XXL Nutrition

Wat zijn voor jou de gevolgen van de hoger energiekosten?

Het probleem is dan alleen dat je ook nog afhankelijk bent van de aanpassingen van de salderingsregels, maar die zullen waarschijnlijk niet slechter worden dan wat nu de voornemens zijn.
Dat klopt, maar als je het geld niet op korte termijn nodig hebt is het bijna onmogelijk om er geen geweldige rendementen op te maken.

Mijn eigen zonnepanelen doen ongeveer 18% per jaar terugverdienen. Met de oude prijzen. Dat is met mijn elektrische auto meer geworden. En met nieuwe prijzen helemaal.

• Topic Starter Topic Starter
Horeca gaat het nog zwaar krijgen zo kort na corona en meg de stijgende prijzen.

Vanmiddag wat gegeten met de kinderen bij een wat luxere lunchroom. Twee luxe royale broodjes, 2 kindertosti’s, 2 kinderijsjes, 2 spa blauw en 4 cappuccino’s kwamen uit op exact €60. Ik snap dat het dit moet kosten, maar veel duurder kan het niet worden voordat er mensen wegblijven.

Horeca gaat het nog zwaar krijgen zo kort na corona en meg de stijgende prijzen.

Vanmiddag wat gegeten met de kinderen bij een wat luxere lunchroom. Twee luxe royale broodjes, 2 kindertosti’s, 2 kinderijsjes, 2 spa blauw en 4 cappuccino’s kwamen uit op exact €60. Ik snap dat het dit moet kosten, maar veel duurder kan het niet worden voordat er mensen wegblijven.
Niet alleen de horeca.

Twee luxe royale broodjes? Zozo, dat klinkt als een decadent feestmaal.

Twee luxe royale broodjes? Zozo, dat klinkt als een decadent feestmaal.
Je snapt wat ik bedoel, geen broodjes kaas, want dan zou de prijs schandalig zijn. Maar voor een broodje carpaccio en een broodje zalm met wat saus en versiersels mogen ze van mij best wat meer vragen.

Dat is wel K.U.T.

En werkzaam in het onderwijs toch? Te veel om te sterven, te weinig om echt te leven en ook geen echte promotieklappers mogelijk.
Dat klopt.
Qua vervoer iets ertussen in niet mogelijk? Er zijn hele zuinige (motor)scooters.
Nee, niet mogelijk. Ik moet elke dag door de Westerscheldetunnel en dat kan niet op de fiets of scooter. OV is ook geen optie.
Misschien helpt praten voor compensatie, je bent vast niet de enige met dit probleem.

Ik hoop niet voor je, dat je ook nog eens dikke partneralimentatie moet gaan betalen..
Nee, dat zeker niet.

Het is verder ook niet zo dat ik meteen aan de bedelstaf zit ofzo, en het komt ook allemaal wel goed. Maar leuk is anders natuurlijk.

Dat klopt.

Nee, niet mogelijk. Ik moet elke dag door de Westerscheldetunnel en dat kan niet op de fiets of scooter. OV is ook geen optie.

Nee, dat zeker niet.

Het is verder ook niet zo dat ik meteen aan de bedelstaf zit ofzo, en het komt ook allemaal wel goed. Maar leuk is anders natuurlijk.

Nee niet leuk, sterkte in ieder geval.

De kansarme bediening desondanks toch wel een flinke fooi gegeven neem ik aan?

Ah joh gewoon elektrisch rijden dan heb je dit probleem niet.

Dan heb je andere problemen :o

Het zijn er 14, als ik mijn dakraam naar de andere kant verplaats 16 en dan misschien nog 5 op de uitbouw. 21 stuks in totaal, als ik het dan terughoudend bereken kom ik uit op 6500 kWh per jaar. Misschien toch dit jaar maar eens iemand langs laten komen.
Zojuist is er iemand geweest en er kunnen er daadwerkelijk 21 panelen op mijn dak, met een geschatte opbrengt van 6700 kWH uur per jaar. Afhankelijk van wat ik wil kost me dat 8 of 9k. Naast een duurzaamheidslening bestaat er ook nog een hypotheek met minder dan 2% rente die dus aftrekbaar is. Hoewel ik principieel tegen zonnepanelen op mijn eigen dak ben en ook tegen het lenen voor zulke ongein ben ik gek als ik het niet zou doen

Contract loopt tot 08 mei 2022 en daarna verhuizen we naar een huis zonder gas.

1647863848139.png

Ik zeg erbij op mij eigen dak. De ligging op daken van huizen is nooit optimaal en zolang er betere locaties zijn doen “we” er wat energieopbrengst betreft beter aan om daar naartoe uit te wijken.
Dat deel ben ik vergeten mee te citeren, vroeg me inderdaad af waarom op je eigen dak er op tegen. Maar duidelijk en vrij logisch

Lang dacht ik dat je simpelweg het naar de Sahara zou moeten verplaatsen, maar zo eenvoudig is het ook weer niet, maar grote platte daken van scholen, winkels en bedrijven zijn alsnog beter dan die van mijn huis. Wel zijn er in mijn omgeving wat nieuwbouwwoningen geplaatst met vanaf de bouw zonnepanelen, dat ziet er een stuk beter uit en het dak bestaat dan ook uit 100 zonnepaneel.

Krijg over een paar weken m'n elektrische Peug en heb 8 laadplekken (4 palen, 8 aansluitingen) staan op m'n werk, dus ik ben blij :D

Terug
Naar boven