XXL Nutrition

Welk premium merk verkies jij? BMW vs Audi

Peiling Peiling Bmw of Audi

• Audi

Stemmen: 129 64,2%
  • BMW

Stemmen: 72 35,8%

• Totaal stemmers
    201
Leipe audi's? Och je bedoeld die sportauto wannabe:D
Inderdaad, daar gebruiken ze ook al gestolen technieken;)

BMW 6 in lijn is gewoon top man:D
Je bent gek geworden;)

4WD vond ik altijd wel iets moois van de oer-quattro's.

Onderstel is toch echt hetzelfde bij diverse modellen. En ook veel andere onderdelen zijn uitwisselbaar (ook begrijpelijk uit kosten en winst kenmerk).
A3-Golf
A4/A6 Passat.
A8 Phaeton

Weet niet of het helemaal zal kloppen, maar jullie weten zelf ook wel dat dat zo is.
Mooie ook van die Metallic lak (die exact hetzelfde is:D). VW 650 euro ofzo, Audi 1295 ongeveer:D
Heerlijk gewoon.

BMW is een ICOON dat op zichzelf staat.
En nee ik vind ze niet allemaal mooi. 1 serie niet echt, de X3 (aankomende nieuwe is wel nice), 3 is nu iets te mak, maar coupe is wel dik).
Nieuwe 5 is echt wel de top in zijn klasse.
X5 idem.
3 serie wint meestal in vergelijkingen ook wel.

BMW is gewoon de bom:D

Wow het onderstel "metalen frame" is hetzelfde... Dat geldt ook voor Volvo/Mitsubishi, VW/Skoda. En wat dacht je van Lamborghini, alles is Audi behalve de motor ;) .

Zeg niet dat BMW slecht is, maar het komt gewoon allemaal cheaper over dan bij een Audi. En vooral de X3/X5/X6 en 1- en 6 serie zijn verdwaalde designs...

Leipe audi's? Och je bedoeld die sportauto wannabe:D
Inderdaad, daar gebruiken ze ook al gestolen technieken;)

BMW 6 in lijn is gewoon top man:D
Je bent gek geworden;)

4WD vond ik altijd wel iets moois van de oer-quattro's.

Onderstel is toch echt hetzelfde bij diverse modellen. En ook veel andere onderdelen zijn uitwisselbaar (ook begrijpelijk uit kosten en winst kenmerk).
A3-Golf
A4/A6 Passat.
A8 Phaeton

Weet niet of het helemaal zal kloppen, maar jullie weten zelf ook wel dat dat zo is.
Mooie ook van die Metallic lak (die exact hetzelfde is:D). VW 650 euro ofzo, Audi 1295 ongeveer:D
Heerlijk gewoon.

BMW is een ICOON dat op zichzelf staat.
En nee ik vind ze niet allemaal mooi. 1 serie niet echt, de X3 (aankomende nieuwe is wel nice), 3 is nu iets te mak, maar coupe is wel dik).
Nieuwe 5 is echt wel de top in zijn klasse.
X5 idem.
3 serie wint meestal in vergelijkingen ook wel.

BMW is gewoon de bom:D

Meneer V, als we t over uitwisselbare onderstellen (allemaal toponderstellen btw) zullen we t er dan ook ff over hebben dat BMW Peugeot motoren gebruikt? Wat voor "premium" duits merk is dat dan :rolleyes:

Wow het onderstel "metalen frame" is hetzelfde... Dat geldt ook voor Volvo/Mitsubishi, VW/Skoda. En wat dacht je van Lamborghini, alles is Audi behalve de motor ;) .

Zeg niet dat BMW slecht is, maar het komt gewoon allemaal cheaper over dan bij een Audi. En vooral de X3/X5/X6 en 1- en 6 serie zijn verdwaalde designs...

pcies + dat de prestaties van de topmodellen (RS4- M3, RS6- M5)(vermogen en 0-100 sprint) 99% van de keren door audi gewonnen word. Mooie is dan dat audi 420pk ergens instopt en dan denk bmw oh shit ze hebben 30pk meer en dan een jaar later komen ze met een m3 aan kakken met 420pk.......en dat gaat al jaren zo. Vroeger kwamen ze dan alleen bij lange na niet bij audi in de buurt kwa prestaties en dat lukt ze tegenwoordig steeds beter. Ze zijn alleen elke keer 1 a 2 jaar te laat

Oja en bmw moet echt stoppen met die kots bakken 1 serie, 6 serie en x3 meuk.....gatverdamme. Audi heeft ooit de fout gemaakt de a2 te maken, gelukkig zijn ze daar heel snel mee gestopt

Laatst bewerkt:
pcies + dat de prestaties van de topmodellen (RS4- M3, RS6- M5)(vermogen en 0-100 sprint) 99% van de keren door audi gewonnen word. Mooie is dan dat audi 420pk ergens instopt en dan denk bmw oh shit ze hebben 30pk meer en dan een jaar later komen ze met een m3 aan kakken met 420pk.......en dat gaat al jaren zo. Vroeger kwamen ze dan alleen bij lange na niet bij audi in de buurt kwa prestaties en dat lukt ze tegenwoordig steeds beter. Ze zijn alleen elke keer 1 a 2 jaar te laat

Tuurlijk is BMW te laat. Ik geloof ook niet dat BMW als een echte bedreiging wordt gezien door het VAG concern.
Overgins, die BMW 1 serie
2654062628_7a0484ce85.jpg

BMW wint meestal juist met het gebruik van materialen en dergelijke.
Audi heeft vaak mankementen m.b.t. afwerkingen.
De motoren van het VAG concern zijn voor allen gelijk, alleen Audi heeft wat extra motoren erbij.
VW/SKODA/AUDI/SEAT is allemaal hetzelfde:D

Meneer V, als we t over uitwisselbare onderstellen (allemaal toponderstellen btw) zullen we t er dan ook ff over hebben dat BMW Peugeot motoren gebruikt? Wat voor "premium" duits merk is dat dan :rolleyes:

Haha, Peugeot en BMW hebben samen een aantal motoren ontwikkeld. Echter liggen in de huidige modellenrange nog niet heel veel Peugeotmotoren als ik het goed heb. Je vergeet dat Mini (ook onderdeel van BMW) misschien wel eens gebruik maakt van Peugeot onderdelen. BWM zal dat dadelijk ook meer doen, i.v.m. de CO2 uitstoot.
En is Peugeot kwa motoren bouwen zoveel slechter als de TSI blokkies? Precies, dat weet je niet;)

Oja en bmw moet echt stoppen met die kots bakken 1 serie, 6 serie en x3 meuk.....gatverdamme. Audi heeft ooit de fout gemaakt de a2 te maken, gelukkig zijn ze daar heel snel mee gestopt

@Masters:
0-100 zegt niet alles. Weet jij ook. Driveability komt altijd in het voordeel van BWM uit. Weet jij ook. Zelfs met 4wd wonnen ze het niet op circuits van BWM:D
Plus als je gearing net anders is bij de 100 kan dat daarop een verschil geven (net wel of niet hoeven te schakelen) enz enz.
Maar dat weet jij zelf ook wel.
Ieder zijn ding, maar BMW is gewoon een drivers car:D
Telkens weer blijkt dit uit de testen:D

omg

bmw > alle andere autos

Ieder zijn ding, maar BMW is gewoon een drivers car:D
Telkens weer blijkt dit uit de testen:D

weet ik niet welke tests jij leest maar ik lees altijd precies het tegenovergestelde.....bmw voelt vaak log aan en weinig feeling in de besturing (let op ik heb het telkens, ook in het bovenstaande, alleen over de topmodellen, een 316i of een a3 2.0tdi boeien me niet).

Maargoed ik blijf lekker bij audi, dan pak jij de bmw. Komt toch vaak aan op smaak want echte wanproducten maken ze geen van beiden en de verschillen zijn zo groot niet meer tegenwoordig

Ik rijd al jaren BMW en bevalt me uitstekend..

Audi is best leuk maar is geen BMW en is meer een luxe volkswagen, vindt ik..

weet ik niet welke tests jij leest maar ik lees altijd precies het tegenovergestelde.....bmw voelt vaak log aan en weinig feeling in de besturing (let op ik heb het telkens, ook in het bovenstaande, alleen over de topmodellen, een 316i of een a3 2.0tdi boeien me niet).

Maargoed ik blijf lekker bij audi, dan pak jij de bmw. Komt toch vaak aan op smaak want echte wanproducten maken ze geen van beiden en de verschillen zijn zo groot niet meer tegenwoordig

M3 vs RS4 EN C63AMG maakte die toch serieus gehakt van.
7 serie vs A8 vs S idem dito.
5 serie vs A6.
Op het gebied van uitrusting, comfort en rij eigenschappen.
Zowel NL bladen als een Top Gear.

Kwaliteit van bijna alle auto's is erg goed. Echter als je het geld van een Duitser gaat neerleggen vind ik wel dat je wat meer mag eisen dan bij een vergelijkbare Franse/Japanse auto (kwa grootte bedoel ik dan vergelijkbaar).

hahaha... grappig deze tread. zit op het moment zelf te twijfelen tussen beide merken. rij nu bmw 520 '98 maar op zoek naar iets nieuws. twijfel tussen een 5 serie uit 2004 of een A6 quatro uit 2006. ze vallen beide in de prijsklasse waarin ik zoek maar verander continue van gedachten. het hoeven van mij beide geen racemonsters te zijn maar gewoon een lekker sturende luxe wagen die een beetje knap smoelt.

ben er iig nog niet uit, en zo te zien word ik van jullie ook niet veel wijzer ;)

Als ze even duur zijn zou ik dan kiezen voor de nieuwere auto:D
Simpele keuze dan toch?

BMW -> Mooier design, lekker sportief imo.

Van alle duitse merken heeft er nog geen eentje die kan tippen aan de Q5, aangezien dat de auto is die wij thuis rijden, interesseert het me verder weinig qua andere merken.

Fijn dat BMW een 760 blabla heeft, of mercedes een S600, of audi een A8 W12. Die shit is toch niet te betalen door ons. dus waarom daar mee gaan vergelijken.

De X3 en mercedes GLK zuigen gewoon balzak tov een q5. of je een q5 mooi vindt is een tweede. Maar waarom top modelen vergelijken als je zelf in een 2.0 A4 of een 316 rijdt?

Laatst bewerkt:
Ik prefereer Audi.
Lekker zakelijk, no-nonsence en strak.

BMW heeft in mijn perceptie echt zo'n p.i.m.p uitstraling. Zo van, 'kijk mij veel geld hebben', dat terwijl, als ik het goed heb, audi's duurder zijn.

Kortom, ik prefereer audi boven bmw, mede doordat het niet zo schreeuwerig is.

Om een aantal hier toch maar even over de juiste streep te helpen....uit onderzoek is gebleken dat BMW rijders de meeste coïtus hebben.

Nu zijn we er wel uit, lijkt mij..:)

Na jaren BMW te hebben gereden moet ik toegeven dat de laatste 2 audi's me wel bevielen.
mijn 964 gaat zaterdag van eigenaar wisselen en weet nu nog niet wat ik ga halen.

Terug
Naar boven