MuscleMeat

Mijn eerste cut schema !

Bezoekers in dit topic

caspertc

Novice
Lid geworden
22 jan 2015
Berichten
24
Waardering
7
Lengte
1m99
Massa
90kg
Hoi allemaal,

Zoals jullie in de titel al gelezen hebben is dit mijn eerste (cut) schema, en ik zou graag willen weten wat jullie er van vinden !
Eerst een paar dingen over mijzelf :
17 jaar
1,97 m
103 kg
bf 25 % ( schatting )
mijn onderhoud heb ik globaal berekent dmv een paar formules , en dat gaat dan van 3000 tot 3500 kcal.

ik train nu nog met een standaard 4 dagen splitschema die ik gekregen heb van de sportschool, maar ben van plan om 3 dagen full body te doen. Omdat mijn sportschool een aardig eindje van huis is (11 km) doe ik 2 dagen in de week ( 30 tot 45 min.) cardio gewoon buiten op een trekking fiets of hardlopen. Mijn doel is om mijn vetpercentage te laten zakken en proberen om spiermassa aan te komen.
Hier bij mijn schema :

Maaltijd 1: 7:30 ( 386 kcal )

60 gr havermout e: 6,6g k: 36g v: 4,8
350 ml melk e: 12 g k: 17 g v: 5,2

Maaltijd 2: 9:00 (333 kcal)
30 gram whey e: 22g k: 1,5 g v: 1,6g
300 ml melk e: 10,2g k: 14,7g v:4,5g
1 banaan e: 1,2g k: 18,8g v:0,2g

Maaltijd 3: 11.30 ( 331 kcal )
3 volkoren boterhammen e: 9g k:41,4g v:3g
4 plakjes kipfilet e:17g k:1g v:3,0

Maaltijd 4:
14.00 ( 250 kcal )
2 volkoren boterhammen e: 7,8g k:27,4 g v:1,6 g
3 plakjes kipfilet e: 6,2 g k:0,4 g v:1,6 g
1 appel e: 0,4g k:12g v:0g

Maaltijd 5
16.00 ( 120 kcal )
1 gekookt ei e: 13g k:0g v: 6,3g
2 zonder dooier e: 8g k:0g v:0g
( ik heb hier op DBB gelezen dat in de dooier van 1 gekookt veel chloresterol zit, vandaar dat ik de dooiers er niet bij eet. Jullie mening?! )

Maaltijd 6:(wat de pot schaft) 18.15 ( 600 kcal )
Ong.40g Eiwitten (vlees 200gr) 50g Carbs aardappelen + 30g Carbs groenten + 10gVet (vlees)

TRAINEN 20.00 ( 250 kcal )
na KT whey shake,
bij cardio van te voren een whey shake

30 gram whey e: 22g k: 1,5 g v: 1,6g
300 ml melk e: 10,2g k: 14,7g v:4,5g


Maaltijd 7:( 300 calorieën ) 22:15
500gr magere kwark e:50g k:20g v:2,5g
Omega 3

TOTAAL =

Kcal : 2570
E : 236
K: 286
V: 50,4

Mijn vetten zijn nog erg laag, hier ben ik mij van bewust. Hebben jullie nog suggesties waar ik ze mee aan kan vullen ?
kwa calorien is daar volgens mij ook nog wel genoeg ruimte voor.
zit ik voor de rest goed met eiwitten en koolhydraten ?
Ik hoor graag van jullie !
 
Laatst bewerkt:
Lees ook dit even door: https://forum.bodybuilding.nl/topics/startersguide-voor-beginnende-sporters.378470/. Staat vol nuttige informatie. Wellicht steek je er wat van op!

Mijn advies:
1. Je vetten zijn te laag ;) Zoals je zelf al aangeeft. Je kan kijken naar vetrijke bronnen als noten, zaden, olijfolie, eieren, kokosolie etc of even op google te typen "producten die rijk zijn aan onverzadigd vet" "vetrijke producten" etc etc. Ik zou de eiwitten op 200 gram doen, 90 gram vet en de rest aan koolhydraten.
2. Vergeet niet om voldoende groenten te eten. Groente geven een vol gevoel dus handig in het cutten.

Heb je hier wat aan? Anders hoor ik het wel!
 
^zie boven voor de vetten.
Eieren kan je gewoon helemaal nemen. Cholesterol uit een ei neem je niet op. Met de 2 dooiers erbij zit je ook meteen al iets beter in je vetten.
Je kan aan je kwark in de avond nog een hand noten / zaden pitten toevoegen.
Neem ook eens pindakaas op brood. Eiwitten heb je al zat en de vetten van de pindakaas kan je prima gebruiken.

dan ben je al een aardig eind op weg met de vetten.
succes
 
Gewoon eigeel eten idd. Daar is absoluut niets mis mee!
 
Een ei zonder eigeel, is geen lekker ei :P
 
Als eerst super bedankt voor de reacties !
De sticky's heb ik allemaal al doorgelezen, maar toch bedankt (;
Wat zeggen jullie ervan om dan bij maaltijd 4 de kipfilet te vervangen door pindakaas en de whey shake 's avonds te schrappen ?
En dan een handje met ongezoute cashewnoten bij de kwark ? ( of de cashew noten voor KT ipv de whey shake ?)
De eieren eet ik dan gewoon helemaal op met eigeel ( volledig eens met Sylve dat een ei zonder eigeel geen lekker ei is :d )
Wat betreft groenten moet ik nog even kijken, dit blijft voor mij denk ik nog even bij komkommer, ik zou niet weten wat ik aan groenten mee naar school kan nemen (tips?!)
 
Doe maaltijd 1 en 2 bij elkaar en dan in de blender.super lekker met vanille whey.
Ik vind havermout zonder zoet stof niet te vreten.
 
Je kan ook wraps mee naar school nemen.met bijvoorbeeld zalm of kip erin en sla.een tomaatje of andere groenten die jij lekker vind.

Dan word je niet zo raar aangekeken.
 
drickje bedankt voor de tip ! ga zeker eens even kijken naar die wraps met kip en groenten enz , dat lijkt me wel wat om mee te nemen naar school.
Doe jij dat zelf ook ?
 
Dat is zeker een chille maaltijd om mee naar school te nemen. Wraps + kip is altijd lekker en groente kan er altijd bij.
 
Sylve lijkt mij ook wel ! (:
ik vraag me alleen af of ik de wraps met kip en groente ook voor een dag of 4/5 in de vriezer kan leggen !
heb jij daar ervaring mee ? of anderen natuurlijk ! :D
 
Sylve lijkt mij ook wel ! (:
ik vraag me alleen af of ik de wraps met kip en groente ook voor een dag of 4/5 in de vriezer kan leggen !
heb jij daar ervaring mee ? of anderen natuurlijk ! :D

4 of 5 dagen is te lang, wil je ze dan helemaal kant en klaar met kip en groente in de vriezer leggen?
 
4 of 5 dagen is te lang, wil je ze dan helemaal kant en klaar met kip en groente in de vriezer leggen?

dat was wel mijn bedoeling eigenlijk haha ! :o
het gaat mij vooral om het bakken van de kipfilet/wokken van de groenten, dan heb ik maar 1 keer vieze pannen.
hoelang blijft het wel goed ? of is het helemaal geen goed idee om wraps in de vriezer te leggen ???
 
dat was wel mijn bedoeling eigenlijk haha ! :o
het gaat mij vooral om het bakken van de kipfilet/wokken van de groenten, dan heb ik maar 1 keer vieze pannen.
hoelang blijft het wel goed ? of is het helemaal geen goed idee om wraps in de vriezer te leggen ???

Ik bak de kip altijd 2 dagen vooruit, dit kan prima als je ze gekoeld bewaard in de koelkast, dit kan ook makkelijk met de groente. De wraps in de vriezer bewaren is ook niet nodig en denk dat de wraps er niet beter op worden. Je kunt deze gewoon apart in de koelkast bewaren, dan hoef je alleen de kip met groente warm te maken en deze in de wrap te dumpen.

Hoppa, the gainswrap ready in een aantal tellen!
 
Ik bak de kip altijd 2 dagen vooruit, dit kan prima als je ze gekoeld bewaard in de koelkast, dit kan ook makkelijk met de groente. De wraps in de vriezer bewaren is ook niet nodig en denk dat de wraps er niet beter op worden. Je kunt deze gewoon apart in de koelkast bewaren, dan hoef je alleen de kip met groente warm te maken en deze in de wrap te dumpen.

Hoppa, the gainswrap ready in een aantal tellen!

Super bedankt ! straks naar de supermarkt toe en even wat wraps inslaan :meal:
 
dat was wel mijn bedoeling eigenlijk haha ! :o
het gaat mij vooral om het bakken van de kipfilet/wokken van de groenten, dan heb ik maar 1 keer vieze pannen.
hoelang blijft het wel goed ? of is het helemaal geen goed idee om wraps in de vriezer te leggen ???
Je kan er ook kipf
Wat voor groente doe jij naast de kip er nog meer tussen ?
Meestal alleen sla en een beetje sambal
 
Wat voor groente doe jij naast de kip er nog meer tussen ?

Makkelijkste is een zak wokgroente pakken en een flinke hand bij je kip gooien zodra die rondom aangebraden is en aan het garen is.
Of je snijdt zelf wat groentes klein zoals spercieboontjes en broccoli, paprika, ui, enz ofwat ook. en dat mee roerbakken met de kip.
 
Wraps met gegrilde kip, gegrilde paprikas en ui, youghurtdressing met dragon = zalig!
 
Back
Naar boven