virusje
Huge Freak
- Waardering
- 961
JA: voeding en voedingsstoffen (koolhydraten, eiwitten, vetten, creatine, vitaminen en mineralen)
Beter opletten steen, true natty

Volg de onderstaande video samen om te zien hoe u onze site kunt installeren als een web-app op uw startscherm.
Notitie: Deze functie is mogelijk niet beschikbaar in sommige browsers.
JA: voeding en voedingsstoffen (koolhydraten, eiwitten, vetten, creatine, vitaminen en mineralen)

Laat 'm lekker z'n shakes nemen in plaats van eiwitten uit VOEDSEL.
Als hij zo weinig aandacht wilt besteden aan z'n voeding is het een kwestie van tijd dat hij ook geen zin meer heeft om te trainen. Opgelost.
Slotje?
Ik train al meer dan 15 jaar en zal dat doen tot ik niet meer kan en ik heb nooit op mijn voeding gelet maar ook extra eiwitten uit shakes gehaald.Blijkbaar zijn er nog steeds mensen, en zelfs bodybuilders, die niet weten of beseffen dat wei (of whey als je liever Engels gebruikt) gewoon een zuivelproduct is, een voedingsmiddel, of voeding m.a.w., dat net zoals andere voedingsmiddelen bestaat uit eiwitten, koolhydraten, vetten, water, mineralen etc.
Afgezien daarvan, zijn er voldoende wetenschappelijk argumenten om aan te nemen dat wei zowel vanuit een bodybuilding- als gezondheidsperspectief een betere eiwitbron is dan vlees/vis/gevogelte als je een (zeer) hoog eiwitdieet volgt.
Enige nadeel vanuit een bodybuildingperspectief is dat als je weinig vlees/vis/gevogelte eet, je onvoldoende creatine zal binnenkrijgen, en dit wellicht zal moeten supplementeren. Maar dat kost weinig moeite.
Blijkbaar zijn er nog steeds mensen, en zelfs bodybuilders, die niet weten of beseffen dat wei (of whey als je liever Engels gebruikt) gewoon een zuivelproduct is, een voedingsmiddel, of voeding m.a.w., dat net zoals andere voedingsmiddelen bestaat uit eiwitten, koolhydraten, vetten, water, mineralen etc.
Afgezien daarvan, zijn er voldoende wetenschappelijk argumenten om aan te nemen dat wei zowel vanuit een bodybuilding- als gezondheidsperspectief een betere eiwitbron is dan vlees/vis/gevogelte als je een (zeer) hoog eiwitdieet volgt.
Enige nadeel vanuit een bodybuildingperspectief is dat als je weinig vlees/vis/gevogelte eet, je onvoldoende creatine zal binnenkrijgen, en dit wellicht zal moeten supplementeren. Maar dat kost weinig moeite.
Ik ben het al te graag met je eens omdat ik zelf leef als een whey fanatic, maar hoezo is whey gezonder dan vlees of vis? Hoor met tijd en wijle best wel eens over zware metalen enzo in whey en andere vervuilingen

Ik ben het al te graag met je eens omdat ik zelf leef als een whey fanatic, maar hoezo is whey gezonder dan vlees of vis? Hoor met tijd en wijle best wel eens over zware metalen enzo in whey en andere vervuilingen
Met name whole pizzas en whole pakken chocomel. 3x100 gr shakes erbij laat de gains maar komen.Helemaal waar. Gevarieerd eten en Whole foods zijn veel beter voor de gains.
Met name whole pizzas en whole pakken chocomel. 3x100 gr shakes erbij laat de gains maar komen.
Appel, banaan, bakje druiven, 100% vruchtensap mix, walnoten, 400gr salade, 3x100 whey, pakje leverworst, niks bereiden toch 360/187/94 3000 kcal. Maar dan moet ik dus nog 1000 om op onderhoud te komen, pizza of pannekoeken zijn dan welkom hoor.Mocht je ernaast nu nog zeer gezond eten zou ik het nog proberen te begrijpen... Als je zelf vind dat je fysiek belangrijker is dan je gezondheid zou ik zo blijven doordoen. Dan nog van die zever in karma sturen dat je eigenlijk al buff genoeg bent en geen extra spiergroei meer hoeft. Dikke troll. -OUT-
Een startpunt:
http://en.wikipedia.org/wiki/Red_meat#Human_health
http://en.wikipedia.org/wiki/Fish_as_food#Health_hazards
http://en.wikipedia.org/wiki/Chicken_(food)#Health
http://en.wikipedia.org/wiki/Whey#Health
http://en.wikipedia.org/wiki/Whey_protein#Health_effects
Aan uzelf om de afweging te maken.
Het klopt dat zware metalen, dioxines, PCBs en andere (milieu)verontreiningingen zich niet alleen opstapelen in de weefsels (vlees) van de dieren, maar ook in de melk (wei) terecht kunnen komen. In de praktijk blijkt dit voor wei echter meestal reuze mee te vallen.
Bovendien wordt elke batch wei hierop getest alvorens verhandeld te worden als bulk concentraat. Meestal kan je zelfs van de (serieuze) detailhandelaar het analyse certificaat van de specifieke bulk batch opvragen.
Voor een steak, kipfilet of tonijn moet je dit niet proberen...
Wat jij - even los van de discussie over welk eiwit nou beter is - compleet over het hoofd ziet is dat voeding (lees: kip/vis etc.) meer bevat dan alleen eiwit (vitamines/mineralen/vezels). Ik weet dat voor velen hier op dbb dat niet belangrijk (genoeg) is, maar iedere serieuze lifter weet dat micro's ook van belang zijn (en niet alleen voor je gezondheid)
Wat jij - even los van de discussie over welk eiwit nou beter is - compleet over het hoofd ziet is dat voeding (lees: kip/vis etc.) meer bevat dan alleen eiwit (vitamines/mineralen/vezels). Ik weet dat voor velen hier op dbb dat niet belangrijk (genoeg) is, maar iedere serieuze lifter weet dat micro's ook van belang zijn (en niet alleen voor je gezondheid)
Ga weg.dan zal ik gaan voor Micellar Casein Perfection van body en fit.
Link: http://www.bodyenfitshop.nl/eiwitte...t-sportsnutrition/micellar-casein-perfection/
1. Bodybuilders hebben niet meer vitaminen of mineralen nodig dan andere mensen. Noch voor hun spiergroei, noch voor kracht, noch voor vetverlies, noch voor hun gezondheid. (mythe doorprikt?)
1. Bodybuilders hebben niet meer vitaminen of mineralen nodig dan andere mensen. Noch voor hun spiergroei, noch voor kracht, noch voor vetverlies, noch voor hun gezondheid. (mythe doorprikt?)

Een 'betere' eiwit bron, hoe bedoel je dat precies?Afgezien daarvan, zijn er voldoende wetenschappelijk argumenten om aan te nemen dat wei zowel vanuit een bodybuilding- als gezondheidsperspectief een betere eiwitbron is dan vlees/vis/gevogelte als je een (zeer) hoog eiwitdieet volgt.
2. Kip/vis/vlees bevatten geen nuttige vezels.
3. In kip/vis/vlees zitten geen vitamines/mineralen of andere micro's die je niet in voldoende mate kan binnenkrijgen via andere voedingsmiddelen (groenten/granen/fruit/zuivel), behalve misschien B12, maar met 100 gram vlees/vis/kip per dag heb je al voldoende B12.
4. Afgezien van de eiwitten en creatine zit er niets in vlees/vis/kip dat een consumptie van meer dan 200 g per dag verantwoordt.
Er zijn weinig dingen die meer overhyped zijn dan vitaminen en mineralen.
Punt 1 is ook niet waar, je hebt wel meer vitamines/mineralen nodig als je (zwaar) traint.