AndroidHealthClinic

Wie heeft er een wijde rug gekregen zonder chinups/pullups?

chinnen en pul-ups is een prima oefening maar niet essentieel voor een brede rug .
pull-down,s en row-varianten zijn net zo goed .

hij heeft er een trampoline onder staan.

Ik heb een hele tijd geen chins gedaan ivm elleboog pijntje. Nu doe ik ze weer en het lijkt wel alsof mn rug na 1 keer al gegroeid is. Overal spierpijn de dag daarna.

Een bevestiging voor mij dat het een must is om in je schema te hebben!

<--- check avatar. Heel weinig chins in mijn leven gedaan. Van de zomer een aantal weken achter elkaar gedaan, maar uiteindelijk krijg ik toch weer last van mijn ellebogen. Zonder chins kun je een prima rug krijgen!

<--- check avatar. Heel weinig chins in mijn leven gedaan. Van de zomer een aantal weken achter elkaar gedaan, maar uiteindelijk krijg ik toch weer last van mijn ellebogen. Zonder chins kun je een prima rug krijgen!

nou zo een wijde rug heb jij nou ook weer niet Kale!

(JK :D)

kan altijd wijder :D Rows en deads zijn de bomb!

Heb dankzij dit topic alweer een idee voor de volgende grote forum enquete: voor elke spier(groep) ga ik een vragenlijst opmaken wat iedereen de beste oefening vindt. Het zal natuurlijk puur een gevoel onder de meerderheid weergeven, maar toch zou je hiermee een interessante top 10 per spiergroep moeten krijgen waar je wat mee kan :)

Heb dankzij dit topic alweer een idee voor de volgende grote forum enquete: voor elke spier(groep) ga ik een vragenlijst opmaken wat iedereen de beste oefening vindt. Het zal natuurlijk puur een gevoel onder de meerderheid weergeven, maar toch zou je hiermee een interessante top 10 per spiergroep moeten krijgen waar je wat mee kan :)
Goed plan :thumbs:

Ik vroeg me af of je met lat pulldowns of alleen met rows een wijde rug kunt krijgen.Of zijn chinups echt nodig?!

Ik hebb al vanaf het begin dat ik train last van m'n ellebogen met chins en heb de oefening dus bijna nooit gedaan.

Ik denk wel dat ik kan bewweren dat je ook zonder chins, dus enkel met pd en rows, een aardige rug kan krijgen.

Maw chins zijn zwaaaaaaaar overrated.

weighted chins daarintegen.....

Ik hebb al vanaf het begin dat ik train last van m'n ellebogen met chins en heb de oefening dus bijna nooit gedaan.

Ik denk wel dat ik kan bewweren dat je ook zonder chins, dus enkel met pd en rows, een aardige rug kan krijgen.

Maw chins zijn zwaaaaaaaar overrated.

oke als 3xl zegt geen chins dan geen chins voor ciko

oke als 3xl zegt geen chins dan geen chins voor ciko

Ik zeg niet geen chins, ik zeg dat ik het niet een onvervangbare oefening vind en dat ik de hype er om heen zwaar overdreven vind (zoals meestal met een hype).

Als je kan chinnen en je vind het en prettige oefening, gewoon doen

Ik zeg niet geen chins, ik zeg dat ik het niet een onvervangbare oefening vind en dat ik de hype er om heen zwaar overdreven vind (zoals meestal met een hype).

Als je kan chinnen en je vind het en prettige oefening, gewoon doen

ik kan juist niet chinne mischien keer probere als het lukt doe ik het wel anders geen chins vind het goed zo met al die rows

• Topic Starter Topic Starter

:bow:

Mijn rug is veruit de beste spiergroep van allen....
Van de 10 workouts zijn er 3 workouts met chins bij..

In de eerste 2j veel kilo's winnen is natuurlijk met ongeveer elke oefening mogelijk zolang de intensiteit en voeding goed zit... Maar ben je het niet eens dat vrij gewichten efficiënter zijn?Of ben je het niet eens met wat ik zei over de verdeling in procenten.

EMG studies wijzen namelijk duidelijk uit dat vrije gewichten beter zijn dan toestellen.

Wat ik bedoel met die 10% is, er zijn een paar heel goede toestellen die soms zelfs toelaten iets beter te isoleren, maar daarbuiten kan je net zo goed al je bewegingen met vrije gewichten doen vind ik.

Oh ja, ik heb een hele tijd lat pulley gedaan en groeide er amper van, ben toen beginnen chinnen en zag na enkele maanden vooruitgang. Ik vind de pulley ook nogal een statische oefening, liever oefeningen waarin wat meer dynamiek zit.
ik ga niet ontkennen dat vrije gewichten voor een hoger emg gebruik van de spieren kunnen zorgen, wat ik wel ontken is dat je sneller zou groeien met losse gewichten, dat lijkt mij onzin, als ik om me heen kijk en ook mijn eigen ervaringen erbij betrek.

ik doe eigenlijk alleen maar pulldowns en machine pulldowns(heb afgelopen jaar bijna niet gechind) en mijn lats zijn toch een van mijn sterkste punten, ook heb ik bijna altijd spierpijn in m'n lats na het trainen.

persoonlijk ben ik van mening dat wanneer je simpelweg elke training in gewicht of reps vooruitgaat het weinig uitmaakt voor de groei of je losse gewichten of machines gebruikt.

ga nu eens 2 jaar vooral met free weights trainen zul je het verschil vanzelf merken.

ten eerste neemt een aparaat alle stabilisatie over zodat je zelf geen **** hoeft te doen, is de rom 9 van de 10 keer niet je natuurlijke rom.

door alleen al de stabilisatie en je natuurlijke rom enigzins te veranderen door met machines te trainen spreek je gewoon al niet alle spiervezels optimaal aan.
een apparaat stabiliseerd? yeah right... denk dat als je stabilisatoren niet meer werken, je toch echt geen oefening kan uitvoeren op een apparaat, ze zijn hoogstens wat minder actief, maar zo'n vaart loopt dat niet.

je gaat toch geen apparaat gebruiken waarbij de rom niet natuurlijk aanvoelt... iig ik gebruik alleen apparaten waarbij de rom goed aanvoelt (vooral hammer strength/life fitness en sommige technogym apparaten)

Terug
Naar boven