XXL Nutrition

Wat zijn voor jou de gevolgen van de hoger energiekosten?

Bij onze naar 6,-

das geen geld, ik betaal nu 5,- voor 30. zou niet weten waar ik ze goedkoper zou kunnen krijgen.

Laatste dagen ben ik jaloersig op ev rijders

Privé gaat het prima.
Mijn contract voor stroom is 1 maart afgelopen, maar morgen komen 28 zonnepanelen op het dak, goed voor een kleine 10.000kwh per jaar.
De mini gaat eruit en een Peugeot 2008 EV lease besteld. Saai rijden, maar ik ben gek als ik het niet doe want rij eigenlijk voor niks betreft stroom verbruik.
Gas heb ik niet want woon nieuwbouw.

Zakelijk is het lastig, een bestelbus die 300km op en neer kan rijden op ev is nog lang niet betaalbaar en met diesel zal ik er wat op interen want alles doorberekenen op de klanten is een illusie.

Zullen zonnepanelen nog wel interessant blijven al je vanaf 2023 steeds minder mag salderen?

Minder is nog altijd 91% het eerste jaar.
Je hebt ze nog steeds binnen enkele jaren terug verdient, helemaal met deze prijzen. Salderen werd volgens mij nog opnieuw bekeken wat ze er mee gaan doen, huidige afspraken zijn van de baan.

Eenmaal terug verdient is alles wat je pakt mooi meegenomen, en over jaar of 10 zijn er vast accu's om op te slaan zodat je in elk geval niet meer op brandstof hoeft te rijden.

Duurzaamheidslening en het kost je "niks". Ik heb voor 10.000 geleend, betaal nu 60 euro per maand terug en heb dus geen energie rekening meer de eerste jaren, kan zlefs privé gratis km maken. Op die 60 per maand na dan. Krijg ook nog subsidie op de EV :roflol:. Maak er gebruik van, je kan er niet mee de boot in gaan.

• Topic Starter Topic Starter
Duurzaamheidslening en het kost je "niks". Ik heb voor 10.000 geleend, betaal nu 60 euro per maand terug
Is dat niet slechts de rente die je betaalt?

Een accu is zeker een haalbaar systeem, maar als hij niet door het kruipluik onder de vloer geplaatst kan worden hebben veel mensen (waaronder ik) er geen plek voor.
Een EV is ook alleen een haalbare optie als je op je eigen terrein kan parkeren, anders moet die gewoon aan de publieke laadpaal.

das geen geld, ik betaal nu 5,- voor 30. zou niet weten waar ik ze goedkoper zou kunnen krijgen.
20220304_180645.jpg

Ik liep gister toevallig langs de slager, een Hollandse. €33,50 voor 1kg lamsshoarma, zonder broodjes en saus. Waren nog grote dikke brokken ook. Bizar

Is dat niet slechts de rente die je betaalt?

Een accu is zeker een haalbaar systeem, maar als hij niet door het kruipluik onder de vloer geplaatst kan worden hebben veel mensen (waaronder ik) er geen plek voor.
Een EV is ook alleen een haalbare optie als je op je eigen terrein kan parkeren, anders moet die gewoon aan de publieke laadpaal.

Nee, de lening duurt 15 jaar.

Er zullen vast wel oplossingen komen. Moet wel, over 10 jaar zal het gros wel EV rijden.

Allerslechtste moment uitgekozen om te scheiden blijkbaar. Van een dubbel naar een enkel inkomen gegaan en ik val natuurlijk precies buiten alle toeslagen en tegemoetkomingen, en nu deze ellende er allemaal overheen. Ik kan niet anders dan met de auto naar mijn werk gaan, fiets en ov zijn geen optie. Geen tankpas maar een vaste kilometervergoeding die totaal niet meer toereikend is momenteel. En dan moet de grote klap nog komen dadelijk met de gigantische prijsstijgingen in de supermarkt.

Terug
Naar boven