AndroidHealthClinic

welke shakes geschikt om praktisch al je proteine uit te krijgen

Laat 'm lekker z'n shakes nemen in plaats van eiwitten uit VOEDSEL.

Als hij zo weinig aandacht wilt besteden aan z'n voeding is het een kwestie van tijd dat hij ook geen zin meer heeft om te trainen. Opgelost.

Slotje?

??? Ik train al meer dan 15 jaar en zal dat doen tot ik niet meer kan en ik heb nooit op mijn voeding gelet maar ook extra eiwitten uit shakes gehaald.

---------- Toegevoegd om 07:28 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 07:27 ----------

Blijkbaar zijn er nog steeds mensen, en zelfs bodybuilders, die niet weten of beseffen dat wei (of whey als je liever Engels gebruikt) gewoon een zuivelproduct is, een voedingsmiddel, of voeding m.a.w., dat net zoals andere voedingsmiddelen bestaat uit eiwitten, koolhydraten, vetten, water, mineralen etc.

Afgezien daarvan, zijn er voldoende wetenschappelijk argumenten om aan te nemen dat wei zowel vanuit een bodybuilding- als gezondheidsperspectief een betere eiwitbron is dan vlees/vis/gevogelte als je een (zeer) hoog eiwitdieet volgt.

Enige nadeel vanuit een bodybuildingperspectief is dat als je weinig vlees/vis/gevogelte eet, je onvoldoende creatine zal binnenkrijgen, en dit wellicht zal moeten supplementeren. Maar dat kost weinig moeite.

Inderdaad.

Blijkbaar zijn er nog steeds mensen, en zelfs bodybuilders, die niet weten of beseffen dat wei (of whey als je liever Engels gebruikt) gewoon een zuivelproduct is, een voedingsmiddel, of voeding m.a.w., dat net zoals andere voedingsmiddelen bestaat uit eiwitten, koolhydraten, vetten, water, mineralen etc.

Afgezien daarvan, zijn er voldoende wetenschappelijk argumenten om aan te nemen dat wei zowel vanuit een bodybuilding- als gezondheidsperspectief een betere eiwitbron is dan vlees/vis/gevogelte als je een (zeer) hoog eiwitdieet volgt.

Enige nadeel vanuit een bodybuildingperspectief is dat als je weinig vlees/vis/gevogelte eet, je onvoldoende creatine zal binnenkrijgen, en dit wellicht zal moeten supplementeren. Maar dat kost weinig moeite.

Ik ben het al te graag met je eens omdat ik zelf leef als een whey fanatic, maar hoezo is whey gezonder dan vlees of vis? Hoor met tijd en wijle best wel eens over zware metalen enzo in whey en andere vervuilingen

Ik ben het al te graag met je eens omdat ik zelf leef als een whey fanatic, maar hoezo is whey gezonder dan vlees of vis? Hoor met tijd en wijle best wel eens over zware metalen enzo in whey en andere vervuilingen

Bro, LETS GET WHEYSTED! :lifter:

OT: @TS, Ga nou gewoon eens je voeding doen i.p.v. al die kut shakes.
Straks verlies je je troe-bloed natural stats.

Ik denk dat er in vis meer zware metalen zitten dan in whey. En als er in whey zware metalen zitten, zal dat ook in het vlees zitten.

Niet zeker of topic poster troll is, want dit is wel heel belachelijk.

Een startpunt:
http://en.wikipedia.org/wiki/Red_meat#Human_health
http://en.wikipedia.org/wiki/Fish_as_food#Health_hazards
http://en.wikipedia.org/wiki/Chicken_(food)#Health
http://en.wikipedia.org/wiki/Whey#Health
http://en.wikipedia.org/wiki/Whey_protein#Health_effects

Aan uzelf om de afweging te maken.

Het klopt dat zware metalen, dioxines, PCBs en andere (milieu)verontreiningingen zich niet alleen opstapelen in de weefsels (vlees) van de dieren, maar ook in de melk (wei) terecht kunnen komen. In de praktijk blijkt dit voor wei echter meestal reuze mee te vallen.

Bovendien wordt elke batch wei hierop getest alvorens verhandeld te worden als bulk concentraat. Meestal kan je zelfs van de (serieuze) detailhandelaar het analyse certificaat van de specifieke bulk batch opvragen.
Voor een steak, kipfilet of tonijn moet je dit niet proberen...

Met name whole pizzas en whole pakken chocomel. 3x100 gr shakes erbij laat de gains maar komen.

Mocht je ernaast nu nog zeer gezond eten zou ik het nog proberen te begrijpen...
Als je zelf vind dat je fysiek belangrijker is dan je gezondheid zou ik zo blijven doordoen.
Dan nog van die zever in karma sturen dat je eigenlijk al buff genoeg bent en geen extra spiergroei meer hoeft.

Dikke troll.

-OUT-

• Topic Starter Topic Starter
De naturel whey isolate van bodylabs is wel goed, net wat lichtere vieze smaak dan die van xxl en met een schepje zuiker erbij zelfs met nog meer whey per shake best lekker. ---------- Post added at 12:37 ---------- Previous post was at 12:16 ----------
Mocht je ernaast nu nog zeer gezond eten zou ik het nog proberen te begrijpen... Als je zelf vind dat je fysiek belangrijker is dan je gezondheid zou ik zo blijven doordoen. Dan nog van die zever in karma sturen dat je eigenlijk al buff genoeg bent en geen extra spiergroei meer hoeft. Dikke troll. -OUT-
Appel, banaan, bakje druiven, 100% vruchtensap mix, walnoten, 400gr salade, 3x100 whey, pakje leverworst, niks bereiden toch 360/187/94 3000 kcal. Maar dan moet ik dus nog 1000 om op onderhoud te komen, pizza of pannekoeken zijn dan welkom hoor.

Een startpunt:
http://en.wikipedia.org/wiki/Red_meat#Human_health
http://en.wikipedia.org/wiki/Fish_as_food#Health_hazards
http://en.wikipedia.org/wiki/Chicken_(food)#Health
http://en.wikipedia.org/wiki/Whey#Health
http://en.wikipedia.org/wiki/Whey_protein#Health_effects

Aan uzelf om de afweging te maken.

Het klopt dat zware metalen, dioxines, PCBs en andere (milieu)verontreiningingen zich niet alleen opstapelen in de weefsels (vlees) van de dieren, maar ook in de melk (wei) terecht kunnen komen. In de praktijk blijkt dit voor wei echter meestal reuze mee te vallen.

Bovendien wordt elke batch wei hierop getest alvorens verhandeld te worden als bulk concentraat. Meestal kan je zelfs van de (serieuze) detailhandelaar het analyse certificaat van de specifieke bulk batch opvragen.
Voor een steak, kipfilet of tonijn moet je dit niet proberen...

Wat jij - even los van de discussie over welk eiwit nou beter is - compleet over het hoofd ziet is dat voeding (lees: kip/vis etc.) meer bevat dan alleen eiwit (vitamines/mineralen/vezels). Ik weet dat voor velen hier op dbb dat niet belangrijk (genoeg) is, maar iedere serieuze lifter weet dat micro's ook van belang zijn (en niet alleen voor je gezondheid)

Wat jij - even los van de discussie over welk eiwit nou beter is - compleet over het hoofd ziet is dat voeding (lees: kip/vis etc.) meer bevat dan alleen eiwit (vitamines/mineralen/vezels). Ik weet dat voor velen hier op dbb dat niet belangrijk (genoeg) is, maar iedere serieuze lifter weet dat micro's ook van belang zijn (en niet alleen voor je gezondheid)

1. Bodybuilders hebben niet meer vitaminen of mineralen nodig dan andere mensen. Noch voor hun spiergroei, noch voor kracht, noch voor vetverlies, noch voor hun gezondheid. (mythe doorprikt?)
2. Kip/vis/vlees bevatten geen nuttige vezels.
3. In kip/vis/vlees zitten geen vitamines/mineralen of andere micro's die je niet in voldoende mate kan binnenkrijgen via andere voedingsmiddelen (groenten/granen/fruit/zuivel), behalve misschien B12, maar met 100 gram vlees/vis/kip per dag heb je al voldoende B12.
4. Afgezien van de eiwitten en creatine zit er niets in vlees/vis/kip dat een consumptie van meer dan 200 g per dag verantwoordt.

Er zijn weinig dingen die meer overhyped zijn dan vitaminen en mineralen.

Dat krijg je al binnen als je drie keer per dag een evenwichtige voeding neemt. Alle eiwitten die je als sporter meer wil nemen, kun je zonder problemen uit whey halen.

Ik wil wel nog eens expliciet vermelden dat ik niemand aanbeveel grote hoeveelheden flavoured whey te gebruiken omdat het onmogelijk is in te schatten wat er allemaal in die smaakaroma's zit en of dit allemaal veilig is om dit dagelijks in grote hoeveelheden te gebruiken.

Als je grote hoeveelheden wei wil gebruiken dan is de beste keuze een neutraal bulk wei concentraat zonder additieven.

1. Bodybuilders hebben niet meer vitaminen of mineralen nodig dan andere mensen. Noch voor hun spiergroei, noch voor kracht, noch voor vetverlies, noch voor hun gezondheid. (mythe doorprikt?)

Daar lopen de meningen nogal over uiteen. Lyle McDonald en Alan Aragon bijvoorbeeld, toch niet de minsten, maken een goede case waarom mensen die veel trainen wel meer vitaminen en mineralen kunnen gebruiken.

Hier bijvoorbeeld: http://www.bodyrecomposition.com/muscle-gain/supplements-part-1.html/

Zweten -> Vergroot verlies van magnesium, zink, kalium en natrium (in mindere mate wellicht, en wellicht nog wel andere stoffen)?
Geen aanval, ben vooral nieuwsgierig naar jouw mening :)

Een 'betere' eiwit bron, hoe bedoel je dat precies?

2. Kip/vis/vlees bevatten geen nuttige vezels.
3. In kip/vis/vlees zitten geen vitamines/mineralen of andere micro's die je niet in voldoende mate kan binnenkrijgen via andere voedingsmiddelen (groenten/granen/fruit/zuivel), behalve misschien B12, maar met 100 gram vlees/vis/kip per dag heb je al voldoende B12.
4. Afgezien van de eiwitten en creatine zit er niets in vlees/vis/kip dat een consumptie van meer dan 200 g per dag verantwoordt.

Er zijn weinig dingen die meer overhyped zijn dan vitaminen en mineralen.

Dit valt me beetje tegen van je.. Overhyped in bb-land of over het algemeen? In het laatste geval ben ik het met je eens maar voor bb'ers is het wel (meer) van belang!

Punt 1 is ook niet waar, je hebt wel meer vitamines/mineralen nodig als je (zwaar) traint. Punt is wel zoals je aangeeft dat je de meeste vitamines/mineralen voldoende binnenkrijgt door je normale voeding (even buiten je eiwitbronnen om zeg maar, zuivel vind ik niet een goed voorbeeld van je dat neem je immers voor de eiwitten), maar in een cut kan dat een uitdaging zijn. In een strenge cut alleen whey als eiwitbron gebruiken houdt over het algemeen een grote kans in op een tekort aan vitamine/mineralen (daarmee is punt 3 ook niet per definitie juist). In een bulk denk ik dat whey op zich prima kan, ik zou het zelf alleen niet aanraden. Maar ja, iedereen moet het zelf weten en dit soort details zijn bijna alleen van belang als je het amateurniveau ontstijgt.

Laatst bewerkt:
Punt 1 is ook niet waar, je hebt wel meer vitamines/mineralen nodig als je (zwaar) traint.

Ben het helemaal met je eens, alleen niet met je sig ;)

Afgaande op de test zit er bij B&F zo'n 25% minder leucine in een schep. Dat kan voor velen het verschil zijn tussen wel MPS starten en niet.

Terug
Naar boven