Fitness Seller

West Side, Monolifts, Paleo & Multi ply. Welcome to the darker side of life!

Waarom niet zonder bands? Lijkt me geen kwaad te kunnen :D

• Topic Starter Topic Starter
Waarom niet zonder bands? Lijkt me geen kwaad te kunnen :D

K heb vorige cycle de dynamic al zonder weerstand en op hogere BB load gedaan. Tegen bands squatten is ook iets wat spanning leren houden onderin belangrijker maakt. En iets waar ik doorgaans veel aan heb omdat als je traag uit de hole komt tegen bands je niet boven geraakt.

Je kunt toch na de circa max en me training doen met raw squats? En circa max is om ergens naar toe te pieken.

not at all :p. Mono lift en wide stance GPC squat.
Op het einde van de cycle op circa max zien we wat er raw mid stance tegen blue bands uitkomt.

Maar dan weet je toch nog altijd niet wat je echte squat is?
Je kan er alleen maar naar raden dan?
Geen interesse in regular squat?

Maar dan weet je toch nog altijd niet wat je echte squat is?
Je kan er alleen maar naar raden dan?
Geen interesse in regular squat?

Nope. Squat is squat. En vooruitgang is vooruitgang, of het nu raw van box is of free in gear of iets ertussen.

1 of 2 keer per jaar doe ik een meet prep om naar een wedstrijd squat te werken raw of in gear. Daartussen meet ik gewoon vooruitgang adhv indicator oefeningen en assistance en stuur ik bij waar nodig.

Vandaag ME UB week 1

fatbar bench Mid grip vs 20kg chains (alles zelf uitnemen)
40*10*2
60*10
80*3
90*1 2f
black catapult
100*1
110*1 was een b*ch om uit te nemen. 90 raw en 110 in cat zijn PR's met self hand out. En ook qua gewicht met fatbar. In november heb k dezelfde gewichten ook gemaxt met hand out en met een gewone BB als ik het me goed herinner.

Chaos pinky grip bench
50*15*3
nasty

Chest supported row
70*8
90*5-70*10 x2

Meadow rows
35*8
50*8
60*8
70*8

MP
40*5*4

Band pushdown
MM*20*3

Shrugs
120*20*3

---------- Post toegevoegd 24 July 2013 om 22:57 ----------

Je kunt toch na de circa max en me training doen met raw squats? En circa max is om ergens naar toe te pieken.

Ik kan idd raw squatten na dyna en max. Maar ik wil nu even een cycle op dynamic mid stance draaien als afwisseling zoals ik sumo en conv DL afwissel.
Op DE LB komen er wel wat raw box squats bij op reps.

En de kan is groot dat ik de komende maand of 2 moeilijk vast met iemand kan trainen voor dynamic en dus niet altijd met monolift kan werken. En wide uitlopen is nasty.

Des te meer reden op Mid Stance Squats te doen? :p

Des te meer reden op Mid Stance Squats te doen? :p

Yeah, maar eens terug oktober en ik op een werkritme zit en Gerre ook terug op normaal schema zit kunnen we terug samen vast cycles draaien. En Dan kan k ook beter met U afspreken voor trainingen.

Yeah, maar eens terug oktober en ik op een werkritme zit en Gerre ook terug op normaal schema zit kunnen we terug samen vast cycles draaien. En Dan kan k ook beter met U afspreken voor trainingen.

Inderdaad. Dan kunnen we terug even op een meer consistente manier samen knallen!

Rusty shmusty. Waarom doe je zo vaak een slingshot/catapult aan? Als ik me herinner van vroeger failde je meestal onderin, dus zou het dan niet slimmer zijn om meer onderin te gaan werken zoals paused bench etc ipv de effort onderin weg te nemen?

Rusty shmusty. Waarom doe je zo vaak een slingshot/catapult aan? Als ik me herinner van vroeger failde je meestal onderin, dus zou het dan niet slimmer zijn om meer onderin te gaan werken zoals paused bench etc ipv de effort onderin weg te nemen?

Week 1 catapult voor overload op lockout
week 2 raw
week 3 raw DB reps of puch ups en illegal wides of BB reps.

Bench is pas vooruit beginnen te gaan sinds ik het zo doe. Onderin is gewoon lats aansterken met zware rows en wat paused stuff.
De chaos bench is ook een b*ch om spanning te houden onderin. Zelfs met 50kg op reps.
Zo vaak met sling is dit niet ???

Laatst bewerkt:
I guess not. Anywho, harde bench !

Gisteren DE LB Week 1

Reverse band speed squat mid stance 20kg deload (Willem deed deze, dus maar mee gedaan voor het gemak, waren alle goed diep en snel. Voelde goed aan)
100*2*10

edit squats waren ook pauzed onderin

KB swings in tussen squats door
25*12*10

Speed pulls conv + 40kg chains
100*2*8

Fsq
60*5
80*5
60*5*3

lats
hammer grip pd
50*12*4
70*12

Fsq holds 20 sec
100*2
140
180

Laatst bewerkt:
Goeie frontsquat holds. For shame dat je ze niet gewoon gesquat hebt :D

DE UB week 1

speed bench vs 35kg chains (deloaden maar half)
40*3*3*3 grepen

T bar rows (tussen bench door)
65*10*4

Pull up MM assist (tussen bench door)
BW*8*3

CG floor press reverse band (-20kg) met squat BB
65*7
85*7
95*7
105*6 (PR qua reps)

RnR
20*8*4

side raises
12*12*4

rear delt DB ext
20*8*3

Hammer curl
20*8*3

EZ ext to face
27*15*3

vlotte training!

Heb je na al die tijd nog steeds de indruk dat speed benches je helpen? Ben daar voor mezelf nooit echt overtuigd van geweest

Hangt af van wat je mist in je bench. K doe ze nu paused met soft touch op chest om beter spanning te houden onderin. En k ben meer op stabiliteit aan het focussen dmv chaos en chains die maar half deloaden en dus de BB minder stabiel maken.

Als ik mn dyna zwaarder doe of weg laat en zwaardere setjes doe verstoort dat de max dag. K heb t al geprobeerd in maart en april met zwaardere dyna en dat werkt de maxen tegen vind k.

Ballistic (free fall) speed vind k maar niets, ****ed met deltd en ellebogen. Kreegt gij daar ook geen last van u gewrichten van toen we dat deden?

Hangt af van wat je mist in je bench. K doe ze nu paused met soft touch op chest om beter spanning te houden onderin. En k ben meer op stabiliteit aan het focussen dmv chaos en chains die maar half deloaden en dus de BB minder stabiel maken.

Als ik mn dyna zwaarder doe of weg laat en zwaardere setjes doe verstoort dat de max dag. K heb t al geprobeerd in maart en april met zwaardere dyna en dat werkt de maxen tegen vind k.

Ballistic (free fall) speed vind k maar niets, ****ed met deltd en ellebogen. Kreegt gij daar ook geen last van u gewrichten van toen we dat deden?

Dyna heeft in welke vorm dan ook weinig carry over gehad naar m'n max bench. Nooit echt last gehad van m'n gewrichten, enkel als ik wide bench.

Net gedaan met trainen
ME LB week 2
Conv DL vs doubled minis (+20 & +45kg)
70*3*3
90*3
110*3
bands erbij
110*3
130*3
150*1
170*1 PR
180*0 mid lift fail, niet op film. Camera batterij ging dood toen k net op de platform stond. Had niet gezien dat ze bijna leeg was.

Mid stance Box sq (net boven par) 46 cm box
105*6*3
Ongeveer 70% van max dus 18 reps en 3-6 reps/set volgens Prip.

Rev Hyper face down
120*15*3

leg curl
1 leg MM *15*3

abs
100 reps

Laatst bewerkt:
Terug
Naar boven