XXL Nutrition

Wendler log

• Topic Starter Topic Starter
Het zal voor iedereen verschillen, maar ik werd er een 'zenuwenlijer' van: nerveus gevoel, hoge rusthartslag, vaak plassen, slecht slapen. Ik was zonder veel kennis van zaken van bb-schema's naar pl-schema's overgestapt, en vond dat als ik er niet iedere training sterker werd, er nog maar een schepje bovenop moest. Afijn, lees de eerste post van mijn log maar. Sindsdien mag ik van mezelf 1x per jaar een pittiger schema doen, de rest is Wendler met deload. Ik ben ervan overtuigd dat de meeste mensen toch niet sneller vooruit kunnen dan die 2,5 kg/maand op de presses en 5kg/maand op sq/dl.

En 2,5 kilo per maand is per jaar best heel veel, daar doe ik voor :)

Begin van cycle 2, week 1, Bench

Geen deload dus...

Bench
Werksets
5 x 55
5 x 65
9 x 75 repout

Incline dumbbell press (hier begon de pwo te werken :D)
8 x 20
9 x 30
5 x 32 PR
7 x 30

Dips
8 x BW
6 x BW +12
8 x BW

CGBP
6 x 50
6 x 60
6 x 65

Nog volop energie over, dus toen nog even de squat gedaan die ik donderdag gemist heb

Squat 531 (dit was nog week 3, cycle 1)
Werksets
5 x 55
3 x 60
7 x 70 repout easy!!
Ging makkelijk, dus even wat erbij op:
2 x 75 PR
6 x 80 PR

Nice train!! :)

"Don't be in a rush to burn out" -- Jim Wendler

Gemeen ben ik he :P

Sterke cg bench heb je man, zal je een lekkere pomp bezorgd hebben.

Mooie training :thumbs:

"Don't be in a rush to burn out" -- Jim Wendler

Gemeen ben ik he :P

Ja dit is spam!! :mad:
Ik zal na deze cycle een deload nemen hoor :D

---------- Post toegevoegd Sat 7 Jan 2012 om 18:08 ----------

Sterke cg bench heb je man, zal je een lekkere pomp bezorgd hebben.

Mooie training :thumbs:

Ging lekker inderdaad. Die cgbp doe ik nog niet zo lang, maar is wel fijn. Ook goed om je gewone bench op te krikken denk ik.

Nog een Wendler logje :) boeiend, ik neem hier ook even een abbo denk ik.

pr..pr...pr gaat wel goed denk? :)

Maximize

ziet er lekker uit man ... sterk dat je die squat 'nog even meepakt' :)

Misschien een domme vraag, maar wat doen jullie precies als je gaat deloaden en hoelang doen jullie dit?

Misschien een domme vraag, maar wat doen jullie precies als je gaat deloaden en hoelang doen jullie dit?

Tja hoeveel en wat ik precies ga doen, moet ik zelf ook nog even uitzoeken. De bedoeling is dat je gedurende een week je lichaam wat (actieve) rust geeft, zodat je daarna waar opgeladen bent voor een nieuwe (zwaardere) trainingscyclus. Bijvoorbeeld hetzelfde schema doen, maar dan op 60%, of een schema met veel minder gewicht en meer reps, 2x een licht fullbody schema, etc. Zolang je maar niet echt intensief bezig bent.

je incline db press is sterk vergeleken met je bench harry - zelfde verhaal bij de close gripp
je weet waar je aan moet werken

"Officieel" is de Wendler-deload 5x40/50/60 % en assistance weglaten of ook op 50/60 %. Ik vond het helemaal niks om daar 4x voor naar de sportschool te gaan, dus ik deed 1 of 2 keer per week alle grote vier de oefeningen en verder niks. Ik heb nu een home gym, dus ik zou het nu anders kunnen doen, maar dat beviel eigenlijk wel prima.

je incline db press is sterk vergeleken met je bench harry - zelfde verhaal bij de close gripp
je weet waar je aan moet werken

Ja ik weet het, die moet omhoog. Ik moet er wel bij zeggen dat ik hem sinds ik wendler doe, hem helemaal tot de borst laat zakken. Dat deed ik eerder nooit en pakte ik wel een stuk meer. Maar ja, dat eerste stuk vanaf de borst moet zich nu gaan ontwikkelen.

---------- Post toegevoegd Mon 9 Jan 2012 om 20:28 ----------

Zojuist deadlift, cycle 2, week 1

Druk en benauwd in de gym, had het zwaar.

Deadlift
Werksets
5 x 80
5 x 95
8 x 107,5 PR, stelt niet veel voor, maar had dit nog nooit gedaan :o Gaat wel wekelijks omhoog hoor ;)

Pullup
6 x BW
5 x BW

Chinup
6 x BW
5 x BW

Dumbbell row
12 x 40
10 x 40

Dumbbell curl
8 x 16
7 x 20 (kleine cheat)
7 x 18

Geen cardio meer, kapot :)

---------- Post toegevoegd Mon 9 Jan 2012 om 20:30 ----------

"Officieel" is de Wendler-deload 5x40/50/60 % en assistance weglaten of ook op 50/60 %. Ik vond het helemaal niks om daar 4x voor naar de sportschool te gaan, dus ik deed 1 of 2 keer per week alle grote vier de oefeningen en verder niks. Ik heb nu een home gym, dus ik zou het nu anders kunnen doen, maar dat beviel eigenlijk wel prima.

Een beetje op gevoel ga ik het doen denk ik, gewoon 2x licht fullbody, of push pull oid. Niks speciaals ;)

Terug
Naar boven