Kan je dan gratis laden op je werk?Krijg over een paar weken m'n elektrische Peug en heb 8 laadplekken (4 palen, 8 aansluitingen) staan op m'n werk, dus ik ben blij![]()
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Kan je dan gratis laden op je werk?Krijg over een paar weken m'n elektrische Peug en heb 8 laadplekken (4 palen, 8 aansluitingen) staan op m'n werk, dus ik ben blij![]()
Dat heb je goed voor elkaar hé!Krijg over een paar weken m'n elektrische Peug en heb 8 laadplekken (4 palen, 8 aansluitingen) staan op m'n werk, dus ik ben blij![]()
Een volle batterij kost aan stroom voor mijn werkgever een paar euro. Ze zijn aan het discussieren of ze dat daadwerkelijk in gaan houden op salaris. Zo nee, mooi. Zo ja, nog steeds een stuk goedkoper dan een publieke laadpaal.
Ook al zijn er nu nog een paar andere topics toch een flinke kick voor deze omdat hier toch wat zaken in staan die in de andere topics niet benoemt worden.Tijden veranderen, maar drie jaar geleden was het voor mij niet rendabel om zonnepanelen aan te schaffen. Nu zijn er een aantal zaken veranderd en zal ik er dit jaar nog een keer naar kijken, maar waarschijnlijk zullen de prijzen voor de panelen ook wel flink gaan stijgen.
10.000 kWh klinkt veel, maar ik gebruik nu al 6100 kWh en 1800 m3 gas per jaar (1 kuub gas is ca. 10 kWh) dus kom ik uit op 24.000 kWh en ik kan denk ik 11 zonnepanelen kwijt op mijn dak (ik kan morgen even in de straat kijken hoeveel een enkele buur op zijn dak heeft). Dan betaal ik dus €25 per maand voor een druppel op een gloeiende plaat.
Ook al zijn er nu nog een paar andere topics toch een flinke kick voor deze omdat hier toch wat zaken in staan die in de andere topics niet benoemt worden.
In de tussentijd heb ik 17 zonnepanelen laten plaatsen met een verwachte opbrengst van 6400 kWh per jaar. Mijn verbruik is o0k wat afgenomen, ca. 5650 kWh en 1570 m3 gas. Waarschijnlijk komen er volgend jaar nog 3 zonnepanelen bij wat de jaaropbrengst verhoogd met 1060 kWh naar 7460 kWh. Ik houd dan 1810 kWh per jaar over wat in de airco's gepompt kan worden om daar ook mee te verwarmen. Met een COP van 3,5 (op papier heeft de airco een COP van net boven de 4) komt je uit op 6300 kWh aan verwarmingscapaciteit wat ca 630 m3 gas zou moeten besparen.
Het resultaat is dan dus op papier een verbruik van 0k kWh en 940m3 gas wat nu met een nieuwe looptijd me €308 per maand zou gaan kosten ipv €947 als ik 5650 kWh en 1570 m3 gas zou afnemen. Een verschil van €7650 per jaar. Daar heb je dan wel zonnepanelen voor nodig wat zo'n €12.500 kost (en heel voordelig te financieren is) en een airco, trek daar €6000 voor uit en dan heb je met de huidige prijzen alles dus binnen 3 jaar terug verdient.
Hoe zit dat met een verbruik van op papier 0? Wordt dat nog beïnvloed door het moment waarop je die airco laat verwarmen tov het moment dat jij de stroom opwekt? Of wijzigingen in het verrrekenen van teruglevering?Ook al zijn er nu nog een paar andere topics toch een flinke kick voor deze omdat hier toch wat zaken in staan die in de andere topics niet benoemt worden.
In de tussentijd heb ik 17 zonnepanelen laten plaatsen met een verwachte opbrengst van 6400 kWh per jaar. Mijn verbruik is o0k wat afgenomen, ca. 5650 kWh en 1570 m3 gas. Waarschijnlijk komen er volgend jaar nog 3 zonnepanelen bij wat de jaaropbrengst verhoogd met 1060 kWh naar 7460 kWh. Ik houd dan 1810 kWh per jaar over wat in de airco's gepompt kan worden om daar ook mee te verwarmen. Met een COP van 3,5 (op papier heeft de airco een COP van net boven de 4) komt je uit op 6300 kWh aan verwarmingscapaciteit wat ca 630 m3 gas zou moeten besparen.
Het resultaat is dan dus op papier een verbruik van 0k kWh en 940m3 gas wat nu met een nieuwe looptijd me €308 per maand zou gaan kosten ipv €947 als ik 5650 kWh en 1570 m3 gas zou afnemen. Een verschil van €7650 per jaar. Daar heb je dan wel zonnepanelen voor nodig wat zo'n €12.500 kost (en heel voordelig te financieren is) en een airco, trek daar €6000 voor uit en dan heb je met de huidige prijzen alles dus binnen 3 jaar terug verdient.
Jouw verhaal heeft me wel over de streep getrokken, dat is helemaal waar. Zeker de mogelijkheid tot een lening maakt het heel aantrekkelijk.Slim van je, na mijn advies? En nog net op tijd![]()
12.5k vind ik wel prijzig ik had ze voor zo'n jaarlijks 9500kwh voor 10k (zonder btw). Sinds half maart zit ik nu op 7200kwh.
Heb nog een loods waar ik er ook nog 25 op kan leggen denk het toch maar te doen die lening kost "niks" en het idee is wel fijn dat je meer dan genoeg stroom krijgt voor ook o.a. je auto en airco etc. Tegen die tijd zijn er vast ook batterijen die wat kunnen opslaan als je de auto bijv. in de middag gebruikt en geen kans hebt ze via de panelen rechtstreeks te laden.
Op dit moment wordt de jaaropbrengst gewoon afgetrokken van het jaarverbruik ten tijde van de jaarfactuur.Hoe zit dat met een verbruik van op papier 0? Wordt dat nog beïnvloed door het moment waarop je die airco laat verwarmen tov het moment dat jij de stroom opwekt? Of wijzigingen in het verrrekenen van teruglevering?
Waarom niet gewoon een elektrische boiler plaatsen als je zoveel overproductie hebt?Ik maak meer stroom dan ik gebruik. De leasemaatschappij neemt bij mijn zonnepanelen stroom af voor de normale prijs. Dus hier ‘verdien’ ik meer op dan voorheen.
Ik gebruik normaal 1200 kuub gas. Dat wordt wel duurder. Ik ga misschien een zonneboiler plaatsen, want het is vooral warmwater waarvoor ik gas gebruik. Misschien ooit nog een keer een hybride warmtepomp, maar die zijn voorlopig niet te krijgen.
Overigens heb ik geluk, ik kom hier niet door in de problemen. Sterker nog, ik krijg loonsverhoging met de inflatie… geen cao. Dus nouja, ik heb mazzel.
Voor warm kraanwater, of ook CV?Ik gebruik normaal 1200 kuub gas. Dat wordt wel duurder. Ik ga misschien een zonneboiler plaatsen, want het is vooral warmwater waarvoor ik gas gebruik.
Nice gefeliciteerdIk maak meer stroom dan ik gebruik. De leasemaatschappij neemt bij mijn zonnepanelen stroom af voor de normale prijs. Dus hier ‘verdien’ ik meer op dan voorheen.
Ik gebruik normaal 1200 kuub gas. Dat wordt wel duurder. Ik ga misschien een zonneboiler plaatsen, want het is vooral warmwater waarvoor ik gas gebruik. Misschien ooit nog een keer een hybride warmtepomp, maar die zijn voorlopig niet te krijgen.
Overigens heb ik geluk, ik kom hier niet door in de problemen. Sterker nog, ik krijg loonsverhoging met de inflatie… geen cao. Dus nouja, ik heb mazzel.
Alles bij elkaar.
Ok, ik wist niet dat je een CV kon "voeden" met een zonneboiler.
Geluk hebben is soms wel lekker. Ik vind trouwens wel dat er nu wel iets gebeuren moet. Veel mensen komen te diep in de problemen en hiervoor betalen we belasting. We hebben ook bedrijven Corona steun gegeven.
Jawel. Die verwarmt dan na als het nodig is.Ok, ik wist niet dat je een CV kon "voeden" met een zonneboiler.
Laat je dagelijks 5x een bad vollopen of zo ?Ik maak meer stroom dan ik gebruik. De leasemaatschappij neemt bij mijn zonnepanelen stroom af voor de normale prijs. Dus hier ‘verdien’ ik meer op dan voorheen.
In een jaar. Dat is eenparig honderd minder dan gemiddeld.