AndroidHealthClinic

Wees allen gegroet

  • Topic starter Hamme
  • Startdatum
  • Reacties 121
  • Weergaven 8K
  • Volgers 14

Bezoekers in dit topic

Hamme

Cool Novice
Lid geworden
6 mei 2018
Berichten
104
Waardering
46
Lengte
1m91
Massa
111kg
Ik ben Hamme, 42 jaar oud en afkomstig uit Friesland. Sinds vier maanden fitness ik drie maal per week. Op maandag, woensdag en vrijdag volg ik een schema wat ik heb laten opstellen door een gevorderde krachttrainer die werkzaam is op de sportschool waar ik train. Supplementen worden niet gebruikt en het doel is om het vet te verbranden en daarvoor spiermassa in de plaats te kweken. Ik ben van zins om blijvend te fitnessen, zodat ik niet hoef te diëten - tot op zekere hoogte, ik minimaliseer wel mijn suikerinname - en hopelijk wat spiermassa kan kweken.

De oefeningen in mijn schema zijn opgedeeld in een training van het bovenlichaam en van de benen. De ene dag train ik het bovenlichaam middels o.a. bankdrukken, shoulderpress en the fly en de andere dag de benen met de legpress, deadliften en squatten. Tot op heden steeds afgewisseld, maar vanaf morgen train ik tweemaal per week het bovenlichaam en een keer de benen. Dit omdat mijn bovenlichaam wel wat meer training kan gebruiken.

Ondertussen begin ik de smaak wat te pakken te krijgen, alhoewel ik nog niet zoveel resultaat zie. In gewicht ben ik zelfs wat toegenomen en weeg nu 119 kilo en mij lengte is 192 m. Het merendeel is nog vet en dat hoop ik te kunnen verbranden op deze wijze. Hoe dan ook, ik ben een absolute beginneling en kan nog veel van jullie leren!
 
  • Like
Waarderingen: BB_
1 x benen en 2 x bovenlichaam vind ik persoonlijk geen goed idee.

En meestal is het andersom het zijn de benen die meer massa kunnen gebruiken ipv het bovenlichaam. Ookal zeggen de mensen zelfs van niet.

En de meeste mensen die ik gezien heb krijgen het moeilijkste massa bij op de benen. En na een tijdje trainen wordt het nog zichtbaarder hoe de benen achterlopen tov het bovenlichaam.
 
Dank voor je reactie. Heb het vanochtend aan mijn coach voorgelegd maar hij vind het toch wel een goed idee.
 
Kritischer zijn op je coach. Pak dan 3 keer per week full body of 2x bovenlichaam en 2 keer onderlichaam.
Je onderlichaam is de helft van je lichaam, waarom zou je die 50% minder trainen dan je boven lichaam?

het doel is om het vet te verbranden en daarvoor spiermassa in de plaats te kweken. Ik ben van zins om blijvend te fitnessen, zodat ik niet hoef te diëten - tot op zekere hoogte, ik minimaliseer wel mijn suikerinname - en hopelijk wat spiermassa kan kweken.

Je mag 1 van de 2 kiezen. Of spiermassa kweken of vet verbranden, buiten een beetje beginnersgains.
'Dieten' moet sowieso. Als je je oude voedingspatroon blijft vasthouden ga je waarschijnlijk ook geen vet verliezen.
Suikerinname heeft minder te maken met je gewicht verliezen, daar heb je een calorietekort voor nodig.
Al creeër je dat wel door suikerhoudende snacks te laten liggen.

Succes met je doelen. Of je het advies nou wel of niet volgt, wél sporten is altijd beter dan thuis zitten. Wat je ook doet.
Wij proberen je alleen te helpen met het zo efficiënt mogelijk maken van het sporten. Als je daar niet voor open staat is dat aan jou :)
 
Dank voor je reactie. Heb het vanochtend aan mijn coach voorgelegd maar hij vind het toch wel een goed idee.

Tja.....wie zegt dat je coach gelijk heeft?

Wat ik al van "coaches" gehoord heb.

Maar dan doe je gewoon toch lekker wat je coach zegt ipv hier bij te leren :D
 
Laatst bewerkt:
Kritischer zijn op je coach. Pak dan 3 keer per week full body of 2x bovenlichaam en 2 keer onderlichaam.
Je onderlichaam is de helft van je lichaam, waarom zou je die 50% minder trainen dan je boven lichaam?



Je mag 1 van de 2 kiezen. Of spiermassa kweken of vet verbranden, buiten een beetje beginnersgains.
'Dieten' moet sowieso. Als je je oude voedingspatroon blijft vasthouden ga je waarschijnlijk ook geen vet verliezen.
Suikerinname heeft minder te maken met je gewicht verliezen, daar heb je een calorietekort voor nodig.
Al creeër je dat wel door suikerhoudende snacks te laten liggen.

Succes met je doelen. Of je het advies nou wel of niet volgt, wél sporten is altijd beter dan thuis zitten. Wat je ook doet.
Wij proberen je alleen te helpen met het zo efficiënt mogelijk maken van het sporten. Als je daar niet voor open staat is dat aan jou :)

Omdat de coach dit goed vind.
 
Nee dat valt wel mee, het was mijn eigen idee om het bovenlichaam wat meer aandacht te geven en ik heb de coach slechts gevraagd wat hij daar van vond. Juist omdat mijn benen al aardig in vorm zijn doordat ik lange tijd heb hardgelopen. Adviezen neem ik graag ter harte!
 
Nee dat valt wel mee, het was mijn eigen idee om het bovenlichaam wat meer aandacht te geven en ik heb de coach slechts gevraagd wat hij daar van vond. Juist omdat mijn benen al aardig in vorm zijn doordat ik lange tijd heb hardgelopen. Adviezen neem ik graag ter harte!

Hardlopen gaat niks doen aan massa op de benen. Fietsen en voetballen ook niet.

Meestal hebben mensen juist moeite om massa op de benen te kweken tov van het bovenlichaam. Das wat ik toch heel vaak gezien heb in al die jaren.
Door uw benen maar 1 x te trainen en je bovenlichaam 2 x ga je na een tijd merken dat je benen achterlopen.
Trek het dan maar terug recht.
 
Ik zou ze ook 2 x trainen en zien wat dat je opleverd. Nadien kan je nog steeds overschakelen op 1 x de week als je vind dat je benen te massief worden.

Maar mocht je lichaam gaan vooroplopen doordat je dit 2 x de week traint gaat het veel moeilijker worden om het recht te trekken tov het eerste scenario.
 
Oké dan ga terug naar mijn oude schema van om en om.
 
Nee dat valt wel mee, het was mijn eigen idee om het bovenlichaam wat meer aandacht te geven en ik heb de coach slechts gevraagd wat hij daar van vond. Juist omdat mijn benen al aardig in vorm zijn doordat ik lange tijd heb hardgelopen. Adviezen neem ik graag ter harte!
Nu ben ik natuurlijk wel benieuwd naar foto's van je fysiek...
 
Oké dan ga terug naar mijn oude schema van om en om.
Groot gelijk, boven lichaam is ook veel belangrijker. It is what you see in the mirror. Nu doe ik ok veel naakt staan voor een langwerpige spiegel waar wel ''alles'' zichtbaar is trouwens.
 
Welkom Hamme.

Vet verliezen zit vooral in je voeding. Kcal tellen en verlagen als je niet afvalt.
 
Het afvallen gaat de goeie kant op, ik weeg nu 113.8 kg. Per week verlies ik nu gemiddeld 1,5 kilo. Ik drink alleen nog bier op vrijdag en zaterdag en door de week af en toe een flesje bij de maaltijd. Verder eet ik geen tussendoortjes behalve fruit en op de dagen dat ik train eet ik 500 gram magere kwark voor het slapengaan.

Ik train drie maal per week twee uren, waarin ik vooral krachttraining doe en matige cardio.
 
En op zon- en feestdagen water? :P
 
Vanaf volgende week train ik vier dagen i.p.v. drie. Bier beperk ik nog steeds tot een minimum.
 
Vanaf volgende week train ik vier dagen i.p.v. drie. Bier beperk ik nog steeds tot een minimum.
Prima! 2 dagen benen 1 dag boven neem ik aan??
 
Back
Naar boven