AndroidHealthClinic

We zijn eruit: Partijen willen minderheidskabinet VVD en CDA

Hoe kom je hier nu bij, Henk en Ingrid gaan ook minder belasting betalen als de VVD het erdoor krijgt hoor.

Belasting is maar 1 onderdeel van het verhaal. Minimuminkomen omlaag, kindgebonden budget afschaffen, kinderbijslag aanpassingen, bevriezing zorgtoeslag, uitgekleed zorgpakket etc.

Nu zijn er voor sommige maatregelen wel compensatiemaatregelen maar lang niet voldoende om het negatieve effect op te heffen.

Als je denkt bruut te kunnen bezuinigen zonder gevolgen voor de koopkracht moet je wel van hele goede huize komen of een drukpers vinden die non-inflatoir geld kan aanmaken.

Henk en Ingrid gaan door de mangel of ze moeten kinderloos zijn. Dan kan het meevallen.

Belasting is maar 1 onderdeel van het verhaal. Minimuminkomen omlaag, kindgebonden budget afschaffen, kinderbijslag aanpassingen, bevriezing zorgtoeslag, uitgekleed zorgpakket etc.

Nu zijn er voor sommige maatregelen wel compensatiemaatregelen maar lang niet voldoende om het negatieve effect op te heffen.

Als je denkt bruut te kunnen bezuinigen zonder gevolgen voor de koopkracht moet je wel van hele goede huize komen of een drukpers vinden die non-inflatoir geld kan aanmaken.

Henk en Ingrid gaan door de mangel of ze moeten kinderloos zijn. Dan kan het meevallen.

Kinderbijslag aanpassingen.. is dat ook stoppen met kinderbijslag geven aan allochtonen die kinderen opgeven uit het buitenland?

Kinderbijslag aanpassingen.. is dat ook stoppen met kinderbijslag geven aan allochtonen die kinderen opgeven uit het buitenland?

Vanaf het derde kind wel, maar waarschijnlijk wordt de export van dat soort toeslagen volledig gestopt. Zou op zich een goede zaak zijn, ook al is het op het totaal een druppel op de gloeiende plaat.

Kinderbijslag mag van mij wel verdwijnen, je kiest toch zelf voor kinderen.
Ik heb iig geen zin belasting te betalen voor andermans kinderen.
Vind het normaal als je dit zelf voledig bekostigd.

Minimum inkomen mag ook bevroren worden, je hebt immers altijd de mogelijkheid je te ontwikkelen en meer te verdienen, eigen keuze.

Zorgtoeslag beetje zelfde mening, mag ook beperkt blijven.

Dus ik heb geen medelijden met Henk en Ingrid.

Kindergeld inderdaad afschaffen. De aarde is al overbevolkt, er staan grote problemen voor de deur als die evolutie zich doorzet. Compleet gestoord om dat als staat nog eens te gaan stimuleren ook.

Kindergeld inderdaad afschaffen. De aarde is al overbevolkt, er staan grote problemen voor de deur als die evolutie zich doorzet. Compleet gestoord om dat als staat nog eens te gaan stimuleren ook.

Dat vind ik ook weer een verkeerde motivatie, je moet mensen lekker hun eigen leven laten leiden en niet het kindergeld afpakken omdat men vind dat de aarde overvol raakt.

ieder moet voor zichzelf bepalen of die kinderen wilt haar hoort een overheid gen fl**ker over te zeggen.

Dat vind ik ook weer een verkeerde motivatie, je moet mensen lekker hun eigen leven laten leiden en niet het kindergeld afpakken omdat men vind dat de aarde overvol raakt.

ieder moet voor zichzelf bepalen of die kinderen wilt haar hoort een overheid gen fl**ker over te zeggen.
Nu draai je het om: je doet alsof het kindergeld afschaffen moet om de overpopulatie te verminderen. Nee, ik zei dat je niet dingen moet stimuleren die later problemen gaan veroorzaken.

Eh wat? Een goed functionerende samenleving heeft geen centrale regie nodig?

Dream on dude..

Het besluit van kinderen moet uit jezelf komen, zelf beslissen of je het verantwoord vind, die mening zal idd bijgesteld worden door het volk en individu zelf.

Over 50 jaar word er verwacht dat we op 12 miljard zitten met zijn alle meen ik.
Dat zal voor niemand ongezien gebeuren.

Daar hoort een overheid niks over te zeggen, ook niet in lichte stimulatievorm.
Vind dat vrij arrogant eigenlijk.

Nu draai je het om: je doet alsof het kindergeld afschaffen moet om de overpopulatie te verminderen. Nee, ik zei dat je niet dingen moet stimuleren die later problemen gaan veroorzaken.

Integendeel de overheid mag daar helemaal geen vinger in de pap hebben.

Ik vind dat niemand recht heeft op kinderbijslag, omdat het volk zo onafhankelijk van de overheid mogelijk zichzelf en zijn kinderen moet bekostigen.

Of het dan iets positiefs of negatiefs stimuleert doet naar mijn mening niet ter zake.
Het leven is geen werkstuk waar enkel perfectie in thuishoort, dus so be it.

En met belastinggeld mag wel wat respectvoller omgegaan worden.

Een overheid is een centraal 'gezag' dat wij met zijn allen de bevoegdheid hebben gegeven bepaalde belangrijke zaken van bovenaf te regisseren en reguleren. Die half tamme semi-anarchistische kletskoek van je snijdt zoals gewoonlijk weer bijzonder weinig hout.

Een overheid is een centraal 'gezag' dat wij met zijn allen de bevoegdheid hebben gegeven bepaalde belangrijke zaken van bovenaf te regisseren en reguleren. Die half tamme semi-anarchistische kletskoek van je snijdt zoals gewoonlijk weer bijzonder weinig hout.

Snijd alles niet weinig hout dat niet in lijn is met jouw mening?

Weer zo'n mooie term als "met zijn alle", maar ik begrijp het wel je bent ambtenaar.

Weet je eigenlijk wel wat het betekent "met zijn alle"", of is "een deel" voor jou ook als "met zijn alle"?

Ik val in ieder geval niet onder die "met zijn alle" en geloof het of niet, maar het is niet voor niks dat er zo'n afstand is tussen politiek en burger.

Dat liet het volk weten met Pim Fortuyn, Wilders en het feit dat de VVD nu gewonnen heeft.
In jou belevenis en gebrek aan inzicht zullen dit altijd halve tammen blijven.

De hoeveelste halve tamme ben ik eingelijk al? :roflol: pleur toch op man.

Wat een onsamenhangend gezwets. Het feit dat de VVD nu gewonnen heeft? Is de VVD ineens een 'tegenpartij', een partij dat niets heeft met centraal gezag, organisatie? Jij denkt dat Fortuyn en Wilders niet van mening zijn en waren dat een goed functionerende samenleving gebaat is bij een bepaalde vorm van regie van bovenaf?

Wat probeer je nu eigenlijk te zeggen? Dat je denkt dat een centraal gezag niet noodzakelijk is voor een samenleving? Vanwaar ineens de stap naar 'de afstand tussen politiek en burger? Er is echt totaal geen lijn te volgen in hetgeen je probeert uit te leggen man. Je loopt altijd een beetje te zeveren dat je tegen belastingen ben, tegen een centraal gezag maar je doet geen enkele poging een alternatief voor te spiegelen. Nee, meneer komt met daarom heeft de VVD gewonnen. Je raaskalt.

Laatst bewerkt:
Wat een onsamenhangend gezwets. Het feit dat de VVD nu gewonnen heeft? Is de VVD ineens een 'tegenpartij', een partij dat niets heeft met centraal gezag, organisatie?

Wat probeer je nu eigenlijk te zeggen? Dat je denkt dat een centraal gezag niet noodzakelijk is voor een samenleving? Vanwaar ineens de stap naar 'de afstand tussen politiek en burger'. Er is echt totaal geen lijn te volgen in hetgeen je probeert uit te leggen man. Je loopt altijd een beetje te zeveren dat je tegen belastingen ben, tegen een centraal gezag maar je doet geen enkele poging een alternatief voor te spiegelen. Nee, meneer komt met daarom heeft de VVD gewonnen. Je raaskalt.

Hahaha.
Ik gaf alleen maar aan dat er politieke verschuivingen zijn en dit menig politici lijkt te verbazen.
Zoek er niet te veel achter. :)

Daarbij is VVD inderdaad voor een kleinere overheid wat mijn voorkeur heeft.

Ik heb overigens nooit beweert dat ik tegen belastingen ben, wel vind ik dat hier in doorgeschoten is en flink ook.

Er is gezag nodig dat heb ik nooit ontkent, alleen zie ik die liever in een meer beperkte mate dan jou.

Dat heeft weinig met zeveren of al die andere beschuldigingen van je te maken.

Het volk :roflol: De arrogantie ook, PVV en VVD samen komen maar aan 55 zetels. Waarbij de vraag is of de VVD-stemmers op de VVD stemmen omdat er een grote afstand is tussen burger en politiek. VVD is toch wel de regentenpartij bij uitstek van de laatste 50 jaar, verknocht aan het pluche.

Hahaha.
Ik gaf alleen maar aan dat er politieke verschuivingen zijn en dit menig politici lijkt te verbazen.
Zoek er niet te veel achter. :)

Daarbij is VVD inderdaad voor een kleinere overheid wat mijn voorkeur heeft.

Ik heb overigens nooit beweert dat ik tegen belastingen ben, wel vind ik dat hier in doorgeschoten is en flink ook.

Er is gezag nodig dat heb ik nooit ontkent, alleen zie ik die liever in een meer beperkte mate dan jou.

Dat heeft weinig met zeveren of al die andere beschuldigingen van je te maken.

In de oorsprong van deze 'discussie' stel jij dat 'het volk' of 'wij' zelf moeten kunnen bepalen in welke mate we ons individueel voortplanten. Adem even rustig uit, en begin even opnieuw.

De omvang van een centrale overheid is niet van belang om zaken als deze te reguleren. Je legt verbanden die de discussie vertroebelen. Verbanden gebaseerd op je onderbuik theorietjes die spontaan de overhand krijgen en de kern van de discussie voorbij schieten. Je bent zo gefixeerd op 'kleine - grote' overheid patstellingen, links - rechts en je 'frame' van mij als overheidsdienaar met de linkse pet dat je het overzicht kwijt bent en de kern volledig verliest.

Eigenlijk in al je 'discussies' hier in deze sectie. Je weet altijd verbanden te trekken naar je half assed stokpaardjes.

---------- Toegevoegd om 13:17 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 13:13 ----------

Het volk :roflol: De arrogantie ook, PVV en VVD samen komen maar aan 55 zetels. Waarbij de vraag is of de VVD-stemmers op de VVD stemmen omdat er een grote afstand is tussen burger en politiek. VVD is toch wel de regentenpartij bij uitstek van de laatste 50 jaar, verknocht aan het pluche.

Inderdaad, zo ook het CDA en laten we al helemaal niet spreken over de PVV of beter gezegd Wilders (hint), die al helemaal zonder problemen dweept met termen als 'het volk' terwijl een grofweg 10% van de bevolking bereid is hem te steunen.

Overigens vind ik het alleen maar gezond als er een zekere afstand bestaat tussen 'het volk' en de bestuurders maar dat is weer een andere discussie.

In de oorsprong van deze 'discussie' stel jij dat 'het volk' of 'wij' zelf moeten kunnen bepalen in welke mate we ons individueel voortplanten. Adem even rustig uit, en begin even opnieuw.

De omvang van een centrale overheid is niet van belang om zaken als deze te reguleren. Je legt verbanden die de discussie vertroebelen. Verbanden gebaseerd op je onderbuik theorietjes die spontaan de overhand krijgen en de kern van de discussie voorbij schieten. Je bent zo gefixeerd op 'kleine - grote' overheid patstellingen, links - rechts en je 'frame' van mij als overheidsdienaar met de linkse pet dat je het overzicht kwijt bent en de kern volledig verliest.

Eigenlijk in al je 'discussies' hier in deze sectie. Je weet altijd verbanden te trekken naar je half assed stokpaardjes.

Mooie post Klaaswitz, gelukkig weet je het wel smaakvol te brengen. :)

Ik deel overigens niet wat je zegt.
De discussie ging over welk recht de overheid had betreft voorplanting, daar was ik vrij duidelijk in.
Geen recht!

Daarbij noemde ik los nog wat andere zaken, niet direct een verband dat je hoeft te verweven tot 1 geheel.

Wil je alsjeblieft bepaalde mensen niet meer quoten Klaas. Bij voorbaat dank.

Juist meer geld geven, straks zijn er geen nederlanders meer:rolleyes:

Terug
Naar boven