Fitness Seller

Wie heeft er nog meer moeite met NIET drinken in het weekend

Neen, karakter heb je of heb je niet ...
Kijk dat zijn de reacties! Super bedankt. Ik zou je tekst copy-pasten want het is een zin die je bij elke vraag als antwoord kan geven. Handig als je heel dom bent en niet goed weet wat je moet zeggen.
Maar wel schattig dat je probeert te helpen. Ik zou er alleen niet je beroep van maken.

Hij heeft gewoon gelijk, als jij dat niet onder ogen kan zien dan ligt dat bij jou, niet bij hem. Als jij het niet kan opbrengen om niet te drinken vanwege je bodybuilding, ontbreek je aan karakter, toewijding, en discipline.

dus inplaats van dat je hem belachelijk gaat maken, mogen wij jou even belacheljik gaan maken dat je de discipline van een 5 jarige hebt, en het moment dat iemand je dat even uitlegt op een normale manier, je je als een 5 jarige gaat gedragen om het onderwerp te ontlopen?

Je maakt jezelf best wel belachelijk momenteel namelijk.

Dus doe niet zo kinderachtig en doe normaal tegen mensen die je zeggen waar het op staat. Wat wil je anders dat we zeggen? Dat het supermoeilijk is, dat het totaal niet aan je ontbrekende discipline ligt ofzo? Echt, doe normaal ofzo.

Laatst bewerkt:
Ik niet :trollface:

Kennen jullie dat:
Alles gaat prima, training gaat lekker, voeding is clean en veel. Dan komt het weekend. Je maakt wat afspraken en neemt je voor niet te gaan drinken. Maar eenmaal op verjaardag, feestje, enz... ga je toch drinken.
Zit ik op de fiets en neem mijzelf voor: 'neeee vanavond gaan we aan het water. Is niets mis mee, is allemaal weer zonde van de calorietjes. Maar eenmaal op verjaardag aangekomen en iedereen aan het bier, wijn, whiskey is dat voornemen totaal weg. Ik ben sowiezo geen full-time alcoholist maar zodra er gedronken wordt ergens kan ik het gewoon niet laten.

Hebben jullie trucs of tips om van de drank af te blijven en wel naar leuke dingen te blijven gaan?

Gewoon gelovig worden ,ik drink geen druppel en geen drang om te drinken door mijn geloof handig toch ;)

---------- Toegevoegd om 02:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:05 ----------

hij heeft gewoon gelijk, als jij dat niet onder ogen kan zien dan ligt dat bij jou, niet bij hem. Als jij het niet kan opbrengen om niet te drinken vanwege je bodybuilding, ontbreek je aan karakter, toewijding, en discipline.

Dus inplaats van dat je hem belachelijk gaat maken, mogen wij jou even belacheljik gaan maken dat je de discipline van een 5 jarige hebt, en het moment dat iemand je dat even uitlegt op een normale manier, je je als een 5 jarige gaat gedragen om het onderwerp te ontlopen?

Dus doe niet zo kinderachtig en doe normaal tegen mensen die je zeggen waar het op staat. Wat wil je anders dat we zeggen? Dat het supermoeilijk is, dat het totaal niet aan je ontbrekende discipline ligt ofzo? Echt, doe normaal ofzo.

+1

---------- Toegevoegd om 02:06 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 02:06 ----------

• Topic Starter Topic Starter
Hij heeft gewoon gelijk, als jij dat niet onder ogen kan zien dan ligt dat bij jou, niet bij hem. Als jij het niet kan opbrengen om niet te drinken vanwege je bodybuilding, ontbreek je aan karakter, toewijding, en discipline.

dus inplaats van dat je hem belachelijk gaat maken, mogen wij jou even belacheljik gaan maken dat je de discipline van een 5 jarige hebt, en het moment dat iemand je dat even uitlegt op een normale manier, je je als een 5 jarige gaat gedragen om het onderwerp te ontlopen?

Wat leuk dat je daar nog even op reageert. Zal niet ontkennen dat mijn reactie plaatsvond op een brakke zaterdag MAAR... dit topic afdoen met wel of niet karakter hebben vind ik erg jammer. Er zijn voldoende mensen die moeite hebben met hun drankje te laten staan in het weekend. Moet daar dan helemaal maar niet meer over gepraat worden? Of moet het allemaal maar afgedaan worden met wel of niet karakter of het ontbreken van discipline? Wat helpt het om te gaan roepen dat het wél of niet aan karakter ligt? (los van of dat waar is of niet)

Ik denk dat het een onderwerp is wat gewoon aangesneden moet kunnen worden. Aangezien er voldoende reacties zijn van mensen die zich hierin kunnen vinden en ook goede tips tussen zitten hoef ik mijzelf niet te overtuigen dat ik daarmee verkeerd zit.

Hiernaast gaat het over een topic op DBB niet op een forum van de AA. Wat mij betreft gaat het om de uitzonderingen zo af en toe. Iedereen heeft momenten van zwakte. Het komt op mij over alsof jij iemand bent die het daar niet over durft te hebben. Mensen zijn helaas (en gelukkig) niet perfect. En als het te moeilijk is om het daar over te hebben moet je niet op dit topic reageren.

OT : als je lang genoeg niet/weinig drinkt ga je vanzelf het minder lekker vinden is mijn ervaring.
Zeker als je je dan bedenkt dat wanneer je alcohol op hebt, dat je dan de volgende dag gewoon slapper en dorstiger bent.

Persoonlijk heb ik op feestjes helemaal geen behoefte meer aan alcohol, bier al helemaal niet.
Dit terwijl ik eerst toch echt wel groot gebruiker was.
(de aandelen van Grolsch zijn toen ook aardig gekeldert :D )

Wel drink ik als ik uit ga eten een lekker wijntje, dit meer omdat het iets toevoegt aan het gerecht, en dus puur voor de smaak.
Maar nooit zo veel dat ik er de volgende dag ook maar enigzins last van heb of krijg.

Maar het blijft natuurlijk een keiharde hard drug, waarmee je eigenlijk je lichaam vergiftigd. :D

Hiernaast gaat het over een topic op DBB niet op een forum van de AA. Wat mij betreft gaat het om de uitzonderingen zo af en toe. Iedereen heeft momenten van zwakte. Het komt op mij over alsof jij iemand bent die het daar niet over durft te hebben. Mensen zijn helaas (en gelukkig) niet perfect. En als het te moeilijk is om het daar over te hebben moet je niet op dit topic reageren.

Ik drink misschien eens in de drie maanden, bereidt elke paar dagen al mijn eten voor de komende dagen, houd me netjes strikt aan mijn voeding(5000kcal/dag.. soms best irritant). Slapen gaat wat minder maar dat heeft een oorzaak, niks met discipline te maken.
T boeit me niet of het stormt oid, ik fiets toch wel naar de sportschool ;).

Als je mn logje volgt kan je zien hoe gedisciplineerd ik bezig ben.
Misschien zijn jij en ik anders dat ik echt totaal geen moeite heb met nee zeggen tegen alcohol, wie weet.

Maar die beste man had wel gelijk, het heeft alles met karakter te maken.
Jij zoekt tips om het psychologisch minder aantrekkelijk te maken om te drinken, maar ook dit valt uiteindeljik terug op karakter.
Als jij betere tips wilt, best. Maar dan hoef je die gozer niet aan te vallen als hij het misschien nochtans logische maar toch echt de waarheid vertelt ;).

Laatst bewerkt:
  • Topic Starter Topic Starter
Ik drink misschien eens in de drie maanden, bereidt elke paar dagen al mijn eten voor de komende dagen, houd me netjes strikt aan mijn voeding(5000kcal/dag.. soms best irritant). Slapen gaat wat minder maar dat heeft een oorzaak, niks met discipline te maken.
T boeit me niet of het stormt oid, ik fiets toch wel naar de sportschool ;).

Als je mn logje volgt kan je zien hoe gedisciplineerd ik bezig ben.
Misschien zijn jij en ik anders dat ik echt totaal geen moeite heb met nee zeggen tegen alcohol, wie weet.

Maar die beste man had wel gelijk, het heeft alles met karakter te maken.
Jij zoekt tips om het psychologisch minder aantrekkelijk te maken om te drinken, maar ook dit valt uiteindeljik terug op karakter.
Als jij betere tips wilt, best. Maar dan hoef je die gozer niet aan te vallen als hij het misschien nochtans logische maar toch echt de waarheid vertelt ;).

Ik vind het gewoon raar dat er zo gemakkelijk gereageerd wordt op zwakte voor een verslavend middel. Ter vergelijking komt het over alsof het ook niet de moeite waard zou zijn te praten over stoppen met roken. Want wel of niet roken heeft dan ook te maken met karakter of discipline. Je houdt geen rekening met het feit dat de drang om bijvoorbeeld te drinken wordt veroorzaakt door hormonen die sterker worden afgegeven naarmate je een gewoonte ervan hebt gemaakt. Deze afgifte van hormonen maken dat veel mensen meer moeite hebben met zich te houden aan discipline. Op die momenten kan het veel helpen als je die momenten kan associëren met ondersteunende teksten of praktische tips.
Natuurlijk heeft het alles te maken met karakter maar om daarmee de discussie af te doen is gewoon niet correct.
Voor wat het waard is: sorry voor de heftigheid van mijn reactie maar ik neem niet terug dat het niet bijdraagt aan dit topic.

denk gewoon aan de doelen die je hebt,
ik dronk mezelf voorheen ook elk weekend helemaal lam,
nu als ik uitga drink ik enkelt light producten zonder alcohol
ik heb gemerkt dat ik zonder alcohol net zo goeie tijd kan hebben, ik voel me dan ook altijd goed dezelfde avond en de dag erna, ik zie meer voordelen dan nadelen als ik niet drink
maak gewoon een lijstje voor jezelf met plus en minpunten daar kun je dan ook je motivatie uit halen.

Eerst en vooral: je hoeft als BB niet elk glas te laten staan. 1 of 2 glazen in het weekend kan, en zal geen schade toebrengen.

Het komt er dus op aan om een strikt voedingsschema te hebben en daar niet van af te wijken. Wat je moet leren is om het gevoel van het moment te negeren. Je schema bepaald wat je eet en drinkt. Als je weet dat je bier toch niet kan laten staan in het weekend, plan dan in je schema dat je er maximaal één of twee gaat drinken. Zolang je geen alcoholicus bent moet dat ook lukken.

BB is een kwestie van plannen. When you fail to plan, you plan to fail.

Hier een lotgenoot :+

Ik hou me superstrak aan m'n schema, zondig nooit(!) geen druppel fris, ik weiger altijd koekjes of andere rommel. Maar bier laten staan..... dat lukt me niet. Denk dat het vooral sociale druk is die ervoor zorgt dat ik drink, want thuis heb ik überhaupt nooit bier gedronken.
Lastig maar ja, als dat nu het enige is dan zal het wel loslopen denk ik dan.

Als je er echt moeite mee hebt, dan kan je een vast moment met jezelf afspreken om een paar glazen alcohol te nemen. Kan mentaal veel rust geven.

Eerst en vooral: je hoeft als BB niet elk glas te laten staan. 1 of 2 glazen in het weekend kan, en zal geen schade toebrengen.

Het komt er dus op aan om een strikt voedingsschema te hebben en daar niet van af te wijken. Wat je moet leren is om het gevoel van het moment te negeren. Je schema bepaald wat je eet en drinkt. Als je weet dat je bier toch niet kan laten staan in het weekend, plan dan in je schema dat je er maximaal één of twee gaat drinken. Zolang je geen alcoholicus bent moet dat ook lukken.

BB is een kwestie van plannen. When you fail to plan, you plan to fail.

+1

Daarnaast moet je voor jezelf afwegen hoe serieus je bent met bodybuilding. Wil je echt enorm worden en wellicht zelfs ooit pro gaan en je geld met BB verdienen? Dan zal je ervoor moeten werken en de drank laten staan.
Als je het voor jezelf doet, vind ik dat je nooit de andere dingen in het leven die je leuk vindt moet laten staan voor BB. (Alles met mate uiteraard, je moet er wel íets voor opofferen, maar niet alles). Als je verder gewoon niet drinkt en op een verjaardag jezelf niet compleet naar de t*ring zuipt, dan is er echt geen probleem hoor. Is echt niet zo dat al je spieren meteen weer pleite zijn als je op zaterdag 5 biertjes pakt.

Ik doe momenteel het beste van beide, dus doordeweeks veel eten en goed trainen, in het weekend 2x stappen en best wel veel drinken. Best wel veel is meestal 5-15 consumpties met alcohol, varierend van bier tot shotjes tot mix-drank enz. Ik vind op dit moment uitgaan "leuker" dan BB en ik denk eigenlijk niet dat dat zal veranderen. Wel weeg ik zaterdag en vooral zondag meestal wel wat kg minder dan doordeweeks, waarschijnlijk vanwege het vochtverlies? En het scheelt ook wel wat dat ik dan minder op heb als ik mezelf weeg dan doordeweeks, als ik er vaak al 3-4 maaltijden op heb zitten. ;p

De laatste tijd dwing ik mezelf om ook op zaterdag/zondag zoveel mogelijk te eten, dus dingen die ik normaal za-avond zou moeten pakken doe ik er smiddags bij. En ook al ben ik zondag brak gewoon alles naar binnen stouwen. Maar goed, tot zover gaat alles goed, we zullen zien hoe ver ik met deze aanpak geraak. ;)

Sinds ik geen alcohol meer drink...

No seriously, ik zit in de cut en drink gewoon water. En heb het net zo gezellig! Nadeel is wel dat je merkt dat iedereen uit zn bek meurt vd alcohol naar mate de avond vordert.. :D

Na het stappen gaat iedereen ook naar de shoarmaboer maar ik weet dat er thuis een bak kwark op mij wacht :p

drink nooit
altijd lol
kan je veel beter met de chicks praten
en hun zijn wel bezopen
yeah
meer kans om te nueken!
lightweight!

Terug
Naar boven