XXL Nutrition

Welk cardiotoestel thuis

Bezoekers in dit topic

psycomantje

Freaky Bodybuilder
Elite Member
Challenge x2
10 jaar lid
Lid geworden
7 jun 2009
Berichten
5.226
Waardering
9.010
Lengte
1m83
Massa
91kg
Vetpercentage
18%
Hoi! Ik ben van plan meer cardio te doen naast mijn krachttraining, normaal plan ik gewoon te gaan lopen buiten. Nu de winter naderd en het weer slechter zal worden dacht ik mss iets thuis te zetten? Kan ik afwisselen met binnen en buiten cardio.
Zijn er voorstellen qua goeie conditie toestellen en wat jullie preferen?
-Loopband (mss die incline kan om een soort hill sprints te doen).
-crosstrainer.
-fiets
-airbike

Ik hoor graag jullie mening hierover en wat jullie zelf verkiezen. Of een mening over bepaald merk van toestel die je zelf hebt en goed vind.
 
Crosstrainer is qua calorieënverbranden wel het beste dacht ik? Geeft weinig overlast ivm de buren itt hardlopen op een loopband.
En het is minder belastend dan hardlopen. Dat is een fiets natuurlijk ook maar lopen en fietsen kan je buiten doen.

Ik zou voor een crosstrainer gaan.
 
Zit ook beetje te twijfelen met deze vraag..
Persoonlijk neig ik meer naar een airbike.. Omdat het een beetje een combi lijkt van een fiets en crosstrainer.
 
Zit zelf ook aan te denken een Assault airbike voor thuis te kopen. Beter geschikt voor zowel rustige cardio als HIIT en dat soort dingen.
 

Deze lijkt me bv een top loopband. Grote hellingsgraad, zwaar eigengewicht voor goede stabiliteit. Zware motor waardoor je harder kan lopen.
 
Roeitrainer geen optie/overweging? Net als een airbike wat meer full body cardio en ook goed als HIIT en LISS te doen.
 
Zit zelf ook aan te denken een Assault airbike voor thuis te kopen. Beter geschikt voor zowel rustige cardio als HIIT en dat soort dingen.
Lijkt me ook wel een topper inderdaad
 
Roeitrainer geen optie/overweging? Net als een airbike wat meer full body cardio en ook goed als HIIT en LISS te doen.
Roeitrainer is een dikke plus, ik heb de ruimte niet, anders wist ik het wel.
 
Tja, een ergometer... Ik heb zelf een aantal jaar geroeid en qua cardio is het supereffectief. Zowel als LISS als HIIT. Je gaat het apparaat wel haten, omdat je zo stuk gaat (al is dat bij een assault bike wss niet minder). Als je een ergometer koopt, koop dan wel een concept. De rest is troep.
 
Een model als een Concept2 is wel mooi rechtop tegen de muur te plaatsen als je hem niet gebruikt.
Moet je wel een voldoende hoog plafond hebben, gezien een lengte van 2.45 m
 
Zit zelf ook aan te denken een Assault airbike voor thuis te kopen. Beter geschikt voor zowel rustige cardio als HIIT en dat soort dingen.
Lijkt me wel dat de echo bike beter gereviewd word dan de assault bike?
 
Lijkt me wel dat de echo bike beter gereviewd word dan de assault bike?
Klopt ja, Rogue Echo zou sowieso ook wat stiller zijn ook, wat dus beter is voor thuisgebruik.
Verder zou ik eentje tweedehands op de kop proberen te tikken, dus whatever beschikbaar is van die twee zou ik voor gaan.

In ieder geval geen inferieur namaakding :p
 
We zijn aan het verhuizen van slaapkamer, eens verhuisd heb ik genoeg plaats over in de andere kamer. En dan ga ik voor de rogue echo bike denk ik. Lijkt me wel ideaal in combi met powerlifting. Goed voor conditioning (meer full body) en rustig op de gewrichten. Je kan afwisselen met high intensity en low intensity. Tis niet de goedkoopste maar lijkt me wel dat die een lifetime mee gaat en weinig onderhoud vraagt. En als je hem beu bent goed verkoopbaar.
 
Klopt ja, Rogue Echo zou sowieso ook wat stiller zijn ook, wat dus beter is voor thuisgebruik.
Verder zou ik eentje tweedehands op de kop proberen te tikken, dus whatever beschikbaar is van die twee zou ik voor gaan.

In ieder geval geen inferieur namaakding :p
Lijkt me wel een mooi ding. Kun je daar ook een beetje relaxed iets van een uurtje LISS op doen?

Maar 1000 euro wut. Wel veel voor een fiets die niet vooruit komt.
 
Row erg, ski erg, fanbike, liefst alle 3!

Liefst een rower, anders een fanbike (erbij).
 
Echo bike is wel een top apparaat om aan je conditie te werken. Het is echter wel een forse investering tov een 'simpele' hometrainer. Het is echter geen apparaat om rustig even een half uurtje te cardio-en zoals je dat op een hometrainer wel doet.
 
Echo bike is wel een top apparaat om aan je conditie te werken. Het is echter wel een forse investering tov een 'simpele' hometrainer. Het is echter geen apparaat om rustig even een half uurtje te cardio-en zoals je dat op een hometrainer wel doet.
Vandaar mijn voorkeur voor de row erg, kan je meerdere kanten mee op, voor een betere conditie en ook voor herstel wil je ook LISS kunnen doen.
 
Back
Naar boven