XXL Nutrition

West Side, Monolifts, Paleo & Multi ply. Welcome to the darker side of life!

• Topic Starter Topic Starter
Hier is een frans spreekwoord voor; Les excuses sont faites pour s'en servir ;)

Die 170 kg wordt pittig. Zowat 40-50 kg gainen op uw raw squat op 4 maanden. Het is echter niet onmogelijk, dus good luck chap !

Geen excuus, is gewoon realiteit dat je dan niet zo fris meer bent om nog te trainen.

Het is vooral een techniek aanpassing, qua ruwe kracht zal k wel niet zo ver af zitten. Zeker niet als k er wraps bij pak.
Zaterdag zal circa max worden op SSQ reversed. Dan kan ik al eens zien waar ik ongeveer zit. Wrap test ik dan mogelijks ook uit.

Geen excuus, is gewoon realiteit dat je dan niet zo fris meer bent om nog te trainen.

Het is vooral een techniek aanpassing, qua ruwe kracht zal k wel niet zo ver af zitten. Zeker niet als k er wraps bij pak.
Zaterdag zal circa max worden op SSQ reversed. Dan kan ik al eens zien waar ik ongeveer zit. Wrap test ik dan mogelijks ook uit.

Op hoeveel mik je? Vergeet niet dat er nog een verschil is tussen special bars en straight bar. Als je echt wil weten waar je staat, kan je beter maxen op straightbar.

Op hoeveel mik je? Vergeet niet dat er nog een verschil is tussen special bars en straight bar. Als je echt wil weten waar je staat, kan je beter maxen op straightbar.

Er zit niet zoveel verschil tussen mijn SSQ en straight bar, deels omdat k highbar gewoon ben. En specials hebben een goede carry over bj mij heb k de laatste maanden gemerkt. Nu is het SSQ om mn ellebogen wat te laten recupen. Die deden al langer pissig omdat k lang met straight bar heb gelift.

Gewicht, ik denk 3 doubles zonder belt op 120, dan 3 op 130 met belt. En dan 150x1 en 160x1 met 30 kg deload onderin. Zie wel wat er uitkomt, als 160 gaat dan 170 met wraps maar zaterdag avond zal k t zeker weten.

Er zit niet zoveel verschil tussen mijn SSQ en straight bar, deels omdat k highbar gewoon ben. En specials hebben een goede carry over bj mij heb k de laatste maanden gemerkt. Nu is het SSQ om mn ellebogen wat te laten recupen. Die deden al langer pissig omdat k lang met straight bar heb gelift.

Gewicht, ik denk 3 doubles zonder belt op 120, dan 3 op 130 met belt. En dan 150x1 en 160x1 met 30 kg deload onderin. Zie wel wat er uitkomt, als 160 gaat dan 170 met wraps maar zaterdag avond zal k t zeker weten.

Ja, is wel waar. Daarom da ssq altijd bagger is bij mij omdat ik low bar lift. Toen ik met de cambered bar squatte met highbar tegen 30 kg tegen chains, deed ik 160 kg in m'n eerste briefs. 4 Maanden later in dezlfde briefs 210+50 kg bandtension maar met lowbar. Klein verschilletje, nauwelijks merkbaar :p

Er zit niet zoveel verschil tussen mijn SSQ en straight bar, deels omdat k highbar gewoon ben.

Ik zag wel dat je SSB een relatief grote hoek heeft met de handels. Waardoor het gewicht alleen wat lager hangt dan bij een rechte halter maar niet zozeer naar voren. Dat heeft er denk ik ook wel mee te maken. :)

Zelfs een oude knar als ik squatte een tijdje geleden 165 raw (belt only) dus jij moet toch zeker die 160 of meer halen.
Vorige week nog 2 ATG singles 150 raw met beetje overschot.
Iemand met kennis en materiaal als jij moet dat toch kunnen overtreffen.
DO IT

Ik zag wel dat je SSB een relatief grote hoek heeft met de handels. Waardoor het gewicht alleen wat lager hangt dan bij een rechte halter maar niet zozeer naar voren. Dat heeft er denk ik ook wel mee te maken. :)

Hij flikkert je toch allesinds goed naar voren :p.

@ Bman, op sumo no prob. Zal wel zien wat er SS uitkomt zaterdag. (Als mijn cursus productie processen me niet heeft vermoord tegen dan)

ME LB week 2

30 graden binnen en buiten, amper zuurstof. Ach ja.

15 min fietsen

DL conv vs wild doubled minis (+ 20-25kg on top)
60*3
80*3
100*3
120*3
140*3
160*1
180*1 PR
190*1 PR
200*0 aw well

Ein juli 2012 faalde ik op 170 + doubled wild minis. Dus pretty happy.

Fsq
80*3
80*3*4 paused

RDL
120*6*3

2 circuits back to back
standing blue band crunches 30 reps
1 leg calf raises 12 reps per kant
lying leg raises 30 reps

15 min fietsen

nu, spinazie, eggs en beef.

nice man!

Kijk niet zo extreem omhoog man met je deads. Voegt niets toe behalve grotere kans op nekkklachten.

Dat laatste ben ik het mee eens. De kunst is om je hoofd naar achteren te drukken voor de lockout zonder je nek te overarchen.

Die straight bars waren tegen half 9 s'avonds op een dag waar k al van 6u s ochtends wakker was om te blokken en een examen te maken. Was ook de eerste keer met oly shoes en small stance (in 2 jaar fzo).

Dat is een goede reden waarom de weights niet impressive zouden kunnen zijn, maar toch niet waarom je niet diep genoeg gaat? :p

Nice Deadlift wel, man! 220 RAW Conventional tegen het einde van het jaar?

Dat is een goede reden waarom de weights niet impressive zouden kunnen zijn, maar toch niet waarom je niet diep genoeg gaat? :p

Nice Deadlift wel, man! 220 RAW Conventional tegen het einde van het jaar?

Exactly ! 230-240 ! Ik wil degelijke concurrentie !

---------- Post toegevoegd 20 June 2013 om 10:21 ----------

edit: waar failde je de 200 kg?

Exactly ! 230-240 ! Ik wil degelijke concurrentie !

---------- Post toegevoegd 20 June 2013 om 10:21 ----------

edit: waar failde je de 200 kg?

220raw en 240 briefs sumo tegen december eruit pitsen als alles vlot blijft gaan.

Koek was op ineens, k kreeg m niet van de grond.

220 raw zou wel netjes zijn

DE UB gisteren

Fat bar speed bench paused + chains (26kg top, halve deload onderin) SS Yates row
75*3 SS 90*8 9 sets

low Ic DB press SS GHR crunches
40 *6 SS BW*15 2 sets
25*15 SS BW*15 2 sets

Standing DB snatch SS rear delt met mini
24*7 SS 15 reps 2 sets

fat EZ JM press SS DB curls
35*10 SS 20*10 2 sets

DE LB week 2

Speed squat SSQ small stance reversed (-30kg)
130*2*5 belt
150*1
160*1
wraps
170*1 fail in de hole, eens beter op dynamic gewicht met wraps leren werken

Speed pulls4 cm def sumo
120*2*8 sumo

SSQ small stance GM (tot navel hoogte zakken)
+ 20 kg chains
70*5
80*5*2

GHR
2*10 met 16 kg chains in mn nek

Ben vrij moe de laatste 2 dagen, in leuven doort warme weer slecht geslapen vooral.
Heb ook van zondag tot vrijdag paleo style geen carbs gegeten. Vandaag en morgenvroeg nog carb up en dan terug no carbs.

Komende week geen trainingen en komend weekend naar A'dam om te feesten na de examens.
Daarna terug een cycle wide stance raw op bow voor dyna squat.

Als je gewend wilt raken aan wraps moet je er gewoon veel sets in doen en ook reps. Zeker als ze strakker omgaan.

Denk ook dat je voor raw kracht te verbeteren echt niet veel (of helemaal niet) met accomodated resistance moet spelen. Het blijft een feit dat raw onderin (bij alle lifts) het moeilijkste is om zonder techniek verlies snelheid te genereren en om dat punt juist lichter te maken is een beetje omgekeerde wereld in mijn ogen.

Terug
Naar boven