Fitness Seller

Welke religie volg jij?

Peiling Peiling Welke is jouw religie?

• Ik geloof niet in een hogere kracht

Stemmen: 47 50,5%
  • Ik geloof in een hogere kracht, maar volg geen religie

Stemmen: 17 18,3%
  • Christendom

Stemmen: 8 8,6%
  • Islam

Stemmen: 6 6,5%
  • Jodendom

Stemmen: 1 1,1%
  • Hindoeïsme

Stemmen: 0 0,0%
  • Boeddhisme

Stemmen: 9 9,7%
  • andere

Stemmen: 5 5,4%

• Totaal stemmers
    93
Ik heb maar optie 1 gekozen. Maar eigenlijk boeit het me allemaal geen ****.

Tot mijn grote spijt heb ik deze 'leerzame' discussie niet real-time kunnen volgen, desalnietemin wil ik Jefreyl even feliciteren met zijn opmerkingen hier, dit was de eerste keer dat ik iemand nog debieler dan spiertje heb zien overkomen als het gaat om ideologie, en dat is best knap op zich.

ha ha dat is zeker knap...:clap: waard

Tot mijn grote spijt heb ik deze 'leerzame' discussie niet real-time kunnen volgen, desalnietemin wil ik Jefreyl even feliciteren met zijn opmerkingen hier, dit was de eerste keer dat ik iemand nog debieler dan spiertje heb zien overkomen als het gaat om ideologie, en dat is best knap op zich.

ha ha dat is zeker knap...:clap: waard

Jeffreyl heeft werkelijk waar NOG NOOIT iets leuks/interessants/nuttigs/whatsoever gepost. Nog nooit.

Ik ben Atheistische Satanist en soms een beetje Theistisch, maar dat is meer zelfbedrog, daar ben ik mij van bewust. En uiteraard doe ik soms een ritueel op Spiertje16 voor de lol :D

Kijk, Jefrey en ik begrijpen elkaar. De ware idealogie is de zwaffel idealogie. Elke man wordt pooier van 1 vrouw, en we nken allemaal bij elkaar dus niemand hoeft z'n portemonee te trekken. Ze mogen pas het huis uit als ze volgens het ritueel gereinigd zijn, dat houd in dat ze het huis pas mag verlaten als ze zelf met gekruisde vingers een minuut lang jou penis op d'r wangen gezwaffeld heeft gekregen.

Oh ik snap het al, Jeffreyl en Marky zijn de twee grootste gare drugsgebruikers van DBB... en daarom begrijpen ze elkaar en posten ze alleen gare dingen. :rolleyes:

Je lacht graag zeker mensen uit die in wat anders geloven dan jij Builder?

Dat ligt aan de mate waarin ik hun standpunten idioot vind. Als een christen zoekt naar het zijn van een goed mens door bijv daklozen te helpen (ik noem maar wat) en daarbij verder zijn geloof lekker thuislaat, dan heb ik daar respect voor. Maar als een religieuze zegt dat ie denkt dat Parijse rellen geoorloofd zijn omdat één of ander kaftje met papier met inkt er tussen verscheurd of in de fik gestoken wordt, dan lach ik hard ja. Dergelijke stupiditeit is ACHTERLIJK.

Of nog zo een: Een 'bepaalde' moskee van waaruit verkondigt wordt dat islamitische vrouwen in de zorg geen mannelijke geslachtsdelen mogen wassen. Nou ja, daar lach ik niet meer om, daar wordt ik pisnijdig van. De stommeling die zoiets schrijft heeft echt z'n 'goed wijs' kapot. En flink.

En nog een: homo's horen niet in een bepaalde politieke partij, of: volg het vak maar niet op school, omdat het je geloof kan verzwakken.

:kots:

Nou ja, misschien lach ik dus minder dan dat ik eigenlijk zou willen janken van dergelijke banale, idiote, verwerpelijke of gewoonweg achterlijke stommiteiten.

Stoer is dat hè, jezelf atheïst noemen :)
Stoerder dan uit angst voor stellingname bij een clubje te willen horen.

Heb ik ook jaren gedaan, totdat je langzaam tot het besef komt dat er iets meer is dan je zo kunt waarnemen.
Ik kan infrarood ook niet 'zo' waarnemen. Toch weet ik zeker dat het bestaat, en dat het simpel verklaarbaar is.

Waar ik niet mee wil zeggen dat er een god is of iets dergelijks, maar de natuur zit vrij complex in elkaar en we weten nog lang niet hoe alles werkt ... dus een slag om de arm houden is misschien een betere keus. Dan is het ook niet zo lastig van je atheistische geloof af te hoeven wijken als zich iets voordoet dat je niet kunt plaatsen.
Als je van je "atheistische geloof" afwijkt omdat je iets tegenkomt dat je niet kan plaatsen, dan ben je dom of was je nooit atheist.

Jammer dat er in dit topic niet serieus kan worden ingegaan op eugenetica. Het had misschien ook niet de meest verbaal vaardige voortrekker. :D

Mormoon lijkt me wel wat.

:DMoeite met linken leggen waarschijnlijk.

Flowerpower wilt misschien ook iemand die haar begrijpt? Iets wat veel vrouwen willen trouwens..

Ik ben agnost, maar heb maar de tweede optie gekozen in de poll bij gebrek aan beter. Atheïsme vind ik eigenlijk net zo belachelijk als geloven in een vastomlijnde religie. Net zo min als gelovigen kunnen onderbouwen dat Allah, God of wie dan ook bestaat, kunnen atheïsten onderbouwen dat er 100% zeker géén god bestaat. Er bestaan nog teveel vragen over de oorsprong van het universum om bij voorbaat uit te sluiten dat er krachten mee gemoeid zijn die wij niet begrijpen of die voor ons verborgen blijven. Het openlaten van de mogelijkheid van een spirituele of goddelijke factor in het universum is dan ook de enige rationele keuze in mijn ogen.

Atheïsten kunnen kennelijk niet tegen onzekerheid en willen koste wat kost prematuur de knoop doorhakken terwijl daarvoor gewoon (nog) niet genoeg informatie is. Een atheïst heeft welliswaar veel betere argumenten dan een gelovige, maar beiden zijn dwaas om een 100% zekerheid te claimen. Die is er niet. Een god is welliswaar een onwaarschijnlijke constructie, maar een big bang is dat net zo goed. Als je er over nadenkt is en explosie zomaar vanuit het niets ook niet echt een hele sterke theorie in vergelijking met een god. De aanwijzingen die we nu hebben wijzen wel sterk in de richting van een oerexplosie, maar deze theorie laat ook nog heel veel vragen open. Ik denk zelf dat er een hele grote kans is dat er een big bang is geweest, maar hoe is die dan dan ontstaan? Wat was er daarvoor dan? Is daar misschien plek voor een god? Je kan het niet uitsluiten. Het is immers een wonder dat we bestaan. Waarom is er niet gewoon niets? Er zijn nog zoveel open plekken in de theorie over het heelal en de materie waar het uit bestaat, dat alles eigenlijk nog open ligt.

Ik ben agnost, maar heb maar de tweede optie gekozen in de poll bij gebrek aan beter. Atheïsme vind ik eigenlijk net zo belachelijk als geloven in een vastomlijnde religie. Net zo min als gelovigen kunnen onderbouwen dat Allah, God of wie dan ook bestaat, kunnen atheïsten onderbouwen dat er 100% zeker géén god bestaat. Er bestaan nog teveel vragen over de oorsprong van het universum om bij voorbaat uit te sluiten dat er krachten mee gemoeid zijn die wij niet begrijpen of die voor ons verborgen blijven. Het openlaten van de mogelijkheid van een spirituele of goddelijke factor in het universum is dan ook de enige rationele keuze in mijn ogen.

Atheïsten kunnen kennelijk niet tegen onzekerheid en willen koste wat kost prematuur de knoop doorhakken terwijl daarvoor gewoon (nog) niet genoeg informatie is. Een atheïst heeft welliswaar veel betere argumenten dan een gelovige, maar beiden zijn dwaas om een 100% zekerheid te claimen. Die is er niet. Een god is welliswaar een onwaarschijnlijke constructie, maar een big bang is dat net zo goed. Als je er over nadenkt is en explosie zomaar vanuit het niets ook niet echt een hele sterke theorie in vergelijking met een god. De aanwijzingen die we nu hebben wijzen wel sterk in de richting van een oerexplosie, maar deze theorie laat ook nog heel veel vragen open. Ik denk zelf dat er een hele grote kans is dat er een big bang is geweest, maar hoe is die dan dan ontstaan? Wat was er daarvoor dan? Is daar misschien plek voor een god? Je kan het niet uitsluiten. Het is immers een wonder dat we bestaan. Waarom is er niet gewoon niets? Er zijn nog zoveel open plekken in de theorie over het heelal en de materie waar het uit bestaat, dat alles eigenlijk nog open ligt.
Ik denk dat het een beetje aan de omschrijving ligt. Durf ik te zeggen dat de antropo-centrische godheid zoals beschreven in diverse wereldlektuur 100% zeker niet bestaat? Zeker wel. Dat zou me du technisch atheist maken. Maar aan de andere kant kan ik inderdaad nooit 100% bewijzen dat er niet iets anders is wat ook als godheid aangemerkt zou kunnen worden. Dus in die zin ben ik dan weer agnost. Kortom: de labels zeggen weinig, zonder een omschrijving waar ze op gebaseerd zijn.

Ik zou graag de personen die herhaaldelijk '100%-argumentaties' voeren aan willen raden zich wat meer in de relevante literatuur te verdiepen, want de stellingname is wel degelijk heel zuiver te herleiden.

Degenen die bovendien daadwerkelijk 12+ condooms gebruiken tijdens het nken uitgezonderd :D

Terug
Naar boven