AndroidHealthClinic

welke shakes geschikt om praktisch al je proteine uit te krijgen

• Topic Starter Topic Starter
200gr proteine is toch veel meer dan 6 scheppen. Als je een pot van 1 kg hebt met 80gr proteine per 100gr, moet je die pot in 4-5 dagen binnenspelen. Ik vind de whey isolaat van bodylab met natuursmaak het beste omdat het geen smaakstoffen bevat. Al de rest smaakt wel goed in het begin maar na een tijdje ben je die zoete smaak kotsbeu.
Ja een paar shakes van 5-6 scheppen per dag. Of ik deed de laatste tijd dan sochtends en tijdens het trainen per keer 2 shake bekers vol nemen, wel makkelijk maar komt de smaak niet ten goede.

Wat een broscience correlaties kom jij mee aanzetten zeg.
Weerleg dan aub:
Dat een persoon die niet gezond is, minder spiergroei zal hebben dan een gezond persoon.
Dat een oninteressant leven/ veel stress invloed heeft op spiergroei.
En dat een slecht metabolisme invloed heeft op de spiergroei.

Als je toch beslist om alles in shakes te doen uiteindelijk zou ik wel iets met een tragere opname nemen.
http://www.myprotein.com/sports-nutrition/micellar-casein/10798909.html
Myprotein heeft er zonder toegevoegde smaakstoffen (en ze verkopen ook afzonderlijk zakjes smaakstof zodat je zelf eventueel de intensiteit/diversiteit van je smaken kan bepalen). Vind het zelf jammer dat XXL nutrition dit en een hele hoop andere producten niet aanbied, anders had ik mijn bestelling bij hen gedaan.

Weerleg dan aub: Dat een persoon die niet gezond is, minder spiergroei zal hebben dan een gezond persoon. Dat een oninteressant leven/ veel stress invloed heeft op spiergroei. En dat een slecht metabolisme invloed heeft op de spiergroei.
Oei dan ben ik dus een paar weken later pas buff. Zal wel haast gaan maken een interessanter leven te vinden dan.
(en ze verkopen ook afzonderlijk zakjes smaakstof zodat je zelf eventueel de intensiteit/diversiteit van je smaken kan bepalen).
Dat is wel een idee inderdaad. Ervaring mee? Helpt het echt de duffe nasmaak weg te nemen?

Ik wacht nog steeds op de geniale comment die uitlegt waarom je niet al je macro's uit shakes kunt halen. Ik begrijp sowieso niet waarom voeding en shakes als 2 aparte dingen gezien worden.

chocolade van raw iron is heel dun en easy weg te drinken, mengt goed en kwam ook prima uit de labtesten. vergelijking met b&f of xxl smaak 10x beter.

Als je al je eiwitten uit shakes wil halen zou ik gaan voor whey en casein en zelf mengen.

XXL Nutrition en Bulkpowders zijn goed getest. Hopelijk wordt daar binnenkort Myprotein aan toegevoegd.

Ik vraag me wel af wat voor dieet je hebt want vlees en vis hebben een hoop belangrijke voedingsstoffen die je niet makkelijk uit andere producten haalt. Het kan wel maar dan moet je aardig je best doen.

Als je wil controleren of je voeding alle vitaminen en mineralen heeft kun je dat controleren op www.cronometer.com

totaal niet, prima kwaliteit / prijs verhouding.

Iedere keer dat ze getest zijn ging het mis. Als je daar koopt kun je er vanuit gaan dat je niet krijgt wat er beloofd wordt.

http://supplementlabtest.com/

Persoonlijk zou ik dan voor een gemengd eiwit gaan.

Minder gezond => minder spiergroei
eenzijdig => saai, verveling, meer stress => minder spiergroei
darmproblemen => slechte opname van voeding => metabolisme overhoop => minder spiergroei.

Je zegt zelf 3 zeer goede redenen om het niet te doen.

En de meeste ervaren lifters zeggen zelf dat je veel meer massa kan gainen met volledige voeding dan met Whey. Ik ken niemand persoonlijk die al jaren hard traint + een goed voedingsschema heeft, dat standaard in z'n schema meer dan 1 Whey shake per dag neemt. Het kan wel zijn dat je een extra scoop nodig hebt om aan je macro's te komen, maar om standaard meer dan 6 scoops in je schema op te nemen lijkt me gewoon zeer onverstandig.

Ik zie het verband niet tussen die drie redenen en minder spiergroei. Ik train al minstens 10 jaar langer dan jij en ik heb vele gasten gekend die de meeste proteïnen uit hun shakes haalden. En dat waren geen gasten met jouw stats. En wat die darmproblemen betreft, is het iets wat bij sommigen kan gebeuren omdat ze dat minder goed gaan verdragen. Voor die personen is het natuurlijk beter om over te gaan op iets anders dan whey of melkproteinen. En wat die 6 scoops betreft. Ik nam er vroeger ook meer dan 6 per dag. Dat is het minimum zou ik eerder zeggen of het zou moeten zijn dat je geld genoeg hebt om veel vlees en vis te kopen. Jij kent niemand die meer dan 1whey per dag neemt, maar ik denk dat dit eerder komt omdat je niemand kent met serieuze stats.

---------- Toegevoegd om 08:25 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:24 ----------

Ik wacht nog steeds op de geniale comment die uitlegt waarom je niet al je macro's uit shakes kunt halen. Ik begrijp sowieso niet waarom voeding en shakes als 2 aparte dingen gezien worden.

Inderdaad. Zolang je maar evenwichtig eet (fruit, groenten, koolhydraten, vlees of vis) kun je gerust je 100 of 150 gr extra eiwitten uit shakes halen.

---------- Toegevoegd om 08:38 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 08:25 ----------

Weerleg dan aub:
Dat een persoon die niet gezond is, minder spiergroei zal hebben dan een gezond persoon.
Dat een oninteressant leven/ veel stress invloed heeft op spiergroei.
En dat een slecht metabolisme invloed heeft op de spiergroei.

Als je toch beslist om alles in shakes te doen uiteindelijk zou ik wel iets met een tragere opname nemen.
http://www.myprotein.com/sports-nutrition/micellar-casein/10798909.html
Myprotein heeft er zonder toegevoegde smaakstoffen (en ze verkopen ook afzonderlijk zakjes smaakstof zodat je zelf eventueel de intensiteit/diversiteit van je smaken kan bepalen). Vind het zelf jammer dat XXL nutrition dit en een hele hoop andere producten niet aanbied, anders had ik mijn bestelling bij hen gedaan.

Met mindere gezond bedoel ik niet ongezond. Ik bedoelde daarmee dat het nog altijd beter is om gevarieerd te eten maar je kan nog altijd gevarieerd eten terwijl je per dag drie goed gevulde shakes drinkt. En denk je dat mijn leven oninteressant zou zijn omdat ik de meeste eiwitten uit mijn shakes zou halen. Ik zie het verband ook niet met stress. Ik krijg geen stress van shakes. Ik denk dat 6 keer per dag voor maaltijden zorgen mij meer stress zou bezorgen.

Geen zin/motivatie voor je voeding? En alles uit je shakes halen.
Hahah zeker train je ook bij basic fit, en loop je met zo'n oranje bidon xD!

Jij denkt zeker dat het komt aanwaaien.

OT:

Beter doe je je voeding gewoon goed. shakes voegt nauwelijks iets toe aan je voeding, grote vriend.
Het is zeker makkelijk, maar zal nooit -in aanzienbaren tijd- een vervanger voor voeding worden.

Niks mis met basic fit:D , die oranje bidon dan weer wel haha.

chocolade van raw iron is heel dun en easy weg te drinken, mengt goed en kwam ook prima uit de labtesten. vergelijking met b&f of xxl smaak 10x beter.
Dat klinkt goed, zal er een kilotje van bestellen om te proberen, thanks!

---------- Post added at 19:15 ---------- Previous post was at 19:07 ----------

Als je al je eiwitten uit shakes wil halen zou ik gaan voor whey en casein en zelf mengen. XXL Nutrition en Bulkpowders zijn goed getest. Hopelijk wordt daar binnenkort Myprotein aan toegevoegd. Ik vraag me wel af wat voor dieet je hebt want vlees en vis hebben een hoop belangrijke voedingsstoffen die je niet makkelijk uit andere producten haalt. Het kan wel maar dan moet je aardig je best doen. Als je wil controleren of je voeding alle vitaminen en mineralen heeft kun je dat controleren op www.cronometer.com
Klopt vooral ijzer en b12, heb met normale voeding juist ook een ijzertekort gehad dus ik neem daar sowieso een mineralen supplement voor.

---------- Post added at 19:19 ---------- Previous post was at 19:15 ----------

Geen zin/motivatie voor je voeding? En alles uit je shakes halen. Hahah zeker train je ook bij basic fit, en loop je met zo'n oranje bidon xD! Jij denkt zeker dat het komt aanwaaien. OT: Beter doe je je voeding gewoon goed. shakes voegt nauwelijks iets toe aan je voeding, grote vriend. Het is zeker makkelijk, maar zal nooit -in aanzienbaren tijd- een vervanger voor voeding worden.
Na jaren autistisch strict dieten niet zo'n zin meer in die voeding nee. M'n profiel plaatje behalen ging prima met alleen maar shakes voor proteine.

Trouwens, in wetenschappelijke studies halen ze alle proteine toch ook vaak uit shakes?

Ik ben heel benieuwd hoe je niet je eiwitten uit gewone voeding kunt halen omdat je geen tijd hebt om te koken, maar hoe je wel je gezonde carbs en vetten uit gewoon voer kunt halen zonder het te bereiden.

Heb de whey iso neutrale smaak van bodylabs ook alvast besteld, moet morgen binnen zijn dus ben benieuwd. Die van raw iron had geen optie voor het afleveren bij een postnl kantoor dus die wacht nog even dan.

Ik ben heel benieuwd hoe je niet je eiwitten uit gewone voeding kunt halen omdat je geen tijd hebt om te koken, maar hoe je wel je gezonde carbs en vetten uit gewoon voer kunt halen zonder het te bereiden.
Veel fruit, lijnzaadolie, wat nootjes, brood, muesli.

---------- Post added at 19:49 ---------- Previous post was at 19:39 ----------

Ik zeg ook niet dat ik nu een geweldig perfecte voeding heb die iedereen zo moet doen, maar wil gewoon weer even de proteinebehoefte goed hebben zodat ik energie in andere dingen kan steken. Heb trouwens ook niet meer zo'n vertrouwen in plofkip en medicatiekoeien, geen idee of die proteine en vet waardes op de labels kloppen. Whey labtests kan je iig op rekenen.

Als ik ooit een dik amerikaans suburb landhuis met garagegym heb ga ik wel elke dag dikke hamburgers en steaks bbq-en. Helaas ben ik elders geboren dus moet het doen met een gare commerciele gym en melkpoeder.

Trouwens, in wetenschappelijke studies halen ze alle proteine toch ook vaak uit shakes?

De meeste langlopende studies (8 a 12 weken) gebruiken normale voeding + shakes.

Als jouw voeding compleet is qua vitaminen, mineralen en voedingsvezel zie ik geen reden waarom je je eiwitten niet uit shakes kan halen.

Terug
Naar boven