XXL Nutrition

Wetenschappelijke Video's

Het ging er toch over dat jij jezelf zo ziet.
Ja precies en dan zeg ik ook; ik zie mijzelf in spiegels toch echt kleiner van verder af dan van dichtbij. :P (en hem in zijn filmpje ook)(en de spiegel ook net zo veel kleiner)

Dat is hoe je dat normaal gesproken ook zou bedoelen toch?

Relatief aan de spiegel, wat dan alleen voor dat ene uitzonderlijke perspectief geld, werd er niet gezegd. Dat hebben jullie wel goed gecorrigeerd voor hem.

Hij zegt dus eigenlijk dat je 2 dingen op dezelfde plek relatief aan elkaar even groot blijft zien als je je verplaatst. Ik weet alleen niet of iemand zich dat afvroeg.

• Topic Starter Topic Starter
Ja precies en dan zeg ik ook; ik zie mijzelf in spiegels toch echt kleiner van verder af dan van dichtbij. :P (en hem in zijn filmpje ook)(en de spiegel ook net zo veel kleiner)

Dat is hoe je dat normaal gesproken ook zou bedoelen toch?

Relatief aan de spiegel, wat dan alleen voor dat ene uitzonderlijke perspectief geld, werd er niet gezegd. Dat hebben jullie wel goed gecorrigeerd voor hem.

Hij zegt dus eigenlijk dat je 2 dingen op dezelfde plek relatief aan elkaar even groot blijft zien als je je verplaatst. Ik weet alleen niet of iemand zich dat afvroeg.
Alles wat het zegt gaat over de persoon die in de spiegel kijkt en om dat te verduidelijken gebruikt hij een telefoon en middels zijn camera kijk je dan in die spiegel als ware jij die telefoon bent.

Alles wat het zegt gaat over de persoon die in de spiegel kijkt en om dat te verduidelijken gebruikt hij een telefoon en middels zijn camera kijk je dan in die spiegel als ware jij die telefoon bent.
Maar je perspectief omvat toch meer dan de spiegel, in je gehele zicht worden beiden kleiner. Doordat ze beiden evenveel kleiner worden blijft dat relatief gelijk.

De muur en alle andere objecten op gelijke afstand schalen in je visie net zo sterk mee en blijven dus ook relatief aan de spiegel er even groot uitzien. Dat is hetzelfde, maar niet opmerkelijk?

Dit valt in hetzelfde straatje.

• Like
Waarderingen: BB_
Dit valt in hetzelfde straatje.

In het kader van jou filmpje heb ik hier ook een leuk voorbeeld van.

Als het zomers 30 graden is en je zet een ventilator aan, dan voelt de wind koud aan. Dus soms denken mensen dat als je een ventilator aanzet dat het de kamer af kan koelen.

Maar de reden dat jij afkoelt, en de kamer niet (want het verplaats immers alleen lucht en doet niets met de temperatuur), is omdat je zweet sneller verdampt op je huid en bij verdamping van een vloeistof stijgt het volume (vloeistof naar gas). 1 mol water is +-18ml en 1 mol ideaal gas is 22,4 liter. Dat is dus een flinke expansie in volume.
(Volgens Avogadro's wet bij een ideaal gas, bij een bepaalde temperatuur, dus in dit geval is het een schatting om een beeld te geven hoe groot de expansie van 1 mol vloeistof naar 1 mol in gasfase is).

De verdampingsreactie is endotherm (het ontrekt energie/hitte aan zijn omgeving), in dit geval je huid. Hierdoor daalt de temperatuur op je huid en voelt het dus kouder.
Vuur is het tegenovergestelde, namelijk exotherm. Bij deze reactie komt energie vrij.

Moeder natuur is slim.

Een voorbeeld is deodorant, dat wordt ook koud als je het sprayed omdat het onder druk staat in de fles en dus uitzet na sprayen.

Laatst bewerkt:
Wist je dat je balzak zicht 'buiten' het lichaam bevindt omdat de optimale temperatuur voor zaadproductie 35 graden Celsius is.

Wist je dat je balzak zicht 'buiten' het lichaam bevindt omdat de optimale temperatuur voor zaadproductie 35 graden Celsius is.
Ja, daarom worden mannen met een kantoorbaan vaker en sneller onvruchtbaar. Zitten verhoogd de temperatuur en als je dat te lang en te vaak doet kan je onvruchtbaar worden.

Hoe een cirkel draait in een andere cirkel die exact 2 keer zo groot is.

Ik heb geen idee.

Was dit ook al bekend over het spiegelbeeld?

Its Happening Ron Paul GIF

Ja, daarom worden mannen met een kantoorbaan vaker en sneller onvruchtbaar. Zitten verhoogd de temperatuur en als je dat te lang en te vaak doet kan je onvruchtbaar worden.
Komt door te strakke onderkleding of onderbroek. Je zak reguleert de temperatuur door te krimpen of te groeien.
Dus lekker in je joggingbroek naar je werk en geen onderbroek aan dan zorg je het beste voor je vruchtbaarheid :roflol: :roflol:

Ohja heel nice indeed :scratch:

• Like
Waarderingen: BB_
Terug
Naar boven