Fitness Seller

West Side, Monolifts, Paleo & Multi ply. Welcome to the darker side of life!

• Topic Starter Topic Starter
ff ter verduidelijking: de eerste box (met 4 matjes) was onder par ja. aangezien je enkel met 5 matjes (boven par) hebt gesquat en vanaf 180 met 6 matjes, was ALLES te hoog. /care of niet, heb u al tig
keer gezegd dat uw boxsquats keer op keer te hoog zijn maar je bent te koppig om het te geloven
. nuja /care van mijn kant...

op 4 matten heb ik nooit gesquat gisteren.
We hebben een heel jaar nu dynamic onder par gedaan en max op par of er net boven. En ik heb u daar ng nooit over horen klagen ???

---------- Post toegevoegd 23 July 2013 om 16:43 ----------

Ik heb vandaag in mijn garage getraind met een klein ventilatortje. Zweet liep nog steeds aan mij af :D niet te doen

K ben gwn na trainen naar vrienden van mn ouders gereden en beslag gelegd op het zwembad terwijl ze aan het BBQuen waren :p

Laatst bewerkt:
op 4 matten heb ik nooit gesquat gisteren.
We hebben een heel jaar nu dynamic onder par gedaan en max op par of er net boven. En ik heb u daar ng nooit over horen klagen ???
met lege bar hebt ge op 4 matten gesquat en toen was het al een geklaag dat het te laag was zogezegd.

ik weet niet waar je die "we" onzin vandaan haalt maar ik squat op max en dyna dagen op dezelfde boxhoogte en daarmee dus onder of in het slechtste geval op par. nooit erboven tenzij als ik als
assistance doe

K heb u dan toch niet van mijn dyna of max horen klagen het hele jaar. Tenzij nu.

ME LB in de bakoven bij Gerre.

reverse band box sq 2 of 3 cm boven par volgens Gerre. (-30kg) of watever bij dit weer
60*3
80*3
100*3
120*3
140*3
belt
160*1
180*1
suit. Suit zit los als een boxer, en popt bijna niet buiten in de onderste 5-10cm. Dus veel minder steun als briefs.
200*1 PR
220*1 PR
230*0 wel good enough.

Sumo 2cm def DL
100*5
120*5
140*5
160*3

Wou eigenlijk 140*3*5 en 1 set van 3 doen =77% van mn geschatte max van 180 hierop. Volgens prilpin is in die % range 3-6 reps en 18 reps ideal.
Maar t was veel te warm en shitty. Hier na een half uurtje gezwommen. Morgenavond doe ik mn reverse hypers, hamcurls en abs.

Nog een keer gaan trainen?! :eek: ;)

Even los van de haat, waarom zou je boven par squatten? Puur voor de overload? Ga je ervan uit dat je dan op een meet toch je diepte wel haalt door de spanning op je suit? Mij lijkt dat je toch vaker zou moeten free squatten zodat je weet puur op gevoel dat je op voldoende diepte zit. Lijkt me met een box moeilijk in te schatten, iets wat oa Brandon Lilly en Jim Wendler ook aangeven.

Ik zie het nut van een box ook totaal niet, behalve als ik teveel last zou hebben van mijn knieën. Ik lift dan ook raw, voor een geared lifter heeft het waarschijnlijk meer nut, daar heb ik te weinig verstand van.

Even los van de haat, waarom zou je boven par squatten? Puur voor de overload? Ga je ervan uit dat je dan op een meet toch je diepte wel haalt door de spanning op je suit? Mij lijkt dat je toch vaker zou moeten free squatten zodat je weet puur op gevoel dat je op voldoende diepte zit. Lijkt me met een box moeilijk in te schatten, iets wat oa Brandon Lilly en Jim Wendler ook aangeven.

Ik zie het nut van een box ook totaal niet, behalve als ik teveel last zou hebben van mijn knieën. Ik lift dan ook raw, voor een geared lifter heeft het waarschijnlijk meer nut, daar heb ik te weinig verstand van.

Yep is idd voor overload. Je zet meestal de box net op het punt waar de gear zijn steun weg valt of begint weg te vallen ( wat ook de voornaamste sticking point is dus).
Je mag wel niet vergeten dat op dynamic en op de circa max in week 3 de box onder par moet blijven (of op par als je je heupen wat wil ontlasten na meet of blessure).
Een box is voor veel raw lifters niet de beste tool volgens Lilly bijv, maar andere raw lifters gebruiken de box wel vaak en hebben er geen problemen mee. Volgens mij is het niet een verhaal van alles op 1 vd 2 te zetten maar van beide te gebruiken voor wat ze dienen.

Voor een raw lifter lijkt me squatten in chains wel een betere tool dan op een box. Moet je maar eens testen qua gevoel. De chains stoppen ook niet zo fel als een box maar geven je meer het gevoel dat je stilaan op diepte komt en dat je dan zelf moet vertragen en het gewicht reversen. Als je los laat met je heupen in chains zoals op een box, dan krijg je niets meer omhoog op een deftige manier. Dus je gaat wel leren spanning houden in de hole zoals je bij een paused squat gaat doen. Op een box voelt het anders en gaat er spanning weg van je heupen op de box waardoor je uit het niets terug moet beginnen het gewicht te reversen.

Als je op een lage box je diepte kan voelen, dan ga je ook weten wat diep genoeg is op freesquat. Het meeste gevoel van diepte kweek je met dynamic en niet met max effort.

En in je meet prep ga je van box naar freesquats wisselen. Iets wat zeer vlot ging in april/mei vond ik.

Duidelijk, maar een box is niks voor mij. :P
Ik ben meer van de simpele barbell en niet teveel poespas zoals bands/chains/foam/suits/etc.

Het is allemaal heel mooi uitgelegd, he. Gaan squatten vanaf het punten waar de gear zn pop verliest. Kan misschien (klemtoon) wel z'n nut hebben naar gear toe, maar op die manier ga je nooit een fatsoenlijke raw squat bouwen. En ik denk dat een approved raw squat toch een fundament is, ook voor een geared lifter.

Het is allemaal heel mooi uitgelegd, he. Gaan squatten vanaf het punten waar de gear zn pop verliest. Kan misschien (klemtoon) wel z'n nut hebben naar gear toe, maar op die manier ga je nooit een fatsoenlijke raw squat bouwen. En ik denk dat een approved raw squat toch een fundament is, ook voor een geared lifter.

Ja logisch dat dat voor geared lifters nut heeft en minder voor raw. Het is een lift die bedacht is voor geared lifters namelijk. Paused squats enzo zijn eerder bedacht voor raw omdat het meeste stress daar onderin de beweging voorkomt.
Het heeft zeker zijn nut, ik ben ermee sterk vooruit gegaan en als je het je goed herinnerd deed Loncke er ook geen slecht mee met die aanpak. Je hebt zelf zijn 402.5 kg squat gezien en hoe hij trainde toen.

Jajajaaaa, we weten allemaal dat jij een afkeer hebt gekregen van geared liften sinds nieuwjaar. En voor je weer begint te zagen, ik moet meer raw trainen en raw meer freesquatten op smallere stance en sterker worden op bench want zo ga ik u nooit inhalen en uw deadlifts evenaren en sheiko gaan trainen en bla bla bla........

Net getrained

Adductoren en abductoren
4*25 reps op elk been met mini band

mid stance sq (als recovery)
BB*20
40*10
60*10

Reverse hyper, voorkant 2 pinnen lager dan scharnierpunt (face down)
50*15
80*15
100*15*4 poooooomp in middenrug als gek.

Ham curls
Blue*25*2

abs
GHR crunches +10kg
20 reps*2

Suitcase DL (net onder knie starten)
60*10*4 per kant

---------- Post toegevoegd 23 July 2013 om 22:14 ----------

Duidelijk, maar een box is niks voor mij. :P
Ik ben meer van de simpele barbell en niet teveel poespas zoals bands/chains/foam/suits/etc.

Dat is waar je eigen interesse ligt. En hoe je de trainingen aanpakt. Omdat je bij WSB op heel specifieke manieren je czs belast ga je juist zeer veel variaties moeten gebruiken (wat Oost-Europese, chinese en Iranese oly lifters ook doen) omdat anders je czs uitbrandt.

Ik vind altijd hetzelfde op de grote 3 doen onnoemelijk saai en ellendig dus WSB is iets wat zeer leuk is qua programmering voor mij. Aangezien ik voor m'n eigen plezier en prestatie train en vooruitgang boek en ik er dan ook tevreden over. Als Ik WSB niet had kunnen laten werken dit jaar was ik overtuigd overgestapt naar wat anders.

Laatst bewerkt:
Voor die variatie ben ik dus deze week met The Cube begonnen. Met 531 werd het saai, ik heb ook variatie nodig, maar ik ben echt een raw lifter. Jij moet gewoon high rep oly squats/SSB squats toevoegen, narrow stance. En verder lekker zo doorgaan.

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Voor die variatie ben ik dus deze week met The Cube begonnen. Met 531 werd het saai, ik heb ook variatie nodig, maar ik ben echt een raw lifter. Jij moet gewoon high rep oly squats/SSB squats toevoegen, narrow stance. En verder lekker zo doorgaan.

Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Cube is een goeie WSB template om raw te liften. Lilly etc gaan er hard op. Phil Crets doet hem ook de afgelopen maanden.

Deze cycle ga ik eerst op dynamic een stance zoeken die me raw afgaat en leren deftig spanning en diepte aan te voelen op mid/ small stance. Daarna komen er reps etc bij ;).

Cube is een goeie WSB template om raw te liften. Lilly etc gaan er hard op. Phil Crets doet hem ook de afgelopen maanden.

Deze cycle ga ik eerst op dynamic een stance zoeken die me raw afgaat en leren deftig spanning en diepte aan te voelen op mid/ small stance. Daarna komen er reps etc bij ;).

Als je echt spanning wilt voelen dan moet je paused squats gaan doen.

Nee rusty dat zeg ik niet. Loncke deed in de voorbereiding wel vaker 8x180-220 oly squats, goed diep. Hij zei zelf tegen mij dat dat ook zeer belangrijk was. Ik zie je bv nooit geen zware 8 reppers doen op olys of midstance. Zou je thans voordeel uit halen, ma negroe from another modroe

Als je echt spanning wilt voelen dan moet je paused squats gaan doen.

In week 1 van vorige cycle gingen die goed op 100x5 na max squat en wat pulls. En in week 2 was 85kg loodzwaar na max DL raar genoeg. Is wel een fijne oefening omdat je positionering in de hole automatisch beter wordt door de pauze.

Heb in off season vaak genoeg reps gedaan op small stance box sq. In meet prep minder omdat de main squats al meer dan vermoeiend genoeg waren. Die reps olys zaten bij hem ook hoofdzakelijk in de off season en niet in de laatste 6 à 9 weken meet prep.
En al die zever hebt ge al n paar keer tegen mij gezegd de laatste maanden.

Ik heb dik anderhalf jaar naar u geluisterd qua trainen en geen zak vooruitgang geboekt. Alleen wat blessures gehad en een shitty squat techniek omdat ik telkens te breed stond volgens u. Alleen op DL heb ik toen wat gegained omdat ik daar mn eigen ding deed voor zover dat ging met u.
En dan in juli vorig jaar ben ik volledig gestopt met naar u te luisteren en sindsdien heb in geen trainings blessures meer gehad en massas vooruitgang geboekt. Max box squats van net boven par en dyna eronder en zo verder. Ik heb alles gedaan wat jij BS vond en het werkt!
Ik blijf nu gewoon doen wat ik heb ondervonden dat werkt op de manier dat ik dat wil. Net zoals jij traint hoe jij wil trainen. Dus ge weet waar ge u gezaag kunt steken.

Hoeveel squat je nu ondertussen Rusty? Zonder box enzovoort ... Gewoon stang, ijzers en normale kledij?

Zal iets van een 150-160 kg zijn.

Terug
Naar boven