XXL Nutrition

Welke spieren zijn dit

• Topic Starter Topic Starter
@ThomasGroenlo
Bedoel je met sidebends oefeningen als deze: http://www.youtube.com/watch?v=Ol69_qunf48 (met dumbles)

Deze lijkt me ook erg goed:
http://www.youtube.com/watch?v=eu6URWozbd0

@JordyBuild
Thanks for the advice!

alsof je zo een lichaams bouw krijgt door enkel je obliques te trainen

eerst en vooral moet je vet% heel laag liggen zodat je bekken (bot) uitsteekt

daarna moet je genetische aanleg hebben voor uitpuilende bekken-bogen

en als derde moet je je obliques goed gevormd zijn.

maar waarom zou je dit willen, het is lelijk en behoorlijk gay ...
@loastres
Zoals ik in mijn begintopic al aangaf.. mijn lichaamsbouw lijkt behoorlijk op de zijne.. Alleen die spieren.. obliques dus.. zijn bij mij niet zo gevormd.. mijn vetpercentage ligt ook erg laag maar volgens mij heeft dit niks te maken met uitstekende botten, maar eerder met een overgetrainde oblique. Maar je zal vast gelijk hebben dat het een stukje genetische bepaling is. Toch ben ik er van overtuigd dat je deze spier kan trainen, zoals een aantal anderen ook al aangeven.

haha ik wist al van te voren dat het over obliques zou gaan.
Wel nice trouwens dat hij dan ook met met Christiano R komt whaha
goeie aanwinst voor et forum!
@Baksteen, ben blij dat je het een aanwinst voor het forum vind..
Vraag me alleen af wanneer jij "van tevoren" al wist dat het over obliques zou gaan.. toen je de topictitel "Welke spieren zijn dit" las?! Knap.. misschien x opgeven voor het zesde zintuig ofzo?! Tough guy..

@Erasmusstudent
Thanks man, goede tip!

Laatst bewerkt:
Er komt elke week wel een nieuweling met de vraag welke spier dat is.. En 9 van de 10 keer is ronaldo het voorbeeld. Blader maar eens een paar pagina's met topics door in het 'oefeningen' gedeelte.

Wow. Ik weet bijna zeker dat de meeste die hier grapjes over maken, zelf stiekem ook zo eentje willen, maar het helaas niet voor elkaar kunnen krijgen. Daarom de eerste volgende die het ook wilt, voor schut zetten.

Nice (Y)

@loastres
Zoals ik in mijn begintopic al aangaf.. mijn lichaamsbouw lijkt behoorlijk op de zijne.. Alleen die spieren.. obliques dus.. zijn bij mij niet zo gevormd.. mijn vetpercentage ligt ook erg laag maar volgens mij heeft dit niks te maken met uitstekende botten, maar eerder met een overgetrainde oblique. Maar je zal vast gelijk hebben dat het een stukje genetische bepaling is. Toch ben ik er van overtuigd dat je deze spier kan trainen, zoals een aantal anderen ook al aangeven.

bingo,

niet laag genoeg dus anders zie je duidelijk het verschil tussen je bekkenboog en je buikspieren

nee

zei ik anders misschien ? ik probeer alleen maar te zeggen dat het trainen van deze spier op de derde plaats staat na vet% en genetiek.

but whatever bro, train jij maar lekker totdat je geen side bends meer kan doen. effectief is het niet voor je "doel", beter kun je alle focus op het cutten zetten, ga je meer resultaat mee behalen.

Oh wauw, dat er zulke threads bestaan.

bingo,

niet laag genoeg dus anders zie je duidelijk het verschil tussen je bekkenboog en je buikspieren

nee

zei ik anders misschien ? ik probeer alleen maar te zeggen dat het trainen van deze spier op de derde plaats staat na vet% en genetiek.

but whatever bro, train jij maar lekker totdat je geen side bends meer kan doen. effectief is het niet voor je "doel", beter kun je alle focus op het cutten zetten, ga je meer resultaat mee behalen.

+1

Vooral genen zijn hier erg belangrijk. Ik ken kerels waar je hun obliques ziet op 20%... Ikzelf heb er amper op 8%... Voordeel is wel dat je taille erg smal lijkt als je er geen hebt.

Obliques. Zorg dat je goed droog komt te staan.

Waarom zou je er zo uit willen zien, wel lelijk imo.

Wat de meeste zeggen idd, vet percentage omlaag gooien, en je kunt evt. wat extra aandacht geven aan die oefeningen uit t filmpje, maar tis denk toch vooral je vp%

external obliques man....
makkelijkste groep om te pakken. na een weekje heb je keigrote. vergeet de pindakaas niet.

Wow. Ik weet bijna zeker dat de meeste die hier grapjes over maken, zelf stiekem ook zo eentje willen, maar het helaas niet voor elkaar kunnen krijgen. Daarom de eerste volgende die het ook wilt, voor schut zetten.

Nice (Y)

Een idioot dat ben je, bodybuilding forum. Ik mag hopen dat de meeste hier niet een hoofddoel hebben als zo'n lullig CR lookalike detail. Maar als jij er wel fan vant bent is er werk aan de winkel met je 19% (no offence).

je obliques, train deze altijd met side bends

Laatst bewerkt:
De homo spier :trollface:

Heel dat fysiek van die verkapte nicht is uit balans, waarschijnlijk ook alleen buik/obliques getraind, wellicht bij het anus stretchen. :trollface:

Wat een jaloezie hier allemaal zeg, flauw schapen gejank. Als ik zo de pics hier kijk af en toe, of de vet percentages zie, denk ik dat de meeste mensen toch graag de fysiek van Ronaldo willen overnemen.

Maargoed, verder aan de originele poster:
http://www.exrx.net/Lists/Directory.html

Neem hier eens een kijkje, staat elke spiergroep bij met de daarbij behorende oefening + uitvoering daarvan d.m.v. klein filmpje.
Sla 'm op onder je favorieten, komt bij mij elke keer handig van pas.

Ohja, en voor de namen van spieren kun je ook gewoon naar websites gaan die met anatomie te maken hebben.

• Topic Starter Topic Starter
Voor een aantal in deze thread die serieus gereageerd hebben, bedankt! Ik ga deze spiergroep in mijn training meenemen!

Terug
Naar boven