druk wordt gelegd. En het interesseert me ook niet als ik ingehaald wordt.
Ik merk dat mensen die in middelmatigheid leven en weinig bereiken doordat ze voortdurend in hun comfortzone blijven, vaak als eersten de uitspraak 'je moet toch een beetje leven' herhalen, terwijl ze ook geneigd zijn om regelmatig calimerogedrag te vertonen.
Ik begrijp dit, maar ook werk en het creëren van een doel voor jezelf met een goede balans tussen werk en privéleven is letterlijk wat de wereld draaiende houdt.

Iemand kan de CEO van een bedrijf zijn en misschien niet gelukkig zijn, maar iemand die in de detailhandel werkt, kan de gelukkigste persoon ter wereld zijn.

Ik wens dat Netflix-producenten films maken omdat ze van acteren en schrijven houden, maar dat doen ze niet, het is omdat ze geld verdienen, dus manipuleren ze je om te kijken en verslaafd te blijven

Letterlijk alles in de wereld is ontworpen om geld en tijd van je te melken, tenzij je besluit er geen aandacht aan te besteden.

Ik train nu vier jaar consequent en hier gebruik ik ook geen doelen. Misschien is mijn vooruitgang niet snel genoeg. Dat weet ik niet (niet te zien btw) Heb ook geen allerlei fancy schema's. Ik train één grote spiergroep per dag (Bro-split). Nu vier jaar lang achtelkaar. Misschien doe ik een jaar over, terwijl het makelijk in zes maanden je gewenste doel kan behalen als je strikt aan het plan houdt.

Ik doe het omdat ik zelf heel veel plezier om naar de sportschool te gaan zonder veel druk wordt gelegd. En het interesseert me ook niet als ik ingehaald wordt.
Gewoon lekker consequent blijven trainen is toch ook een soort van doel?

Als dat beter voor je werkt dan x-gewicht op een oefening of een y-vetpercentage dan is daar toch niets mis mee.

Het op deze manier volhouden lijkt me ook waardevol.

• Topic Starter Topic Starter
Gewoon lekker consequent blijven trainen is toch ook een soort van doel?

Als dat beter voor je werkt dan x-gewicht op een oefening of een y-vetpercentage dan is daar toch niets mis mee.

Het op deze manier volhouden lijkt me ook waardevol.
klopt bij mij sporten een aantal mannen die boven de 75 zijn bij de basic-fit en hun doel is ook fit blijven. Ik zie ze echt elke dag ik heb daar wel echt heel veel respect voor.

Een internationale wedstrijd en benen en niet armen maar borst door minder te trainen t.o.v. wat ik altijd heb gedaan.
Zwaarder pressen en 3 oefeningen quads, 3 hams, 1x gluteus, 1x kuiten en voor borst 3 oefeningen (een zware press, een isolatie en een stretch oefening)
Vanaf 2e week januari een push fase met ondersteuning.

- Massa pakken en beste fysiek ooit behalen
- Opleiding tot personal coach met succes afronden
- Everest Base Camp 'bezoeken'

Maar zijn die uiteindelijk niet gelukkiger dan mensen die constant hun doelen achterna jagen?

Ik hoop dat die kleine eind 2025 niet meer in zij broek schijt, mennn wat een ellende is dat tegenwoordig. 5x pd een bruine streep in zijn onderbroek word je ook niet vrolijk van.

Einde 2025
Kracht stats
Hacksquat naar 300 kg 10+reps
Rdl 250 kg 6/8 reps
Low incline smith 180 kg 6/8 reps

einde 2025
Fysiek
115 kg met redelijk laag bodyfat.
Legs omtrek 75cm
Arm omtrek 45 cm

Business/werk
Coaching klanten proberen naar 50 cliënten te brengen