XXL Nutrition

werk en tatoeage

Zeker voor iets onzinnigs als een tattoe'tje

Laat me raden, jij hebt geen tattoos? :rolleyes:

Ik laat aankomende woensdag een tattoo op m'n hand zetten, heb er lang over nagedacht en heb besloten om het gewoon te doen.
Het is z'n tattoo met de gedachte: Ga ik heel m'n leven dingen doen of laten omdat de "maatschappij" d'r een mening over heeft, of doe ik gewoon waar ik me goed bij voel?

Ik vind dat mensen altijd erg spastisch doen over mensen met tattoos enzo, maarja... er veranderd niks aan degene die een tattoo laat zetten, het enige wat anders wordt is de manier hoe mensen tegen hem/haar aankijken..

• Topic Starter Topic Starter
Naar aanleiding van jouw voorkeuren heb je deze keuzes:

- sleeve nemen en je baas en collega's pesten door korte mauwen te dragen
- geen sleeve nemen

Beide zijn geen opties

---------- Toegevoegd om 14:21 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 14:17 ----------

Laat me raden, jij hebt geen tattoos? :rolleyes:

Ik laat aankomende woensdag een tattoo op m'n hand zetten, heb er lang over nagedacht en heb besloten om het gewoon te doen.
Het is z'n tattoo met de gedachte: Ga ik heel m'n leven dingen doen of laten omdat de "maatschappij" d'r een mening over heeft, of doe ik gewoon waar ik me goed bij voel?

Ik vind dat mensen altijd erg spastisch doen over mensen met tattoos enzo, maarja... er veranderd niks aan degene die een tattoo laat zetten, het enige wat anders wordt is de manier hoe mensen tegen hem/haar aankijken..

Inderdaad jordy.
Een tattoo op je had is wel heel gewaagd he, die kun je absoluut niet bedekken

Dan heb je nog deze keuze.

Sleeve nemen en lange mauwen dragen
Maar dat wil je eigenlijk ook niet.

Jij wilt een sleeve
Jij wilt geen lange mauwen dragen
Jij wilt geen korte mauwen dragen, waardoor je je baas dwarszit.

Dus eigenlijk wil jij dit:

Je wilt een sleeve en korte mauwen dragen en je baas vindt het op wonderbaarlijke wijze ineens niet erg en accepteert het.

:roflol: :roflol: :roflol:

Ik ruik een midlife crisis. 41 jaar lang heeft de tattoo niks uitgemaakt en nu moet er overal tegen aan getrapt worden en moet en zal die tattoo er komen. Hmm.

[/COLOR]

Inderdaad jordy.
Een tattoo op je had is wel heel gewaagd he, die kun je absoluut niet bedekken

Nee daar heb je gelijk in, maar... ik vind dat ook niet echt nodig.

Kijk, ik begrijp dat een tattoo in het gezicht voor 99,9% van de mensen een stap te ver is.
Maar veel mensen doen al niet meer moeilijk over een tattoo op de onderarm, dan vind ik dat ze niet moeilijk moeten gaan doen als die tattoo 20 cm lager zit. :p

Hoe je het ook wend of keert met een tattoo zet je een stempel op jezelf dat is de realiteit. Ookal is het niet terecht, je zult door die tat door andere mensen in een hokje gestopt worden. Als dat voor jou niks uitmaakt ga ervoor.

Heb je hoge ambities in het zakenleven kan een sleeve wel eens negative beelden geven. Neem aan dat je in de zomer ook wel eens een polo aanwilt of iets wat niet volledig bedekt. Bedenk ook dat je waarschijnlijk foto's op facebook hebt die je tats laten zien en je zult ook misschien zakelijke contacten in je lijst hebben. Ikzelf heb niks tegen tattoos maar om deze reden heb ik ze zelf nog niet. Mocht ik ooit bij een serieuze zakelijke aangelegenheid komen en diegene zn armen zitten onder dan moet ik eerlijk zeggen dat mijn beeld ook wat zou veranderen terwijl ik diegene helemaal niet ken.

Als ik later wat meer gevestigd ben en mijn zaakjes wat beter voor elkaar heb dan zou ik t sneller doen.

Ik kan natuurlik altijd een tattoo nemen de geen sleeve is naturliik

tegenwoordig zijn tattoos wel zo goed als overal aanvaard hoor. Vroeger was het op mijn werk zelfs niet toegelaten, tegenwoordig lopen er wel meerdere rond met zichtbare tattoos. Buiten in het gezicht en nek, daar is de wereld nog niet klaar voor

Ik werk zelf bij een bank als financieel adviseur, je mag dus geen zichtbare tatoeages hebben, staat zelf weggeschreven als beleid

tja toch zijn de werkgevers nog erg bekrompen als het om tatoeage's gaat

Nu heb ik voor me besloten om voor de halve sleeve te gaan dus schouder en bovenarm. alleen ik zit nog steeds met het dillemma, wat trek in de zomer aan? lange mouwen in de zomer? staat toch erg vreemd? iedereen draagt korte mouwen....

Wat een gedoe zeg, ik zou het dan gewoon NIET doen......
het is een uiting en jij bent nu al van alles aan het verzinnen om het te verbergen, vaag....

tja ik wil het gewoon kunnen combineren op mijn werk

En als dat een probleem wordt (wat het kennelijk gaat worden) heb je 2 keuzes:
- Je doet het niet, met de zekerheid dat je je baan houdt, maar je bent wel een hielenlikker en leeft je leven zoals de maatschappij van je verwacht. Wat wel verstandig is.
- Je doet het gewoon, kan hierdoor misschien problemen krijgen op je werk, beetje onverstandig misschien, maar je laat je leven niet leiden door domme onzin vooroordelen die de maatschappij verzonnen heeft.

Als er niets over in het beleid staat, zou ik me er niets van aantrekken.

Mijn werkgever heeft piercings en tattoo's zelfs al benoemd als 'een mogelijke meerwaarde' :trollface:

In de zomer kun je ook een licht hemdje met lange mouwen dragen, een maat van me heeft klantencontact mét sleeve en doet het gewoon zo

Hoe je het ook wend of keert met een tattoo zet je een stempel op jezelf dat is de realiteit. Ookal is het niet terecht, je zult door die tat door andere mensen in een hokje gestopt worden. Als dat voor jou niks uitmaakt ga ervoor.

Heb je hoge ambities in het zakenleven kan een sleeve wel eens negative beelden geven. Neem aan dat je in de zomer ook wel eens een polo aanwilt of iets wat niet volledig bedekt. Bedenk ook dat je waarschijnlijk foto's op facebook hebt die je tats laten zien en je zult ook misschien zakelijke contacten in je lijst hebben. Ikzelf heb niks tegen tattoos maar om deze reden heb ik ze zelf nog niet. Mocht ik ooit bij een serieuze zakelijke aangelegenheid komen en diegene zn armen zitten onder dan moet ik eerlijk zeggen dat mijn beeld ook wat zou veranderen terwijl ik diegene helemaal niet ken.

Als ik later wat meer gevestigd ben en mijn zaakjes wat beter voor elkaar heb dan zou ik t sneller doen.

No offence maar dat vind ik serieus een van de domste dingen die je ''werk gerelateerd'' kan doen.

Ik heb op iedere onderarm een tattoo.
Bij mij zijn het teksten met, voor mij, een betekenis.
Velle est posse op de een en nosce te ipsum op de andere.

Ik werk als projectleider op de bouw en moet vaak vergaderen met hoge piefen. Af en toe met directeuren en directie voerders. Vaak vragen ze er naar wat het betekend en sommige, waarvan je het niet verwacht, hebben soms ook tattoo's.

Ik vind het een keuze voor jezelf. Het is immers je eigen lijf. En een eerste indruk is al gemaakt als iemand binnenkomt en een hand geeft. Tattoo's ziet men meestal pas erna en voegen dan niets meer toe.

Ik word trouwens vaker aangesproken op me stierennek dan me tattoo's. Dus als je bang bent wat mensen van je vinden zou ik maar stoppen met trainen :p

No offence maar dat vind ik serieus een van de domste dingen die je ''werk gerelateerd'' kan doen.
Tuurlijk is het niet slim, maar ook met sociale contacten kun je zakelijke dingen doen in de toekomst. Of een van je zakelijke contacten kan via een sociaal contact op je FB pagina terecht komen.

Sowieso heeft FB 2 kanten. Er zijn een hoop instellingen die info van FB halen, BV banken om te kijken aan wat voor persoon zij een financiering gaan geven, het UWV om te kijken of je echt ziek bent etc. etc.

Liefst heb ik ook een instelling van **** the world en interesseerd me niet wat je van me denkt, en als je al financieel onafhankelijk bent is dat no problem. Maar als je nog bezig bent met het opbouwen van je leven moet je wel oppassen wat voor signaal je afgeeft. En een volle sleeve geeft gewoon een bepaald signaal af.

sta ook onder tatoeages zie het nut niet waarom jij denkt je werk kwijt te raken door er 1 te zetten :o zelfs bij ah hier werken mensen met piercings achter kassa :rolleyes: ik zeg doen :p

Gewoon doen inderdaad. Als je toch ontslagen wordt komt dat niet door die tatoeages maar werk je gewoon niet goed genoeg ;)

Terug
Naar boven