MuscleMeat

welke shakes geschikt om praktisch al je proteine uit te krijgen

heb eens op t bodybuilding.com forum een gast gezien die all zen protein uit whey haalde dus zo slecht zal het niet zijn want hij zag er ook gewoon goed en gezond uit,zolang je je vitamines etc haalt moet t geen probleem zijn..

Dit is vaak onderdeel van het probleem, je krijgt op die manier geen andere belangrijke voedingsstoffen binnen, zoals vitamine/mineralen/voedingsvezels etc. Ken overigens zelf persoonlijk geen (serieuze) lifters die meer dan 1 a 2 shakes per dag nemen.

Is op zich niet eens een slecht idee. Met een gevarieerd vegetarisch dieet haal je sowieso al een deel van je proteïne binnen. Daar nog bovenop 200 gram whey vind ik wel aan de hoge kant, zeker als je het hebt over deels financiële redenen (bonen zijn goedkoper bijv.)

Je kunt overwegen om 1x per week toch vlees te eten vanwege vitaminen en mineralen zoals ijzer, zink, B12
Orgaanvlees zoals lever zit hier vol mee, heb je meteen voor de hele week genoeg vitaminen :p

Werk gewoon een bak kwark per dag naar binnen en wissel dit af van merk, soort, etc. Voeg af en toe wat verschillende yoghurts toe. Op die manier eet je wat gevarieerder, is toch wat gezonder hoor. Tenminste, bij merk ik dat direct aan m'n huid.

Vind 500g kikkererwten naar binnen werken ook zeer makkelijk trouwens, misschien ook een optie als je eens wat minder shakes wil nemen. Als ik er een soort hummus van maak krijg ik in 2 maaltijden makkelijk 400g rijst (ongekookt gewicht) en 800g kikkererwten binnen (iets van 500g ongekookt denk ik). Is ook zeer goedkoop en als je blikken neemt even snel klaar als je shake schudden.

Er zijn ook zeer veel graan/rijst achtige zaken met fantastische macro's. Denk dat ik gisteren Kamut (soort couscous) had met 18g P, 65g K, 2g V en 5g vezels. Gewoon water gekookt met snelkoker en erbij gegoten, 5 minuten laten staan en het was klaar. Blik kikkererwten erbij van 400g en had een maaltijd onder de 4 euro en met fantastische macro's.

Geen zin/motivatie voor je voeding? En alles uit je shakes halen.
Hahah zeker train je ook bij basic fit, en loop je met zo'n oranje bidon xD!

Jij denkt zeker dat het komt aanwaaien.

OT:

Beter doe je je voeding gewoon goed. shakes voegt nauwelijks iets toe aan je voeding, grote vriend.
Het is zeker makkelijk, maar zal nooit -in aanzienbaren tijd- een vervanger voor voeding worden.

Is ook niet gezegd dat het je voeding mag vervangen. Normaal eten en je extra eiwitten uit shakes halen is niet slechter dan als je eiwitten uit voeding halen. Dat schrijf ik. Waarom 6 maal per dag eten als je even goed 3 maal per dag kan eten en nog eens 100 gr eiwit uit shakes en melk kan nemen door een paar shakes per dag te drinken.

• Topic Starter Topic Starter
Vind 500g kikkererwten naar binnen werken ook zeer makkelijk trouwens, misschien ook een optie als je eens wat minder shakes wil nemen. Als ik er een soort hummus van maak krijg ik in 2 maaltijden makkelijk 400g rijst (ongekookt gewicht) en 800g kikkererwten binnen (iets van 500g ongekookt denk ik). Is ook zeer goedkoop en als je blikken neemt even snel klaar als je shake schudden. Er zijn ook zeer veel graan/rijst achtige zaken met fantastische macro's. Denk dat ik gisteren Kamut (soort couscous) had met 18g P, 65g K, 2g V en 5g vezels. Gewoon water gekookt met snelkoker en erbij gegoten, 5 minuten laten staan en het was klaar. Blik kikkererwten erbij van 400g en had een maaltijd onder de 4 euro en met fantastische macro's.
Dat zijn vast hele goede macros als je een konijn bent.

Is ook niet gezegd dat het je voeding mag vervangen. Normaal eten en je extra eiwitten uit shakes halen is niet slechter dan als je eiwitten uit voeding halen. Dat schrijf ik. Waarom 6 maal per dag eten als je even goed 3 maal per dag kan eten en nog eens 100 gr eiwit uit shakes en melk kan nemen door een paar shakes per dag te drinken.

En wie bepaald wat extra eiwitten zijn? Hoeveel is dat? Is dat 100, 200 of misschien wel 250 gram eiwit?

natuurlijk is dat erg vervelend maar het is ook maar een "moment" opname.

Een 'moment' opname waaruit blijkt dat B&F oplichters zijn. En een oplichter ben je niet slechts tijdelijk, dat zegt alles over het karakter van Eldert, Ralf, Ilco & co.

En wie bepaald wat extra eiwitten zijn? Hoeveel is dat? Is dat 100, 200 of misschien wel 250 gram eiwit?

Dat maakt ieder voor zichzelf uit. Dat is met voeding juist hetzelfde. Ik heb het niet over hoeveel eiwitten, ik heb het dat het niet uitmaakt of je de meeste eiwitten uit shakes of vlees of kwark of melk of enz... haalt. Eiwitten zijn eiwitten. Voor spiergroei maakt dat allemaal niet uit. Als je maar binnenkrijgt wat je nodig hebt.

Laat 'm lekker z'n shakes nemen in plaats van eiwitten uit VOEDSEL.

Als hij zo weinig aandacht wilt besteden aan z'n voeding is het een kwestie van tijd dat hij ook geen zin meer heeft om te trainen. Opgelost.

Slotje?

Voor mij zeker wel 200-250. Het liefst 280, dat zou perfect zijn.
Jij wil gewoon niet geholpen worden hé... Zelfs qua aminozuren is dit zeer compleet.
Weet je wat pas een goed compleet aminozuren profiel heeft? ;)
Laat 'm lekker z'n shakes nemen in plaats van eiwitten uit VOEDSEL. Als hij zo weinig aandacht wilt besteden aan z'n voeding is het een kwestie van tijd dat hij ook geen zin meer heeft om te trainen. Opgelost. Slotje?
Niet zo boos doen joh met je slotje. Ik steek de tijd dat eten bereiden kost juist liever in trainen want dat doe ik wel graag een paar uur per dag en koken absoluut niet.

Zal straks mn mening geven over bodylabs naturel en xxl iso vanille.

Ik vind het ook maar een opgave om elke dag weer mijn eiwit behoefte te halen.

Met een bak kwark zit je nog maar op 50 gram eiwitten, stuk kip 40 gram, zit je opgeteld nog maar op 90gram.

Vetten, Koolyhdraten geen probleem alleen eiwitten dag in / dag uit lukt mij gewoon grotendeels niet.
Ik eet elke dag een bak kwark en dat keer 30 dagen, tikt ook wel aardig aan.

Wat @chrisk ook zegt, elke dag het limiet halen kan soms best een gedoe zijn.
Helemaal in de cut fase waar je eiwit behoefte vrijwel nog hoger ligt.

Iedereen praat altijd zo makkelijk maar niet iedereen stauwt elke dag zoveel gram kipfile weg.

Een shake is makkelijk om snel op je eiwit limiet te komen.

wat die richard zegt klopt wel hoor, zeker op lange.termijn moet dat bijna wel.

Het is op zich niet zo moeilijk te verzinnen: Halve kilo kip of hamburger/biefstuk en groenten is 100. Halfje twents donker brood en een pak melk ook weer 100. Wat eieren stukje vis en normale shake weer 100.

Het is op zich niet zo moeilijk te verzinnen: Halve kilo kip of hamburger/biefstuk en groenten is 100. Halfje twents donker brood en een pak melk ook weer 100. Wat eieren stukje vis en normale shake weer 100.

Waar maak je je druk om dan? ;)

Het is ook maar net wat je stats zijn ...

Ik vind het ieder geval een lastige opgave en haal nooit elke dag maximaal mijn eiwit behoefte.
Probeer het wel maar het lukt gewoon niet altijd.

Twee volle scheppen (40 gram protein meestal) in een shake, twee keer per dag, probleem opgelost

Minder gezond => minder spiergroei
eenzijdig => saai, verveling, meer stress => minder spiergroei
darmproblemen => slechte opname van voeding => metabolisme overhoop => minder spiergroei.

Je zegt zelf 3 zeer goede redenen om het niet te doen.

En de meeste ervaren lifters zeggen zelf dat je veel meer massa kan gainen met volledige voeding dan met Whey. Ik ken niemand persoonlijk die al jaren hard traint + een goed voedingsschema heeft, dat standaard in z'n schema meer dan 1 Whey shake per dag neemt. Het kan wel zijn dat je een extra scoop nodig hebt om aan je macro's te komen, maar om standaard meer dan 6 scoops in je schema op te nemen lijkt me gewoon zeer onverstandig.

Helemaal waar. Gevarieerd eten en Whole foods zijn veel beter voor de gains.
Huh?

---------- Toegevoegd om 23:53 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 23:52 ----------

Als hij zo weinig aandacht wilt besteden aan z'n voeding is het een kwestie van tijd dat hij ook geen zin meer heeft om te trainen. Opgelost.

Slotje?

Leef de jwhey leef

Slotje?

Blijkbaar zijn er nog steeds mensen, en zelfs bodybuilders, die niet weten of beseffen dat wei (of whey als je liever Engels gebruikt) gewoon een zuivelproduct is, een voedingsmiddel, of voeding m.a.w., dat net zoals andere voedingsmiddelen bestaat uit eiwitten, koolhydraten, vetten, water, mineralen etc.

Afgezien daarvan, zijn er voldoende wetenschappelijk argumenten om aan te nemen dat wei zowel vanuit een bodybuilding- als gezondheidsperspectief een betere eiwitbron is dan vlees/vis/gevogelte als je een (zeer) hoog eiwitdieet volgt.

Enige nadeel vanuit een bodybuildingperspectief is dat als je weinig vlees/vis/gevogelte eet, je onvoldoende creatine zal binnenkrijgen, en dit wellicht zal moeten supplementeren. Maar dat kost weinig moeite.

Terug
Naar boven