Fitness Seller

Wat zijn voor jou de gevolgen van de hoger energiekosten?

• Topic Starter Topic Starter
Wij hebben ook airco in huis, maar verwarmen via de airco gaat vies tegenvallen. Wij hebben beneden alles open, woonkamer/eetkamer/keuken etc, maar met 2 zware aircos 5.1kwh ps kan die het niet warmer krijgen dan 18/19 graden en zelfs dat is al ellende, want dan blaast ie 24/7 warme lucht ipv centrale verwarming die geluidloos en effectiever werkt. In kleinere ruimtes zoals een slaapkamer werkt het dan wel weer perfect de verwarm optie.

Koelen kan een airco perfect, maar al die verhalen wat je nu hoor over verwarmen moet je met een flink korreltje zout nemen.
Dan is een hybride warmtepomp als cv-ketel dus een betere optie als het om verwarmen gaat. Wel kan je daarmee je cv water maar maximaal op zo’ 55°C krijgen.

Dan is een hybride warmtepomp als cv-ketel dus een betere optie als het om verwarmen gaat. Wel kan je daarmee je cv water maar maximaal op zo’ 55°C krijgen.
Warmtepomp echt 0 ervaring mee en ken ook niemand in mij omgeving die het heeft. Maar dat airco “goedkoop verwarmen” sprookje hoor je elke keer weer wanneer de energie prijzen stijgen, maar koop hem niet voor die reden. Koelen overigens is echt goddelijk. Buiten 35 graden binnen lekker 20 graden, slaapt als een roosje.

Laatst bewerkt:
Warmtepomp echt 0 ervaring mee en ken ook niemand in mij omgeving die het heeft. Maar dat airco “goedkoop verwarmen” sprookje hoor je elke keer weer wanneer de energie prijzen stijgen, maar koop hem niet voor die reden. Koelen overigens is echt goddelijk. Buiten 35 graden binnen lekker 20 graden, slaapt als een roosje.
Zeg dat wel. Ik heb nu 2 jaar een airco en wou dat ik het jaren geleden gekocht had.

In de zomer wakker worden omdat je het koud hebt 🤣

• Heart
Waarderingen: AK
Ik wil dat soort bedrag ook niet aan mijn energieleverancier betalen. Als het zo blijft zal ik ook wel zonnepanelen gaan overwegen ik heb alleen niet een heel gunstige ligging. Ik kan ook nog een windturbine op mijn schuur in de zijtuin overwegen.
Windturbines zijn wel sterk afhankelijk van waar je ze neerzet, leuk op het platte land of in kustgebied. Maar stedelijk gebied wil je ze eigenlijk minimaal op een meter of 20 hoogte hebben staan, boven de bebouwing en bomen in de omgeving. Op het dak van je schuurtje achter je huis gaat vermoedelijk weinig interessant zijn.
Wij hebben ook airco in huis, maar verwarmen via de airco gaat vies tegenvallen. Wij hebben beneden alles open, woonkamer/eetkamer/keuken etc, maar met 2 zware aircos 5.1kwh ps kan die het niet warmer krijgen dan 18/19 graden en zelfs dat is al ellende, want dan blaast ie 24/7 warme lucht ipv centrale verwarming die geluidloos en effectiever werkt. In kleinere ruimtes zoals een slaapkamer werkt het dan wel weer perfect de verwarm optie.

Koelen kan een airco perfect, maar al die verhalen wat je nu hoor over verwarmen moet je met een flink korreltje zout nemen.
Ben ik me van bewust inderdaad, maar het gaat allicht al flink helpen als je een deel verwarmd met de airco, aanvullend eventueel de CV. Zoals ik al zei hebben we het nooit heel warm in huis, als we in de winter wat kunnen besparen is dat mooi meegenomen natuurlijk maar stiekem wil ik die airco vooral voor in de zomer :roflol:
Moet het op een manier aan m'n wijffie verkopen.
Wat ik begrijp zijn die warmtepompen voornamelijk interessant met vloerverwarming en niet geschikt voor reguliere radiatoren juist door die lage maximale temperatuur. Wij hebben voorlopig nog geen vloerverwarming dus die optie valt voor ons af.

Windturbines zijn wel sterk afhankelijk van waar je ze neerzet, leuk op het platte land of in kustgebied. Maar stedelijk gebied wil je ze je eigenlijk minimaal op een meter of 20 hoogte hebben staan, boven de bebouwing en bomen in de omgeving. Op het dak van je schuurtje achter je huis gaat vermoedelijk weinig interessant zijn.
Het was ook een opmerking met een dikke knipoog, maar het waait tussen ons huis en die van de buren best flink, wel zal het waarschijnlijk nooit rendabel zijn.

Wat ik begrijp zijn die warmtepompen voornamelijk interessant met vloerverwarming en niet geschikt voor reguliere radiatoren juist door die lage maximale temperatuur. Wij hebben voorlopig nog geen vloerverwarming dus die optie valt voor ons af.
Ik heb het water van mijn cv op 50°C staan, heb geen vloerverwarming en geen speciale of extra grote radiatoren en daar kan ik prima mijn huis mee verwarmen.

Laatst bewerkt:
Ik betaal nu €110 per maand maar verbruik wel minder.

Woon alleen in een hoekhuis van 3 verdiepingen dus verwarming staat vaak uit, zodra die aan gaat is gas verbruik wel echt hoog.

Stroom is alles LED en AAA+ wasmachine en koelkast, alleen kook veel met oven dus die zie je wel terug.

Als het zo door gaat dit jaar ongeveer 1250kwh en 700m3 gas.
Screenshot_20220309-121249_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20220309-121244_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20220309-121234_Samsung Internet.jpg

Met een airco kan je tegenwoordig ook gewoon goed verwarmen.

Ik betaal nu €110 per maand maar verbruik wel minder.

Woon alleen in een hoekhuis van 3 verdiepingen dus verwarming staat vaak uit, zodra die aan gaat is gas verbruik wel echt hoog.

Stroom is alles LED en AAA+ wasmachine en koelkast, alleen kook veel met oven dus die zie je wel terug.

Als het zo door gaat dit jaar ongeveer 1250kwh en 700m3 gas.
Screenshot_20220309-121249_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20220309-121244_Samsung Internet.jpg
Screenshot_20220309-121234_Samsung Internet.jpg
Dat zou je als je nu moet overtappen bij essent ook €265 gaan kosten.

vind t irritanter dat mn eieren en kipfilet duurder is geworden :(

Zullen zonnepanelen nog wel interessant blijven al je vanaf 2023 steeds minder mag salderen?

Terug
Naar boven