XXL Nutrition

welke stappen voor Roaccutane

• Topic Starter Topic Starter
Haha herkenbaar, heb dit voorheen met antibiotica gehad (minocycline). Maar hoe was de uitslag? Bij mij gaat het wel goed alleen zit er geen verbetering meer in, krijg geen puistjes meer maar me gezicht heeft wel nog wat rode vlekjes maar dit komt waarschijnlijk doordat het zo traag geneest. En heb ook regelmatig last van me darmen/nieren, lever heb ik gelukkig geen last van ook al geeft het af en toe ook wel korte steek maja. Ben benieuwd of het nog verbetering gaat brengen want heb geen zin om er nog lang meer door te gaan, ben laatste twee weken constant moe en lig iedere middag wel uurtje te pitten. Ook heb ik vaak gevoel dat ik niet het plezier ergens meer in heb wat ik normaal zou hebben, me gevoel is beetje weg of ben juist heel gevoelig. 2 Feb lig weer naar het ziekenhuis en dan zullen zien.

Ik moet vanaf vandaag direct stoppen met het slikken van roa, me lever is hoger dan hoog en ze willen geen onnodige risico's nemen.

Niet echt goed dus..

Bij mij begon het juist te verbeteren en op 1pil begon ik me steeds weer beter en beter te voelen, heb ook nog wel rood maar puistjes veel minder! Ik wou juist nog lekker door gaan..maar mag dus niet meer.

Kut spul gelukkig is het op dit moment een stuk verbeterd en hopelijk blijft dat zo!

dat moe zijn herken ik wel maar met 1pil viel dat juist wel weer mee..alles ging beter tot vandaag! ik heb ook niet veel plezier meer in dingen waar ik normaal wel plezier in zou hebben..Herken dat heel goed maar nogmaals dat werd weer beter sinds ik 1 pil slikte.

Succes man laat maar weten wat de uitslag is! ik moet 11 februari prikken en daarna verder kijken of ik door mag..

Ik moet vanaf vandaag direct stoppen met het slikken van roa, me lever is hoger dan hoog en ze willen geen onnodige risico's nemen.

Niet echt goed dus..

Bij mij begon het juist te verbeteren en op 1pil begon ik me steeds weer beter en beter te voelen, heb ook nog wel rood maar puistjes veel minder! Ik wou juist nog lekker door gaan..maar mag dus niet meer.

Kut spul gelukkig is het op dit moment een stuk verbeterd en hopelijk blijft dat zo!

dat moe zijn herken ik wel maar met 1pil viel dat juist wel weer mee..alles ging beter tot vandaag! ik heb ook niet veel plezier meer in dingen waar ik normaal wel plezier in zou hebben..Herken dat heel goed maar nogmaals dat werd weer beter sinds ik 1 pil slikte.

Succes man laat maar weten wat de uitslag is! ik moet 11 februari prikken en daarna verder kijken of ik door mag..

Dat meen je, klote man! Ben wel benieuwd hoelang duurt voordat je lever weer in orde is en of de acne nu ook al voor groot deel weg blijft. Die pillen vreten mij onderhand op echt niet normaal constant moe, ben deze week begonnen met wat cardio in te plannen om is aan me conditie te gaan werken misschien dat dit enige uitkomst bied tegen de vermoeidheid. Maja die koude dagen hebben altijd wel invloed op me humeur

**Begin toch de laatste dagen weer wat puistjes te krijgen, geen idee hoe het komt ben alleen een glas melk in de middag extra gaan drinken? Misschien dat ik momenteel weer teveel zuivel eet-.- Word er echt schijt ziek van.

Laatst bewerkt:

Niet echt goed dus..

Welke waarden en wat is hoog?

Als je leverwaarden (asat/alat) gaat prikken, train dan even niet een paar dagen van te voren. Spierschade heeft een best grote invloed op deze waarden. Ik zat constant met verhoogde waarden voor, tijdens en na de ROA kuur. Pas toen ik voor het bloedprikken een paar dagen niet had getraind waren ze weer keurig binnen de referentiewaarden.

Dat meen je, klote man! Ben wel benieuwd hoelang duurt voordat je lever weer in orde is en of de acne nu ook al voor groot deel weg blijft. Die pillen vreten mij onderhand op echt niet normaal constant moe, ben deze week begonnen met wat cardio in te plannen om is aan me conditie te gaan werken misschien dat dit enige uitkomst bied tegen de vermoeidheid. Maja die koude dagen hebben altijd wel invloed op me humeur �� **Begin toch de laatste dagen weer wat puistjes te krijgen, geen idee hoe het komt ben alleen een glas melk in de middag extra gaan drinken? Misschien dat ik momenteel weer teveel zuivel eet-.- Word er echt schijt ziek van.
Ja zeker..ja ik hoop snel ik ga tot 11 februari maar even niet trainen, hopelijk dat dan de lever weer wat zakt en daarna verder mag..pff cardio is niet te doen ik zou je energie behouden voor de kracht training.. :p oohh vaag misschien weer een kleine uitbarsting? jaa je weet nooit hoeveel zuivel je binnen mag krijgen das echt het klote ervan..idk man dat spul zorgt ook voor rare bultjes..heb gewoon 2 rare plekjes op me buik gekregen. Dit spul is echt niet om aan te raden vooral niet als het niet ernstig is./
Welke waarden en wat is hoog? Als je leverwaarden (asat/alat) gaat prikken, train dan even niet een paar dagen van te voren. Spierschade heeft een best grote invloed op deze waarden. Ik zat constant met verhoogde waarden voor, tijdens en na de ROA kuur. Pas toen ik voor het bloedprikken een paar dagen niet had getraind waren ze weer keurig binnen de referentiewaarden.
Leverwaarden, geen idee maar ze zeiden dat het hoger dan hoog is. En het is verhoogt sinds laatste keer prikken. Ik dacht dat trainen er ook wel mee te maken kon hebben, ik ben nu gestopt en hopelijk zakt het dan wat af..Tevens is dit de eerste keer dat ik direct na het trainen ging prikken..Volgens mij heeft dat invloed op de uitslag gehad. Anders raar dat ie ineens hoger is? Niet trainen is niet leuk maarja aangezien je lever een super belangrijke orgaan is wil ik die niet naar de klote helpen.

Kom er zojuist weer vanaf en alles was gelukkig weer goed:) Had het eerlijk gezegd niet verwacht na al die steken en pijn die ik ervan gehad heb. Heb wel besloten om vanaf vandaag melk maar weer te schrappen en terug te gaan op sojamelk, natuurlijk blijft me bakje kwark dan weer wel:P. Het is niet zo dat ik weer acne heb maar me huid ziet er beetje onzuiver uit en heb echt idee dat het hier weer aan ligt dus we zullen zien.

Heb voor de komende 4 maanden weer genoeg pillen dus kunnen weer even vooruit, dermatoloog zei dat me acne vrij rustig was dus ik ga er ook niet al te lang meer mee door. Ik hoop in april/mei misschien begin juni toch er zeker mee te stoppen want ben niet van plan om de zomer er ook nog mee door te gaan.

Kom er zojuist weer vanaf en alles was gelukkig weer goed:) Had het eerlijk gezegd niet verwacht na al die steken en pijn die ik ervan gehad heb. Heb wel besloten om vanaf vandaag melk maar weer te schrappen en terug te gaan op sojamelk, natuurlijk blijft me bakje kwark dan weer wel:P. Het is niet zo dat ik weer acne heb maar me huid ziet er beetje onzuiver uit en heb echt idee dat het hier weer aan ligt dus we zullen zien. Heb voor de komende 4 maanden weer genoeg pillen dus kunnen weer even vooruit, dermatoloog zei dat me acne vrij rustig was dus ik ga er ook niet al te lang meer mee door. Ik hoop in april/mei misschien begin juni toch er zeker mee te stoppen want ben niet van plan om de zomer er ook nog mee door te gaan.

Dat is positief! mooizo..jaa kan je doen als je je daar beter bij voelt.

Mijn acne is ook wel vrij rustig maarja ligt momenteel aan me lever, ik hoop ook voor die tijd te stoppen vooral in de zomer denk ik dat het beter is..Misschien neem ik wel gewoon een break ik wil ook op vakantie ik ga echt niet zomer laten verpesten door die pillen.

Even alweer tijdje geleden maar ik ben er sinds afgelopen donderdag mee gestopt. Was er helemaal klaar mee en me huid was droog en rood.. Qua acne was alles al weg alleen nu paar vlekjes maar die zijn nu bijna week later ook alweer stukken weggetrokken. Half jaar kuur van 20mg ondergaan dus, dit was wel mijn tweede al. Maar het resultaat mag er nu weer wezen kan weer lekker in de zon ook al verbrand nog vrij snel maar dit moet komende weken wel weer normaal worden en dan kan ik er weer vol op tegen aan zonder die k*t acne!

Zelfvertrouwen is weer helemaal terug, want die was toch een beetje weggegaan door die ellende. Dus hop hop op naar een top zomer!

@kukipushup: hoe staat het bij jou ervoor?

Als er nog mensen zijn met roa mag je me altijd PMen

Ben inmiddels ook al enige tijd (sinds oktober) bezig met roa. Eerste maand op 20mg per dag, na deze maand verder gegaan op 40mg per dag. Na een maand of 4 begon het kennissen van mij duidelijk op te vallen dat er zich een aanzienlijke kale plek begon te vormen op mijn achterhoofd.
Hebben meer mensen last van haaruitval door roa? Is deze haaruitval permanent of kan het zich herstellen na het stoppen van de medicatie?
Heb het overigens via het ziekenhuis en gebruik het omdat ik al een jaar of 10 (ben nu 24) met acne loop, met name op de rug was het altijd vrij erg. Gelukkig is dat nu wel vele malen beter.

Terug
Naar boven