AndroidHealthClinic

Wendler log

Yep Wendler is niet heilig en ieder lichaam is weer anders. Helemaal als je altijd al 'gewoon' biceps hebt getraind met curls en dan opeens niet meer, zullen ze toch achterblijven lijkt me. En tis gewoon lekker :D

Ik vind het vreselijk, als ik tien sets gecurld heb in mijn leven is het veel. Maar ik ben net als Wendler voor symmetrie in je lichaam, en daarom snap ik ook eigenlijk niet waarom hij zo negatief is over curls. Als je triceps iso oefeningen doet, dan ook biceps - ook al zijn biceps minder belangrijk voor powerliften.

• Topic Starter Topic Starter
chinnen pullup optrekken...hoe je het ook noemt, zwaar!!! maar wel goede training toch.

Ja ging lekker, rug staat lekker strak nu :)

---------- Post toegevoegd Tue 3 Jan 2012 om 21:54 ----------

Ik vind het vreselijk, als ik tien sets gecurld heb in mijn leven is het veel. Maar ik ben net als Wendler voor symmetrie in je lichaam, en daarom snap ik ook eigenlijk niet waarom hij zo negatief is over curls. Als je triceps iso oefeningen doet, dan ook biceps - ook al zijn biceps minder belangrijk voor powerliften.

Snap ik ook niet ???

Lekkere trainingen hier te vinden ;)

Ivm curls: Wendler zegt ook dat je moet trainen als een BBer. Dus symetrie houden.
Van enkel te chinnen en wat rows krijg je imo geen mooie biceps. (en volgens Wendler wel)

Lekkere trainingen hier te vinden ;)

Ivm curls: Wendler zegt ook dat je moet trainen als een BBer. Dus symetrie houden.
Van enkel te chinnen en wat rows krijg je imo geen mooie biceps. (en volgens Wendler wel)

Thanks Rob!

Tja wat betreft Wendler, je moet er zelf je eigen draai aan geven denk ik. Combinatie van Wendler en een bodybuildingschema, dus inclusief curls :) Volgens mij is er ook niet 1 goede bodybuilder die geen curls doet... ;)

Ik heb alle ebooks van Wendler gelezen, maar curls staan er niet in. Maar ik snap wel dat bb'ers daar niet naar luisteren hoor ;) Sterker, ik vrees dat het er voor mij toch ook van moet komen, de guns beginnen nu wel erg achter te lopen...

probeer eens smal optrekken - de eoef voor big guns en blijf je toch een beetje in de lijn van wendler :)

@ Crakie

[Link niet meer beschikbaar]

Rechtstreeks uit 531 for powerlifting:

Curls: Yeah, curls. Strong arms make a strong lifter. Don‘t forget these in your training.
A few sets a week can go a long way.

Verder nog wat artikelen op t-nation, daar noemt ie ze ook.

Pull ups zijn zeker een goede massabouwer voor de armen.

probeer eens smal optrekken - de eoef voor big guns en blijf je toch een beetje in de lijn van wendler :)

@ Crakie

Curls: Yeah, curls. Strong arms make a strong lifter. Don‘t forget these in your training.

Yep, precies wat ik in gedachten had: 1x/week stevig pull-uppen, 1x/week stevig curlen. Thx guys, goed advies en info!

Wel jammer dat Wendler niet consequent is. Hij is dus toch een mens ;)

Lekkere training zojuist, week 3, cycle 1, MP

MP
Werksets
5 x 40
3 x 45
6 x 50 repout lekker!

Schouder dumbbell press
8 x 18
8 x 20
6 x 24
8 x 22

Seated machine side raise
8 x 20
8 x 25
8 x 30
8 x 35

Benchpress, lichte pompsetjes op techniek (laat nog te wensen over namelijk)
10 x 50
10 x 50
10 x 50
10 x 50

Bentover side raises
10 x 10
10 x 12
10 x 14
10 x 14

10 min. crosstrainer

Lekkere training, voelde me fit. Drink nu tijdens trainen essential aminos van xxl + dextro. Voor trainen aan wat beta alanine. Apart die tintelingen :)

---------- Post toegevoegd Wed 4 Jan 2012 om 20:34 ----------

@ Crakie

Leuke link ;)

Target rep 1 -> 6 reps halen is goed man !

Voor mijn presses 2kg en voor de andere 3kg. Zo moet ik niet deloaden :p

Haha dat deloaden zie ik ook nog niet zitten. Volgens schema zou ik volgende week al moeten deloaden, terwijl het nu juist heel lekker gaat. Ik doe het dus lekker niet :)
Presses zal ik dan met zo'n 2 kilo verhogen. Benen en deadlift minimaal 5, die gaan heel hard vooruit omdat ik ze nooit trainde.

Beter om wel te deloaden man. Wees alles voor, ook al voel je je goed. De lijn tussen ''iets te veel'' en ''net genoeg'' ligt heel dicht bij elkaar (kan ik je vertellen uit eigen ervaring) ;)

Beter om wel te deloaden man.

Meningen zijn daarover verdeeld :) Zelf luister ik liever naar mijn lichaam ipv
naar mijn schema. Als je je target reps niet meer haalt, is meestal ook een
goede indicatie.

Iemand zei er eens: overtrain, take 2 weeks off, back to the gym, grow like a mtf'er :)

Meningen zijn daarover verdeeld :) Zelf luister ik liever naar mijn lichaam ipv
naar mijn schema. Als je je target reps niet meer haalt, is meestal ook een
goede indicatie.

Iemand zei er eens: overtrain, take 2 weeks off, back to the gym, grow like a mtf'er :)

Ik vind het voor mezelf na 3 weken ook niet nodig om in de vierde week al een deload te nemen. Ik heb alle target reps met gemak gehaald en trainen gaat nu juist heel lekker. Nu juist lekker die winst boeken denk ik dan. ;)
Ik merk aan mezelf dat het na 6 tot 8 week minder gaat. Dat is dan mooi na de tweede cycle en pak ik dan wel een deload.

Deloaden moet je een beetje op gevoel doen, denk ik.

Ik ben groot voorstander van regelmatig deloaden voor iedereen die in de buurt van zijn 1rm's traint. Ik heb zelf zeker een jaar stil gestaan door overtraining, geloof me da's echt geen lolletje. Plus het helpt gewoon om te groeien en sterker te worden. Dus weg die ego's en op die bank liggen vegeteren!

Bij pure bb-schema's met alleen 8-12 reps hoeft het niet zo vaak, denk ik.

Hoe voelt dat nou precies overtraind?

Ik ben groot voorstander van regelmatig deloaden voor iedereen die in de buurt van zijn 1rm's traint. Ik heb zelf zeker een jaar stil gestaan door overtraining, geloof me da's echt geen lolletje. Plus het helpt gewoon om te groeien en sterker te worden. Dus weg die ego's en op die bank liggen vegeteren!

Bij pure bb-schema's met alleen 8-12 reps hoeft het niet zo vaak, denk ik.

Nou breng je me toch weer aan het twijfelen.. :rolleyes:
Kan er ook een semi deload van maken, met wat meer reps oid

Hoe voelt dat nou precies overtraind?

Het zal voor iedereen verschillen, maar ik werd er een 'zenuwenlijer' van: nerveus gevoel, hoge rusthartslag, vaak plassen, slecht slapen. Ik was zonder veel kennis van zaken van bb-schema's naar pl-schema's overgestapt, en vond dat als ik er niet iedere training sterker werd, er nog maar een schepje bovenop moest. Afijn, lees de eerste post van mijn log maar. Sindsdien mag ik van mezelf 1x per jaar een pittiger schema doen, de rest is Wendler met deload. Ik ben ervan overtuigd dat de meeste mensen toch niet sneller vooruit kunnen dan die 2,5 kg/maand op de presses en 5kg/maand op sq/dl.

Terug
Naar boven