Religie... wat een merde! Wat een flauw excuus!
Ik geloof in een hogere kracht, maar volg geen religie...
Ik ben persoonlijk een man van de wetenschap, die echter gelooft dat er iets (noem die iets God, Allah, Jahwe of whatever) is waardoor het universum is ontstaan. Dat iets is duidelijk geen ouwe vent met een baard die daarboven zit te pimpen en zich bezig houdt met wat er hier op ons miniplaneetje gebeurt

Die hogere kracht is volgens mij gewoon veel energie, waaruit alles ontstaan is (massa ontstaat uit energie en omgekeerd, zie Einstein).
Religies vind ik eigenlijk grote crap, zie maar wat erdoor allemaal gebeurt! Trouwens... als je hier geboren wordt ben je een Christen, word je in Turkije ofzo geboren ben je een Moslim, in Israël dan ben je en Jood, etc.
Mijn persoonlijke definitie van religie komt dan ook vooral neer op OOGLAPPEN waardoor je weigert de werkelijkheid te aanvaarden. Een schild waar mensen zich achter 'verbergen' voor als iets hen niet aanstaat en een excuus om allerlei misdrijven te begaan onder het mom van "dat is tegen onze religie dus we mogen in naam van onze God wetten, maatschappelijk intellectuele waarden en normen (geen religieuze waarden en normen) negeren".
Het is door religie dat bvb. veel (niet allemaal, ik veralgemeen nooit) moslims problemen hebben (lees: weigeren) om zich aan te passen aan onze westerse wereld.
Mijn vader is een Tunesiër, opgegroeid als moslim, die net als mij een man is van de wetenschap en die zich, nadat hij mijn (Vlaamse) moeder heeft leren kennen en hier in België is komen wonen, heeft aangepast. Hij heeft in Tunesië aan de unief gestudeerd, hetgeen z'n intellect heeft ontwikkeld en ook hij deelt m'n mening dat religie dikke crap is die meer miserie veroorzaakt dan ze oplost! Hij werkt zelfs voor een Amerikaanse firma (de grote vijand

voor de meeste van z'n landgenoten) als manager. Vroeger ging hij mee naar de voetbalclub en dronk daar gewoon pinten en Duvels mee met de andere vaders. Ikzelf ben onder andere gedoopt, ben zuiver in't Nederlands en Frans opgevoed en ben nooit bestookt met religiecrap. Raar maar waar heeft die mens zo goed als nooit inburgeringsproblemen gehad (buiten Nederlands leren
in't begin, maar nu moet hij constant dingen vertalen voor zijn Waalse collega's die hier al 50 jaar in België wonen en er nog steeds geen schijt van kunnen) en is hij nu volledig aanvaard in het boerengat waar wij wonen.
Als ze dat nu eens allemaal zouden doen!
Religie... wat een merde! Wat een flauw excuus!
Met al die crap tegenwoordig (sorry, maar het zijn vooral moslims, let's be honest) heb ik soms zin om sommigen eens goed vast te pakken en dooreen te schudden of hen te bitchslappen! M'n pa heeft die neiging ook trouwens...
Ik zou zeggen: welcome to the 21th century!