- Waardering
- 224
Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
Tot mijn grote spijt heb ik deze 'leerzame' discussie niet real-time kunnen volgen, desalnietemin wil ik Jefreyl even feliciteren met zijn opmerkingen hier, dit was de eerste keer dat ik iemand nog debieler dan spiertje heb zien overkomen als het gaat om ideologie, en dat is best knap op zich.
Tot mijn grote spijt heb ik deze 'leerzame' discussie niet real-time kunnen volgen, desalnietemin wil ik Jefreyl even feliciteren met zijn opmerkingen hier, dit was de eerste keer dat ik iemand nog debieler dan spiertje heb zien overkomen als het gaat om ideologie, en dat is best knap op zich.
Je lacht graag zeker mensen uit die in wat anders geloven dan jij Builder?

Stoerder dan uit angst voor stellingname bij een clubje te willen horen.
Ik kan infrarood ook niet 'zo' waarnemen. Toch weet ik zeker dat het bestaat, en dat het simpel verklaarbaar is.Heb ik ook jaren gedaan, totdat je langzaam tot het besef komt dat er iets meer is dan je zo kunt waarnemen.
Als je van je "atheistische geloof" afwijkt omdat je iets tegenkomt dat je niet kan plaatsen, dan ben je dom of was je nooit atheist.Waar ik niet mee wil zeggen dat er een god is of iets dergelijks, maar de natuur zit vrij complex in elkaar en we weten nog lang niet hoe alles werkt ... dus een slag om de arm houden is misschien een betere keus. Dan is het ook niet zo lastig van je atheistische geloof af te hoeven wijken als zich iets voordoet dat je niet kunt plaatsen.
Spiertje er is ook een Kroatische generaal geweest die Kroatische moslims heeft vermoord om een etnische afkomst.
oja en laat me raden die generaal heet zeker ante pavelic?Oh ik snap het al, Jeffreyl en Marky zijn de twee grootste gare drugsgebruikers van DBB... en daarom begrijpen ze elkaar en posten ze alleen gare dingen.![]()
Flowerpower wilt misschien ook iemand die haar begrijpt? Iets wat veel vrouwen willen trouwens..
Ik denk dat het een beetje aan de omschrijving ligt. Durf ik te zeggen dat de antropo-centrische godheid zoals beschreven in diverse wereldlektuur 100% zeker niet bestaat? Zeker wel. Dat zou me du technisch atheist maken. Maar aan de andere kant kan ik inderdaad nooit 100% bewijzen dat er niet iets anders is wat ook als godheid aangemerkt zou kunnen worden. Dus in die zin ben ik dan weer agnost. Kortom: de labels zeggen weinig, zonder een omschrijving waar ze op gebaseerd zijn.Ik ben agnost, maar heb maar de tweede optie gekozen in de poll bij gebrek aan beter. Atheïsme vind ik eigenlijk net zo belachelijk als geloven in een vastomlijnde religie. Net zo min als gelovigen kunnen onderbouwen dat Allah, God of wie dan ook bestaat, kunnen atheïsten onderbouwen dat er 100% zeker géén god bestaat. Er bestaan nog teveel vragen over de oorsprong van het universum om bij voorbaat uit te sluiten dat er krachten mee gemoeid zijn die wij niet begrijpen of die voor ons verborgen blijven. Het openlaten van de mogelijkheid van een spirituele of goddelijke factor in het universum is dan ook de enige rationele keuze in mijn ogen.
Atheïsten kunnen kennelijk niet tegen onzekerheid en willen koste wat kost prematuur de knoop doorhakken terwijl daarvoor gewoon (nog) niet genoeg informatie is. Een atheïst heeft welliswaar veel betere argumenten dan een gelovige, maar beiden zijn dwaas om een 100% zekerheid te claimen. Die is er niet. Een god is welliswaar een onwaarschijnlijke constructie, maar een big bang is dat net zo goed. Als je er over nadenkt is en explosie zomaar vanuit het niets ook niet echt een hele sterke theorie in vergelijking met een god. De aanwijzingen die we nu hebben wijzen wel sterk in de richting van een oerexplosie, maar deze theorie laat ook nog heel veel vragen open. Ik denk zelf dat er een hele grote kans is dat er een big bang is geweest, maar hoe is die dan dan ontstaan? Wat was er daarvoor dan? Is daar misschien plek voor een god? Je kan het niet uitsluiten. Het is immers een wonder dat we bestaan. Waarom is er niet gewoon niets? Er zijn nog zoveel open plekken in de theorie over het heelal en de materie waar het uit bestaat, dat alles eigenlijk nog open ligt.