MuscleMeat

Wees allen gegroet

Bezoekers in dit topic

ga je nog een foto posten? we zijn nog steeds benieuwd. btw nice progressie tot nu toe.
 
Bij 3 dagen training zou ik voor 2 dagen benen en 1 dag bovenlichaam, of 3 dagen fullbody kiezen.
 
Als beginner weet ik nog niet welke onderdelen als full body training worden gezien en welke niet. Daarom post ik mijn schema dat ik momenteel hanteer maar even voor de volledigheid:

Maandag:
- Leg Press
- Squatten
- Deadlift
- Dumbells
- Row
- Biceps curl

Dinsdag:
- Bankdrukken
- Shoulderpress
- Keiser Fly
- Ropes
- Push Down
- Knee raise (terwijl ik hang)

Woensdag vrij

Donderdag:
Dezelfde training als maandag.

Vrijdag:
Dezelfde training als dinsdag.


Wat denken jullie van bovenstaand schema?

En een foto post ik binnenkort, beloofd!
 
Hierbij dan de beloofde foto's. Zo zie ik er uit na een half jaar eerst drie keer per week trainen en sinds twee maanden vier keer per week.

418497-e69aa5d2b852149a3a7a1ea764250517.jpg


418496-7497591be6c79bb3b31a8919331bcad6.jpg


Alhoewel ik mezelf nog steeds te dik vind, zie ik langzaam maar zeker vorderingen. Dus verstand op nul en stug vier maal per week blijven trainen is mijn motto.
Later zal ik nog foto's van mijn benen posten.
 
  • Like
Waarderingen: 040B
Ziet er heel goed uit, het eerste half jaar gaat de spiergroei superhard. Heb je ook before foto's ter motivatie voor anderen?
 
Dank je! Nee die heb ik niet, ik was te schijterig!
 
Vandaag heb ik mijn compoundtrainingen weer gedaan. Ondertussen squat ik 80 kg, deadliften 90 kg en legpress 200 kg. Tijdens het trainen kreeg ik een beetje last van mijn onderrug rechts. Blijkbaar was mijn houding niet helemaal goed.
 
Legpress is onderrugverneuker, beetje zitten, beetje douwen, makkelijke oefening lijkt het, maar intussen duw je de onderrug naar de klote
 
Vandaag heb ik mijn compoundtrainingen weer gedaan. Ondertussen squat ik 80 kg, deadliften 90 kg en legpress 200 kg. Tijdens het trainen kreeg ik een beetje last van mijn onderrug rechts. Blijkbaar was mijn houding niet helemaal goed.
Legpress gewicht says nothing at all..
Ik zou ook meer proberen te trainen op squat en dl en zo min mogelijk op de deadlift, beetje sets na de compounds van 10-20 reps of zo, zie het nut niet zo in van dat als basis
 
Legpress is onderrugverneuker, beetje zitten, beetje douwen, makkelijke oefening lijkt het, maar intussen duw je de onderrug naar de klote
Kan ik die legpress dan niet beter schrappen?
 
Legpress gewicht says nothing at all..
Ik zou ook meer proberen te trainen op squat en dl en zo min mogelijk op de deadlift, beetje sets na de compounds van 10-20 reps of zo, zie het nut niet zo in van dat als basis
Ik begrijp niet wat je bedoelt, adviseer je mij om licht te tillen met deadliften?
 
Ik heb hem iig geskipt, en meer variatie in de squats, wat betreft beenwijdte en idd beetje licht legpress pompen kan geen kwaad, maar 200 kg wordt 400 en 500 en zelfs 600 en meer
 
Ik begrijp niet wat je bedoelt, adviseer je mij om licht te tillen met deadliften?
Nee,, je zou sowieso nog heel veel kracht moeten winnen op je deadlift en squat. Ik adviseer je om die legpress maar als ''extraatje'' te zien en niet als oefening die je op een bepaald gewicht probeerd uit te voeren, 20x200 10x300 kan allemaal op de legpress elke legpress is anders en zegt niets over mogelijke kracht etc.. Je tilt nu al licht op de deadlift dus het is wel de bedoeling dat je uiteindelijk minimaal 2.2 keer dit gewicht lift uiteraard idem met squat
 
Ok, dan doe ik de legpress voortaan licht of mogelijk niet en leg de focus op squatten en deadliften. Dank voor de tips, Skinnie en Brutushakt!
 
deadlift
squat
overhead press
pull ups
dips


squat
bench press
row
curls
legpress

doe zo iets of zo in ABA volgorde, niet dat er hier persé een volgorde in zit maar de basis zit er dan in je traint alles en je zult met jouw stats toch wel sterker worden, al doe je maar ''wat''
 
Vandaag ben ik begonnen met een stukje warmlopen van zes minuten. Daarna heb ik gesquat, vier sets van 12 tot 80 kg en daarna gedeadlift vier sets van 10 tot 90 kg. Elke week probeer ik er wat kilo's bij te doen. De legpress heb ik drie sets van 12 op slechts 120 kg gedaan en nu heb ik geen last van mijn onderrug gekregen. Daarna de row drie sets van 12 tot 52,5 kg en afsluitend een drietal bicepscurl sets gedaan van 12 met 25 kg geloof ik. Daarna was ik gesloopt, komt door de warmte denk ik. Ook heb ik vandaag bewust minder rust genomen tussen de sets door omdat je dan meer testosteron schijnt aan te maken. Of is dat een bakerpraatje? Ik weeg vandaag 112.0 wat mij wel positief stemt. Goed, er mag nog genoeg vet af maar ik word langzaam maar zeker al wat droger!
 
Hey, ik ga je volgen, we zitten als veertigplus beginner in hetzelfde schuitje. Ik ben even lang, ook Fries van geboorte, mijn gewicht is wel lager maar ik heb ook teveel vet.
Heel veel succes en wellicht kunnen we van elkaars ervaringen leren!
 
Hey, ik ga je volgen, we zitten als veertigplus beginner in hetzelfde schuitje. Ik ben even lang, ook Fries van geboorte, mijn gewicht is wel lager maar ik heb ook teveel vet.
Heel veel succes en wellicht kunnen we van elkaars ervaringen leren!
Als fries zou ik je willen aanraden om MINDER te drinken.

Groet
 
Als fries zou ik je willen aanraden om MINDER te drinken.

Groet
Bedankt voor je advies, maar ik drink niet veel. Misschien vijf biertjes per week. Ik eet te weinig, mijn stofwisseling moet ik weer op gang brengen denk ik. Ik twijfel nu of je op mij of op TS reageert, je hebt me geciteerd dus vandaar...
 
Back
Naar boven