MuscleMeat

Wie heeft er een wijde rug gekregen zonder chinups/pullups?

Kom op jongens, ik kan niet... whatever is natuurlijk treurig antwoord. Als je chins of pullups niet kan anders dan vanwege een medische oorzaak dan ben je op het gebied van functionele kracht natuurlijk niet echt goed bezig.

120 kg wegen en op de latpull down het hele blok van 100 verplaatsen ziet er voor de omstanders heftig uit maar als je jezelf dan maar 2a3x kan optrekken tja......

Dan is er veel werk aan de winkel.

een apparaat stabiliseerd? yeah right... denk dat als je stabilisatoren niet meer werken, je toch echt geen oefening kan uitvoeren op een apparaat, ze zijn hoogstens wat minder actief, maar zo'n vaart loopt dat niet.

je gaat toch geen apparaat gebruiken waarbij de rom niet natuurlijk aanvoelt... iig ik gebruik alleen apparaten waarbij de rom goed aanvoelt (vooral hammer strength/life fitness en sommige technogym apparaten)

je geeft t antwoord zelf al, freeweight zijn superieur.
je kan natuurlijk lekker makkelijk lullen dat het niet zo veel verschil zal maken en dat is het zeker niet op de korte termijn, je zal best groeien op de apparaten maar toch ietsie minder en besides na 1 a 2 jaar goed trainen zijn voor 90% van de apparaten de weightstacks niet eens voldoende meer. overigens is de verdeling van belasting al redelijk anders van machines tov free weights.

over een termijn van 5 jaar kom je je zelf dan weer tegen.
hoe noemt men dat ook weer: wie het kleine niet eert is het grote niet weert of zoiets.

Laatst bewerkt:
****ing bullshit

en daarbij...ik vind dit een vrij groot cheat gehalte hebben

Dit HEEFT een hoog cheatgehalte,zeker waar :D

maar een jongen die zich nog niet 1x kan optrekken,is WEL een mietje :D :p
komop zeg,zelfs ik kan het.Met brede greep en veel muggeziften op de uitvoering zal het aantal hh wel redelijk beperkt blijven vrees ik,ik werk er wel aan want daar moet idd nodig nog wat aan gebeuren.

tja op de beginvraag,er is geloof ik voor een bodybuilder niet 1 oefening die werkelijk onmisbaar is.alles is ook wel weer ergens anders mee te trainen,als het moet.maar als het niet moet,ga je toch niet een goede oefening vervangen door een minder goede??

er zijn zat gasten en pro's die ook voornamelijk op machines trainen en ook groeien als de mother****er... het gaat niet om de oefening, het gaat om hoeveel progressie je erop kan maken.

en ik denk dat er weinigen op dbb zitten die in minder dan 3 jaar trainen (waarvan 1.5 jaar serieus...) 35kg winnen... en als freeweights echt zo superieur zijn zou ik dat toch per schema zeker moeten merken, in het ene schema heb ik meer freeweights dan in het andere schema, maar kwa mass gains merk ik geen ene fl**ker.

het is imo allemaal mierengeneuk, als jij wekelijks zwaarder gaat maakt het (bijna) geen drol uit of je nou los bankdrukt of in de smith/hammer strength machine.

Als je de mijne wijd kunt noemen, dan heb ik het zonder chinups/ pullups gedaan.

er zijn zat gasten en pro's die ook voornamelijk op machines trainen en ook groeien als de mother****er... het gaat niet om de oefening, het gaat om hoeveel progressie je erop kan maken.

en ik denk dat er weinigen op dbb zitten die in minder dan 3 jaar trainen (waarvan 1.5 jaar serieus...) 35kg winnen... en als freeweights echt zo superieur zijn zou ik dat toch per schema zeker moeten merken, in het ene schema heb ik meer freeweights dan in het andere schema, maar kwa mass gains merk ik geen ene fl**ker.

het is imo allemaal mierengeneuk, als jij wekelijks zwaarder gaat maakt het (bijna) geen drol uit of je nou los bankdrukt of in de smith/hammer strength machine.

ten eerste heb ik zelf 2 jaar op machines getraint en ben daarna enkel op freeweights over gegaan, zonder verdere verandering in dieet en trainingsopzet ben ik er beter op gegaan als op machines.

de pros die wel machines gebruiken baseren in principe hun routine nog steeds op de core exercises en buiten dat andere hulpgoedjes wat geen vermelding nodig heeft.

het is gewoon een feit dat free weights>machines over het algemeen.
het is niet alleen stabilisatie maar ook de motor units die je aanspreekt, de belasting verdeling is anders, je kan het apparaat 9/10 keer niet optimaal afstellen voor jouw lichaamscompositie(optimaal als relatieve term), denk ook aan de term functioneel trainen en zo zijn er legio voorbeelden.

ook is de overbrengst van bv kracht van free weights naar machines een stuk groter als van machines naar free weights, probeer dit maar een geruime tijd uit, zul je zien.

wil niet zeggen dat machines verboden zijn though, is alleen niet verstandig om er TE veel van op te nemen in je routine.

dat je er niet aan wilt is jouw keuze en je goed recht tenslotte!
maar je hoeft niet zo te pimpen met 35 kg hoor, ik bedoel je snapt zelf ook wel dat het lange na niet 35kg vvm is, ik bedoel dan heb je ervoor gewoon echt te weinig massa gehad ook al had je niet getraint, wil zeggen dat je zon 58 kilo woog bij jouw lengte, met alle respect want je hebt een prima fysiek maar die 35 klinkt dan een heel stuk mooier dan het is.

Laatst bewerkt:
ikkuh. hebin het begin mijj getraint met bent over rows. deathlift, shrugs en behind the neck barbell press. en mijn rug is er aardig van gegroeid in de wijdte, Nu doe ik met chin's en kabel puldowns nu mijn rek binnen is.

• Topic Starter Topic Starter
topic is blijkbaar zeer populair...

mijn eerste oefening bestaat altijd uit 4X 10 chinups... echt lekker gevoel als je ze goed kunt...

lat pulldowns zijn niet bepaald dezelfde beweging, als je lat pulls trouwens zwaar doet ga je al gauw cheaten, leuke aan pull-ups is je kan niet cheaten!

Ik heb bij chinnen wel dat ik ook veel mijn schouders gebruik en bij lat pulls zijn je rugvleugels toch wat meer geisoleerd.
Ben ik niet mee eens.

Probeer maar eens met een natuurlijke kromming in je onderrug te chinnen ipv je borst naar binnen gedrukt te houden. Met je borst naar de stang is veel zwaarder.

heb ik het nu mis of zijn chin ups en push ups hetzelfde????

ow ik bedoelde,
pull-ups en chin ups, zijn deze niet hetzelfde?

En moet je dan je handen op de lange stang houden waarbij je handen wijd van elkaar staan.(dus armen open)
of moet je het tussenstuk gebruiken dan meer in het midden ligt (armen zijn korter bij elkaar)

In principe zijn die 2 hetzelfde, maar veel mensen gebruiken de naam chinup als het over een onderhands grip gaat en pullup als het over een overhandse grip gaat.

Verwarrend he?:p

Aangezien iedereen maar dan ook iedereen de termen door elkaar gebruikt en niemand eigenlijk verschil lijkt te kennen, beter gewoon de greep vermelden. Zit je altijd goed en zegt toch wat meer over de oefening:D

ik ga niet ontkennen dat vrije gewichten voor een hoger emg gebruik van de spieren kunnen zorgen, wat ik wel ontken is dat je sneller zou groeien met losse gewichten, dat lijkt mij onzin, als ik om me heen kijk en ook mijn eigen ervaringen erbij betrek.

ik doe eigenlijk alleen maar pulldowns en machine pulldowns(heb afgelopen jaar bijna niet gechind) en mijn lats zijn toch een van mijn sterkste punten, ook heb ik bijna altijd spierpijn in m'n lats na het trainen.

persoonlijk ben ik van mening dat wanneer je simpelweg elke training in gewicht of reps vooruitgaat het weinig uitmaakt voor de groei of je losse gewichten of machines gebruikt.
Contradictie... ik ben vrij zeker dat dumbbell en barbell oefeningen helemaal vervangen met toestellen die de beweging imiteren je groei negatief zou beïnvloeden. Misschien eens proberen om je lats een tijd met vrije gewichten aan te pakken , kijken wat het doet?

Hoe kun je nou op machines blijven trainen Richard? Je bent nu met een paar jaar trainen zo toch veel te groot en sterk voor de doorsnee apparaten???

Je zult er toch een keer aan moeten geloven kerel...kun je straks opnieuw beginnen.

weet niet wat voor machines er bij jullie staan, maar grote jongen als je bij ons ff de machines op max weight komt doen..
doe ook geen chins, omdat ik het geen fijne oefening vind, voelt niet lekker. Vind het geen gemis ook, oefeningen zat voor de rug.

Terug
Naar boven