AndroidHealthClinic

Weerwolfspel 591: Revenge of the cutlery

Het is wel erg stil zo..

Ik blijf bij mijn besluit om voor banshee te gaan:

Als we de hint - 3 +4 weten uit het nachtverhaal en dat er nog 7 spelers waren kom ik uit op banshee als de wolf. Ik denk dat sanca noch drbrik evil zijn, misschien dat drbrik nog een slapende cult is maar ik wil proberen van de wolf te pakken te krijgen.

Spelers:
- HillR - Stalker
- Lloydatoni - Burger
- Sanca
- Banshee
- Wengstertje
- Orgineel
- Spanning Tree - Cultist
- Drbrik
- Wauter

• Topic Starter Topic Starter
Als ik correct tel is het game over voor drbrik?

Dag 3

Het dorp wordt steeds kleiner. Het einde van de jacht is nabij. Ofwel wordt de vork binnenkort gevonden, ofwel wordt het dorp zeer binnenkort uitgeroeid. De stemming wordt dan ook steeds belangrijker.
Hevige discussies, en het lijkt vooral drbrik te zijn die verdacht wordt. "Waarom horen we zo weinig van hem?" vraagt iemand. "Ik heb hem al in tijden niet meer gezien!" roept iemand anders. Het is duidelijk. Hier is meer aan de hand. Drbrik moet dringend ondervraagd worden. Maar waar vinden we hem?
De vijf overgebleven bewoners starten een zoektocht. Elk huis wordt ondersteboven gekeerd. Niets te vinden. Sanca probeert het met de lokroep van de rijpe mango, maar ook dat blijkt vruchteloos (haha, snap je hem? Mango? Vruchteloos? Haha. Ok sorry). De burgers lezen de verhalen opnieuw maar ook daar zien ze drbrik niet. Uiteindelijk is het Wauter die een hint vindt. Aan de voordeur van drbrik hangt een briefje. "Wie me nodig heeft: ik zit in het bos in de hoogste boom naast het meertje met dat kleine eilandje". Wat zou dit kunnen betekenen? Het is vast een cryptische boodschap. De bewoners breken er enkele uren hun hoofd over. Uiteindelijk horen ze van de verteller dat drbrik gewoon echt in het bos te vinden is, dus trekken ze daarheen.
Het bos is erg groot en de bewoners hebben geen idee waar exact ze drbrik kunnen vinden, dus steken ze het hele bos gewoon maar in brand. Ze horen nog een luide schreeuw, en dan is het voorbij.
Eindelijk, de vork is er aan. De bewoners van het dorp, alle vijf, gaan met een gerust hart slapen.

Drbrik is dood. Hij was de ninja.

Hij heeft zich als ninja zijnde in ieder geval weinig getoond :)

Ja ik had geen tijd meer na 4 uur wel jammer achteraf anders had ik miss wel mee gegaan met wauter op banshee

Ik had zelf ook niet echt veel tijd vandaag, soms moet er helaas gewerkt worden op het werk.

Als ik het verhaal zo lees lijkt het te insinueren dat ik ergens juist zat of toch in de buurt zit met een hint. Wel leuk om te lezen dat we met een jager/ninja zitten die zo goed als niets gedaan heeft... Ik vrees wel dat er vandaag informatie is boven gekomen over welke personen oke zijn en zonder bescherming kan het een toffe nacht worden door de vork.

Allez jongens, ik probeer toch mee tot de oplossing te komen... :(

Vandaag kan ik helaas niet zo actief zijn... Heb de hele avond mijn hoofd zitten breken over dat meertje met het kleine eilandje, maar helaas nog niets gevonden... Aan degene die mij verdenken, herlees nog eens alles zou ik zo zeggen ;)

Nacht 3

Weinig keuze voor de vork deze nacht. Misschien is het toch wel een idee om geen cults te vermoorden, zo dicht bij de overwinning. De vork besluit om toch maar een burger te doden deze keer. Maar wie?
De vork slentert wat door het dorp, wanneer hij een erg chaotisch persoon opmerkt. Met zijn wilde baard ziet hij er nogal warrig uit, en hij is druk bezig met verkeersborden te vernielen. "f**k THE SYSTEM" roept hij. Wie zou zo iemand missen?
De vork volgt hem een tijdje, tot de wildeman een verlaten steegje in gaat. "Regels zijn regels", roept hij. De vreemde verwarde man wordt meteen woedend en valt de vork aan. Pas als hij dichterbij komt, merkt hij met wie hij te maken heeft. Hij schrikt. "Euh... pas maar op want euh... ik ken een grote pratende dino!". De vork is niet onder de indruk. De muren van het steegje worden besmeurd met een dikke laag bloed.

Sanca is dood. Hij was de anarchist (geheime rol).
De anarchist kan het spel zwaar beïnvloeden. Alle voorstellen die hij doet aangaande het spelverloop zullen in overweging genomen worden op voorwaarde dat genoeg spelers het voorstel volgen. Dit kan gaan over rolwijzigingen, andere manier van stemmen, inhoud van verhalen, invloed van de verteller... Hoeveel spelers moeten meegaan met het idee, hangt af van de invloed die het voorstel heeft op het spelverloop. Als je als anarchist oproept om een nieuwe rol toe te voegen, zal een groot deel van de spelers je moeten volgen vooraleer het voorstel zal uitgevoerd worden. Voorstellen ivm het verhaal zal weinig of zelfs geen medewerking van andere spelers vereisen. Laat je creativiteit maar los!

Opmerking

Het spel is zo goed als gespeeld, maar nog niet helemaal. Wel ziet het er niet goed uit voor de burgers, maar mits vergissingen van de vork, kan het nog.
Bij gelijke stemmingen zullen beide keuzes uit het spel gaan.

Nu gaat het krap worden :/

Ik vermoed dat we mogelijk met alleen maar de wolf meer zitten. De twee geheime rollen van de burgerkant hadden redelijk wat power.
Was hilarisch geweest als Sanca er effectief in geslaagd was om jou burgemeester te maken maar dan zonder stem, maar er ging niemand in mee :p

Terug
Naar boven